Frans F schreef:Geert schreef:Je kunt toch gewoon je chipkaart tegen de automaat aan houden? Die staan op ieder station. Nogal spijkers op laag water zoeken dit...
Bij Arriva kan dat niet overal omdat er daar niet overal van die automaten staan.
Dan moet Arriva maar automaten plaatsen. Dat lijkt me de verantwoordelijkheid van een vervoerder die geen papieren kaartjes meer wil verkopen.
Vinny schreef:In Londen heb ik een naar gevoel over gehouden aan het loketpersoneel: "Nee jongen, wat jij wilt kan absoluut niet. Jij bent maar een simpele toerist dus het feit dat je al weet wat een Oyster Card is betekent dat je te veel op het internet surft waardoor je een bedreiging vormt voor onze werkgelegenheid. Jij hoor hier niet thuis. Dat ding geven we je ook niet".
Nou ja, aan het eind van het verhaal werd ik opgezadeld met een drie-dagen kaartje. Maar goed, heb ik weer weten te verkopen toen ik naar Nederland terug ging waardoor ik in essentie niet duurder uit was..
Gek, twee jaar geleden tijdens de Olympische spelen ben ik gewoon naar het loket gegaan en heb ik gevraagd om een Oyster card met een weekkaart die ik gewoon meteen meekreeg, met plattegrondje van de Tube. Geen moeilijke verhalen of iets. (Was trouwens nog een speciale Oyster card ook met Olympische opdruk, collectors item