Stormloop op RET-winkel

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39209
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Stormloop op RET-winkel

Bericht door Daniel »

Stormloop op RET-winkel

Door JOYCE DE BRUIJN

ROTTERDAM - De RET Servicewinkel aan de Coolsingel in Rotterdam is gisteren bijna letterlijk bestormd door honderden Rotterdamse 65-plussers en bijna-pensionado's met vragen over gratis reizen voor ouderen, dat per 1 januari officieel is ingegaan.

Twee witgejaste studenten zijn voorgeprogrammeerd om op de gekste vragen een helder antwoord te formuleren.

De blondgelokte manager van de servicewinkel, de geduldige engel Yolanda Diemers, heeft het verhaal óók al honderd keer uitgelegd. Het reizen is gratis voor Rotterdammers van boven de 65 jaar, na negen uur 's ochtends en alléén met bus, tram en metro van de RET.

Soms kost dat uitleggen moeite; als de Rotterdammer in kwestie de informatie niet meer zo snel verwerken kan, of niet zo goed Nederlands spreekt, of dovig is, of alle drie. Meest gehoorde klacht: ik had nog een ov-chippas met gratis reizen van het voorbije proefproject. Maar hij doet het niet. Meest gevonden oorzaak: een negatief reissaldo op de pas. Hoe dat komt?

Jolanda legt het maar weer eens uit. ,,Op je persoonlijke ov-chippas wordt het product Gratis Reizen geladen. Bij mensen die vorig jaar ook meededen, stond dat product er al op. Maar als je in de spitsuren, dus vóór negen uur 's ochtends reist, tikt de chippas gewoon reistarief af. Dan krijg je een negatief reissaldo, want je kunt naast het Gratis Reizen ook normaal reissaldo op je chippas zetten. Als je 'rood' staat, doet het Gratis Reizen het niet meer. Dan moet je je pas eerst opladen.''

Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Stormloop op RET-winkel

Bericht door mb90 »

Niet alleen de servicewinkel heeft te maken met een stormloop, ook de Verkoop & Informatiepunten. Op elk moment dat ik bij het Zuidplein kom staan er minimaal 10 mensen te wachten, alleen vanmorgen om kwart voor 9 minder, maar nog steeds meer dan normaal. Dat zijn overigens niet alleen ouderen. Het zal vast wel te maken hebben met de OV-Chipkaart.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stormloop op RET-winkel

Bericht door Geert »

Ik ga denk ik ook maar even langs binnenkort. Meteen de nieuwe lijnennetkaart halen :)
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Stormloop op RET-winkel

Bericht door bassie92 »

Die witte voorgeprogrammeerde studenten (:lol:) staan er doorgaans ook, echt irritant joh, je komt binnen, gelijk zo'n student aan je nek die vraagt of je geholpen kan worden. Je hebt dan nog niet eens een blik in de winkel kunnen werpen.
Die winkel zit eigenlijk wel redelijk afgelegen, heb lang geduurd voordat ik hem had gevonden :mrgreen:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten