Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door htm_tram »

Ik heb 2x het boek en DVD waarvan ik er 1 in het plastic laat. Ook graties :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

DVD? Ik heb het boek in de boekwinkel aangeschaft maar er zat geen DVD bij. Zie ook mijn recensie. Staat op die DVD hetzelfde filmpje als hier op Youtube?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

FLJ schreef:Op dit moment zijn ze bezig om alle GTL8-II's (3101-3147) te voorzien van de eenbenige stroomafnemer.
Blijkbaar zijn ze al klaar met de PCCs, deze foto is van begin vorig jaar:

Afbeelding
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door htm_tram »

iljitsch schreef:DVD? Ik heb het boek in de boekwinkel aangeschaft maar er zat geen DVD bij. Zie ook mijn recensie. Staat op die DVD hetzelfde filmpje als hier op Youtube?
Is idd dezelfde film. Blijkbaar heeft HTM personeel de DVD er bij gekregen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Ik had niet zo goed opgelet wanneer 11 en 12 weer hun gewone route gingen rijden, dus ik was wat verbaasd om ze gister weer vanaf de markt (nouja, de helft van de markt, de rest is gesloopt) richting Parallelweg te zien rijden.

De halte Wouwermanstraat is nog een puinhoop en het keerspoor iets verder is zo te zien nog niet af. De inrichting van de tunnel onder het spoor door is wel helemaal vernieuwd.

En wel eigenaardig (de passagiers op het achterbalkon ook) maar waarschijnlijk geen HTM:

Afbeelding
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door robert55 »

iljitsch schreef:
FLJ schreef:Op dit moment zijn ze bezig om alle GTL8-II's (3101-3147) te voorzien van de eenbenige stroomafnemer.
Blijkbaar zijn ze al klaar met de PCCs, deze foto is van begin vorig jaar:
Toen de 1315 on de jaren '90 tot pekelwagen werd verbouwd, kreeg huh een tweede pantograaf [voor ontijzeling]. Bij de verbouwing tot min-of-meer tweerichtingsmeetwagen werd die vervangen door een eenbeen pantograaf van het type dat op de regiocitadis ging komen. Een jaar of wat later is hij een tijdje naar Amsterdam geweest om het hele net op te nemen. De Stemman pantograaf aan wat we nu maar de B-zijde zullen noemen is toen gedemonteerd en nooit teruggekomen.

Die veiligheidsvesten ophet achterbalkon van HTM 2 zijn grappig. Voorbereidingen voor de parade zijn kennelijk in volle gang
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Alle displays op de perrons voor RR-lijn 3 richting Centrum-West geven als eindbestemming Scheveningen aan.

Op de onderste tekstregel loopt wel een tekst dat door een storing de vermelde bestemming niet juist is. Maar dat bericht wordt ook getoond op het perron richting Monstersestraat. En die tijdelijke eindbestemming is juist weer wel juist.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Niet dus, ik zat net in RR 3 van CS die Monstersestraat filmde maar we werden dus een halte eerder voor 't westeindeziekenhuis uit de tram geknikkerd.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Lekkere bestuurder of lekkere interne communicatie :neg:
Want volgens de HTM reisinfo rijdt het trammetje tot de Monstersestraat.

Maar goed hoe betrouwbaar is die info; want je hebt ook daar de keuze tussen richting Monstersestraat en Scheveningen Noorderstrand
Afbeelding
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Misschien had het er iets mee te maken dat de tijdelijke bus vanaf die halte vertrok. Maar ik vond het wel irritant, vanaf de Monstersestraat is het ruim een halve kilometer lopen naar huis, vanaf de Lijnbaan bijna anderhalf, dus toch maar even op 4 gewacht.

Note to self: niet vergeten foto's te maken van lijn 11 die door de Zoutmanstraat - Jan Hendrikstraat rijdt komende week...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Meltrain »

De dienstregelingen van de lijnen 3L, 20, 63 en 82 zijn ook nergens te vinden. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door WSM »

Dat vindt HTM meestal ook niet nodig.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Somoht »

Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben. Niet echt doorzoekbaar echter inderdaad.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door htm_tram »

Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door hauptbahnhof »

Ik zou niet niet meer dan 2 min willen wachten dus ja, is wel nodig.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Somoht schreef:Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben.
Het reisavies van 9292 kent niet de buslijnen 63 en 82.
Probeer bijv. maar eens van Markenseplein naar Goudenregenplein. Daar komen de meest exotische routes uit maar niet de rechtstreekse bus 82 tussen deze twee haltes.

De tramlijnen 3L en 20 staan er wel in.
htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Waarom dan wel voor 3Z?

En hoe vaak rijden de buslijnen 63 en 82??
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door WSM »

htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Als iets om de 15 minuten rijdt is het wel handig als je weet hoe laat je bij de halte moet gaan staan?
Kennelijk is HTM fan van Carry Tefsen. 8-)
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Somoht »

avl schreef:
Somoht schreef:Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben.
Het reisavies van 9292 kent niet de buslijnen 63 en 82.
Probeer bijv. maar eens van Markenseplein naar Goudenregenplein. Daar komen de meest exotische routes uit maar niet de rechtstreekse bus 82 tussen deze twee haltes.

De tramlijnen 3L en 20 staan er wel in.
htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Waarom dan wel voor 3Z?

En hoe vaak rijden de buslijnen 63 en 82??
Oh stelletje faalhonden bij 9292 dan, want die data hebben ze 100% zeker gehad. Probeer dan maar GoAbout.com.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Bij de haltes is een vertrekstaat van lijn 20 opgenomen. Helaas staat daar wel een foutje op :? Afbeelding

Vandaag met lijn 11 een keer de (tijdelijke) toeristische route gereden. I.v.m. met spoorwerken (o.a vervangen sporen op de kruising 3/17 rijdt deze via de route van lijn 17 naar de Grote Kerk en dan via 2/3/4 naar de Monstersestraat. Dee omleiding is wel met stickers (met kaartje met de omleidingsroute) in de abri's geplakt, maar geen duidelijke klapborden. In de tram wordt wel een aantal keren omgeroepen dat vanaf 16 juni weer de gebruikelijke route via de Waldeck Pyrmontkade wordt gereden. Voor de reizigers zou het echter duidelijker zijn als wordt omroepen dat er NU een omleiding is, en wel deel van de route.

Als je het goed beschouwd is de aangegeven straatnaam niet juist want lijn 11 rijdt via de Kon. Emmakade. De tegenrichting is de Waldeck Pyrmontkade.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

avl schreef:In de tram wordt wel een aantal keren omgeroepen dat vanaf 16 juni weer de gebruikelijke omleiding via de Waldeck Pyrmontkade wordt gereden.
TFTFY.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Ik wilde wat foto's van een driehoekende tram 20 schieten maar die rijdt op zondag niet, en ook deze maandag niet. Irritant trouwens dat er niet gewoon een overzicht staat op de mobiele website van de HTM, ze willen per se dat je een reis plant maar dat is me veel te veel typen.

Wat me wel opviel is dat er bij de halte MCH (richting Loosduinseweg) vier HTM'ers in lichtgevende informatiehesjes stonden. Op de halte Monsterseweg stonden er ook twee (of zaten de weinige abri-zitplaatsen in beslag te nemen) maar vreemd genoeg aan de kant van de richting centrum. Onduidelijk wat daar het nut van is.

Terwijl RR 3 naar z'n tijdelijke eindpunt vertrok bedacht ik ineens dat het eigenlijk veel handiger zou zijn om RR 3 via de route van lijn 11 door te sturen naar HS. Als die route niet al RRs aankon had dat de afgelopen weken bij de werkzaamheden geregeld kunnen worden en zo zou een aparte tijdelijke lijn 20 niet nodig geweest zijn.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door mb90 »

Hier nog een vijftal foto's van de nieuwste Haagse tramlijn 20 (die overigens op OV Zoeker als bus aangegeven wordt) van afgelopen zaterdag.

Eerst bij het Hollands Spoor met lijn 20 naar de Thorbeckelaan:
Afbeelding

En dan bij het driehoeken bij de halte Thorbeckelaan. Eerst de 3072 vlak voor de halte met de vorige halte die nog zichtbaar is op de foto. Dat ligt vrij dicht bij elkaar:
Afbeelding

Dan dezelfde 3072 die achteruit de Volendamlaan in draait:
Afbeelding

In de middenberm van de Volendamlaan wordt er een aantal minuten gepauzeerd en gewacht totdat de RR2 naar Leidschendam langs is geweest. Hier staat de 3015 de tijd af te wachten (en ja de datum onderaan de foto is niet goed):
Afbeelding

En tot slot draait deze 3015 weer terug de Loosduinsekade op naar de halte Thorbeckelaan:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Meltrain »

De dienstregelingen van lijn 20, 63 en 82 zijn nu wel te vinden op de site van de HTM.
Alleen de dienstregeling van lijn 3 tussen Loosduinen en Goudenregenstraat kan ik nog niet vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door iljitsch »

Voor de tweede keer op halte MCH uit RR3 gekeild ondanks het feit dat-ie tot de Monstersestraat rijdt. Wat is dit voor amateuristische nonsens!?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Bericht door Anne »

Probleem is bijna opgelost :mrgreen:
Morgen gaan ze naar het eindpunt Fahrenheitstraat.

Maar je hebt volledig gelijk dat het zeer slecht geregeld is als je er al bij het Westeinde wordt uitgegooid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten