Korte vragen #8
Re: Korte vragen #8
Almere Oostvaarders is ongetwijfeld een dingetje uit de tijd van voor de Hanzelijn toen er alleen IC's uit Lelystad vertrokken. Lelystad->Almere Oostvaarders moest toen wel per Almere Buiten.
Re: Korte vragen #8
Pfoe he, wat een ingewikkelde kwestie. In het geval in onze buurt trouwens, Sauwerd, begrijp ik het niet helemaal, want je gaat niet vanuit Sauwerd eerst naar Groningen lijkt mij om dan op de andere trein naar Delfzijl of Roodeschool te stappen, want die stoppen toch ook gewoon in Sauwerd?
Maar goed, ik als OV-hobbyist begrijp het al maar half, moet je nagaan wat dit voor de doorsnee reiziger betekent qua begrip. Als wij het al diep in de organisatie van NS moeten navragen...
Maar goed, ik als OV-hobbyist begrijp het al maar half, moet je nagaan wat dit voor de doorsnee reiziger betekent qua begrip. Als wij het al diep in de organisatie van NS moeten navragen...
Re: Korte vragen #8
Tsja NS-breed geld "NS reisplanner heeft altijd gelijk" dat voldoet prima voor de gemiddelde reiziger, als je als IT'er wilt weten hoe die reisplanner aan zijn antwoord komt moet je diep gaan vragen bij diegene die de reisplanner maken ;).
Mijn grootste probleem met dit hele "ns planner is het wetboek" standpunt is dat vervolgens NS dochter (42%) 9292 met dit soort adviezen komt: http://m.9292.nl/reisadvies/station-den ... 06-02T1434
Het advies mag voor deze prijs (3 euro duurder dan via Sprinters met overstap op Schiphol/Weesp), maar nergens wordt vermeld dat je moet herchecken, de reis veel duurder is en er robuustere (die overstap is krap) reismogelijkheden zijn.
Mijn grootste probleem met dit hele "ns planner is het wetboek" standpunt is dat vervolgens NS dochter (42%) 9292 met dit soort adviezen komt: http://m.9292.nl/reisadvies/station-den ... 06-02T1434
Het advies mag voor deze prijs (3 euro duurder dan via Sprinters met overstap op Schiphol/Weesp), maar nergens wordt vermeld dat je moet herchecken, de reis veel duurder is en er robuustere (die overstap is krap) reismogelijkheden zijn.
Re: Korte vragen #8
Tot een paar jaar geleden stopten de treinen van/naar Roodeschool niet te Sauwerd (op enkele uitzonderingen na). Dus moest er omgereisd worden via Groningen Noord.Kevster schreef:In het geval in onze buurt trouwens, Sauwerd, begrijp ik het niet helemaal, want je gaat niet vanuit Sauwerd eerst naar Groningen lijkt mij om dan op de andere trein naar Delfzijl of Roodeschool te stappen, want die stoppen toch ook gewoon in Sauwerd?
Waarschijnlijk is men dus vergeten om die uit de lijst te halen.
Blerick staat er niet meer in, terwijl voor dat station t/m eind 2005 hetzelfde gold: reizigers tussen Venray en Blerick moesten omreizen via Venlo.
Vooral Almelo De Riet snap ik niet in dat lijstje. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #8
In Sauwerd hebben vorig jaar vanaf begin september tot de nieuwe dienstregeling in december inging in de ochtendspits minder treinen gestopt. De reden hiervoor was dat ze de aansluitingen in Groningen voor de treinen uit Roodeschool robuuster wilden maken.
Inmiddels liggen de treinen in de ochtendspits in een iets ander tijdpad en is het overslaan van het station niet meer nodig.
Inmiddels liggen de treinen in de ochtendspits in een iets ander tijdpad en is het overslaan van het station niet meer nodig.
Re: Korte vragen #8
Ik zal ivm Traject Vrij een 2e chipkaart moeten gaan aanvragen. Ik heb nu al de gele, besteld via ov-chipkaart.nl. Nu weet ik dat er ook kaarten zijn door NS uitgegeven, met een trein en NS logo erop. Hoe kan ik die bemachtigen? Het doel is dus om 2 chipkaarten te hebben die gemakkelijk van elkaar te onderscheiden zijn.
Re: Korte vragen #8
Als je een Traject Vrij besteld krijg je de optie hiervoor een nieuwe kaart te bestellen. Dat wordt dan een NS-kaart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #8
OK top. Dat wisten ze bij het NS Twitteraccount niet zeker namelijk
Re: Korte vragen #8
Nog zo'n gevalletje is station Meppel.
Ik ben eens van Groningen naar Leeuwarden gereisd (met intercity's), via Zwolle. Ik moest het de conducteur even vragen want ik was in dit geval niet zeker van mijn zaak. Je passeert namelijk twee keer Meppel (zonder te stoppen). Zeker aangezien de route van Arriva natuurlijk veel sneller is, maar dat maakt in dit geval niets uit. De conducteur vertelde mij dat ik niet hoefde uit- en in te checken op Zwolle, aangezien dit de snelste route voor mij was met de NS.
Ik ben eens van Groningen naar Leeuwarden gereisd (met intercity's), via Zwolle. Ik moest het de conducteur even vragen want ik was in dit geval niet zeker van mijn zaak. Je passeert namelijk twee keer Meppel (zonder te stoppen). Zeker aangezien de route van Arriva natuurlijk veel sneller is, maar dat maakt in dit geval niets uit. De conducteur vertelde mij dat ik niet hoefde uit- en in te checken op Zwolle, aangezien dit de snelste route voor mij was met de NS.
Re: Korte vragen #8
Tegenwoordig stopt de intercity naar Leeuwarden wel in Meppel!
Re: Korte vragen #8
Nee, alleen die vanuit Den Haag C rijdt na Zwolle door als Sprinter. De trein vanuit Rotterdam blijft een intercity en stopt alleen te Steenwijk en Heerenveen.CX1000 schreef:Tegenwoordig stopt de intercity naar Leeuwarden wel in Meppel!
Re: Korte vragen #8
Als je via de stationshal overstapt op Almere Centrum kom je nog geeneens door de poortjes en kan je zo onder het spoor door. Doe je dat bij de andere uitgang moet je wel uit- en inchecken. Dus dat maakt het nog ingewikkelder...Somoht schreef:Tsja NS-breed geld "NS reisplanner heeft altijd gelijk" dat voldoet prima voor de gemiddelde reiziger, als je als IT'er wilt weten hoe die reisplanner aan zijn antwoord komt moet je diep gaan vragen bij diegene die de reisplanner maken ;).
Mijn grootste probleem met dit hele "ns planner is het wetboek" standpunt is dat vervolgens NS dochter (42%) 9292 met dit soort adviezen komt: http://m.9292.nl/reisadvies/station-den ... 06-02T1434
Het advies mag voor deze prijs (3 euro duurder dan via Sprinters met overstap op Schiphol/Weesp), maar nergens wordt vermeld dat je moet herchecken, de reis veel duurder is en er robuustere (die overstap is krap) reismogelijkheden zijn.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Korte vragen #8
Vergeet Heerenveen IJsstadion niet (A)Bjarte schreef:Nee, alleen die vanuit Den Haag C rijdt na Zwolle door als Sprinter. De trein vanuit Rotterdam blijft een intercity en stopt alleen te Steenwijk en Heerenveen.CX1000 schreef:Tegenwoordig stopt de intercity naar Leeuwarden wel in Meppel!
Remember to check-out with your ov-chipcard.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #8
Boven Hardinxveld vindt ik wel een rare in bovengenoemd lijstje, moet dat niet Hardinxveld Blauwe Zoom ( Bzm ) zijn? In Boven Hardinxveld stoppen namelijk alle treinen, terwijl Hardinxveld Blauwe Zoom slechts door de helft bediend wordt. En dan is het als je op het verkeerde kwartier reist inderdaad sneller om van Dordrecht naar Hardinxveld-Giessendam te reizen en daar de trein terug te pakken (die trein terug kruist namelijk pas in Sliedrecht de eerstvolgende trein die wel in Hardinxveld Blauwe Zoom stopt).Somoht schreef:Volgens een andere deel van de info zijn dit de stations welke je wel 2x mag passeren als begin/eindstation:
...
bhdv (Boven-Hardinxveld)
...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #8
Eigenlijk best vreemd, want Meppel (stad) is qua inwoneraantal 2X zo groot als Steenwijk. Eigenlijk net zo vreemd als het station Beilen.Bjarte schreef:Nee, alleen die vanuit Den Haag C rijdt na Zwolle door als Sprinter. De trein vanuit Rotterdam blijft een intercity en stopt alleen te Steenwijk en Heerenveen.CX1000 schreef:Tegenwoordig stopt de intercity naar Leeuwarden wel in Meppel!
Re: Korte vragen #8
Wat is er vreemd aan de bediening van Beilen dan?
Re: Korte vragen #8
Een klein esdorp als intercitystation...
Re: Korte vragen #8
Sinds de nieuwe dienstregeling stoppen daar geen intercity's meer, behalve misschien 's avonds en op zondagochtend,
Re: Korte vragen #8
Oh, dat had ik niet meegekregen!
Re: Korte vragen #8
Ook niet meegekregen dat óók Hoogeveen geen intercity meer is? Bij deze dan !
Wat mij betreft een goede zaak hoor, al zou de intercity vanuit Rotterdam naar Leeuwarden er misschien wel kunnen stoppen, zodat Meppel in beide richtingen een directe verbinding heeft. Vanuit Groningen lijkt het me beter om het lekker zo te laten, dus alleen stoppen te Assen.
Wat mij betreft een goede zaak hoor, al zou de intercity vanuit Rotterdam naar Leeuwarden er misschien wel kunnen stoppen, zodat Meppel in beide richtingen een directe verbinding heeft. Vanuit Groningen lijkt het me beter om het lekker zo te laten, dus alleen stoppen te Assen.
Re: Korte vragen #8
Het toekomstbeeld voor Zwolle-Leeuwarden is dat de IC's overdag allemaal gaan stoppen op Meppel en Heerenveen. Steenwijk zal het met stoptreinen moeten doen.
Re: Korte vragen #8
Weet iemand wat NS van 10 juni tot 22 juni tussen Woerden en Utrecht C. gaat doen? Dit traject staat namelijk bij werk aan het spoor maar de gevolgen komen niet overeen met de data.
Re: Korte vragen #8
Woerden-Utrecht Centraal
dinsdag 10 juni tot en met zondag 22 juni
Oorzaak
door beperkt spoorgebruik
Reisadvies
Ga eerder op reis
de Intercity's van Den Haag Centraal (vertrek -.09 uur en -.39 uur) naar Utrecht Centraal komen in Utrecht Centraal niet tegenover de Intercity's naar Amersfoort, Zwolle en Groningen/Leeuwarden te staan; u heeft hierdoor geen aansluiting
Extra reistijd
een kwartier
Aankomst & vertreksporen van enkele treinen zijn omgewisseld in verband met de ombouw.
dinsdag 10 juni tot en met zondag 22 juni
Oorzaak
door beperkt spoorgebruik
Reisadvies
Ga eerder op reis
de Intercity's van Den Haag Centraal (vertrek -.09 uur en -.39 uur) naar Utrecht Centraal komen in Utrecht Centraal niet tegenover de Intercity's naar Amersfoort, Zwolle en Groningen/Leeuwarden te staan; u heeft hierdoor geen aansluiting
Extra reistijd
een kwartier
Aankomst & vertreksporen van enkele treinen zijn omgewisseld in verband met de ombouw.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #8
Maar dat blijft toch na 22 juni onveranderd? Of word het dan weer anders?
Re: Korte vragen #8
Dan wordt het weer opgeheven, anders was de melding wel verder doorgetrokken :)
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 142 gasten