Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik heb 2x het boek en DVD waarvan ik er 1 in het plastic laat. Ook graties :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
DVD? Ik heb het boek in de boekwinkel aangeschaft maar er zat geen DVD bij. Zie ook mijn recensie. Staat op die DVD hetzelfde filmpje als hier op Youtube?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Is idd dezelfde film. Blijkbaar heeft HTM personeel de DVD er bij gekregen.iljitsch schreef:DVD? Ik heb het boek in de boekwinkel aangeschaft maar er zat geen DVD bij. Zie ook mijn recensie. Staat op die DVD hetzelfde filmpje als hier op Youtube?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik had niet zo goed opgelet wanneer 11 en 12 weer hun gewone route gingen rijden, dus ik was wat verbaasd om ze gister weer vanaf de markt (nouja, de helft van de markt, de rest is gesloopt) richting Parallelweg te zien rijden.
De halte Wouwermanstraat is nog een puinhoop en het keerspoor iets verder is zo te zien nog niet af. De inrichting van de tunnel onder het spoor door is wel helemaal vernieuwd.
En wel eigenaardig (de passagiers op het achterbalkon ook) maar waarschijnlijk geen HTM:
De halte Wouwermanstraat is nog een puinhoop en het keerspoor iets verder is zo te zien nog niet af. De inrichting van de tunnel onder het spoor door is wel helemaal vernieuwd.
En wel eigenaardig (de passagiers op het achterbalkon ook) maar waarschijnlijk geen HTM:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Toen de 1315 on de jaren '90 tot pekelwagen werd verbouwd, kreeg huh een tweede pantograaf [voor ontijzeling]. Bij de verbouwing tot min-of-meer tweerichtingsmeetwagen werd die vervangen door een eenbeen pantograaf van het type dat op de regiocitadis ging komen. Een jaar of wat later is hij een tijdje naar Amsterdam geweest om het hele net op te nemen. De Stemman pantograaf aan wat we nu maar de B-zijde zullen noemen is toen gedemonteerd en nooit teruggekomen.iljitsch schreef:Blijkbaar zijn ze al klaar met de PCCs, deze foto is van begin vorig jaar:FLJ schreef:Op dit moment zijn ze bezig om alle GTL8-II's (3101-3147) te voorzien van de eenbenige stroomafnemer.
Die veiligheidsvesten ophet achterbalkon van HTM 2 zijn grappig. Voorbereidingen voor de parade zijn kennelijk in volle gang
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Alle displays op de perrons voor RR-lijn 3 richting Centrum-West geven als eindbestemming Scheveningen aan.
Op de onderste tekstregel loopt wel een tekst dat door een storing de vermelde bestemming niet juist is. Maar dat bericht wordt ook getoond op het perron richting Monstersestraat. En die tijdelijke eindbestemming is juist weer wel juist.
Op de onderste tekstregel loopt wel een tekst dat door een storing de vermelde bestemming niet juist is. Maar dat bericht wordt ook getoond op het perron richting Monstersestraat. En die tijdelijke eindbestemming is juist weer wel juist.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Niet dus, ik zat net in RR 3 van CS die Monstersestraat filmde maar we werden dus een halte eerder voor 't westeindeziekenhuis uit de tram geknikkerd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Lekkere bestuurder of lekkere interne communicatie :neg:
Want volgens de HTM reisinfo rijdt het trammetje tot de Monstersestraat.
Maar goed hoe betrouwbaar is die info; want je hebt ook daar de keuze tussen richting Monstersestraat en Scheveningen Noorderstrand
Want volgens de HTM reisinfo rijdt het trammetje tot de Monstersestraat.
Maar goed hoe betrouwbaar is die info; want je hebt ook daar de keuze tussen richting Monstersestraat en Scheveningen Noorderstrand
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Misschien had het er iets mee te maken dat de tijdelijke bus vanaf die halte vertrok. Maar ik vond het wel irritant, vanaf de Monstersestraat is het ruim een halve kilometer lopen naar huis, vanaf de Lijnbaan bijna anderhalf, dus toch maar even op 4 gewacht.
Note to self: niet vergeten foto's te maken van lijn 11 die door de Zoutmanstraat - Jan Hendrikstraat rijdt komende week...
Note to self: niet vergeten foto's te maken van lijn 11 die door de Zoutmanstraat - Jan Hendrikstraat rijdt komende week...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De dienstregelingen van de lijnen 3L, 20, 63 en 82 zijn ook nergens te vinden. :neg:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Dat vindt HTM meestal ook niet nodig.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben. Niet echt doorzoekbaar echter inderdaad.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik zou niet niet meer dan 2 min willen wachten dus ja, is wel nodig.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Het reisavies van 9292 kent niet de buslijnen 63 en 82.Somoht schreef:Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben.
Probeer bijv. maar eens van Markenseplein naar Goudenregenplein. Daar komen de meest exotische routes uit maar niet de rechtstreekse bus 82 tussen deze twee haltes.
De tramlijnen 3L en 20 staan er wel in.
Waarom dan wel voor 3Z?htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
En hoe vaak rijden de buslijnen 63 en 82??
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Als iets om de 15 minuten rijdt is het wel handig als je weet hoe laat je bij de halte moet gaan staan?htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
Kennelijk is HTM fan van Carry Tefsen.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Oh stelletje faalhonden bij 9292 dan, want die data hebben ze 100% zeker gehad. Probeer dan maar GoAbout.com.avl schreef:Het reisavies van 9292 kent niet de buslijnen 63 en 82.Somoht schreef:Ze staan wel op 9292 en appjes die wel realtime HTM tijden hebben.
Probeer bijv. maar eens van Markenseplein naar Goudenregenplein. Daar komen de meest exotische routes uit maar niet de rechtstreekse bus 82 tussen deze twee haltes.
De tramlijnen 3L en 20 staan er wel in.
Waarom dan wel voor 3Z?htm_tram schreef:Is toch niet nodig als het om de 5/10 minuten rijdt en 's avonds om de 15 minuten?
En hoe vaak rijden de buslijnen 63 en 82??
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Bij de haltes is een vertrekstaat van lijn 20 opgenomen. Helaas staat daar wel een foutje op :?
Vandaag met lijn 11 een keer de (tijdelijke) toeristische route gereden. I.v.m. met spoorwerken (o.a vervangen sporen op de kruising 3/17 rijdt deze via de route van lijn 17 naar de Grote Kerk en dan via 2/3/4 naar de Monstersestraat. Dee omleiding is wel met stickers (met kaartje met de omleidingsroute) in de abri's geplakt, maar geen duidelijke klapborden. In de tram wordt wel een aantal keren omgeroepen dat vanaf 16 juni weer de gebruikelijke route via de Waldeck Pyrmontkade wordt gereden. Voor de reizigers zou het echter duidelijker zijn als wordt omroepen dat er NU een omleiding is, en wel deel van de route.
Als je het goed beschouwd is de aangegeven straatnaam niet juist want lijn 11 rijdt via de Kon. Emmakade. De tegenrichting is de Waldeck Pyrmontkade.
Vandaag met lijn 11 een keer de (tijdelijke) toeristische route gereden. I.v.m. met spoorwerken (o.a vervangen sporen op de kruising 3/17 rijdt deze via de route van lijn 17 naar de Grote Kerk en dan via 2/3/4 naar de Monstersestraat. Dee omleiding is wel met stickers (met kaartje met de omleidingsroute) in de abri's geplakt, maar geen duidelijke klapborden. In de tram wordt wel een aantal keren omgeroepen dat vanaf 16 juni weer de gebruikelijke route via de Waldeck Pyrmontkade wordt gereden. Voor de reizigers zou het echter duidelijker zijn als wordt omroepen dat er NU een omleiding is, en wel deel van de route.
Als je het goed beschouwd is de aangegeven straatnaam niet juist want lijn 11 rijdt via de Kon. Emmakade. De tegenrichting is de Waldeck Pyrmontkade.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
TFTFY.avl schreef:In de tram wordt wel een aantal keren omgeroepen dat vanaf 16 juni weer de gebruikelijke omleiding via de Waldeck Pyrmontkade wordt gereden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Ik wilde wat foto's van een driehoekende tram 20 schieten maar die rijdt op zondag niet, en ook deze maandag niet. Irritant trouwens dat er niet gewoon een overzicht staat op de mobiele website van de HTM, ze willen per se dat je een reis plant maar dat is me veel te veel typen.
Wat me wel opviel is dat er bij de halte MCH (richting Loosduinseweg) vier HTM'ers in lichtgevende informatiehesjes stonden. Op de halte Monsterseweg stonden er ook twee (of zaten de weinige abri-zitplaatsen in beslag te nemen) maar vreemd genoeg aan de kant van de richting centrum. Onduidelijk wat daar het nut van is.
Terwijl RR 3 naar z'n tijdelijke eindpunt vertrok bedacht ik ineens dat het eigenlijk veel handiger zou zijn om RR 3 via de route van lijn 11 door te sturen naar HS. Als die route niet al RRs aankon had dat de afgelopen weken bij de werkzaamheden geregeld kunnen worden en zo zou een aparte tijdelijke lijn 20 niet nodig geweest zijn.
Wat me wel opviel is dat er bij de halte MCH (richting Loosduinseweg) vier HTM'ers in lichtgevende informatiehesjes stonden. Op de halte Monsterseweg stonden er ook twee (of zaten de weinige abri-zitplaatsen in beslag te nemen) maar vreemd genoeg aan de kant van de richting centrum. Onduidelijk wat daar het nut van is.
Terwijl RR 3 naar z'n tijdelijke eindpunt vertrok bedacht ik ineens dat het eigenlijk veel handiger zou zijn om RR 3 via de route van lijn 11 door te sturen naar HS. Als die route niet al RRs aankon had dat de afgelopen weken bij de werkzaamheden geregeld kunnen worden en zo zou een aparte tijdelijke lijn 20 niet nodig geweest zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Hier nog een vijftal foto's van de nieuwste Haagse tramlijn 20 (die overigens op OV Zoeker als bus aangegeven wordt) van afgelopen zaterdag.
Eerst bij het Hollands Spoor met lijn 20 naar de Thorbeckelaan:
En dan bij het driehoeken bij de halte Thorbeckelaan. Eerst de 3072 vlak voor de halte met de vorige halte die nog zichtbaar is op de foto. Dat ligt vrij dicht bij elkaar:
Dan dezelfde 3072 die achteruit de Volendamlaan in draait:
In de middenberm van de Volendamlaan wordt er een aantal minuten gepauzeerd en gewacht totdat de RR2 naar Leidschendam langs is geweest. Hier staat de 3015 de tijd af te wachten (en ja de datum onderaan de foto is niet goed):
En tot slot draait deze 3015 weer terug de Loosduinsekade op naar de halte Thorbeckelaan:
Eerst bij het Hollands Spoor met lijn 20 naar de Thorbeckelaan:
En dan bij het driehoeken bij de halte Thorbeckelaan. Eerst de 3072 vlak voor de halte met de vorige halte die nog zichtbaar is op de foto. Dat ligt vrij dicht bij elkaar:
Dan dezelfde 3072 die achteruit de Volendamlaan in draait:
In de middenberm van de Volendamlaan wordt er een aantal minuten gepauzeerd en gewacht totdat de RR2 naar Leidschendam langs is geweest. Hier staat de 3015 de tijd af te wachten (en ja de datum onderaan de foto is niet goed):
En tot slot draait deze 3015 weer terug de Loosduinsekade op naar de halte Thorbeckelaan:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
De dienstregelingen van lijn 20, 63 en 82 zijn nu wel te vinden op de site van de HTM.
Alleen de dienstregeling van lijn 3 tussen Loosduinen en Goudenregenstraat kan ik nog niet vinden.
Alleen de dienstregeling van lijn 3 tussen Loosduinen en Goudenregenstraat kan ik nog niet vinden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Voor de tweede keer op halte MCH uit RR3 gekeild ondanks het feit dat-ie tot de Monstersestraat rijdt. Wat is dit voor amateuristische nonsens!?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)
Probleem is bijna opgelost
Morgen gaan ze naar het eindpunt Fahrenheitstraat.
Maar je hebt volledig gelijk dat het zeer slecht geregeld is als je er al bij het Westeinde wordt uitgegooid.
Morgen gaan ze naar het eindpunt Fahrenheitstraat.
Maar je hebt volledig gelijk dat het zeer slecht geregeld is als je er al bij het Westeinde wordt uitgegooid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten