Als ik de cao er op na sla zie ik toch salarissen van ruim boven de 2000 Euro per maand. Dat is toch best veel voor het soort werk dat geleverd wordt.Erno-BE schreef:Das echt weinig, een beetje baan heeft een uurloon tussen de 15 en 20 euro.CamilleKreemers schreef:de buschauffeurs die ik ken zitten rond de 11 euro/uur.
Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Buschauffeur is ook een beroep met veel verantwoordelijkheid.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Ja, een vergelijkbaar grapje als dat van Jeffrey om te roepen dat er maar weer extra subsidie moet komen.Dagren schreef: Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt. _O-
Nederland is subsidieverslaafd.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 28 mei 2014, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
In Duitsland ligt het voor vast personeel op ruim 13 euro bruto, voor ingehuurde spitsuurkrachten (meestal studenten) op 10 euro. De lonen in het OV zijn hier vergeleken met elders erg hoog.Erno-BE schreef:Buschauffeur is ook een beroep met veel verantwoordelijkheid.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
En de kosten van het levensonderhoud ook. Het is gewoon een uitwas van de economie, dat waar de kosten van het levensonderhoud hoog liggen, de lonen dat ook zijn.
Volgens mij is er een oplossing om uit deze sterfhuisconstructie te komen. En dat is om het proces van aanbesteden opnieuw in te richten en reële prijzen te bieden bij aanbestedingen. Als men onder kostprijs in gaan schrijven, vind je het dan raar dat er jaarlijkse tekorten op OV ontstaan.
Volgens mij is er een oplossing om uit deze sterfhuisconstructie te komen. En dat is om het proces van aanbesteden opnieuw in te richten en reële prijzen te bieden bij aanbestedingen. Als men onder kostprijs in gaan schrijven, vind je het dan raar dat er jaarlijkse tekorten op OV ontstaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Frans F schreef:Nederland is subsidieverslaafd.
Juist, laten we alles wat zonder subsidie niet zou kunnen draaien qua OV schrappen! Ge-wel-dig idee! Dan heb je een verkeerschaos in binnensteden met auto's en fietsen en een verkeersinfarct op de snelwegen. Oja, en die subsidies voor OV-reizen voor scholieren en studenten mogen weg? Prima! Mogen ze hun reiskosten bij elkaar verdinen in minimumloonsupermarkten, zodat ze geen tijd meer hebben om te studeren. OV wegbezuinigd voor een bejaardentehuis? Tsja, dan mogen de bejaarden maar lekker vereenzamen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Daar komt nog wat bij, als een onregelmatigheidstoeslag, een tamelijk riante vrije tijdsregeling en een uitgebreide pensioenvoorziening. Deze - voor de arbeidsmarkt tamelijk luxe - secundaire arbeidsvoorwaarden hebben buschauffeurs in het verleden erg duur gemaakt. Dat is nu wel een beetje minder geworden, ondanks het tandenknarsen van de vakbond.CamilleKreemers schreef:de buschauffeurs die ik ken zitten rond de 11 euro/uur.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Aangezien er niet meer subsidie komt betekent dat nog meer lijnen en ritten opheffen.JeffreyMeijer schreef:Volgens mij is er een oplossing om uit deze sterfhuisconstructie te komen. En dat is om het proces van aanbesteden opnieuw in te richten en reële prijzen te bieden bij aanbestedingen. Als men onder kostprijs in gaan schrijven, vind je het dan raar dat er jaarlijkse tekorten op OV ontstaan.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Waarom kunnen scholieren die met de trein naar school gaan dan wel vol betalen?VIRM schreef:Frans F schreef:Nederland is subsidieverslaafd.
Juist, laten we alles wat zonder subsidie niet zou kunnen draaien qua OV schrappen! Ge-wel-dig idee! Dan heb je een verkeerschaos in binnensteden met auto's en fietsen en een verkeersinfarct op de snelwegen. Oja, en die subsidies voor OV-reizen voor scholieren en studenten mogen weg? Prima! Mogen ze hun reiskosten bij elkaar verdinen in minimumloonsupermarkten, zodat ze geen tijd meer hebben om te studeren. OV wegbezuinigd voor een bejaardentehuis? Tsja, dan mogen de bejaarden maar lekker vereenzamen.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Met 20 euro per uur zit je op 35000 per jaar en dat is zelfs iets boven modaal. Gezien de defintie van modaal betekent dat dat meer dan 50% van alle werknemers minder dan 20 euro per uur verdient. Verder verdienen ouderen op grond van ervaring/promoties meer dan jongeren, dus van de jongeren zal zelfs veel meer dan 50% onder die 20 euro per uur zitten..Erno-BE schreef: Das echt weinig, een beetje baan heeft een uurloon tussen de 15 en 20 euro.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Uh, niet iedere student heeft een riant bijbaantje of ouders die een eindeloze zak geld naar hun studerende kinderen kunnen toewerpen. Als je zelf al je OV-kosten moet gaan betalen, dan kun je soms heel wat geld kwijt zijn. Dat terwijl je eigenlijk het verder studeren zou moeten willen stimuleren (zelfde reden waarom je ook geen leenstelsel zou moeten invoeren).Frans F schreef:Waarom kunnen scholieren die met de trein naar school gaan dan wel vol betalen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... ?lref=SR_2
Inmiddels rijdt buurtbus 456 weer, kan iemand ook de wiki aanpassen?
Inmiddels rijdt buurtbus 456 weer, kan iemand ook de wiki aanpassen?
WW'er mag buurtbus besturen
TERNEUZEN - Meer werklozen met een WW-uitkering mogen straks als vrijwillig chauffeur aan de slag op buurtbussen.
WW'ers die op een buurtbus willen rijden als vrijwilliger, krijgen nu zelden toestemming van uitkeringsinstantie UWV. Minister Asscher (PvdA, Sociale Zaken) heeft deze week bekendgemaakt dat hij de regels voor vrijwilligerswerk wil versoepelen. Doorslaggevend is dat dit niet mag leiden tot verdringing van betaald werk.
Beloning
Asscher noemt in een brief aan de Tweede Kamer expliciet de buurtbus. 'Het werk als buurtbuschauffeur kan meestal niet als vrijwilligerswerk worden beschouwd, omdat voor de functie van chauffeur in het economisch verkeer beloning mag worden verwacht'.
PZC.nl
WW'ers die op een buurtbus willen rijden als vrijwilliger, krijgen nu zelden toestemming van uitkeringsinstantie UWV. Minister Asscher (PvdA, Sociale Zaken) heeft deze week bekendgemaakt dat hij de regels voor vrijwilligerswerk wil versoepelen. Doorslaggevend is dat dit niet mag leiden tot verdringing van betaald werk.
Beloning
Asscher noemt in een brief aan de Tweede Kamer expliciet de buurtbus. 'Het werk als buurtbuschauffeur kan meestal niet als vrijwilligerswerk worden beschouwd, omdat voor de functie van chauffeur in het economisch verkeer beloning mag worden verwacht'.
PZC.nl
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
Ik snap hier weinig van want het eerste en het tweede stukje van het bericht lijken elkaar regelrecht tegen te spreken.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
De regels van vrijwilligerswerk worden verruimd, zolang het maar niet leidt tot verdringing van betaald werk. Volgens de minister kunnen buurtbussen ook door professionele chauffeurs gereden worden, en dus is het verdringing van betaald werk. Dus mogen uitkeringsgerechtigden niet op de buurtbus rijden.
Re: Kans op verdwijnen Buurtbussen Zaanstreek
1. Zoals je zelf zegt verandert er in feite niets t.a.v. het mogen rijden op de buurtbus en de tekst "meer werklozen met een WW-uitkering mogen straks als vrijwillig chauffeur aan de slag op buurtbussen" klopt dus niet.verfmeer schreef:De regels van vrijwilligerswerk worden verruimd, zolang het maar niet leidt tot verdringing van betaald werk. Volgens de minister kunnen buurtbussen ook door professionele chauffeurs gereden worden, en dus is het verdringing van betaald werk. Dus mogen uitkeringsgerechtigden niet op de buurtbus rijden.
2. Het verbod geldt overigens alleen voor mensen in de WW, niet voor mensen in de bijstand of een ander soort uitkering.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten