OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Erik1100 »

Vandaag klein probleempje gehad. Buschauffeuse ging voor de eerste keer lijn 13 (Drachten-Steenwijk) doen en meteen was er al weer stremming. Dus reden we bijna de verkeerde kant op en moest de chauffeuse de bus keren op een landweggetje bij een oprit..
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door marlies »

dylanwild94 schreef:maar zulke dingen gebeuren niet bij elk station. mag ik hopen :shock:
wel als reizigers weten dat de trein toch wel op ze wacht :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

microshit schreef:
huibe schreef:Op de Croeselaan in Utrecht is een compleet busstation met partytenten opgericht voor het trein vervangende vervoer. Leuk om te zien.
Ben er net even geweest, zag er wel grappig uit. Foto's hier: https://plus.google.com/photos/10725510 ... 0177147057
Wat die NS-bussen betreft viel m'n vader wel op dat die nogal verschillende routes nemen: zo had hij gisteren Utrecht -> Amersfoort een bus die Europalaan -> A12 -> Waterlinieweg -> A28 nam (best logisch), maar op de terugweg juist een bus die A28 -> Waterlinieweg -> A12 -> A2 -> Lage Weide -> Vleutenseweg als route verkoos.
Vanmorgen was de route dan juist weer Graadt van Roggenweg -> Fly-over 24 Oktoberplein -> A2 -> A12 -> Waterlinieweg -> A28.

In Amersfoort zie ik inmiddels minder NS-bussen voor m'n deur langs rijden, al kwam er vanmorgen nog een touringcar langs die letterlijk de bordjes "station" volgde en dus Leusderweg -> Julianaplein -> Bergstraat -> Vlassakkerweg reed. Lekker smalle straatjes om met een grote touringcar doorheen te rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Vinny »

marlies schreef:
dylanwild94 schreef:maar zulke dingen gebeuren niet bij elk station. mag ik hopen :shock:
wel als reizigers weten dat de trein toch wel op ze wacht :P
In Arrivaland willen conducteurs en machinisten nog wel wachten op aanrennende passagiers. Maar ja, de treinen rijden (vaak) ook maar eens per uur, en zitten (zeker anno 2014) behoorlijk ruim in hun dienstregeling.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Gisteren reed de RET volgens vakantiedienstregeling. Niet iedereen was daarvan op de hoogte en bij mee.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Was het nergens aangekondigd?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Jawel, dat staat gewoon bij de dienstregeling.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Dan moet ik er wel bij zeggen dat de info op de metrostations zeer slecht is en het het in veel gevallen deze info nergens vermeld staat.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Z2N »

Niet echt een reiservaring, maar wel noemenswaardig: er kwam net een 147 (Alphen - Uithoorn) met zeker 10 staanplaatsen door het Alphense Dorp zetten!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Het comfortniveau op de busdienst Amersfoort - Utrecht v.v. varieerde vandaag van Ambassadors via Citaro LEs, Integro's en Waterlandse Bizzliners tot luxe touringcars. Wel leuk voor de foto's want TCR had zo'n beetje uit alle regio's waar ze rijden wel materieel gehaald: van bussen uit Brabant en Renesse via HWGO tot de LE's uit de regio AML/Haarlem aan toe.

Met als toppunt de 85 trouwens, zoveel Den Oudsten bussen zie je niet meer op de weg tegenwoordig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Gisteravond wilde de bus niet meer van de halterem na het gebruik van de rolstoelplank, ding kwam ook na herhaaldelijk resetten geen millimeter meer vooruit. Het was geen gebruikelijke Provincie Utrecht-Ambassador maar een ouder model (8800-nogwat geloof ik) met een handbediende plank. Na een half uur stonden we nog bij de halte en konden we eindelijk verder met de volgende bus.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Michael »

Het kan nog irritanter hoor Ronald: Toen de Veolia Ambassadors net nieuw waren hadden ze vaak bij volle bussen het probleem dat de bussen niet weg konden rijden omdat ze ook op de rolstoelplank stonden. Dat probleem is uiteindelijk opgelost.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Karl »

Gisteren zag ik bij Leuven (B) een Eurostar staan die er anders uitzag dan de 'normale' Eurostars. Ik heb op internet alleen niet kunnen vinden of het ging om eentje die in revisie is geweest of om een nieuw exemplaar. Verder verbaasde mij dat de L-trein vanuit Roosendaal naar Antwerpen 's avonds later op de avond ook nog met twee varkenskoppen rijdt en dat de 'Benelux' erg leeg was. Zeker in vergelijking met de ervaringen van een jaar of wat terug.
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Deze toevallig?
Zijn de 'oude' Eurostar treinsets in het nieuwe Livrei! *O*

Stond gisteren voor het eerst buiten ;)
Komt wel goed schatje.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Stefan »

Oh wauw, dat ziet er goed uit! :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Karl »

Hmm, ik kan mij herinneren dat er meer 'metallickleur' in de zijkant zat en dat de koppen er ook anders uitzagen, wat 'ronder'. Maar als ik daar op zoek, kom ik op een mock up van Siemens uit. Lijkt me niet dat ze daar een volledige trein hebben samengesteld.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

Er is al minstens één volledige Eurostar Velaro in België. Meestal staat deze op Vorst Rijtuigen (heb hem daar al een aantal keer gezien), maar ze doen er zeker en vast wel eens proefritten mee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Thom91 »

Poging 2:

Afbeelding

Dit is de Eurostar Velaro. ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ardan »

Die heb ik ook in mijn tuin staan
Spoiler: show
Zonder gekheid: gaaf ding! :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Met als toppunt de 85 trouwens, zoveel Den Oudsten bussen zie je niet meer op de weg tegenwoordig.
Vast een plaatje erbij...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door dennistd »

Ronald schreef:Gisteravond wilde de bus niet meer van de halterem na het gebruik van de rolstoelplank, ding kwam ook na herhaaldelijk resetten geen millimeter meer vooruit. Het was geen gebruikelijke Provincie Utrecht-Ambassador maar een ouder model (8800-nogwat geloof ik) met een handbediende plank. Na een half uur stonden we nog bij de halte en konden we eindelijk verder met de volgende bus.
Is dat zo'n plank die we in Twente ook hadden, met gewoon een scharnier aan de deurzijde? Dan moet je even stampen op de plank nadat je hem ingeklapt hebt :lol:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Edwin »

mijack1985 schreef:Van vorige week dinsdag nog, gezien in de t2600. Het fenomeen SNELTREIN bestaat nog bij NS spooradisch :p
Op Zwolle roept de omroep ook nog een sneltrein naar Ommen/Emmen om :wink:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Ronald »

Bij Arriva heet die gewoon nog zo.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door JWM »

Waarom rijden er dit weekend eigenlijk snelbussen tussen Amersfoort en Utrecht, terwijl bij eerdere werkzaamheden op dit traject treinen werden omgeleid via Hilversum?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Dat vraag ik mij ook af. Bij de werkzaamheden van oktober 2013 reden er geen snelbussen en werden alle treinen tussen Utrecht en Amersfoort omgeleid . Ik weet echter niet meer of toen de sprinter naar Baarn reed.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten