mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto's)

Bericht door mb90 »

Afgelopen vrijdag was het de dag na Hemelvaart en dus een vrije dag voor mij. Een mooie kans voor een leuk rondje door een best afgelegen stukje Nederland: Zeeuws-Vlaanderen. Een rondje met de auto, zodat ik ook sneller kan veranderen van fotolocatie.

De rit naar Zeeuws-Vlaanderen ging grotendeels over de N-wegen van Zeeland. Zo ook de Zeelandbrug. Via een parkeerplaats onder de brug en een steil talud kwam ik aan de noordkant van de brug uit waar de Connexxion 8873 de brug af komt als lijn 132 naar Zierikzee:
Afbeelding

Via het havengebied van Vlissingen en de Westerscheldetunnel (voor het eerst met mijn eigen wagen 8-)) kwam ik bij het sluizencomplex van Terneuzen uit. Daar kwam lijn 20 vanuit Hulst langs met een Veolia-rit. De 5381 is hier opweg naar Goes:
Afbeelding

Vanuit Goes kwam er op lijn 20 een leuk buitenbeentje van Connexxion langs. :) De groene aardgas Lion's City 3683 die hier dus opweg is naar Hulst:
Afbeelding

Daarna ging ik, na het halen en eten van Zeeuwse bolussen :P, naar Terneuzen zelf en wel naar de Scheldeboulevard. Eerst kwam daar weer lijn 20 naar Hulst langs, maar nu met Veolia in de vorm van de Volvo 5805:
Afbeelding

En op dezelfde plek maar nu met rechts de Westerschelde ook in beeld, kwam ook lijn 10 naar Hulst langs. Hier met de Connexxion 2962:
Afbeelding

Doordat lijn 10 niet via de snelste route naar Hulst gaat kon ik daarna snel weer op pad om de 2962 nog een keer vast te leggen. Dat deed ik in Kuitaart. In de pre-Westerscheldetunnel tijd nog op de drukke route naar de veerpont in Perkpolder, maar nu een rustig dorpje waar veel minder verkeer doorheen rijdt. Bij een van de twee bushaltes van dit dorpje komt de 2962 dus weer langs:
Afbeelding

In Hulst komt lijn 10 uit Middelburg om 11:15 uur aan en vertrekt lijn 10 naar Middelburg ook om 11:15 uur. Daarom dacht ik dat lijn 10 zou keren op lijn 20 en er dus een Veolia-bus op lijn 10 zou komen. Lijn 10 keerde echter gewoon op zichzelf en daarom kwam ik iets buiten Hengstdijk alweer de 2962 tegen, maar nu dus opweg naar Middelburg:
Afbeelding

Iets verderop, in Vogelwaarde, kwam alweer lijn 10 naar Hulst voorbij. Hier met de Connexxion 2965:
Afbeelding

Daarna ging ik weer een stukje verder. Naar het grensplaatsje Kieldrecht. Net in Belgie, maar het ligt tegen het Nederlandse Nieuw-Namen aan. Hier gaat lijn 19 de grens over. In Belgie kwam er echter eerst een Belgische lijn langs, deze Van Hool A360 als lijn 83 naar Kieldrecht:
Afbeelding

Dan wel lijn 19. Deze gelede Lion's City 9271 van Connexxion steekt hier de grens naar Belgie over om daarna verder te gaan naar Breda:
Afbeelding

Daarna was het in Kieldrecht wachten op lijn 19 vanuit Breda, maar dat duurde even. In de tussentijd kwam de Belgische lijn 31 naar Kieldrecht langs:
Afbeelding

En ook nog een keer lijn 83 maar nu de rit naar Zwijndrecht:
Afbeelding

Zelfs de volgende lijn 19 naar Breda kwam langs. Alweer een gelede Lion's City van Connexxion, alleen nu de 9274:
Afbeelding

Met inmiddels +20 voor lijn 19 naar Hulst gaf ik het op en liep ik terug naar de auto in Nieuw-Namen. Op de weg terug kwam de bus dan toch langs. Deze razendsnelle foto van de Veolia 5804 (volgens OV-zoeker de Veolia 9970) was nog wel het gevolg:
Afbeelding

De volgende fotolocatie was ook weer in Kieldrecht. Alleen wel aan de andere kant van het dorp, bij de kerk op het Marktplein. Hier kwam de Veolia 5807 langs als lijn 19 naar Breda:
Afbeelding

De rit ging toen weer verder. Via het rustieke Kijkuit (dat ligt tussen Axel en Hulst) ...:
Afbeelding
Afbeelding

...ging ik naar opnieuw een grensgevalletje. Dit keer die tussen het Nederlandse Sas van Gent en het Belgische Zelzate. Net in Belgie (met rechts op de foto nog het douanekantoor en links de spoorlijn Terneuzen - Gent) kwam lijn 6 naar Zelzate over de grensovergang en wel met een leuke verrassing voor mij, de Connexxion 2984:
Afbeelding

De volgende locatie is nog wat verder in Belgie. Via de Expressweg N49 kwam ik uit in Maldegem. Hier rijdt een lijn die alleen buiten de grote schoolvakanties rijdt en dan ook nog eens 3 ritten per spits per richting. Ik heb het over lijn 12 vanuit Oostburg. Hier te zien in de Noordstraat met de Veolia 5391:
Afbeelding

Dan weer terug naar Nederland al scheelt het niet veel, want het pittoreske en zeer toeristische Sluis ligt vlak bij de Belgische grens. Net buiten het centrum van Sluis kwam de Veolia 5384 langs als lijn 42 naar Breskens:
Afbeelding

Voordat ik verder ging was het nog wel even tijd voor wat foto's van Sluis. Niet van het erg drukke centrum, maar wel van buitenaf waar ook het Belfort te zien is:
Afbeelding

En nog 2 plaatjes van de vesting:
Afbeelding
Afbeelding

De volgende locatie was het Belgische Dudzele. Daar was ik ruim op tijd voor lijn 42 naar Brugge, maar op het laatste moment gooiden een aantal net geparkeerde auto's en het gebrek aan een andere stek roet in het eten. Een redelijke foto zat er dus niet in. Dat komt dus nog wel in de zomervakantie als ook de zomerbuslijn 14 rijdt.
Daarom komt de volgende foto weer vanuit Nederland en wel in net qua naam erg leuke Nummer Een. Daar rijdt lijn 15 doorheen en daarop rijden een aantal ritten met een grote bus. Zo ook de rit van 17:16 uur die hier langskomt bij het kombord van Nummer Een met de Veolia 5390 opweg naar Breskens:
Afbeelding

Als laatste wilde ik ook nog een Veolia bus op de foto bij de grensovergang bij Zelzate. Onderweg daar naar toe at ik nog wat in Sas van Gent. Daar kwam ook nog weer de Connexxion 2984 langs, maar nu als lijn 6 naar Westdorpe:
Afbeelding

En als laatste dus de Veolia bus op de grens bij Zelzate. Onder het genot van wat Belgische frieten zette ik de Veolia 5373 op de foto (nu alleen zonder spoorlijn) die als lijn 6 opweg is naar Zelzate:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Daniel »

Prachtige platen met een leuke variatie weer zeg :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Milco »

Inderdaad erge leuke foto's, vooral die grensgevalletjes vind ik leuk. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Stefan »

Lang geleden dat ik voor het OV naar Zeeuws-Vlaanderen geweest ben, maar 't blijft toch altijd wel een leuk gebied. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Gekko123 »

Mooie platen! Moet nodig weer een keer die kant uit merk ik wel.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door BrengMe »

Weer mooie foto's!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door fogeltje »

Mooie reportage *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Meltrain »

Mooi verslag. :pos:
Maar hoe komt het dat de bovenste twee foto's zo "plat" zijn? Heb je die foto's zelf bijgesneden of is dat een instelling op je camera?
Alleen een beetje jammer dat een (zeer) groot deel van deze foto's niet te maken zou zijn als je niet met de auto gaat. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Suus »

Mooie foto's. Weet je trouwens wel zeker dat foto 4 en 5 in Nederland zijn gemaakt? De vlag op de achtergrond is Zweeds namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door baladid »

Ik heb afgelopen maand in Noordhessen een Friese vlag zien hangen, dus dat zegt helemaal niks.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Alleen een beetje jammer dat een (zeer) groot deel van deze foto's niet te maken zou zijn als je niet met de auto gaat. :(
Een aardig deel moet ook wel op de fiets te doen zijn, al haal je dan maar een kleiner gebied natuurlijk op één dag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door bjorn keith »

Gave platen! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #74: Een rondje Zeeuws-Vlaanderen (26 foto'

Bericht door mb90 »

Meltrain schreef:Mooi verslag. :pos:
Maar hoe komt het dat de bovenste twee foto's zo "plat" zijn? Heb je die foto's zelf bijgesneden of is dat een instelling op je camera?
Alleen een beetje jammer dat een (zeer) groot deel van deze foto's niet te maken zou zijn als je niet met de auto gaat. :(
De eerste twee foto's zijn bijgesneden. Daar was vrij veel groen vooraan op de foto te zien, waardoor de bus er niet goed uit kwam.

De locaties bij de Zeelandbrug, Hengstdijk, de kerk in Kieldrecht (al ligt deze nog vlakbij een halte voor de Belgische lijnen) en de grens bij Zelzate zijn inderdaad vrij ver van de bushaltes af, maar de rest ligt wel binnen 500 meter van een bushalte. Maar ondanks dat wordt het wel lastig dan om dit rondje per bus te doen, dan is inderdaad wat Daniel aangaf een fiets beter.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten