OVer Missers in de Reisinformatie #35

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Wubbo »

Ja, op Schiermonnikoog waar altijd keurig alles omgeroepen wordt door de chauffeur ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

En dan zien die schermen in Zuid-Holland Noord er nog best netjes uit, dat is in veel andere regio's nog bedroevender. (Daar heeft men nog net geen wedstrijd "tel de pixels" uitgeschreven :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door JWM »

De vormgeving was wel redelijk, zeker in vergelijking met een vreemde diagonale lijn die ze voorheen volgensmij hadden. Maar voor de rest: Tijden klopten niet, overstappen werden aangegeven zonder vermelding over welke halte dat gaat en hoe dichter bij het eindpunt station Leiden, hoe vaker het op het scherm stond bij de eerstvolgende haltes.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daelea »

Het is absoluut geen uitzondering dat er op de schermen in ZHN verkeerde informatie staat - ik reis er dagelijks met de bus, en zeker in de helft van de gevallen klopt de tijd niet. De lijst met haltes en de omroep is echter wel bijna altijd correct. Het ziet er inderdaad alleen wat knullig uit vlak voor de eindhalte ja:

Leiden Nieuwe Beestenmarkt 19:02
Leiden Centraal 19:03
Leiden Centraal 19:03
Leiden Centraal 19:04
Leiden Centraal 19:03
Leiden Centraal 19:04

Eindbestemming:
Leiden Centraal 19:03

(ja, de tijden verschillen ook daar wel eens per halte bij het eindpunt..)

Storender vind ik echter de bizar slechte geluidskwaliteit en het (door merg-en-been gaande) valse geluid van het stopknopje in de Qliners!
En als we toch bezig zijn: sinds begin april (als ik me niet vergis) tot en met 13 juni rijdt stadslijn 6 een omleiding waadoor de eerste 8 haltes zijn vervallen, maar die 8 haltes worden wel gewoon getoond in de bus.. :-(
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Kevster »

Vallen die schermen ook nog steeds uit op wegen met klinkers en steentjes? :lol:
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hageneis »

Vanochtend werd trein t2627 opgeheven te Delft. Werd niet omgeroepen en stond zelfs nog om 8.11 op Reisplanner Xtra als +10. Naderhand pas gezien op ovtijden.com.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Wubbo »

Was vanwege een onwel geworden reiziger begreep ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Hainje »

Thom69 schreef:Storender vind ik echter de bizar slechte geluidskwaliteit en het (door merg-en-been gaande) valse geluid van het stopknopje in de Qliners!
Zoiets was in het begin van de huidige SRE concessie ook het geval bij de MAN's. Ik zou gewoon een klacht indienen, de chauffeurs zullen er zelf ook wel over klagen. Als er maar genoeg commentaar op komt, dan zal dat vanzelf wel aangepast worden (net zoals in Ehv).
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Ja, op Schiermonnikoog waar altijd keurig alles omgeroepen wordt door de chauffeur ;-)
"Dames en heren, de volgende halte is Schiermonnikoog, veerboot. Hier kunt u overtappen op de veerdienst naar Lauwersoog. Wij keren om en rijden daarna naar onze eindbestemming Schiermonnikoog, dorp. Verlaat u het voertuig? Vergeet u dan niet uit te checken met uw OV chipkaart." :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Anne »

Voor een reis van Landgraaf naar Herzogenrath in dit weekeinde geeft de NS reisplanner vanavond om 22.34 een verbinding en dan pas op dinsdag om 13.34.
Vanwege werken rijdt de Euregiobahn dit weekeinde niet in Nederland. Er is een vervangende busdienst Heerlen - Heerlen de Kissel - Eijgelshoven Markt - Herzogenrath. Die komt wel uit de planner bij een reis vanuit Heerlen. Waarom dan niet vanuit Landgraaf de daarop aansluitende (pendel)trein??
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door MdJ »

Door Pinkpop. Je wilt daar - als je niks te zoeken hebt bij Pinkpop - daar ver uit de buurt blijven.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Tenzij je kliko's als een goed alternatief ziet voor een reiskoffer. Maar dan moet je je afvragen waarom je geen tickets voor Pinkpop hebt gekocht :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Anne »

MdJ schreef:Door Pinkpop. Je wilt daar - als je niks te zoeken hebt bij Pinkpop - daar ver uit de buurt blijven.
Die pendel staat gewoon in de dienstregeling.
Dus kan die ook worden vermeld als je Landgraaf-Herzogenrath wil.
Voor de rit Kerkrade - Maastricht kan het toch ook goed worden gegeven (wel twee keer overstappen).
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door bartjemestrom »

De pendelbus rijdt niet langs Landgraaf.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Geen misser maar juist een pluspunt qua reisinfo: RET gaat binnenkort op de trams tonen wanneer de tram vertrekt. Handig voor eindpunten waar je niet duidelijk ziet welke trams als eerste gaat. Foto van de twitter van de directeur:

Afbeelding
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Thom91 »

RET _O_
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Super idd, hoop dat o.a. het GVB dit snel overnemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Lijkt mij een overbodige toevoeging eerlijk gezegd. Daarvoor hebben ze informatiepanelen uitgevonden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Thom91 »

Ach, ze doen nog iets nuttigs met die schermen aan de zijkant. En als het een wens van de SR of klant is, wie zijn zij dan om het te negeren.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

En de bestemming erop is niet nuttig? Beetje een rare opmerking Thom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Bee schreef:Lijkt mij een overbodige toevoeging eerlijk gezegd. Daarvoor hebben ze informatiepanelen uitgevonden.
Die dingen laten lang niet altijd zien welk voertuig eerder gaat vertrekken omdat het eindpunt dan gewoon 1 halte/perron is in het systeem. Bij het trameindpunt in Amstelveen bijvoorbeeld is dat helemaal niet duidelijk. Dan staan er 2 trams, zelfde eindbestemming, in beide geen bestuurder aanwezig. Je weet dat er een om :12 gaat en een om :18 maar welke welke is? Dat weet je pas als je een bestuurder vanuit aan ziet komen lopen en instappen. Er zal vast een systematiek in zitten die vaste reizigers herkennen maar daar heeft niet iedereen wat aan.
Laatst gewijzigd door marlies op za 07 jun 2014, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Je kan de verkeerde tram toch niet in, aangezien de voertuigen moeten worden afgesloten tijdens de pauze van de bestuurder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Da's niet het geval in de praktijk, ik neem meestal de metro/'snel'tram maar de keren dat ik de tram genomen heb waren ze altijd gewoon beide open zonder personeel in de buurt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Sowieso, kleine moeite, groot plezier? Vind het een nuttige toevoeging. Mag van mij trouwens ook naar de bussen uitgebreid worden :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Misser qua reisinfo trouwens in Utrecht gisteren: op spoor 2 stonden twee SLT's. De voorste was de s5700 richting Weesp, de achterste zou achterblijven. Op de TBP stond alleen de s5700 aangekondigd, zonder melding 'Achterste treindeel blijft achter'. De verlichting van de achterste SLT was uit, maar de deuren stonden wel wagenwijd open. Op het display stond eerst 'Niet instappen', maar terwijl ik langs die trein liep veranderde het naar 'Den Haag Centraal via Weesp'. Is het dan zo moeilijk om zo'n trein gewoon helemaal af te sluiten? Op deze manier weet je bijna zeker dat er wel een paar reizigers in het treinstel stappen dat achterblijft.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten