Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: OV in en om Rotterdam
Ov liefhebber, reizen.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
Welke bussen komen op het vervangend vervoer?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: OV in en om Rotterdam
Beetje vroeg om hierover te oordelen, niet?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
Nou als de dienstregeling bekend is is de rest meestal ook bekend lijkt mij...
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OV in en om Rotterdam
nee.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
ook de DRIM's in Spijkenisse zijn vervangen (iedergeval er staat R-net op)
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
kreeg vandaag van Randstad bericht binnen, dat ze chauffeurs zoeken voor de metrostremming en een tramstremming op Noord.
de grote lijnen zijn wel bekend, maar de invulling moet nog plaatsvinden...
de grote lijnen zijn wel bekend, maar de invulling moet nog plaatsvinden...
Re: OV in en om Rotterdam
Volgens mij gaat 't weer om de pendel tussen de Molenlaan en de Bergweg.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
4 t/m 31 augustus inderdaad Bergweg - Molenlaan...
Re: OV in en om Rotterdam
Gistern zag ik ook een aantal R-Net perikelen op metrostation Marconiplein in Rotterdam.
Re: OV in en om Rotterdam
Op de haltes van lijn E zijn ondertussen de Reisinformatie-borden al in R-Net-huisstijl gebracht. Alleen de vertrekstaten zijn nog niet in die stijl, evenals de DRIS.
Re: OV in en om Rotterdam
En gisteren zag ik het ook op de metrostations Prinsenlaan en Oosterflank in Rotterdam.KM46 schreef:Gistern zag ik ook een aantal R-Net perikelen op metrostation Marconiplein in Rotterdam.
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
Mooi dat RET hier nu mee begint in Nederland. In Frankrijk heb ik het al vaker gezien. Scheelt nodeloos geren bij beginhaltes.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
eigenlijk ook niet nodig, want bij alle beginhaltes staat een DRIS-paal, waarop ook al aangegeven staat, wanneer de volgende tram hoort te vertrekken.
en bij bijv. Limbrichthoek staat het dan op de tram, terwijl de tram daar geen halte heeft, maar alleen een buffer.
en bij bijv. Limbrichthoek staat het dan op de tram, terwijl de tram daar geen halte heeft, maar alleen een buffer.
Re: OV in en om Rotterdam
Het gaat er om dat als er meerdere voertuigen van dezelfde lijn staan je weet welke er het eerst vertrekt...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
Bij de eindhalte op de Kleiweg vind ik het altijd wel handig om te weten welke van de trams als eerste weggaat. Nu sta je soms in de regen te wachten terwijl de tram er al staat maar je niet weet welke er eerst vertrekt.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
dat klopt wel, maar bij meerdere beginpunten van de tram zijn het bufferplekken en ligt de halte verderop.
daar maakt het dan dus helemaal niet uit welke tram eerder gaat. bij de halte merk je dan vanzelf wel welke tram als eerste komt...
en dan zijn er nog een paar beginpunten zonder buffer, dus daar is het gewoon de eerste tram die als eerste zal vertrekken...
daar maakt het dan dus helemaal niet uit welke tram eerder gaat. bij de halte merk je dan vanzelf wel welke tram als eerste komt...
en dan zijn er nog een paar beginpunten zonder buffer, dus daar is het gewoon de eerste tram die als eerste zal vertrekken...
Re: OV in en om Rotterdam
Ik heb even geteld, maar bij de beginpunten Charlois, Molenlaan, Woudestein, Kleiweg, Spangen, Woudhoek en Holy zijn er meerdere perrons waar trams aan kunnen staan. Voor deze haltes is het dus zeker nuttig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
je hebt gelijk.
dacht dat een deel van de genoemde haltes al aangepast was naar een bufferplek en verderop de eigenlijke halte.
dacht dat een deel van de genoemde haltes al aangepast was naar een bufferplek en verderop de eigenlijke halte.
Re: OV in en om Rotterdam
In Lissabon heb ik jaren geleden bij bussen al zoiets dergelijks gezien. Ik vond het daar wel een voordeel. De eindbestemming alterneerde daar met de vertrektijd. Ergens geeft het voor mijn idee ook meer 'sociale druk' voor de bestuurder om op tijd de koffie vaarwel te zeggen en het voertuig te laten vertrekken. Het verplaatsen van de halte ten opzichte van de bufferlocatie vind ik onwenselijk, dan laat je reizigers in de kou en regen wachten terwijl er een voertuig niets staat te doen.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
ze mogen in Rotterdam van de opdrachtgever inderdaad niet te vroeg van de halte wegrijden of passeren.
maar de rijtijden van sommige lijnen is zodanig, dat als je precies op tijd van de halte vertrekt, je bij de 3 halte alweer te vroeg bent.
zodoende leert de praktijk, dat menig bestuurder/chauffeur wat later vertrekt, zodat ze iets verderop in de rit in ieder geval niet veel te vroeg passeren.
maar ik weet ook, dat ze op Zuidplein in de kantine voor de bus een scherm hebben hangen met tijden en kleurtjes (om vertragingen aan te geven).
de RET wil inderdaad dat het personeel zich wat meer aan de dienstregeling houdt, omdat ze als bedrijf daarop weer gecontroleerd wordt door de opdrachtgever.
je kunt je dus afvragen of die vermelding op het voertuig voor de reizigers is, of voor het personeel...;-)
maar de rijtijden van sommige lijnen is zodanig, dat als je precies op tijd van de halte vertrekt, je bij de 3 halte alweer te vroeg bent.
zodoende leert de praktijk, dat menig bestuurder/chauffeur wat later vertrekt, zodat ze iets verderop in de rit in ieder geval niet veel te vroeg passeren.
maar ik weet ook, dat ze op Zuidplein in de kantine voor de bus een scherm hebben hangen met tijden en kleurtjes (om vertragingen aan te geven).
de RET wil inderdaad dat het personeel zich wat meer aan de dienstregeling houdt, omdat ze als bedrijf daarop weer gecontroleerd wordt door de opdrachtgever.
je kunt je dus afvragen of die vermelding op het voertuig voor de reizigers is, of voor het personeel...;-)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OV in en om Rotterdam
Het is in ieder geval voor beiden nuttig.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: OV in en om Rotterdam
dat waren de vroegere dienstmededelingen op stations ook.
als er een spoorwijziging was, werd eerst het personeel ingelicht en daarna pas de reizigers.
maar de ervaren reiziger had aan de dienstmededeling als genoeg en stond al ruim voor de rest op het andere perron...;-)
als er een spoorwijziging was, werd eerst het personeel ingelicht en daarna pas de reizigers.
maar de ervaren reiziger had aan de dienstmededeling als genoeg en stond al ruim voor de rest op het andere perron...;-)
Re: OV in en om Rotterdam
En dan ook nog de eindpunten Willemsplein, Lombardijen en De Esch (daar mogen wel passagiers instappen)Meltrain schreef:Ik heb even geteld, maar bij de beginpunten Charlois, Molenlaan, Woudestein, Kleiweg, Spangen, Woudhoek en Holy zijn er meerdere perrons waar trams aan kunnen staan. Voor deze haltes is het dus zeker nuttig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten