Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

Opmerking vooraf: alle foto's zijn verkleind tot ongeveer 100kb. Ik verwerk ze in een link, als je op de foto klikt, dan linkt het naar het originele bestand dat minimaal 3,0MB groot is. Let daarmee dus op als je op je mobiel zit.

Vandaag ging ik iemand opwachten in Schiphol en zorgen dat ze veilig zou aankomen in Hoevelaken. Helaas zou het vliegtuig al om 9:30 landen, dat betekende dat ik de eerste bus naar Eindhoven moest hebben. Het was handig dat mijn broer donderdag gebeld had met de vraag of ik iets met een treinkaart kon doen die uiterlijk dit of volgend weekend gebruikt moest worden. hij had het meteen op de bus gedaan (hihi) en gisteren was het binnen *bus* .

De wekker ging om 6:15, ongeveer 50 minuten later ging ik de deur uit om de bus naar Eindhoven te pakken. Omdat het kon pakte ik lijn 21, overblijfsel van mooiste streeklijn van Nederland, disclaimer: bewering is mogelijk gekleurd naar Eindhoven in plaats van de sneldienst. Kost net iets meer maar is leuker. Ik was niet eens de eerste instapper *bus* De airco was zelfs om 7:15 al welkom.

In Eindhoven was ik blij dat mijn Kruidvatkaart het gewoon deed. Sinds ik ooit een kaart uit de verpakking haalde die het niet deed ben ik altijd wat huiverig met die dingen. Met een een saai VIRMpje boemelde ik naar Utrecht alwaar ik overstapte op de volgende VIRM. In 's-Hertogenbosch was me nog een VIRM als stoptrein naar Nijmegen opgevallen. Eenmaal aangekomen in Schiphol, netjes op tijd om 9:29, kon ik wel de weg naar de gates vinden maar realiseerde me dat ik eigenlijk geen flauw idee waar je dan precies moest staan :') Ik zag op teletekst op mijn mobiel dat het vliegtuig al een kwartier geleden geland was, voorlopend op de planning. Als treinreiziger was ik gedrild om vertrektijden te vinden, dat was simpel. Maar het bord met aankomstentijden ontging me de eerste keer. Uiteindelijk had ik ook dat gevonden en stond ik bij de juiste gate. Ik kreeg een WhatsAppje dat er nog gewacht werd op de bagage. Gelukkig had ik mijn fabulous felroze rugzak om, anders hadden we elkaar misschien misgelopen.

Mijn reisgenote ging nog even langs de AH om wat te drinken te halen en we zagen nog net de deuren van de IC naar Amersfoort dichtklappen bij aankomst op het perron. Maar een half uurtje zitten was niet erg. In de tunnel was het lekker koel. Ze maakte even later een foto van een "mooie vintage locomotief", namelijk dat ding voor de Intercity direct. Als dat vintage is, dan moeten de treinen in Schotland wel hypermodern zijn :)

Met aankomstvertraging kwam een dubbele ICMm aanzetten. Ik had in RijdenDeTreinen al gezien dat het een achtje moet zijn en ik dacht "die zal dan wel tot het bord met getal acht rijden". Maar hij stopte net iets eerder (FogFail). Gelukkig was er geen ellebogenwerk nodig. Het was wel iets drukker dan normaal omdat de IC naar Groningen niet reed (er was iets na Amersfoort of na Apeldoorn) zodat reizigers richting Groningen ook deze trein moesten pakken en in Amersfoort ergens moesten overstappen. Genietend van het mooie landschap (de verbinding van Schiphol naar Amersfoort was ook voor mij grotendeels nieuw) reden we naar Amersfoort. Vooral bij Baarn kreeg ik goede herinneringen van de laatste keer dat ik alleen op pad ging met de trein. Het stukje Baarn - Amersfoort is geloof ik het enige stukje spoor wat ik die regio, naast het stuk Schiphol - Hilversum, nog niet bereden heb. The gap has been closed.

In Amersfoort hadden we eigenlijk een zesminutenoverstap op de stoptrein naar Barneveld maar mijn reisgenote wilde een Nederlandse pre-paid simkaart kopen. Ik had al gezocht naar telecombedrijven in de buurt van het station toen ze vroeg of er niets zoiets als een kiosk is, in Schotland verkopen die ook vaak simkaarten. De AKO bleek dat inderdaad te hebben. Met was sprintwerk op het laatste stukje haalden we zelfs de stoptrein nog. Met een Protos (niet uit Starcraft, want dat is met dubbel s) gingen we het korte stukje naar Hoevelaken terwijl we met haar reservetelefoon aan het prutsen waren. In Hoevelaken werd ze al opgewacht door iemand. Dus daar was het vaarwel en liep ik terug om de trein terug naar Amersfoort te pakken. Ik besloot alsnog naar Nijmegen te gaan en even bij mijn broeder op bezoek te gaan, dus terug naar de andere kant. Terwijl ik daar stond kwam er net een Intercity met Duitse rijtuigen voorbij, die reed vermoedelijk omgeleid richting Ede omdat er van Amersfoort niet naar Apeldoorn gereden kon worden. Even later kwam er weer een Protos aanzetten.

Afbeelding
"Carrier has arrived". Een Protos(s) van Connexxion rijdt station Hoevelaken binnen onderweg naar Ede-Wageningen.

Ik zat voorin de trein in een stuk wat leek om te socializen. Je zat op bankjes in de lengterichting met kleine tafeltjes voor je. De dodemansknopinstallatie was goed te horen (tenminste het was hetzelfde geluid wat die treinsimulator in het spoorwegmuseum ook geeft). Na Barneveld was er controle, de eerste op dag (en ook meteen de laatste). Het was de eerste keer dat ik door Connexxion in een trein ben gecontroleerd, maar het is dan ook pas de tweede keer dat ik in de Valleilijn zat...nee, derde keer, want vandaag waren natuurlijk twee etappes (of toch nog een keer vaker...ik weet het niet meer). Het was verder een vrij rustige rit. De laatste keer dat ik in de Valleilijn zat was ik vrij gaar en heb vooral van het laatste stuk weinig meekregen. Dus nu heb ik wat beter rondgekeken. Vooral in Ede in het centrum was het mooi, bijna alsof je met een buurttram over de markt heenrijdt.

Eenmaal aangekomen in Ede-Wageningen besloot ik niet meteen over te stappen maar op het busstation rond te gaan kijken. Daar heb ik wat foto's gemaakt.

Afbeelding
De 5210 van Syntus, een Citaro, staat op de uitstaphalte, ik dacht als lijn 5.

Afbeelding
Nog geen minuut later stond er nog een sliert bussen achter, een Lion's City van Breng en twee Ambassadors van Syntus.

Afbeelding
Ook de Valleilijn was present met deze 5261 maar had nog even Geen Dienst en stond te bakken in de zon terwijl de chauffeur van zijn welverdiende pauze aan het genieten was.

Afbeelding
De enige bus in originele Syntuskleuren.

Afbeelding
Breng lijn 52 en Syntus lijn 5 staan op het busstation gereed. De Breng 5397 hoort eigenlijk op HOV-lijnen thuis. Ik vroeg me af of er nu ergens weer een 331 met een gewone bus gereden wordt. Opvallend was dat er een chauffeur in Connexxionkledij achter het stuur van de Breng bus zat. Maar ik heb inmiddels vernomen dat dit in stalling Wageningen vaker voorkomt.

Afbeelding
Een halve minuut later is lijn 52 weg maar heeft zich lijn 107 (Syntus 5140) bij zijn collega gevoegd. Deze bus had een van de weinige filmkasten die op mijn foto's wel te lezen zijn.

Afbeelding
Syntus 5203 staat als lijn 1 op de buffer.

Afbeelding
Nogmaals de 5203.

Afbeelding
Ook de 5106 stond uit te rusten. In tegenstelling tot de vorige Amba is de lijnfilm niet goed te lezen. Gebruikt deze een andere filmkast?

Afbeelding
De 5106 van voren.

Helaas was er net op de tijd dat de stoptrein naar Arnhem niet rijdt, dus een Plan V pakken zat er niet in. Het werd een VIRM op de 3100. Voordeel was wel dat ik weer een trein met airco had en ik hoefde niet over te stappen. In Nijmegen was het eerst balietijd. Ik had ongeveer 15 minuten om de stoptrein naar Dukenburg te halen (met de dagkaart was het goedkoper de trein te pakken en in Dukenburg de bus te pakken), dus ging ik even naar het busstation om te kijken of ik nog wat leuks op de foto kan zetten.

Afbeelding
Drie verschillende bussen van Breng, een MAN Lion's City HOV (5439) op lijn 14 (geen HOV-lijn), een Tribus Civitas van lijn 3 en een Citaro van de stadsdienst als lijn 8.

Afbeelding
Lijn 6 naar Neerbosch-Oost stopt bij de halte Tunnelweg.

Afbeelding
In de verte staat heel alleen een Citaro van Look/NIAG te bufferen en zijn vertrektijd als lijn 58 af te wachten.

Afbeelding
Op de weg terug naar het station is ook Veolia present. Veolia 5159 arriveert uit Venlo als lijn 83 en rijdt ook meteen weer terug.

Afbeelding
Deze Sprinter staat op de rangeersporen terzijde.

Afbeelding
Een DDZ staat klaar als stoptrein naar Deurne. Links rijdt net een rangerende VIRM van het opstelterrein de opstelsporen naast het station op, geen idee waarom.

Afbeelding
"Dames en Heren, dit is station Nijmegen Dukenburg".

Afbeelding
Op het busstation stond lijn 6 al te bufferen. Ook was een touringcar met jongeren aanwezig en klonk er luide hak"muziek". Er was een busje van Service & Veiligheid met twee Connexxion medewerkers waarvan eentje aan het bellen en binnen een minuut liep de andere naar de touringcar en was het afgelopen met de herrie. Dank u.

Afbeelding
Twee Citaro's staan klaar als lijn 13 naar Wijchen en lijn 2 naar Lindenholt. In de achtergrond heeft de touringcar zijn vracht ingeladen.

Afbeelding
Voor de mensen in Lindenholt geldt: busje komt zo.

Afbeelding
Lijn 331, een blauwe MAN, is gearriveerd uit de Weezenhof om verder te rijden richting CS, Elst en Arnhem.

Afbeelding
De 331 richting de Weezenhof komt ook net aanrijden, dit keer een roze MAN.

Afbeelding
Lijn 6 richting Station Dukenburg draait in de Malvert van de 14e straat op de 13e straat richting de gelijknamige halte.

Afbeelding
Lijn 6 richting Neerbosch-Oost passeert de halte Malvert 13e straat.

Afbeelding
Nogmaals een lijn 6 richting Station Dukenburg.

Op een gegeven moment was het tijd om naar huis te gaan. In plaats via 's-Hertogenbosch te gaan besloot ik de Veolia-trein te pakken. Een kort gezellig ritje met lijn 6 bracht me terug in Dukenburg. Daar mistte ik helaas net lijn 99 voor een fotomoment omdat het koffiezetapparaat in de stationswinkel werd schoongemaakt. Met een dubbele Plan V ( *bus* ) ging het naar Nijmegen. Gelukkig zat er dit keer geen agressieve vent die in zijn telefoon zat te blaffen zoals de vorige Plan V die ik op deze treinverbinding heb gehad. Ik haalde precies zonder te rennen de trein naar Venlo. Onderweg kon ik het niet laten om een plaatje te schieten. De Maaslijn voert door een mooi gebied.

Afbeelding
"Station Vierlingsbeek, uitstappen rechts". Mij viel de mooie ligging op. Wellicht een keer een idee hier hierheen te fietsen op een werkdag en wat plaatjes te knippen. Er stopt dan ook een buurtbus.

Eenmaal in Venlo had ik ruim 20 minuten om de intercity naar Eindhoven te halen. Ik overwoog kort door te gaan naar Roermond maar ik was inmiddels behoorlijk gaargekookt in de hitte, ondanks airco's. Bovendien zou er een DDZ op de 1900 rijden, vanaf Roermond krijg ik toch maar een saaie VIRM. Bovendien kon ik op deze manier lijn 122 krijgen in plaats van lijn 121, scheelt thuis weer lopen. Hierdoor had ik ook even tijd voor wat foto's.

Afbeelding
De stoptrein uit Nijmegen, een GTW 2/8, is aangekomen op het eindpunt van de historische Maaslijn.

Afbeelding
Als een TRAXX een vintageloc is, wat is deze dan wel niet? :mrgreen:

Afbeelding
De stoptrein naar Roermond verlaat de Maaslijn en boemelt over Staatslijn E verder naar Roermond. In de verte staan een aantal GTW's opgesteld.

Afbeelding
De opgestelde GTWs, rechts staat er nog eentje op een zijspoor.

Afbeelding
De loc dichterbij. Pas nu viel me een interessante sticker op.

Afbeelding
"Locomotief 1251 feliciteert Op de Rails met de duizendste uitgave."

Afbeelding
Ook het busstation mocht natuurlijk niet ontbreken. Maar liefst vier soorten bussen waren vertegenwoordigd: een midi-bus van de stadsdienst Venlo, een Citea ( *bus* ), een minibusje (waarschijnlijk een POD-bus?) en twee Ambassadors. Links zien we ook de kont van een Ambassador.

Afbeelding
Als je op dit moment naar Venray wilde, dan had je maar liefst de keuze uit twee bussen. Lijn 29 rijdt onder meer via Blerick en Lottum terwijl lijn 60 via Horst rijdt en op werkdagen vanaf Venray doorrijdt naar Well. In het weekend moet in Venray overgestapt worden op een taxibusje.

Daarna was het tijd om rustig terug te lopen naar het station. Twee keer DDZ stond klaar als Intercity naar Den Haag. Wellicht wat overkill aan capaciteit op dit tijdstip. Ik had het achterste rijtuig helemaal voor mij alleen. Bij nader inzien had ik in Helmond heel misschien lijn 25 nog kunnen halen als ik voorin was gaan zitten een sprintje getrokken had. Maar op papier zou dat nooit mogen lukken. Bovendien wordt het dan ook 15 tot 20 minuten zweten omdat er bij Arriva geen airco is. Dus het was allemaal niet zo erg. Zonder oponthoud kwamen we aan in Eindhoven waar in de ochtend ook mijn treinreis begonnen was. Ik kon met een mooi rondje afsluiten aangezien ik in de ochtend richting 's-Hertogenbosch vertrokken ben en nu uit de richting Venlo aankwam. Geen enkele trein had vertraging opgelopen. De trein in Schiphol naar Amersfoort had weliswaar aankomstvertraging maar vertrok op tijd. In Eindhoven zette ik nog even vlug wat op de foto alvorens het met lijn 122 naar huis ging. Ik vond deze overigens behoorlijk vol.

Afbeelding
Deze Citaro, die voorheen onder meer dienst heeft gedaan bij Connexxion, bij Novio op de Heyendaalshuttle en bij Breng in Arnhem, staat klaar als lijn 400, de rechtstreekse Airport Shuttle naar Vliegerhorst Eindhoven, excuseer, Eindhoven Airport.

Tussen 7:05 en 7:10 had ik het huis verlaten, omstreeks 20:10 betrad ik het weer. Ik was behoorlijk gaar, ondanks dat ik bij mijn broer na wat dozen verhuizen een korte powernap heb genomen (alvorens een slokje koffie te drinken zodat ik niet al te brak wakker zou worden). Ik hoop dat iemand het tot deze regel heeft volgehouden.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Suus »

Ik hoop dat iemand het tot deze regel heeft volgehouden.
Ja, dat heb ik :mrgreen:

Een trein met Duitse rijtuigen is normaal bij Hoevelaken, dat is de intercity Amsterdam - Berlijn. Er was wel een storing tussen Amersfoort en Apeldoorn vandaag, maar er bleven wel treinen rijden (t1700 viel uit, t1600 en t140 bleven rijden), dus die trein is niet omgeleid naar Ede maar gewoon naar Apeldoorn gegaan. :)

Verder erg veel dezelfde bussen toch weer in Nijmegen, en in Ede had je misschien even je fototoestel een paar foto's eerder moeten kantelen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door dennistd »

Een tip om LED-displays goed op de foto te zetten is een sluitertijd van minimaal 1/50 gebruiken, en het liefst nog iets langer (1/30 gaat ook prima bij een stilstaand object). Op die manier voorkom je dat ie net 'uit' is als je je foto maakt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

Dank voor tip, dit heb ik al ooit van iemand anders gehoord. Maar ik gebruik een mobiele telefoon en volgens die persoon kan zoiets niet met een telefoon. Dus ik vrees dat ik afhankelijk blijf van de filmkasten. Het lijkt alleen te gaan bij Ambassadors van Hermes in het SRE en de weinige die Breng nog heeft en die van Syntus op een van de foto's (maar de ander weer niet).

@Bee:

In Ede was ik wat doorgeslagen inderdaad. In Nijmegen had ik station Dukenburg volgens mij nog niet gehad, dus dat wilde ik nog even op de foto hebben, plus wat "afscheidsfoto's" uit mijn broer zijn oude woning. Nu hij verhuist is krijgt de bushalte recht voor zijn oude flat een bushokje :') Maar qua bussen heb ik het daar nu inderdaad wel gehad. Hooguit misschien nog een keer een closeup van lijn 58 of een Citaro op lijn 60 in Millingen.

Wat betreft de IC, waar gaan de spoorlijnen uit elkaar? Ik dacht dat dit al voor Hoevelaken was, maar dat zal dus niet zo zijn (daar had ik dan weer niet opgelet).

EDIT: het blijkt dat mijn geografie zuigt, de splitsing waar ik op doelde is de splitsing richting Nijkerk en richting Hoevelaken. Ik dacht dus dat Apeldoorn daar "rechtdoor" ging :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door isadora »

Dank je Fogeltje, leuk setje pics. :pos:

Was er afgelopen weekend nog, in de omgeving van Nijmegen.
Heb toen een etappe van lijn 80 gereden,van Njimegen naar Kekerdom, via schitterende plaatsjes als Ubbergen, Beek, Ooij en Leuth.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door julsteren »

Dankuzeer Fogeltje om uw ervaringen op het Nederlandse spoornet met ons te delen *O*


Maaremm... Controle op de valleilijn :X da's nieuw voor me.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door ODRAIL »

Controle op de Valleilijn maak ik bijna wel elke keer meer als ik er over reis. Vorig jaar in 10 ritten 7 keer controle gehad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag hoor. :)
Maar om een buslijn tussen Nijmegen en Eindhoven nou de mooiste buslijn van Nederland te noemen? :X Het is een leuek omgeving, maar ik ken zat mooiere lijnen (met name in Limburg).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

Dank allen :D

Lijn 80 is inderdaad een prachtige lijn.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Nitein-Repart »

Breng lijn 52 en Syntus lijn 5 staan op het busstation gereed. De Breng 5397 hoort eigenlijk op HOV-lijnen thuis.
Breng heeft moeite om zijn bussen uit elkaar te houden, zo heb ik wel eens roze Breng-Directbussen gezien in Doetinchem. Alleen jammer dat ik nog nooit Nijmeegse Citaro's in Arnhem heb gezien. Blijkbaar worden op de lijnen richting Arnhem (14, 33, 300, 331) alleen Lion's City ingezet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

De Citaro's zijn exclusief voor de Nijmeegse lijnen (in dat geval rekent men lijnen naar Arnhem tot Arnhemse lijnen, Citaro's rijden alleen op de korte slagen van lijn 14 maar ook van lijn 331). Binnen Nijmegen zegt Breng geen onderscheid te maken tussen stads- en streekbussen, vandaar dat Citaro's ook opduiken in bijvoorbeeld Uden, Millingen of Tiel. Ook qua kleur neemt men het niet zo nauw. Ook kunnen HOV-bussen op gewone lijnen opduiken. Het enige wat volgens Breng niet zou mogen is een "gewone" bus op een HOV-lijn (300, 331), maar ook dat hebben Frank en ik al enkele keren gezien. Zal wel incidenteel zijn, want natuurlijk bij een storing liever een gewone bus dan geen bus.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Nitein-Repart »

Breng kan toch ook eens een keer door een verkeerde doorkoppeling een Citaro op lijn 14, 33, 300 en 331 naar Arnhem sturen, of mag volgens de concessie geen Citaro in Arnhem komen en zo ja wat is de achterliggende gedachte ervan?

Het leukste is om een Citaro in Wageningen, Apeldoorn of Doetinchem te zien

En er komt vaak zat voor dat er in lijn 331 een normale bus ingezet wordt. Reis er regelmatig mee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

De schema's zijn nu in ieder geval dat een Citaro nooit op een lijn naar Arnhem is gekomen. Je ziet ze ook nooit op de 33 of de korte slagen van de 300 van Heyendaal naar Bemmel.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Nitein-Repart »

Er kan toch wel een Citaro als vervanger optreden als een Lion's City defect is, of is het verboden om een Citaro naar Arnhem te sturen?

Syntus rijdt toch ook met Citaro's vanuit Ede via Wageningen naar Arnhem
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door fogeltje »

Of het verboden is, weet ik niet. Maar ik denk dat ze gewoon altijd wel een gewoon MANnetje kunnen vinden en/of de Citaro's allemaal al ingedeeld zijn op een dag, er rijden minder Citaro's dan MAN-bussen. Je zou het eens na moeten vragen.

En ten tweede is de vraag of je zo een bus naar Arnhem wilt laten rijden. Voor stadsbussen zijn ze prima (op het gemis van een derde deur na), maar op een langere afstand vind ik ze echt niet comfortabel. Ik ben altijd blij als er in Uden een MAN staat.
"Een touringcar is geen bus"
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door BrengMe »

Mooie foto's!
julsteren schreef:Maaremm... Controle op de valleilijn :X da's nieuw voor me.
Voor mij niet, ik heb één keer met de valleilijn gereisd en toen was het gelijk raak.
Erno-BE schreef:En er komt vaak zat voor dat er in lijn 331 een normale bus ingezet wordt. Reis er regelmatig mee.
Kan ik bevestigen. Ik heb dat ook regelmatig.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Een dagje Ede, Nijmegen en Venlo (36 foto's).

Bericht door Michael »

Leuk verslag :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten