OVer je reiservaringen in juni 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Ardan »

Happy new month!

Ik heb nog geen reiservaringen :) Hooguit op de fiets straks :)
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Topickaap :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Zojuist een mevrouw boos gekregen toen ze een koffer maat hutkoffer tussen mijn benen wilde proppen. Ik was het er niet mee eens en verwees naar de ruimte achter de stoelen. Dat vond ze niet veilig en ze begon de koffer opnieuw tussen mijn benen te proppen. Ik zei dat ik dat niet wou en toen ging ze briesen en stampvoeten maar uiteindelijk ging ze wel weg.
Laatst gewijzigd door Suus op zo 01 jun 2014, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Suus »

HA, ik zie tien minuten later pas dat haar telefoon nog bij mij op het tafeltje ligt. En maar klagen dat haar koffer gestolen zal worden als deze tussen de stoelen staat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2014

Bericht door Geert »

Telefoon tussen de stoelen leggen. :twisted:
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jurre »

Normaal maak je, naast achterblijvers, niet zoveel mee op lijn 2 in Zwolle. Echter werd vandaag op de heenweg naar de Burg. van Walsumlaan een rondje over de busbuffer van station Zwolle gemaakt om een chauffeur te droppen, en op de terugweg kwam de bus met -5 aanrijden bij de Burg. van Walsumlaan, en vertrok ook weer met -5. Voor een stadsdienst die om het kwartier rijdt is dat best knap. Heb nog nooit meegemaakt dat lijn 2 daar te vroeg is, wel vaak dat' ie een paar minuten te laat is. Het opvallende was ook nog dat de DRIP zei dat de bus pas over 5 minuten ging vertrekken terwijl hij al aan de halte stond en wegreed. En het was niet de bus van een kwartier eerder, getuige de DRIP in de bus.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door VIRM »

Iemand enig idee wat er aan de hadn is met de roltrappen op Amsterdam Sloterdijk van/naar perronsporen 5/6 en 7/8 toe? Er staan nu al zo'n 1,5-2 weken grote, houten schotten omheen. Wellicht worden daar u ook nieuwe, moderne en energiezuinige roltrappen geinstalleerd?
Beul van de blindegeleidelijn
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door mijack1985 »

mijn eerste reiservaring met DDZ6 in de t1944. Opzich weinig bijzonder, omdat ik al vaker met de 4tjes heb gereisd, maarja eerste keer he :-P
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door mijack1985 »

in die zelfde t1944 zojuist een moeder met kinderwagen en nog een vriendin uitgestapt op Rotterdam Centraal. Ze zaten met z'n drieën op het balkon. Ik heb zelf niks tegen (hele) kleine kinderen in de trein, maar ga als moeder zijnde niet je kind ophitsen kabaal te maken. Ze schreeuwden (voor de lol denk ik) er oplos dat het een lieve lust is. Daar gaat je rust in stilte coupe. En een diepe zucht van de meneer voor mij die blij was dat de rustweer is wedergekeerd. Op zo'n moment duurt Dordrecht Rotterdam een eeuwigheid. #zeikmodus uit :-P #
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Milco »

De chauffeuse van lijn 1 zojuist reed de halte Bouwmeesterbuurt West in Almere voorbij terwijl een vrouw en ik daar uit wilden stappen en ook tijdig bij de deur stonden. Dus wij roepen of we er nog uit mogen, roept de chauffeuse op een vrij irritante en ‘beterwetende’ toon terug dat er niet op het knopje is gedrukt. Ik (als slechtziende) had weldegelijk ‘STOP’ zien staan en de vrouw had ook op het knopje gedrukt zag ik, maar goed. Dus de vrouw en ik tegelijkertijd weer op het knopje gedrukt en toen stond er alsnog ‘STOP’, maar nadat de chauffeuse weer op beterwetende toon zei 'Ja, nu brandt ie wel', reed ze alsnog vrolijk door… Bij FBK Sportpark (1 km verderop) mochten we uiteindelijk dan uitstappen en ik kon dus vanaf FBK Sportpark teruglopen :( (De vrouw nam de bus terug maar daar had ik geen zin in.)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door fogeltje »

Klacht indienen. Desnoods eisen dat ze er camerabeelden bij halen zodat ze kan aantonen dat het niet brandde.
"Een touringcar is geen bus"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Milco »

Klacht indienen heb ik sowieso gedaan. Daarbij leek het alsof het stopknopje brandde... En of het nou wel of niet brandde: zowel die vrouw als ik hadden beide op een knopje gedrukt! En trouwens: als er in een vrij rustige bus ineens een paar mensen bij de deur gaan staan en uitchecken bij het naderen van de halte, dan kun je als chauffeur (chauffeuse in dit geval dan) toch wel verwachten dat die passagiers dan uit willen stappen lijkt mij... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:Klacht indienen. Desnoods eisen dat ze er camerabeelden bij halen zodat ze kan aantonen dat het niet brandde.
uhh. Volgens mij staat er in geen enkele bus een camera op het stoplampje gericht. Dus dat is een beetje lastig te achterhalen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door fogeltje »

Wel op de chauffeurscabine. Afhankelijk van de hoek is wellicht het lampje bij de chauffeur te zien.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Meltrain »

Een melding van mijn moeder van eergisteren: een karretje van de Parkshuttle was "ontspoord" en stond scheef net voorbij de halte Rivium 1e Straat. (Hier ongeveer).
Gelukkig had de centrale computer dat door, dus de overige karretjes komende vanaf Kralingse Zoom keerden bij Rivium 1e Straat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Mr-W »

Gisteren met de bus naar Eindhoven gegaan met Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station.
Afbeelding
Bus van 14:40 vertrok tegelijk met de s1900 om 14:50, Chauffeur bleef te lang in het huisje. Daarna reed de bus als veredelde stadslijn naar Eindhoven met stops op bijna alle haltes.
Maar dit was nog lang niet alles......

Tussen Eckartdal en Summa College Sterrenlaan was het buslicht kapot, na 6 minuten te vergeefs resetten werd de verkeerleiding gebeld. Verkeersleiding zei dat hij maar door rood moest rijden.
Chauffeur weigerde dit en wilde pas wegrijden als Hermes de boete zou betalen.
Indien Hermes niet die garantie zou geven zou hij wachten tot de politie zou komen om het verkeer te regelen.
Chauffeur liet ons ook niet 15 meter lopen naar de keerlus bij het Summa College hij vond dat we niet zo'n haast moesten hebben...(zodat we konden overstappen op 184) .
Ondertussen was de hele bus geïrriteerd en de CVL medewerker ook.Volgens mij gaf een manager toestemming om door te rijden. (hoorde namelijk ook een andere stem).

Voor de zekerheid zijn meerdere reizigers overgestapt op Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station voordat er weer een buslicht kapot zou gaan op de HOV-Baan,in een ooghoek konden we Lijn 21 Beek en Donk Brug Donk - Eindhoven Station zien aankomen,vanuit de 404 :')
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door BRUBus »

fogeltje schreef:Wel op de chauffeurscabine. Afhankelijk van de hoek is wellicht het lampje bij de chauffeur te zien.
Ja hoor alsof een vervoerder dat gaat doen. Niet echt spectaculair om de beelden veilig te stellen ;-)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door MdJ »

De poortjes in Enschede staan "buiten dienst". NS-medewerkers staan bij de poortjes voor informatie.
Bij twijfel: gebruik beton.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Karl »

De uitspraken van vandaag in de trein (die onder meer in Den Haag en Delft stopte).

HC over de omroep: "Dames en heren, wonder boven wonder komen we op tijd aan in Den Haag." We waren helemaal niet te laat vertrokken bij het vorige station, het weer was goed, er reed niets/amper iets met vertraging. Whut?

Oudere vrouw 1 tegen oudere vrouw 2: "Voor het eerst dat ik weer een trein heb die in Delft stopt. Toen ik een kind was moesten we er hier van de Duitsers uit en zijn we uren vastgehouden. Ik wilde Delft altijd snel voorbij." Daarna ging het volume omlaag, dus geen idee wat er is of was gebeurd.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Z2N »

Ik ben vanmiddag 'eventjes' op en neer gegaan naar Almelo, voor de grootste Afwijking in de materieelinzet van vandaag: de inzet van een GTW op Almelo - Mariënberg. Bij Vroomshoop overigens helemaal dubbel gelegen, de reactie van de locals op het feit dat die trein een uitschuifbare plank heeft voor rolstoelers zorgde voor aardig wat verbaasde blikken bij de lokale jeugd ('Dat is eigenlijk best handig!') :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jurre »

Lig je daar dubbel om ja?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Z2N »

Dat ze het handig vonden, Prima, maar de blikken die ze erbij trokken waren goud!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jef400 »

Schitterende overstap op Roosendaal vanavond. Letterlijk mensen zien rennen om de trein te halen. Terwijl ie wachtte :D!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marlies »

Helaas kunnen die mensen dat niet ruiken en is het bij NS totaal geen vanzelfsprekendheid dat je niet hoeft te rennen omdat ze netjes wachten tot iedereen het perron heeft kunnen oversteken. Voor de zekerheid rennen lijkt me eerder slim dan dom.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

Marlies toch! wat zeg je nou :shock: :? ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten