OVer je reiservaringen in juni 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jef400 »

Om mijn onvolledige bericht te voltooien. De conducteurs schreeuwde over het perron heen dat de trein zou blijven wachten totdat iedereen ingestapt was. Wat uiteindelijk dus ook geschiedde. Een compliment dit maal van mijn kant uit.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marlies »

Oh pardon, ik had het gelezen als een "ik zat me in de trein dood te lachen om al die domme schapen die voor niets aan het rennen waren"-reactie ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Het is heel druk met zomers gekleede dames op Diemen Zuid, dit vanwege de Amsterdam Open Air Weekender.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Op het kleine busstationnetje Campus in Zwolle is nog steeds onderstaand haltebord aan te treffen; compleet met dienstregeling van lijn 49 uit de 90'er jaren :D

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jef400 »

marlies schreef:Oh pardon, ik had het gelezen als een "ik zat me in de trein dood te lachen om al die domme schapen die voor niets aan het rennen waren"-reactie ;)
Geen excuses joh, zo zag het bericht er ook uit. Ik was gisterenavond toch ietwat moe. En op mijn mobiel typen terwijl ik in de trein zit is niet mijn beste vaardigheid zeg maar.

Daarom heb ik bij de reactie van vandaag er ook bij gezet dat het een vervolg betrof :)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door fogeltje »

Is die foto van vandaag? Want ik zie ook een vintage bus namelijk 8-)

Vandaag "even" naar Schiphol geweest om iemand op te halen en in Hoevelaken af te zetten. Via Ede-Wageningen en Arnhem even naar Nijmegen Dukenburg en vanaf daar later via Venlo naar Eindhoven. Foto's volgen nog inclusief verslagje. Maar mij viel in Hoevelaken opeens een IC met Duitse rijtuigen op (richting Ede). Er was iets tussen Amersfoort en Apeldoorn geloof ik, dus volgens mij werd deze IC omgeleid. Helaas was ik niet snel genoeg met de camera.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Ronald »

IC Berlijn rijdt als het goed is wel eens vaker langs Hoevelaken :Y

Vanochtend trouwens weer met +30 uit Leer vertrokken, het is al de derde keer dat ik in die hoek meer dan een half uur vertraging oploop. Terug vanaf Osnabrück had ik mazzel, omdat de IC naar Amsterdam +55 had was ik een uur eerder thuis :-)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Etienne schreef:Op het kleine busstationnetje Campus in Zwolle is nog steeds onderstaand haltebord aan te treffen; compleet met dienstregeling van lijn 49 uit de 90'er jaren :D

http://i61.tinypic.com/11hc9jd.jpg
Bij deze foto hoort ook onderstaande foto:
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Schijnt gisterenavond nogal uit de klauwen gelopen te zijn bij de afvoer van Pinkpop, een vriend vertelde dat hij pas tegen vier uur 's nachts in Utrecht aankwam met een intercity die nog extra reed omdat Veolia niet in staat was de mensen in Heerlen te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Kevster »

Gelukkig is het 's nachts allemaal iets makkelijker in te passen. Maar als je als regionale vervoerder dit soort grote evenementen (waar notabene nog genoeg ervaring mee is ook) niet voor elkaar kunt krijgen en niet genoeg achter de hand hebt ben je mijn inziens niet heel goed bezig.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Schijnt gisterenavond nogal uit de klauwen gelopen te zijn bij de afvoer van Pinkpop, een vriend vertelde dat hij pas tegen vier uur 's nachts in Utrecht aankwam met een intercity die nog extra reed omdat Veolia niet in staat was de mensen in Heerlen te krijgen.
Is nogal een understatement. Veolia heeft voor vanavond ook twee E-GTW's uit Venlo extra naar Heerlen gedirigeerd. Er is rond kwart over twee een extra IC uit Heerlen vertrokken naar Eindhoven e.v.
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door waldo79 »

Bedoel je niet D-GTW?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Uhh ja, uiteraard :@
Komt wel goed schatje.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door JWM »

Zijn er, afgezien van de concessies en het gebrek aan samenwerking tussen de vervoerders, nog andere redenen waarom NS z'n Intercity's niet kan doortrekken naar Landgraaf tijdens Pinkpop?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Anne »

Gisteren zag ik in de ochtend de pendeltrein rijden met 3xGTW, de 653(E) met 355 en 357 (D). Deze treinlengte kan alleen stoppen op spoor 1 waarbij de motorruimte van het stel aan de Heerlense zijde op de overweg stond.
Afbeelding

Uitbreiding van capaciteit op het enkelsporige baanvak is lastig, gisterochtend was de keertijd al vrij kort.
Uitbreiding zou kunnen door een vierde GTW te koppelen. Past denkt ik wel langs de perrons, maar is het technisch mogelijk?
Je kan ook nog een tweede (iets kortere) trein laten rijden en ze steeds beide achter elkaar laten rijden. Die tweede moet dan wel in Landgraaf op spoor 2 (normaal voor ri. Kerkrade komen) omdat perron langs spoor richting Duitsland te kort is. Nadeel is dat de meute dan het spoor moet kruisen en dat de overweg geblokkeerd is als de trein op spoor 1 staat. Dit vraagt dan wel een goede organisatie bij de verdeling van de reizigers.


Wat ik me nog afvraag is of er dit jaar meer reizigers waren dan vorig jaar die op de eerste avond weer naar huis gingen. Dat Engelse rollatorrock bandje dat aan het einde speelde heeft wel een bepaald publiek getrokken waardoor er laat meer reizigers waren???
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Pinkpop zelf heeft de portemonnee niet getrokken hoorde ik, vorig jaar heeft Smeets betaald voor NS.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Anne »

JWM schreef:Zijn er, afgezien van de concessies en het gebrek aan samenwerking tussen de vervoerders, nog andere redenen waarom NS z'n Intercity's niet kan doortrekken naar Landgraaf tijdens Pinkpop?
Er zijn denk ik wel afspraken tussen NS en Veolia, want je hoefde in Heerlen niet "om te checken" en kon gewoon in Landgraaf bij mobile cico's van NS uit of inchecken. Dit werd ook in Heerlen omgeroepen na aankomst van de IC.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Anne »

Thom91 schreef:Pinkpop zelf heeft de portemonnee niet getrokken hoorde ik, vorig jaar heeft Smeets betaald voor NS.
Dit doet me denken aan evenementen in Den Haag waar HTM ook geen extra's wil rijden als de organisatie er niet voor betaalt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

avl schreef:Wat ik me nog afvraag is of er dit jaar meer reizigers waren dan vorig jaar die op de eerste avond weer naar huis gingen. Dat Engelse rollatorrock bandje dat aan het einde speelde heeft wel een bepaald publiek getrokken waardoor er laat meer reizigers waren???
De verhouding tussen dag- en weekendkaarten is dit jaar anders dan andere jaren, maar hoe die verhouding exact is durf ik niet te zeggen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door waldo79 »

Hoe was de afwikkeling op zondagavond dan?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

Veel Gestrande mensen in Eindhoven ivm niet rijdend nachtnet.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Intercity t145 Amsterdam - Berlijn rijdt vandaag in omgekeerde rijtuigvolgorde en zonder restauratiewagen, maar wel met een afdeling met noodverkoop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Geert »

Trein t2614 (v 8.14 vanaf Den Haag Laan v NOI) was vanochtend ivm uitgelopen werkzaamheden opgeheven, zonder vervanging. Ben zelf maar via Den Haag Centraal gereisd, maar wil niet weten hoe druk de volgende s2200 geweest is. Beide treinen zijn namelijk al overvol op dat stukje...
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Te Utrecht Centraal is op perron 18/19 slechts één roltrap en trap per richting beschikbaar. Doordat de drukke treinen t6022 en t2827 vrijwel tegelijk binnen komen, veroorzaakt dit een behoorlijke opstopping aldaar. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

Dit is al een paar weken zo :? .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten