OVer je reiservaringen in mei 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Wubbo »

De vorige keer dat er omgeleid werd, werden alle intercity's in de planning omgeleid. Dat leverde problemen op met de overweg in Hilversum, die te veel dichtlag en daardoor gestoord raakte. Daarop is besloten om maar 2x/uur een intercity om te leiden. Waarom daar nu niet voor gekozen is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

De omleiding bij de werkzaamheden de vorige keer verliep desastreus. Bovendien is het verschil in reistijd nihil.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door webguy »

Hoe kan een traject dat dus theoretisch genoeg capaciteit heeft door een overweg feitelijk dus "overbelast" raken?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door ODRAIL »

Zelf denk ik dat de overweg voor het spoor niet zo'n probleem was, maar dat het wegverkeer er veel last van gehad heeft. Maar daar zou misschien een omleiding kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Bovendien is het verschil in reistijd nihil.
Mwoh, ik wil het niet nihil noemen: de trein doet er normaal een kwartier over, de snelbus doet het in een half uur en de omleiding via Hilversum levert 30 minuten extra reistijd op. Je bent dus gewoon een kwartier eerder in Utrecht vanuit Amersfoort! Daarnaast heb je minder verlies in de overstaptijd doordat er elke 5 minuten een snelbus rijdt i.p.v. maar twee keer per uur een omgeleide IC.

Bij eerdere werkzaamheden werd overigens slechts 2x/uur een omgeleide trein ingelegd (alleen de laatste keer reed men 4x/uur) die relatief traag was door de lange kering en het voorlaten van de Sprinter in Hilversum.
@KM46: was dat niet een van de enkelsporige stremmingen bij Bilthoven? Toen werd er maar in één richting een omleiding gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Karl »

Thom91 schreef:Poging 2:

*foto*

Dit is de Eurostar Velaro. ;)
Ja, ik denk dat die het is geweest. Was me niet duidelijk geworden dat daar 'echte' treinen van rondreden. Zag er wel leuk uit.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten