Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

GVB heeft met de introductie van de blauw-witte huisstijl besloten geen reclame meer op de buitenkanten van de trams en bussen aan te brengen. In het verleden hadden veel voertuigen een nogal sjofel uiterlijk omdat de reclame de lak beschadigde en men wil dat met de nieuwe lak op deze manier voorkomen.

Overigens valt de hoeveelheid reclame in de voertuigen mij ook erg tegen. Vooral de metro's zouden helemaal vol moeten hangen met reclame zoals op het voertuig op deze foto:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Alsjeblieft niet! Banners boven de ramen zoals in Brussel prima, of aan het balkondak zoals in de BN-wagens. Of gebruik de schermpjes die in de Metropolis zitten. Maar zo'n kermis als hierboven? Nee. Dan kun je de échte reisinformatie toch niet meer vinden?

Nu ik trouwens even de U-metro's van Brussel voor de geest haal, daar moet je tussen die reclamebanners soms wel even zoeken 'Ja maar waar staat de kaart?'
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Alsjeblieft wel. Allemaal geld voor de vervoerder dat niet uit subsidie en kaartjes komt :Y :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Thom91 »

Of zoals in Londen, dat is nog vrij netjes. New York zelfde verhaal..
Komt wel goed schatje.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jurre »

Bee schreef:Zijn er genoeg, bijvoorbeeld (...) de H-serie uit Berlijn. In al die metro's heeft het interieur kleur en comfort, is de afwerking van buiten in orde en die metro's rijden wel snel en op tijd.
Inderdaad niets dan lof voor die serie. Ziet er mooi uit, rijdt soepel en zit prima.
Petitionaris
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 03:57

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Petitionaris »

GVB kan het wel; goede service verlenen! Mag ook wel eens gezegd worden.

Zat net in een van de laatste metro's vanuit het centrum richting de Bijlmer, waar een onophoudelijke stroom reizigers was door het Toppersconcert. Echter waren er goede aanwijzingen, veel personeel dat behulpzaam was, duidelijke afscheidingen van rijen d.m.v. linten en bleven de metro's iets langer wachten. Ben zelf geen Toppersganger, maar als ik er één was geweest was het reizen echt geen probleem geweest.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

En ook in Noord is er goed geanticipeerd op een evenement, want om 1u 's nachts waren er zelfs drie pontjes in de vaart op het Buiksloterwegveer _O_
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

benza schreef:Vind het ook jammer, het is een goed bron van inkomst. Je hebt er wel advertenties op de perrons, overal op stations, dus waarom niet op de treinen. In Basel zijn er zeer tof trams, een met een varkenshoofd bijvoorbeld :D
Weet oprecht niet waarom het jammer is dat trams onder geplakt zitten met schreeuwerige banners. Die afschuwelijke knal gele Beter Bed reclames op de Rotterdamse trams was niet om aan te zien. Wat dat betreft beter dat GVB daar niet aan doet.

Reclame op stations of in de voertuigen is prima. Maar niet er buiten. :X
benza

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door benza »

Ik heb liever reclames op de voertuigen dan in. Maar ja meningen verschillen :D
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Ook apart in mijn optiek: vanmorgen zat ik in lijn 50 met wagens 91/97/106 en nu zit ik in diezelfde metro maar dan op lijn 53...
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Ze lijken de laatste tijd wel vaker te schuiven met materieel, dat zal wel met de inzet van de M5 te maken hebben.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

Ik kan me de knalpaarse Milkabus nog goed herinneren uit mijn middelbare schooltijd. Het werkt wel reclamebestickering op openbaar vervoer :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jelmer »

hoe staat het eigenlijk met de gelede-citea's, zijn de laatste vier al afgeleverd/in dienst?
Heb het dan over de 1406, 1418, 1422 en 1423.
Zijn de laatste waar ik de kentekens nog van mis.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Enkel de 1422 en 1423 zijn nog niet gesignaleerd, als het goed is hebben zij de kentekens 73-BDR-6 en 74-BDR-6. Volgens het RDW zijn deze kentekens ook nog niet geregistreerd. De 1408 (59-BDP-8) en 1418 (69-BDR-6) rijden wel al in dienst.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jelmer »

moet de 59-BDP-8 niet de 1406 zijn? De 1408 heeft 62-BDP-8

Op http://bus.voertuig-zoeker.nl/vdl/slfa-180-310/-/ kom ik ook nog de 48-BDP-8 tegen.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

Je hebt helemaal gelijk, ik doelde op de 1406. De 1401 heeft kenteken 48-BDP-8. Ik heb deze nog niet in dienst gezien maar schijnt wel te rijden/gereden te hebben.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Vandaag is de t2010 niet meer gesignaleerd in de HWR. Dus die komt of vandaag of morgen in dienst. Tevens is de t2082 ook weer klaar na groot onderhoud.

Correctie: de t2010 staat nog in de HWR ;)
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jurre »

Het valt me op dat de laatste tijd metro 50 en 53 steeds minder vaak op elkaar wachten op Van der Madeweg. Als de 53 richting Centraal rond kwart over 3 een halve minuut langer bleef wachten had hij de reizigers van de 50 mee kunnen nemen. De andere kant op idem dito: als de 50 richting Gein rond kwart over 3 een halve minuut langer bleef wachten had hij de reizigers van de 53 mee kunnen nemen. Op deze manier deed ik er ruim 10 minuten over van Amstel naar Duivendrecht, relatief lang.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jelmer »

FLJ schreef:Enkel de 1422 en 1423 zijn nog niet gesignaleerd, als het goed is hebben zij de kentekens 73-BDR-6 en 74-BDR-6. Volgens het RDW zijn deze kentekens ook nog niet geregistreerd. De 1408 (59-BDP-8) en 1418 (69-BDR-6) rijden wel al in dienst.
In de Autobuskroniiek die vandaag in de bus viel, wordt inderdaad dit bevestigd (van de 1422 en 1423)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Een Waterstofbus mocht vanmorgen z'n kunsten vertonen als trampendel 326 :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Jurre schreef:Het valt me op dat de laatste tijd metro 50 en 53 steeds minder vaak op elkaar wachten op Van der Madeweg. Als de 53 richting Centraal rond kwart over 3 een halve minuut langer bleef wachten had hij de reizigers van de 50 mee kunnen nemen. De andere kant op idem dito: als de 50 richting Gein rond kwart over 3 een halve minuut langer bleef wachten had hij de reizigers van de 53 mee kunnen nemen. Op deze manier deed ik er ruim 10 minuten over van Amstel naar Duivendrecht, relatief lang.
Boze mail sturen naar het GVB, daarna gaat het weer een tijdje beter. Hetzelfde trouwens voor de bestemmingsrollen op de Zilvermeeuwen. Als het een tijdje matig gaat stuur je een boos mailtje en daarna gaat het weer een tijdje een stuk beter :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jurre »

Zouden ze daar echt wat aan doen? De lijnrollen op de Zilvermeeuwen zijn inderdaad dramatisch. Heb vandaag gezien: enkel wit, bordeauxrood met enkel 53, rood met enkel 53, enz. enz.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door n-evo »

Vandaag ook weer de ene na de andere M5 op de M50 zien rondrijden met koersrol op zwart, zwart/gele strepen of M53/M54 beiden voor de helft zichtbaar. Het is niet om aan te zien: net nieuw materieel en nu al dat gezeik. :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Morgenavond grote verkeersoverlast: http://www.gvb.nl/reisinformatie/geplan ... Night.aspx
Op zaterdagnacht 7 juni vindt in Amsterdam het Nike hardloopevenement "We Own The Night" plaats waarbij ca. 5.000 dames in de late avond en nacht 10 kilometer dwars door de stad rennen. Daarbij kruisen de deelnemers veel routes van het openbaar vervoer.

De volgende tram en buslijnen ondervinden hinder:
- tram 2, 5, 7, 10, 16 en 24
- bus 15 en 62
- Connexxion bus 145, 170, 172, 174 en 197

Het evenement duurt van 22.30 uur tot ca. 00.30 uur. Tussen deze tijdstippen kunnen de genoemde bus- en tramlijnen in het geheel niet , een beperkte of andere route of niet volgens dienstregeling rijden.

GVB kan sommige haltes niet bereiken, zonder dat we dat op deze haltes kenbaar kunnen maken.

Reizigers moeten rekening houden met een aanmerkelijk langere reistijd.

Voor GVB komt het evenement onverwacht. GVB kan reizigers gedurende dit evenement daardoor geen of alleen geïmproviseerd alternatief bieden.
Wij adviseren reizigers die op dit tijdstip willen of moeten reizen om deze website en het twitteraccount @GVB_actueel in de gaten te houden.

Wanneer een bus of tram niet op de halte verschijnt, raden wij u aan een halte van een andere lijn op te zoeken.​
Lekker handig weer Nike...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door marlies »

Maakt Nike de route niet bekend (lijkt me raar), of kan is het GVB niet in staat goed te bepalen hoe die route het OV snijdt (lijkt me ook raar)?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten