Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door Milco »

Gisteren ben ik een dagje naar Diemen en Amsterdam geweest, hoewel ik voornamelijk in Amsterdam-Oost, -Noord en –Centrum ben geweest.

Als eerste ging ik vanaf Almere Centrum met de sprinter naar Diemen, waar nadat ik uitstapte al direct een ICMm langs kwam rijden op weg naar Amersfoort:
Afbeelding

Ook de sprinter naar Zwolle kwam langs:
Afbeelding

Hierna kwam de sprinter richting Hoofddorp aan, die ik met wat inzoomen op de foto heb gezet. Eens iets anders :D :
Afbeelding

Hierna liep ik richting het Centrum van Diemen, waar op de Ouddiemerlaan een VDL Citea op de foto kon:
Afbeelding

Een stuk verderop, op het Beukenhorst, reed deze Citea onder een leuk bruggetje door:
Afbeelding

Nadat er op de Hartveldseweg nog een tram langskwam op weg naar de Sniep...:
Afbeelding

...liep ik naar de halte Beukenhorst om vanaf daar met lijn 44 naar station Diemen Zuid te gaan. Daar aangekomen maakte ik nog een foto van een ICMm alvorens in de metro naar Van der Madeweg te stappen:
Afbeelding

Daar kwam vrijwel meteen een M5 langs op weg naar Gein:
Afbeelding

Daarna heb ik nog wat plaatjes geschoten van de bogen nabij het metrostation:
Afbeelding

Afbeelding

Nadat er nog een VIRM langskwam in de richting van Utrecht...:
Afbeelding

...ging ik met de nieuwe M5 van hierboven naar het Amstelstation. Erg mooie metro als je het mij vraagt, al was het maar een kort ritje.
Op het Amstelstation aangekomen liep ik naar het andere perron, om met wat inzoomwerk foto’s te maken van de metro’s en de treinen:
Afbeelding

Afbeelding`

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna liep ik via de achterzijde naar de Meester Treublaan om aar een Combino op de plaat te zetten die aan de laatste metertjes bezig is naar z’n eindhalte:
Afbeelding

Aan de voorzijde stonden 3 bussen van Eurolines geparkeerd:
Afbeelding

Hierna begon ik aan een lange wandeling, ondertussen stopte ik regelmatig voor een fotootje. De eerste foto’s werden geschoten bij de Hugo de Vrieslaan:
Afbeelding

Afbeelding

Ook kwam er nog een Jonckheer langs! :D
Afbeelding

Even verderop, op de Maxwellstraat, werd weer een bus opgewacht:
Afbeelding

Nadat ik op de Kruislaan nog twee Citea’s op de plaat zette...:
Afbeelding

Afbeelding

...kwam ik uiteindelijk op het Science Park terecht:
Afbeelding

Nadat ik me hier vergiste in de busroute en bovenstaande bus even later in de verte voorbij zag rijden, op weg naar Muiderpoort, had ik geen zin om een kwartier op de volgende bus te wachten. Nadat ik ook de trein net miste, besloot ik om naar het Galileïplantsoen te lopen. Daar aangekomen kwam al gauw lijn 65 die me op de C. van Eesterenlaan afzette.
Op de Verbindingsdam kon een foto gemaakt worden van de tram op de brug, met een bus op de achtergrond:
Afbeelding

Verderop kon op de Sumatrakade bij het Azartplein weer een bus op de foto, als lijn 48. Tot mijn verrassing was het een Jonckeer:
Afbeelding

Tram 10 stond ondertussen op het Azartplein:
Afbeelding

Nadat ik me omdraaide en een foto maakte van een VDL Citea naast een leuk ‘fonteintje’ op de KNSM-Laan...:
Afbeelding

...ging ik met tram 10 van hierboven naar het Rietlandpark om daar al gauw over te stappen op lijn 26. En wat is het gaaf om met de tram door de Piet Heintunnel te scheuren zeg! :)
Afbeelding

Op de Zuiderzeeweg stapte ik over op lijn 37 naar het Buikslotermeerplein, die gereden werd met een gelede Citea. Ik vind het een erg mooie bus en ik weet niet of het aan mij ligt, maar het motorgeluid lijkt erg op dat van de Irisbus Crossway’s die in IJsselmond rijden.
Tussen de Volendammerweg en het Olof Palmeplein maakte ik nog een video vanuit deze bus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S8IEwIGa6ZQ[/youtube]

Eenmaal op het Buikslotermeerplein aangekomen, maakte ik nog wat foto’s van de bussen die er voorbijkwamen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna kwam tot een grote verrassing een gelede Jonckheer langs :D :
Afbeelding

Hierna ging ik met een zeer drukke bus 33 naar het Centraal Station. Nadat ik daar nog 3 trams op de foto zette...:
Afbeelding

...ging ik met tram 5 naar het Koningsplein. Nadat ik daar verder geen foto’s maakte, liep ik ‘binnendoor’ via wat steegjes naar het Rokin om daar op tram 9 te stappen. Bij de Van Swindenstraat riep de trambestuurder echter om dat verderop een aanrijding was en dat de tram moest wachten. Gezien het mooie weer bedacht ik me: ik stap wel uit en loop wel een stukje en anders bedenk ik een alternatief. Al lopend zag ik bus 41 wel langs het ongeluk rijden, dus al lopend ging het naar de halte Pretoriusstraat voor de volgende 41. Bijna daar aangekomen zie ik de tram op lijn 9 weer langsrijden! Net te laat voor dezelfde tram, ging ik met de volgende tram naar de Brinkstraat, om vanaf daar weer naar Almere te reizen.

Dit was het weer. Hopelijk vonden jullie het een leuk verslag! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door Suus »

Hé, er zijn strepen gezet op het perron van Diemen Zuid :shock:

Het was tenslotte al bijna drie jaar geleden dat ik daar de eerste klacht over had ingediend dus het zou een keer tijd worden zeg :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door Frans F »

Was het echt zo stil overal?
Het lijkt zondagmorgen 7 uur.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door BrengMe »

Mooie foto's :)
benza

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door benza »

Mooi foto's, bedankt!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag hoor en ook prima foto's, maar iets meer selecteren had geen kwaad gekund. Het zijn nu wel erg veel foto's en sommige zijn vrijwel identiek aan elkaar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door isadora »

Dank Milco, tof verslag. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door casper_rzb »

Mooie foto's :pos:
Toch maar eens naar 020 gaan over een tijdje
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door nvdw »

Dat die gelede Citea klinkt als een Crossway ligt niet aan jou: er zit in allebei een motor van Iveco. ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Diemen & Amsterdam (Oost & Noord) [36f, 1v]

Bericht door Suus »

Bee schreef:Hé, er zijn strepen gezet op het perron van Diemen Zuid :shock:

Het was tenslotte al bijna drie jaar geleden dat ik daar de eerste klacht over had ingediend dus het zou een keer tijd worden zeg :roll:
Nou, ik was iets te vroeg enthousiast, want op spoor 1 zijn er strepen...
Afbeelding
... maar op spoor 2 niet :')
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten