Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Somoht schreef:Moet je dan ook maar emailen, denk dat de verkorting van "Veghel Busstation", is uitgekomen op Busstation. Kunnen ze zo aanpassen.
Volgens GOVI wordt dit zo van de vervoerder aangeleverd en zou die dat moeten aanpassen. Maar daar begin ik niet aan. Tot ik die Arriva-klantenservice heb duidelijk gemaakt waar het over gaat is de concessie voorbij :')
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Klopt, Arriva levert de data aan. In de concessie Brabant waren er ook wat teksten die in het begin tot misverstanden bij de reizigers leidden, die heeft Arriva aangepast. Wat ik me wel afvraag is of het afkorten van te lange teksten niet door de DRIS-bakken zelf wordt geregeld..
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Somoht »

Ja Arriva levert bestemmingen, een lange en een verkorte versie. Meestal wordt er geen aandacht besteed aan de verkorte versie waardoor GOVI (zviw) een schaduwlijst bij houdt met 16 karakter versies.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Quote uit ander topic:
huibf schreef:Over je overstap. Volgensmij is wordt korting wel aangesproken hoor. Je zou dit dus morgen kunnen zien.
Ik heb inmiddels zowel online als op papier (uitdraai) kunnen verifiëren dat de korting niet is aangesproken. Dat probleem blijft dus gewoon bestaan. Het ligt hem in hoe reizen worden opgeslagen.

Kortingsproducten zijn producten op je OVC met een unieke code (zoals ik op de uitdraaien kan zien). Mijn huidige DNB heeft bijvoorbeeld de omschrijving:
Productnummer: 2183
Reisproduct: DalBrabant

Als ik na 9 uur incheck bij Arriva NB of Hermes dan wordt dit product netjes aangesproken. Overigens spreekt Connexxion door heel Nederland dit product aan, de daadwerkelijke korting wordt alleen in NB toegepast. Dit is de grondslag van het probleem dat bij Connexxion niet meerdere kortingsproducten op een kaart kunnen want het systeem spreekt deze dus altijd aan en weet bij meerdere niet welke het moet pakken en pakt dus maar gewoon voor de handigheid vol tarief.

Nu reizen vol tarief. Dit is schijnbaar een "verborgen product", want ik heb van oude uitdraaien gezien (nu zijn mijn ritten bij Veolia Limburg helaas niet op papier omdat die meer dan tien transacties terug lagen op het moment dat ik de uitdraai maakte, maar ik weet dit nog van oudere uitdraaien) dat dan als productnummer "2000" wordt toegepast bij de betreffende transactie.

Als men binnen 35 minuten overstapt, dan wordt door de nieuwe vervoerder altijd hetzelfde product als die van de vorige gebruikt, mits deze herkent wordt. Is het een product wat de vervoerder niet herkent, dan kiest hij een ander product (bijvoorbeeld 2000 vol tarief). Alleen wordt bij een productwissel wel altijd opnieuw het instaptarief van 87 cent in rekening gebracht. Andersom herkende Hermes in Helmond het product 2000 als geldig "product" en bleef dit gebruiken. Daardoor reisde ik vol tarief.

Als ik het andersom zou doen dan zou ik bij Hermes korting krijgen (na 9 uur) en bij Veolia Limburg wordt gewisseld van product en wordt het instaptarief opnieuw in rekening gebracht (wat ik vervolgens terugvraag, heb ik in Nijmegen ooit gehad). In de ochtend liep ik hier niet tegenaan omdat ik voor 9 uur in Beek en Donk op de 25 gestapt ben en dus sowieso vol tarief reisde.

Ik loop hier meestal niet tegenaan omdat Connexxion dus altijd het product DNB herkent. Dus als ik uit een NB bus stap en in Nijmegen op een Breng bus stap, dan reis ik weliswaar vol tarief, maar wel met product 2183 waardoor ze het instaptarief niet opnieuw in rekening brengen. Dat is aan de ene kant dus klantvriendelijk, maar aan de andere kant veroorzaakt het dus het "meerdere kortingen op één kaart probleem".

Arriva zegt overigens dat twee producten (in mijn geval Daluren NB en Daluren Oost Nederland) wel op één kaart kan. Als ik in een NB bus incheck en naar Nijmegen ga krijg ik netjes 40% korting. Zou ik overstappen op Arriva 85 naar Tiel, dan krijg ik daar netjes 20% korting. Maar omdat het een productwissel betreft betaal ik wel opnieuw het instaptarief (wel met 20% korting). En dat hebben ze in de voorwaarden opgenomen nadat ik in het begin van mijn reizen met twee chipkaarten die instaptarieven ging terugvragen. Het feit dat ik twee kaarten gebruik vond ik de schuld van de vervoerders, los of ik nu bij Arriva of CXX (de "veroorzaker") reis. Dat hebben ze twee keer gedaan, zagen de bui hangen en hebben de voorwaarden aangepast, de ratten :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Vandaag zou het nieuwe station van Helmond en omgeving feestelijk geopend worden, zo was in de krant (Eindhovens Dagblad) te lezen. Ik wilde daar heen mits het weer niet te erg was. Toen ik mijn tas ging inpakken om het buurtbusje te pakken begon het net weer met bakken uit de hemel te komen, dus ik ben thuis gebleven. Is er toevallig iemand geweest? Het zou om 13:45 beginnen.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Knappe man als jij het buurtbusje kan 'pakken'. Volgens mij is dat toch echt iets te groot om met 2 handen op te pakken :D
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Ben dr niet geweest. Is ook wat lastig. Zo 3000 km ervan. Zo ergens in de Atlantische oceaan. Zo voor de kust van Afrika.
Laatst gewijzigd door huibf op vr 06 jun 2014, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Knappe man als jij het buurtbusje kan 'pakken'. Volgens mij is dat toch echt iets te groot om met 2 handen op te pakken :D
Ik heb grote handen :wink:
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Je hebt gelijk Fogeltje wat betreft de korting.
Dat was inderdaad de uitkomst. Ik had dat ook bij de overstap in Meijel.
Als je kortingsproducten hebt, krijg je wel de korting maar betaal je wel opnieuw het opstaptarief, met korting.
Uiteindelijk is dat toen ook in de voorwaarden vermeld.

Ze hebben ook liggen hobbyen met lijn 99. Cxx heeft iets gedaan met de halten. Maar daar hebben we toen uitgebreid over gemaild gehad.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Begin aub niet over de OVC op lijn 99 :') Daarover heb ik toevallig deze week nog flink wat over en weer getweet, want buiten de werking van de kortingsproducten lijkt er nog meer fout te gaan.

Ik heb overigens van Hermes netjes mijn geld terug gehad. Van lijn 461 wezen ze in eerste instantie af omdat volgens hun systeem geen transactie heeft plaatsgevonden. Gek he als de buurtbus pas op zaterdag wordt uitgelezen (ik dacht dat ze dat wel wisten en zouden wachten met verwerken tot de data binnenwaren). Na wat contact doen ze het toch (had papieren uitdraai). *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Vanwege een omleiding is deoude 20 weer teruggekeerd. 8-) *bus*
Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station rijdt via Heeze ivp van Mierlo-Lierop vanwege wegwerkzaamheden. Zijn de haltes in Heeze en aan de Provincialeweg weer in gebruik genomen voor de 20 ? Vooral Huize Witven is handig voor fietsers uit Lierop.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Nee hoor. Het is alleen vanavond.
De ELE rally is vanavond ook.
Alleen lijn 20 en morgen lij 9,11 en 109 rondom meubelplein hebben er last van.

Denk dat er sowiso weinig volk in de bus zit vanavond. Lierop heeft even geen bus. En Mierlo moet het doen met de 24 die 10 km omrijdt en wat halten in Mierlo mist.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik kreeg via Twitter een bericht dat na ruim 9 maanden de InfoTin op halte Lieshoutseweg naar Gemert het weer zou moeten doen. Aangezien ik toch naar de winkel moest ben ik er even voorbij gefietst en inderdaad, hij staat weer aan *bus* Het dynamische lijkt nog niet te werken (de vertraging werd wel op de app gegeven maar niet op InfoTin, edoch verdween lijn 121 pas nadat de bus ook werkelijk geweest was, dat dan weer wel), maar het is een begin.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Buschauffeurs gezocht voor Buurtbus 466
Hermes zoekt vrijwilligers die chauffeur willen worden voor de buurtbussen op het traject Deurne - Geldrop.
Werktijd
Als chauffeur van een buurtbus rijdt u gemiddeld 1x per week een dagdeel. Als u wilt, kunt u na overleg uiteraard ook meerdere keren per week met de buurtbus rijden. De ritten van de buurtbus worden uitgevoerd met 8-persoonsbusjes.
Aanmelden of meer informatie?
Hiervoor kunt u contact opnemen met Peter van Veelen, voorzitter stichting buurtbus 466 (Asten – Someren – Geldrop) op telefoonnumemr 06-19913495.
Hermes.nl
Heeft deze buurtbus extra vrijwilligers nodig vanwege een frequentieverhoging of omdat een gedeelte van de chauffeurs (overweegt) om te stoppen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik zie zojuist een van gompel touringcar versterken als 121 naar Eindhoven. Gewone kwam er vlak achter. Is dat nieuw?

En ri Uden heb ik Eindhoven via Mierlo :')
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
En ri Uden heb ik Eindhoven via Mierlo :')
Die fout komt wel vaker voor :')
Afbeelding
Vanmorgen nog een opmerkelijke lijnfilm amba 3381 reed namelijk als
'' 20 Testbus'' naar Eindhoven.

Via het contactformulier van de gemeente Helmond heb ik een suggestie gedaan voor haltes in Stiphout,heb er zelfs een kaartje bij gemaakt zodat ze het letterlijk kunnen overnemen.
Afbeelding
Bij de gemeente Eindhoven heb ik via hun eenvoudigere Idee formulier een suggestie gedaan om de IC Bus beter aan te geven en [wiki]Lijn 55 Eindhoven, 't Hofke - Station[/wiki] halte stationsweg 2 zijdig te maken.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

*bus*. Das wel erg veel....
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Halte Stationsweg richting Stad-Uit voor lijn 55 pleiten wij chauffeurs al jaren voor.

En vandaag waren er grootse Infoxx problemen. Zo reed ik vanmiddag met lijn 4 CONSTANT met Eindhoven Braambesweg op de display.
Laatst gewijzigd door Hans op vr 27 jun 2014, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Vanmiddag met mijn rondje lijn 4 zag ik op de HOV2 halte Mercuriuslaan, zowel STAD-IN als STAD-UIT de nieuwe HOV haltezuilen. Mooi ding!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Hans schreef:Halte Stationsweg richting Stad-Uit voor lijn 55 pleiten wij chauffeurs al jaren voor.

En vandaag waren er grootse Infoxx problemen. Zo reed ik vanmiddag met lijn 4 CONSTANT met Eindhoven Braambesweg op de display.
Dat verklaart dan wellicht de 121 Eindhoven via Mierlo die naar Uden reed :mrgreen: Ik zag in de ochtend in OVInfo ook minstens een andere 121 naar Eindhoven die geen signaal uitzond.
"Een touringcar is geen bus"
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Nou wat een drukte bij lijn 7/17 Aalst/Waalre/Veldhoven ‘s ochtends.
De reizigers waren ongerust.
Maar het was ook effe niet duidelijk van lijn 7/17 die omleiding route.
Want er stond ook geen informatie op Hermes.nl van lijn 7/17 hebben omleiding.
Ik hoop dat Hermes wel de omleiding route op site zet van lijn 7/17 en ook voor volgende week 170/171/172
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Hans schreef:Vanmiddag met mijn rondje lijn 4 zag ik op de HOV2 halte Mercuriuslaan, zowel STAD-IN als STAD-UIT de nieuwe HOV haltezuilen. Mooi ding!
Ik had een tijdje terug al de schetsen gezien. De kleur is gelukkig iets verbeterd, was eerst meer SRE-Groen.
Helaas heeft men het advies niet overgenomen wat betreft de wettelijke L3 verkeersnorm.
Die zegt dat het een blauwe achtergrond moet hebben, een zwart busje met een wit vlak.

Later komen deze wellicht ook langs de wegen te staan, waar net geen stukje busbaan is...
Dom,dom,dom.

Dit geeft tevens een vrijbrief dat de vervoerder dadelijk de uiterst nette borden die er nu zijn in SRE te vernaggelen.
Het bovenste stuk was netter geweest als dit dus volgens L3 was geplaatst, eventueel met een gele balk waarin in zwart de haltenaam is aangebracht.

Overigens zijn ze alle 8 nu geplaatst. Er zijn er dacht ik ruim 50 in totaal in bestelling + een aantal afwijkende voor smalle perrons.
Afbeelding

Ik zelf had liever gezien dat van onderstaand de rechtse versie was uitgevoerd.
Links is zoals het is, rechts is een mijn inziens beter
Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

///
Laatst gewijzigd door huibf op do 10 jul 2014, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door wilvanstrijp »

Hartstikke bedankt Huibf.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 29 jun 2014, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten