Yep, was ook een storing op het HSL-traject waardoor er geen ICd over de Moerdijk heen reed.JWM schreef:DIe reed ook niet. Ik neem aan vanwege een andere storing?
OVer Missers in de Reisinformatie #35
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Een van de nieuwe DRISssen in Groningen gaf voor een rit "----" als vertrektijd en de melding "Verwachte vertrektijd 9:23" alternerend met de bestemming. Beetje raar. Daar heb je toch het veld met de tijd voor...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Dat is voorgeschreven in de informatiestandaard voor DRIS-panelen die door bureau Mijksenaar opgesteld is (zeg maar de usability-richtlijnen van DRIPs). Linkje: http://www.crow.nl/documents/6657.aspx Op pagina 16 (van de pdf) staat beschreven hoe omgegaan moet worden met bussen waarvoor geen actuele positie bekend is.
Over de achterliggende gedachten over deze afwijkende weergave is helaas niet veel geschreven, maar ik vermoed dat men je zo extra duidelijk wil maken dat je niet op de verwachte aankomsttijd moet vertrouwen. Wel jammer daarbij dat meteen een extra denkstap wordt geïntroduceerd (geplande vertrektijd omreken naar aankomst over X minuten).
Over de achterliggende gedachten over deze afwijkende weergave is helaas niet veel geschreven, maar ik vermoed dat men je zo extra duidelijk wil maken dat je niet op de verwachte aankomsttijd moet vertrouwen. Wel jammer daarbij dat meteen een extra denkstap wordt geïntroduceerd (geplande vertrektijd omreken naar aankomst over X minuten).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Hm, ik geloof je op je woord maar ik vind het niet bepaald een charmante oplossing.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Nee, het is een beetje een simpele oplossing zo. Maar vind zelf (als informatiekundige iig :)) de extra geïntroduceerde denkstap erg jammer, want dat was prima te voorkomen geweest.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Ware het niet dat deze op de noordsectie was..Geert schreef:Yep, was ook een storing op het HSL-traject waardoor er geen ICd over de Moerdijk heen reed.JWM schreef:DIe reed ook niet. Ik neem aan vanwege een andere storing?
Komt wel goed schatje.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Ja, maar bij storingen op de noordsectie wordt vrijwel altijd de zuidsectie ook niet meer gereden :')
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Op P+R Hoogkerk heb ik dit ook zeer regelmatig gezien met de bussen van Arriva en lijntaxi's, ook bij de halte VK Verschuurbrug ri. Hoofdstation. Vaak statische informatie, ook als er geen belbus besteld is wordt de rit op het display getoond met een verwachte vertrektijd.marlies schreef:Een van de nieuwe DRISssen in Groningen gaf voor een rit "----" als vertrektijd en de melding "Verwachte vertrektijd 9:23" alternerend met de bestemming. Beetje raar. Daar heb je toch het veld met de tijd voor...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Hmm, lekker handig.Geert schreef:Ja, maar bij storingen op de noordsectie wordt vrijwel altijd de zuidsectie ook niet meer gereden :')
Kan dat ding niet gewoon te Rtd keren ofzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Je moet daar ook nog omlopen, en dat gaat wat lastig op het drukke Rtd.
-
- Berichten: 1035
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Daarom wordt het eens tijd voor HSL treinstellen of trek-/duwcombinaties.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Was het niet de bedoeling dat er een aantal ICR stuurstandrijtuigen omgebouwd werden voor op de HSL? Of is dat maar een broodje aap verhaal.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Er zijn nu proeven gaande met tractie aan beide zijden.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Er is een tijdje gekeerd op Rotterdam Stadion. Geen idee waarom dat niet zou kunnen als de Willemspoortunnel en dergelijke wel in functie zijn.Z2N schreef:Je moet daar ook nog omlopen, en dat gaat wat lastig op het drukke Rtd.
Het is een spectrum.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39219
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Origineel gevonden... gezien voor en achter op een kopspoortje wat lastig begrijpbaar blijkt voor sommige reizigers had de omroeper op Utrecht Centraal daar een alternatief voor bedacht. Dat het treinstel het dichtst bij de stationshal op spoor 2 zou achterblijven leek me wel aardig duidelijk voor iedereen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
Het is een spectrum.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Ik heb eigenlijk het idee dat Rotterdam-Breda niet zoveel prioriteit heeft en de standaard procedure gewoon opheffen is en reizigers naar de 1900 verwijzen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Die methode is verre van origineel: die gebruiken ze al jaren op Den Haag Centraal.Daniel schreef:Origineel gevonden... gezien voor en achter op een kopspoortje wat lastig begrijpbaar blijkt voor sommige reizigers had de omroeper op Utrecht Centraal daar een alternatief voor bedacht. Dat het treinstel het dichtst bij de stationshal op spoor 2 zou achterblijven leek me wel aardig duidelijk voor iedereen.
Ik weet ook niet of het op Rotterdam Noord Goederen mogelijk is om veilig uit de locomotief te stappen om aan- en af te kunnen koppelen, dus is het de vraag of dat een alternatief is.Karl schreef:Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
-
- Berichten: 6190
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
ja hoor want locon kan dat ook gewoon als ze een metro moeten overbrengen naar de waalhaven(of andersom).Wubbo schreef:Ik weet ook niet of het op Rotterdam Noord Goederen mogelijk is om veilig uit de locomotief te stappen om aan- en af te kunnen koppelen, dus is het de vraag of dat een alternatief is.Karl schreef:Ah, excuus, ik had het verkeerd gelezen/'andersom' geinterpreteerd. Tsja, dan is het doorrijden naar Rotterdam Noord Goederen, geen idee of dat mogelijk is qua tijd.Bee schreef:Omdat dat vanuit Breda wat moeilijk is...
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Machinisten van de ICd koppelen hun treinen niet aan en af. Dat doet het rangeerpersoneel dat daarvoor is opgeleid. Dus al zou je tijdelijk naar Rtng willen, moet je dat rangeerpersoneel ook meenemen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
En dat mag natuurlijk weer niet, want daar is geen verblijf voor ze
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Een echte misser is het niet, maar toch: de vakantiedienstregeling gaat in Twente twee weken eerder in als besparing voor de Regio Twente, maar op alle haltevertrekstaten stond dus de verkeerde datum. Dat is opgelost door op alle vertrekstaten een sticker te plakken:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Als men »zomervakantiedienstregeling« nou nog goed gespeld had...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35
Lukt het Arriva anno 2014 al ergens in den lande fatsoenlijke reisinformatie aan te bieden in de bussen? Een paar dagen terug was ik in Leiden en het scherm had nogal wat kuren en de geluidskwaliteit van de halteafoep was bedroevend.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten