Dagje naar Venray (16 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

Opmerking vooraf: alle foto's zijn verkleind tot minder dan 100kb. Ik verwerk ze in een link, als je op de foto klikt, dan linkt het naar het originele bestand dat minimaal 3,0MB groot is. Let daarmee dus op als je op je mobiel zit.

Ik moest vandaag in Venray zijn. Het is alweer een tijd geleden dat ik in Venray ben geweest. Nou ja, klopt niet helemaal, eind maart kwam ik met de bus door Venray maar moest ik op het station meteen overstappen, dus veel tijd om te kijken had ik toen niet.

Ook al wilde de reisplanner me via Eindhoven sturen, heb ik besloten om de bus naar Helmond te pakken, ik wilde wat meer speling hebben. Ik had me bijna in de tijd vergist. Voor 9 uur vertrekt lijn 25 naar Helmond 2 minuten eerder op mijn halte. En toen ik net de deur uit was zag ik op OVInfo tot mijn schrik dat hij al bij de halte voor mijn halte was (-5). Dus trok ik een sprintje, maar de scumbag zat gewoon zijn tijd bij de Brug af te wachten. Bij mijn halte kwam hij met -1 aanzetten, met -10 ( :') ) kwamen we aan in Helmond op het station. Daardoor kon ik een trein eerder naar Deurne krijgen en daar een bus eerder naar Venray.

De nieuwe koffietoko leek dicht, dus heb ik bij de Kiosk een koffie gehaald. Op weg naar Perron 2 bleek de koffietoko toch open te zijn. Ik had bijna de Kiosk-meuk weggegooid (ik hoop dat ik geen Kiosk-medewerkers op de tenen trap). Het was eventjes wachten op de IC naar Venlo. Een dubbele ICMm had volgens de NS-app 1 minuut vertraging maar kwam te vroeg waardoor de trein zelfs nog twee minuten stil kon staan op het perron (wat is het toch met op tijd rijden vandaag?) We waren goed op tijd in Deurne. Ik zag de befaamde lijn 26 op het busstation in de verte staan, maar die reed helaas net weg. Op perron 3 van het treinstation stond drie keer Plan V klaar als stoptrein richting Eindhoven. Volgens de koersrollen zou alleen het voorste deel naar Nijmegen gaan. Tijd om foto's bij het busstation te maken was er niet, er kwam net een lijn 27 aanrijden en ik wilde liever veel te vroeg in Venray zijn dan riskeren dat de volgende niet komt en de bus daarop vertraging heeft.

Afbeelding
Drie keer Plan-V staat in Deurne klaar als stoptrein richting Eindhoven

Afbeelding
De dubbele ICMm staat op het punt te vertrekken vanuit Deurne richting Venlo en ook de Plan V maakt zich op voor een rit richting Eindhoven

Ik dacht nog even slim te doen en een Limbo-dagkaart van 5,50 te kopen. Dat zou op en neer al goedkoper zijn. Helaas had ik alleen maar 50 cent in mijn portemonnee en zowel in Helmond als Deurne had ik bij het station geen pinautomaat gezien. Een meevaller bleek aan het einde van de rit te zijn dat mijn check-uit bij Arriva in Helmond nog geen 35 minuten geleden was, dat scheelde me 87 cent. Deze rit moest verder helaas wel op vol tarief, het kortingsproduct van Limburg heb ik niet.

Ik heb ooit eerder wel eens ritten gemaakt met lijn 27, toen deze vanuit Deurne nog verder reed naar Helmond. Ik was vergeten wat voor een schitterende lijn het is. Een enkele Brabants en Limburgs dorpje afgewisseld met mooie natuur van de Peel. Wellicht een tip van Daniël om eens wat platen te gaan schieten. We waren mooi op tijd in Venray waar ik op het busstation moest uitstappen. Toen ik in maart hier in de bus voorbij ben gekomen was me het Hermes-bord op de voormalige remise opgevallen. Dit wilde ik nu op de foto zetten. Voor de niet-kenners: Hermes reed tot 2007 in Limburg. De remise van Venray diende tevens als busstation. Overdag waren de schotten open en was het een overdekt busstation (hier ben ik nog ooit met de bus doorgekomen). 's nachts gingen de schotten dicht en was het een afgesloten remise. Met de komst van Veolia verdween de stalling, mogelijk al bij Hermes, dat weet ik niet zeker. Het busstation bestaat nu uit twee haltes, eentje aan de doorgaande weg voor de Brabantse buurtbussen en een enkele Veolia-lijn en een halte bij de oude remise zelf, voor lijn 27 en 31 onder meer.

Afbeelding
Het Hermes-bord herinnert aan de oude Hermes-stalling die hier ooit gehuisvest was.

In Venray had ik ongeveer een uur verder niks te doen. Gezien de volgende bussen nog even op zich zouden laten wachten (de buurtbussen had ik net gemist) ben ik een straat ingelopen en stond op het Henseniusplein. Die naam herkende ik spontaan. Dat was in 1957 het centrale knooppunt van de bussen in Venray. In 1961 was dit inmiddels al verplaatst naar het busstation aan de Julianalaan, nog geen 100 meter in totaal denk ik. Het was markt en de cafeetjes waren al open. Dus ben ik ergens gaan zitten om koffie te drinken en een krantje te lezen. Na mijn afspraak zag ik op het busstation net mijn lijn 27 wegrijden. Maar erg vond ik dat niet, want eigenlijk wilde ik nog even wat bussen kijken en misschien naar station Venray. Er stonden twee buurtbusjes te wachten. De achterste leek mij een Veolia-bus maar dit bleek de buurtbus naar Boxmeer te zijn. De voorste was de bus naar Wilbertoord (de lijnen 255 en 292 die in Venray op het busstation beginnen). Ik was helaas te laat voor een lijn 31 vanwege gefriemel met mijn telefoon. Even later kwam lijn 27 richting station en ik besloot even naar het station te gaan.

Afbeelding
Twee buurtbussen staan te wachten op hun vertrektijd op busstation Venray(halte op de doorgaande weg).

Afbeelding
Lijn 292 naar Wilbertoord, dit keer van voren.

Afbeelding
Lijn 255 vertrekt richting Boxmeer en haalt zijn collega in.

Afbeelding
In de verte rijdt lijn 31. Volgens mij ging deze richting Meerselo.

Op het station had ik niet veel tijd. Hier waren geen Hermes-relikwieën meer te zien. Ook stond er niet veel aan bussen. Alleen een taxibus van Van Dijk stond gereed als lijn 38 naar Meerlo en uiteraard "mijn" Amba welke terugging naar Deurne. Twee snelle platen en weer terug de bus in. De chauffeur was inmiddels verdwenen om afgelost te worden.

Afbeelding
Lijn 38 richting Meerlo staat gereed op station Venray. Deze busjes zijn uitgerust met mobiele kaartlezers en de chauffeurs beschikken ook over kaartjes.

Afbeelding
Lijn 27 naar Deurne staat zonder chauffeur en zonder Fogeltje klaar.

De terugweg richting Deurne geloofde ik wel. Ik heb vooral mijn krantje gelezen en mezelf bedacht hoe ik naar huis zou gaan. Toch maar gewoon via Helmond, ik zou een mooie aansluiting op de 25 moeten hebben. De bus reed goed op tijd en was tijdig in Venray. Daar had ik tijd voor wat meer foto's. Als ik niet de IC maar de stoptrein zou pakken, wat qua aansluiting geen bal uit maakt, dan kon ik ook nog even op Hermes-buurtbus 466 naar Geldrop wachten. Gezien ik DDZ (of hoe heten die omgebouwde DD-ARretjes?) zag klaarstaan als boemel leek me dat een goed plan. Ik zette de Veolia-bus nog even op de foto en bleef toen vervolgens bij die halte wachten. Toen ik op Infotin iets van "46 minuten" zag staan realiseerde ik me dat ik aan de verkeerde kant stond :') Gelukkig was de buurtbus niet te vroeg.

Afbeelding
De chauffeur pauzeert in Deurne bij het station, wachtende op de vertrektijd terug. De bus stond als Sorry, Geen Dienst, aan de kant.

Afbeelding
Lijn 466 naar Geldrop komt aanrijden bij het station. Links net buiten zicht ligt de halte richting Geldrop. Bij de Veolia-bus stopt de bus richting Deurne, Ziekenhuis.

Helaas kwamen er geen verdere bussen in de tijd dat ik er was. De 462 en 26 konden derhalve helaas niet op de foto. Omdraaiende vertrok net een ICMm-combinatie richting Eindhoven. Ook de stoptrein staat nog even op de foto, genomen van min of meer hetzelfde punt als de foto in de ochtend.

Afbeelding
ICMm vertrekt vanuit Deurne richting Eindhoven.

Afbeelding
Ook de stoptrein naar Eindhoven staat klaar.

Inmiddels begon de blaas te drukken. Ik heb echter geleerd niet van het toilet gebruik te maken bij stationnementen (ook al zie ik dat volgens mij nergens meer in de trein staan). Dus ik wachtte even tot we reden. Toch wel fijn dat deze "sprinter" wel een WC had. We waren al weer vrij snel in Helmond. Hier had ik twee opties. Wachten op de 25 of naar het centrum lopen en buurtbus 461 naar Beek en Donk pakken. Die laatste optie spreekt me altijd meer aan omdat ik onze buurtbus graag sponsor. Bovendien heb ik dan vandaag ook nog een reis met Hermes gemaakt. Op het busstation stonden monteurs te sleutelen aan het meest linkse bord boven de perrons. Er stond hier en daar lijninfo, maar goed stonden de meeste bussen niet. Zoals Mr-W al had opgemerkt staat lijn 25 tegenwoordig op het grote DRIS-boord, maar met bestemming "Busstation".

Afbeelding
Nog eens de stoptrein naar Eindhoven, nu op station Helmond.

Afbeelding
Lijn 20 en 23 staan te wachten.

Afbeelding
Lijn 51 komt er gezellig bij staan.

Ik bedacht me dat ik een stadslijn naar het centrum zou kunnen nemen, dan check ik nog binnen 35 minuten weer bij een streekvervoerder in. Dus liep ik op lijn 51 af. Toen ik op het scherm zag schoot me wat te binnen. Ik zag 'Overstap OK'. Je zou denken, prima toch? Nee, gezien ik Dalurenkorting Noord-Brabant heb zou daar iets compleets anders moeten staan. Maar omdat mijn laatste check-out bij Veolia Limburg ligt, waar ik vol tarief heb gereisd, wordt bij overstap het kortingsproduct niet aangesproken maar reis ik door op het "product" vol tarief. De restitutiepostduiven werden alvast in stelling gebracht. Toen ik zo in OVInfo keek stond de rit van 13:18 (de rit die ik wilde hebben) nog in het lichtgroen "rit begint om 13:18" maar de rit van 13:48 (lijn 51 is de enige stadslijn in Helmond die 2x per uur rijdt) stond al donkergroen "staat stil bij halte station". Ook het infoscherm gaf als vertrektijd 13:48 aan. Zat ik nu echt in de verkeerde bus? Ik besloot te wachten en op te letten of er nog een 51 zou komen. En die kwam :') Ik was bang niet te kunnen uitchecken, maar dat kon gelukkig wel. Flubberdewups overgestapt op de andere bus. Die chauffeur zei dat die andere bus eigenlijk nog niet klaar moet gaan staan als lijn 51 naar Eeuwsels omdat die bus daar ruim een half uur staat te overwinteren. Gelukkig had iedereen het door gehad. Voor een Helmondse stadslijn was hij redelijk gevuld. Inmiddels was ook een lijn 25 uit Veghel gearriveerd maar reed als 999 meteen weer weg. Mij is in Beek en Donk al eens opgevallen dat ze schijnbaar in Helmond van bus wisselen. De bus die aankomt rijdt leeg onder meer via Beek en Donk, dus ik vermoed dat die richting Veghel gaat. En er komt een lege bus vanuit ergens (Eindhoven?) naar Helmond rijden. Lekker efficiënt maar op lijn 99 in de avond wel twee ritten uit patroon leggen, waardoor aansluitingen in de soep lopen, om een chauffeur uit te sparen. Nee, dit is gratis.

Enfin, ik nam de 51 voor drie haltes. Ik vond het te kansloos om meteen in het centrum uit te stappen, bovendien bleek later uitstappen qua lopen zelfs handiger. Bij de halte Binderseind ging ik eruit en liep naar de Kanaaldijk. Hier rijdt lijn 461. Ik had naar de halte Keyserinnedael of zelfs naar beginhalte Havenplein kunnen lopen, maar bleef gewoon lekker staan waar ik stond, omdat het kan (bij de buurtbus hoef je niet perse bij een halte in te stappen). Het was nog even wachten. De bus had al twee passagiers, dat viel niet tegen! Volgens mij is hij vrij goed ingeburgerd. De andere reizigers gingen er in Lieshout (ook niet bij een halte, dus ook andere mensen weten het) uit, ik stapte tussen de laatste twee haltes uit. Onderweg had ik nog gezien dat lijn 25 met +10 in Beek en Donk reed :') -10, +10, maar op tijd, ho maar.

Toch weer een leuk kort dagje, ondanks de ergernissen van het niet kunnen kopen van een dagkaart, dat had me ook de overstapperikelen in Helmond bespaart. Ik zou vanaf daar gewoon naar het Havenplein gelopen zijn. Maar ja, dat was mijn eigen schuld. Dat van die dagkaart had ik ook gisteren kunnen verzinnen en gisterenavond nog vlug even kunnen gaan pinnen. Door de omweg via het station ben ik uiteindelijk ook duurder uit geweest dan gepland, maar dat was het wel even waard. De restitutieduiven zijn al richting Hermes losgelaten.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: inmiddels was ook een lijn 25 uit Veghel gearriveerd maar reed als 999 meteen weer weg. Mij is in Beek en Donk al eens opgevallen dat ze schijnbaar in Helmond van bus wisselen. De bus die aankomt rijdt leeg onder meer via Beek en Donk, dus ik vermoed dat die richting Veghel gaat. En er komt een lege bus vanuit ergens (Eindhoven?) naar Helmond rijden. Lekker efficiënt maar op lijn 99 in de avond wel twee ritten uit patroon leggen, waardoor aansluitingen in de soep lopen, om een chauffeur uit te sparen. Nee, dit is gratis.
Was rond 13:00 en dan wordt er redelijk structureel een mat-rit gereden naar Veghel. Volgens Helmondse chauffeurs komt de 2e bus ook uit Veghel, wat natuurlijk verre van efficiënt is. Verder leuke foto's :pos: . Vooral die in Venray vind ik mooi omdat ik daar niet meer ben geweest sinds lijn 27 is ingekort.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door BrengMe »

Mooie foto's!
fogeltje schreef:...DDZ (of hoe heten die omgebouwde DD-ARretjes?)...
De Nieuwe Interctity Dubbeldekker, of NID.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

Dank en dank. En dank voor naam. NID staat me ook iets van bij, maar de naam DDZ heb ik volgens mij ook ooit gehoord.

We kunnen trouwens een wedstrijdje doen: spot de dode pixel op mijn camera. :roll:

Sinds ik weet dat die er zit zie ik hem ook in elke foto terug. De eerste keer dacht ik nog dat het een vlek was of een dode pixel van de monitor, maar het was verdacht dat hij bij inzomen groter werd.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje weer hoor! En bedankt voor de tip, die hoek van het land ben ik inderdaad nog nooit echt in de omgeving foto's wezen maken. (Of nouja, ik heb ooit wat plaatjes op een wandeling van Helmond Brandevoort naar Helmond gemaakt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

Als je wilt kun je ook een keer bij mij voorbijkomen en een fiets lenen. Dan toeren we wel naar wat mooie plekken (hoewel Venray wel even trappen is). Nadeel van weekenden is dat er vooral kleine meuk van taxibedrijven rijdt rond Venray. Volgens mij is dan alleen de 60 van Venlo naar Venray een grote bus.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door huibf »

Leuke foto's.
Die 'HermesGarage' is me toch ook iets. Die garage is overigens dicht gegaan tijdens de overgang.
Ik meen namelijk dat het gebouw zelf van Hermes is. Dus ik denk dat ze de draad willen steken ermee.
Wellicht kan ie over 2 jaar weer gewoon open, met winkeltje erbij.
Het busstation is niet meer dan een halte op het terrein en een halte aan de doorgaande weg.

Overigens werkt die Infotin in Deurne ook niet naar behoren, de 26 richting Meijel wordt niet getoond, wel die naar het centrum.

Ik heb nog nooit in de midibussen gezeten, sinds Veolia ze heeft ingevoerd. :shock:

Over je overstap. Volgensmij is wordt korting wel aangesproken hoor. Je zou dit dus morgen kunnen zien.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door BrengMe »

fogeltje schreef:NID staat me ook iets van bij, maar de naam DDZ heb ik volgens mij ook ooit gehoord.
DDZ was de projectnaam van de revisie, en staat voor DubbelDekkerZones.

bron
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Geert »

Meeste mensen noemen ze ook DDZ, met die naam staan ze ook in de plansystemen bij NS/ProRail.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

Dank voor DDZ toelichting.

Huib, als de korting is aangesproken dan is de ritprijs spontaan met 40% verhoogt want ik heb het nagerekend ;) Ik heb vol tarief betaald in de 51 en 461.

Ik heb die midibussen een keer gehad in Venlo. Echt veel was het niet, vond die busjes die Hermes in Limburg vroeger had fijner. Dit had meer een Procity gevoel.

De vorige keer dat ik door Venray kwam vertelde de chauffeur wel iets over de remise, maar ik heb niet onthouden wat het nu was. Het is in ieder geval niet te zien of het gebouw nu in gebruik is of niet, tenminste niet vanuit mijn oogpunt vanmiddag. Ik had natuurlijk er even heen kunnen lopen en proberen door een ruit te kijken. Maar dan heb ik meteen ME in mijn nek ben ik bang.
"Een touringcar is geen bus"
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door WSM »

Mr-W schreef:Was rond 13:00 en dan wordt er redelijk structureel een mat-rit gereden naar Veghel. Volgens Helmondse chauffeurs komt de 2e bus ook uit Veghel, wat natuurlijk verre van efficiënt is. Verder leuke foto's :pos: . Vooral die in Venray vind ik mooi omdat ik daar niet meer ben geweest sinds lijn 27 is ingekort.
De bus die om 13.11 u aankomt in Helmond (omloop 7202) gaat na aankomst MAT naar Veghel Garage, de chauffeur die om 05.34 u is begonnen op dienst 2003V mag daarna naar huis.

De bus die de rit van 13.16 u gaat rijden komt MAT van Veghel Busstation (omloop 7210).
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 03 jun 2014, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gefixed
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Dank voor DDZ toelichting.

Huib, als de korting is aangesproken dan is de ritprijs spontaan met 40% verhoogt want ik heb het nagerekend ;) Ik heb vol tarief betaald in de 51 en 461.
Nee, dan moet de ritprijs met 67% verhoogd zijn. :wink:
Verder een leuk verslag hoor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door isadora »

Nice fogeltje. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Dagren »

fogeltje schreef:Dank en dank. En dank voor naam. NID staat me ook iets van bij, maar de naam DDZ heb ik volgens mij ook ooit gehoord.

We kunnen trouwens een wedstrijdje doen: spot de dode pixel op mijn camera. :roll:

Sinds ik weet dat die er zit zie ik hem ook in elke foto terug. De eerste keer dacht ik nog dat het een vlek was of een dode pixel van de monitor, maar het was verdacht dat hij bij inzomen groter werd.
Ik kan iedereen afraden om deel te nemen aan deze wedstrijd. Als je de pixel eenmaal hebt gespot, blijf je die terug zien op elke foto. :|
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

Irritant he? Baal er zelf ook van. Ik dacht de eerste keer nog dat het een dode pixel op mijn beeldscherm was, tot hij mee vergrootte toen ik de foto inzoomde.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Dagren »

Ja, maar aan de andere kant had ik het ook irritant gevonden als ik je dode pixel niet kon vinden. :mrgreen:
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door MrEmiel »

fogeltje schreef:
De vorige keer dat ik door Venray kwam vertelde de chauffeur wel iets over de remise, maar ik heb niet onthouden wat het nu was. Het is in ieder geval niet te zien of het gebouw nu in gebruik is of niet, tenminste niet vanuit mijn oogpunt vanmiddag. Ik had natuurlijk er even heen kunnen lopen en proberen door een ruit te kijken. Maar dan heb ik meteen ME in mijn nek ben ik bang.
De remise is deels in gebruik, dwz alleen het winkeldeel aan de rechterkant. Daar zit een winkeltje in
gilles van de buren
Berichten: 27
Lid geworden op: za 07 mar 2009, 19:20
Locatie: Dordrecht

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door gilles van de buren »

Hmmmm, ik had gehoopt op een kleine fotoreportage van station Vry. Ben wel benieuwd hoe het er daar uit ziet; 15 jaar geleden was ik er trdl. Heb er nog eens een 1600 achter de grendels opgesloten, zal nu wel niet meer kunnen... Er is waarschijnlijk wel iets veranderd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door Daniel »

Een 1600 in Venray? Da´s een eind uitrollen vanaf Nijmegen om dat te halen met een E-lok :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dagje naar Venray (16 foto's)

Bericht door fogeltje »

In Venray op het station had ik helaas welgeteld vijf minuten (mijn afspraak lag vlakbij het busstation, de slinger via het station heb ik ook alleen gemaakt omdat op weg naar huis de bus naar Deurne net voor mijn neus wegreed aldaar), dus dat zat er helaas niet in. Gezien ik voltarief aan het reizen was wilde ik niet riskeren dat de volgende bus vertraging had waardoor mijn volgende incheck niet binnen 35 minuten zou zijn. Wellicht dat ik er binnenkort nog eens zomaar naar toe ga en dan wat meer stil sta op het station.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten