CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Caspar »

Hoe Amsterdam Zuid er in is gekomen weet ik niet, maar blijkbaar kan dat dan wel tevoorschijn getoverd worden, dus wordt dat maar getoond, aangezien dat nog enigszins in de richting is
Wat te denken van de 7400 serie met de oude dienstregeling? Asdz was een veel voorkomend eindstation voor treinen vanuit Driebergen Zeist.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

Het ging hier om de CTA van Ede-Wageningen, die Amsterdam Zuid toont. Daar kwam de oude 7400 toch echt niet langs. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

5 minuten wachten op Asdz leverde al 3 opmerkelijke CTA-foto's op:

De s3100 staat wat vreemd aangekondigd op het DVM-scherm:
Afbeelding

De aankondiging voor de s4300 mist wat tekst bij het rode flapje:
Afbeelding

En de aankondiging op de CTA voor de s3100 mist het flapje "Nijmegen":
Afbeelding

Verder mistte voor diezelfde s3100 Arnhem op de CTA in Driebergen. Lekker bezig dus ;-)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Haha, oh die eerste had ik al vergeten, maar zag ik ook van de week uiteraard!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Raymond »

De CNL naar Milaan en Wenen maakte volgens de utrechtse CTA op spoor 14 nog een uitstapje naar Utrecht Zuilen en Maarsen.. opvallend genoeg stond het aan beide kanten van die CTA zo gemeld.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door bassie92 »

Haha das wel een goeie om zo'n 'grote' trein daar te laten stoppen :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Meltrain »

De eindbestemmingen 'Breukelen' en 'Schiphol' zitten er nog niet in bij Driebergen-Zeist. Van Breukelen kan ik me dat nog enigszins voorstellen, maar ik dacht dat Schiphol zo'n standaardbestemming was die in alle CTA's zit. :o
Verder toonde zo'n digitale Treinaanwijzer achter de s17400 naar Breukelen als bijzonderheid 'Stopt niet in Amsterdam Amstel en asdm;;'. Behalve dat het overbodig was, vond ik het ook vreemd dat Amsterdam Muiderpoort niet volledig of als MP werd getoond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Suus »

MP is inderdaad een gangbare afkorting op de CTA met flapjes, dat zou dus inderdaad een betere keuze zijn geweest :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Het zal wel een bug in de TAS-schermen zijn, die twee puntkomma's lijken ook niet te kloppen :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Trein t5018 op Ddr vertrok vanochtend vanaf spoor 20, en had gelijk zin om na De Vink door naar Haarlem te gaan :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daniel »

Viel me vanmorgen in Rotterdam op dat de t4024 weer gewoon met "Amsterdam Centraal" als bestemming op de CTA's stond, dat was toch Breukelen geworden in de eerste weken nieuwe dienstregeling?
Klein detail: bij de treinsoort was het nu ook ineens weer een Sprinter i.p.v. stoptrein geworden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door mb90 »

Inderdaad, er heeft even Breukelen als eindbestemming gestaan. Wel stond toen op de digitale mini's in de tunnel al wel Amsterdam Centraal als eindbestemming aangegeven.
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

Gisteren had men te Hgl na jááren weer het flapje "Internationale trein" terug gevonden voor de t147. In de vorige dienstregelingen werd m.b.t. de trein naar Berost/Szcz gewoon helemaal niets over 't treinsoort vermeld.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dubbele P »

Toch zal dat flapje niet ver zijn geweest... :mrgreen:

In de VIRM vanuit Heerlen richting Schagen stond er vanmiddag 'Schagel' i.p.v. 'Schagen' op het binnendisplay van de coupé waarin ik zat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Wubbo »

In Breda Prinsenbeek (al dan niet met streepje ;-)) weten ze ook hoe ze af moeten korten:

Vertrek 20.24 Sneltrein
L Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht
R'dam Lomb, -CS, Schiedam C
Delft, Den Haag HS, Leiden C
Heemstede-A, Haarlem, Sloterdijk
AMSTERDAM CENTRAAL

En dan is het boekje rechtsboven gewoon nog leeg. Misschien kunnen ze daar Rotterdam Blaak en Den Haag Laan van NOI eens opzetten? Het is maar een ideetje ;-)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door M57 »

Ik had van de week een ICMm met de tekst "Gorinchem" in plaats van "Groningen".
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daan »

Tja, verschilt ook niet zo veel, Gn of Gr.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door mb90 »

Een knap staaltje logica bij de actuele vertrektijden van Rtd. De 5000 van 16:49 uur naar Leiden staat gewoon aangegeven, maar eronder staat: Rijdt niet verder dan Rotterdam.. Om 16:55 uur was de trein verdwenen van de vertrektijden en toen zag ik bij de vertrektijden van Delft dat hij gewoon rijdt. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Het is mogelijk dat de trein als leeg mat. heeft gereden tussen Rotterdam en Delft. Dat wil in sommige gevallen nog wel eens voorkomen, zodat de trein niet hoeft te stoppen op Schiedam Centrum en Delft Zuid, want dit zou dan tot een olievlek van vertragingen leiden. Ik blijf het een wonderlijke manier van bijsturing vinden, maar dit is dus wel eens gebeurd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Jurjen »

Ideetje: 'Stopt niet te Schiedam Centrum, Delft Zuid'?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Formeel moet de trein ontruimd worden, een nieuw nummer krijgen en afgesloten rijden als leeg mat. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Volgens mij is de keren waar Vinny op doelt (Rover viel er geloof ik eens over) niet leeg gereden, maar werd er alleen niet gestopt op Dtz en Sdm. De trein zal dan ook wel niet ontruimd zijn (kost ook tijd, overigens) en niet een nieuw nummer gekregen hebben.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Vinny »

Het gebeurt dus in de praktijk niet :P
Maar ik kan me herinneren dat een vergelijkbaar iets zich afspeelde met de stoptrein Breda - Utrecht, die oorspronkelijk tussen Tilburg en 's Hertogenbosch als 'leeg mat' is ingelegd. Dat heeft uiteindelijk de dienstregeling niet gehaald (gelukkig).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Daniel »

Dat heeft wel degelijk de dienstregeling gehaald! Er is nog enige tijd leeg gereden op dat traject, maar als ik me niet vergis was het zelfs al voor het eerste wijzigingsblad alweer aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Meltrain »

Gelukkig wel.
Het was complete onzin om de trien te ontruimen voor een stukje waar hij sowieso moet rijden. :roll: Sindsdien wordt trouwens ook op vertrekstaten vermeld dat het een rechtstreekse stoptrein Utrecht-Breda is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten