OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Die tweede heeft echt zo'n kiekeboe-effect
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Vandaag helaas niet zelf gespot, maar wel vernomen via een collega (en gecheckt door TheKnitter): het enige zesdelige DDZ-stammetje m7625 heeft vandaag zijn slagen gereden in de s3500 en de s800, allebei de noordelijke helft (dus Eindhoven - Schiphol/Amsterdam).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Daar heb ik nog wel een foto van. Niet op de plek die ik wilde (de Lekbrug bij Culemborg werd door een file in Rotterdam niet meer haalbaar) en ook vrij laat afgedrukt maargoed, hier is de 7625 te zien als de IC t847 bij Meteren:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
De t5120 rijdt met een losse SGMm-III. Dat is dus lekker warm en knus in de trein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
De sprinter daarna ook (t5022?). Aangezien verschillende IC's niet reden vanwege een storing/defecte trein ten zuiden van Dordrecht was deze sprinter voor veel stations (in ieder geval vanaf Rtb) de eerste trein sinds een kwartier tot een half uur. Terwijl er normaliter dus meerdere bakken VIRM rijden tussen Dordrecht en Den Haag (en verder) moest deze verbinding dat half uur doen met een drietje SGMm. -o-
Het is een spectrum.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
DDZ gebroken tussen Dordrecht en Vage Zwaluwe..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Het is anders als in dat het twee treinstellen zijn die los van elkaar zijn gekomen en niet dat een treinstel door midden is gebroken. Op de HSL was overigens ook een defect, maar dat ten noorden van Rotterdam (verklaart ook meteen de vertraging van de Thalys van een half uur uit een ander topic)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Oke, daar moet ik dan vrijdag weer overheen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Ik zit nu in een setje van 3x Type S (5200-serie) op metrolijn C. Normaal rijden die alleen nog op A en B.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
en hopelijk na 2017 helemaal niet meer in de actieve dienst want deze metro's zijn net zoals de zilvermeeuwen in Amsterdam "op"
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
De t11759 reed met slechts 7 bakken ICM vandaag (normaal 10), da's toch iets aan de krappe kant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Ach, een keertje staan op het stukje naar Amersfoort moet het probleem toch niet zijn?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Ik zat gewoon, maar er is wel een aardig verschil tussen een enkele staanplaats op het balkon of een overvol gangpad in materieel wat daarvoor niet is ingericht. Waarbij het tot Bunnik doorrijden natuurlijk ook niet echt bevorderlijk is voor de verspreiding van de reizigers.
10 bakken in deze trein is normaal al meer dan zitvol (dus met enkele staanders), dus 7 wordt helemaal volgepropt.
10 bakken in deze trein is normaal al meer dan zitvol (dus met enkele staanders), dus 7 wordt helemaal volgepropt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
De intercity Den Haag - Amersfoort via Bunnik? Welke werkzaamheden heb ik gemist?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Bij wijze van spreken he, het gaat om de positie langs het perron waarbij het nu wel een sport lijkt om toch minstens de voorste bak bij vertrek volledig onder de stationshal te hebben staan (wat gewoon komt doordat men nadat het een tijd perfect verliep het mannetje dat de blauwe lamp op z'n plek zette weer heeft wegbezuinigd. Dus rijden de treinen, als de machinist geen eigen initiatief toont maar gewoon de regels volgt, door tot het uiterste puntje van het perron aan de b-zijde)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Machinist is nu typisch een beroep waarin men gewoon strikt de vastgestelde procedures moet uitvoeren en er geen ruimte is voor eigen initiatief.Daniel schreef:als de machinist geen eigen initiatief toont maar gewoon de regels volgt
Maar waarom moet men doorrijden tot punt perron, zijn er geen simpele bakbordjes?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Dat is inderdaad het probleem: spoor 11 in Utrecht heeft als een van de weinige (12 ook geloof ik) geen bakbordjes. Met korte treinen gaat het dan al helemaal mis: bij een lengte die op één fase past gaat Tuffy automatisch aankondigen dat die trein van de voorste fase in de vertrekrichting (11A in dit geval dus) vertrekt, terwijl de trein omdat 'ie kopmaakt en dus van de andere kant komt doorrijdt naar 11B.
Immers hoort een machinist als er geen blauwe lamp of bakbordje aanwezig is zijn rijweg af te rijden tot het eerstvolgende sein, wat dus aan het einde van het perron aan de B-zijde staat. Gelukkig is er eens in de zoveel tijd eentje die beseft dat dat niet handig is (ook voor de punctualiteit niet echt) en wel wat meer in het midden stopt. Echter is er geen pijl op te trekken wanneer dat gebeurd.
Immers hoort een machinist als er geen blauwe lamp of bakbordje aanwezig is zijn rijweg af te rijden tot het eerstvolgende sein, wat dus aan het einde van het perron aan de B-zijde staat. Gelukkig is er eens in de zoveel tijd eentje die beseft dat dat niet handig is (ook voor de punctualiteit niet echt) en wel wat meer in het midden stopt. Echter is er geen pijl op te trekken wanneer dat gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Is er ook een goede reden voor waarom spoor 11 geen bakborden heeft?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Vergeten na de vernieuwing van de perronkappen vermoed ik, kan geen andere reden bedenken. Spoor 9 heeft ze wel gekregen na de vernieuwing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8679
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Lijn 1 in Almere is altijd behoorlijk druk, zie ik nu op de 'Live OV'-app maar liefst 4 VDL Berkhof Ambassadors op lijn 1 rijden. :O En dat terwijl het in een gelede bus al regelmatig (te) druk is...
En ik durf nu al te wedden dat er op de rustige lijn 3 gelede bussen worden ingezet vanmiddag in de middagspits...
Vanmiddag moet ik met lijn 3 dus dan zal ik het wel in de gaten houden.
Verder zie ik op rijdendetreinen.nl dat er een ICMm-3 in de s2600 rijdt.
En ik durf nu al te wedden dat er op de rustige lijn 3 gelede bussen worden ingezet vanmiddag in de middagspits...
Vanmiddag moet ik met lijn 3 dus dan zal ik het wel in de gaten houden.
Verder zie ik op rijdendetreinen.nl dat er een ICMm-3 in de s2600 rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Een Maxx Stadsbus uit Alkmaar op lijn 160 naar Heerhugowaard, vanmiddag rond half vijf gezien.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Op Almelo-Mariënberg rijdt GTW 256 (uit de Achterhoek).
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Die is vanochtend overgebracht en is om 13:18 vertrokken uit Almelo naar Mariënberg. Rijdt nu samen met 1 Lint.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #29
Op lijn 45 reed een Irisbus minibus vandaag. Kwam 'm in Wageningen tegen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten