Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door dylanwild94 »

Ik had al een tijdje een plan om de nieuwste bussen van Nederland op de foto te zetten en ik had nog een dagkaartje liggen hier. Dus op 2 juni 2014 heb ik het dagkaartje gebruikt om naar Groningen, IJsselmond, Almere en Utrecht te gaan.

Na een reisje met de bus,metro en trein kwam ik aan op station Groningen. En ben gelijk naar het busstation gelopen waar de eerste nieuwe bus van de dag mijn voor mijn lens kwam namelijk deze Mercedes Citaro G met nummer 3422 op Qlink lijn 4.
Afbeelding

Vervolgens kwam hier de Mercedes Citaro Capacity met nummer 3408 voor mijn lens op Qlink lijn 15.
Afbeelding

Ook rijden er nog gewoon oudere gelede bussen in Qbuzz Groningen kleuren rond op de stadsdienst en niet in Qlink kleuren rijd zoals de bovenstaande foto's. Hier zien we de Mercedes Citaro G met nummer 3073 op lijn 6
Afbeelding

En buiten al dat geleed materieel bestaan er ook normaal materieel op de stadsdienst in Groningen die nog de Qbuzz Groningen kleuren dragen zoals deze Mercedes Citaro met nummer 3007 op lijn 8
Afbeelding

Qlink is een HOV-formule maar er komt ook een ander HOV-formule op dit station namelijk de Qliners zoals deze Mercedes Intergro met nummer 3606 op lijn 312
Afbeelding

Aparte Qlink lijn is lijn 5 waar Qbuzz geen nieuwe bussen voor heeft besteld maar normale geleden bussen heeft opgespoten/omgestickerd(doorstrepen wat niet van toepassing is) naar Qlink bussen. Hier is dus zo'n bus op lijn 5 namelijk de Mercedes Citaro G met nummer 3056.
Afbeelding

Toen ben ik even gaan kijken op het treinstation van Groningen waar deze Arriva GTW 10303 stond in een wiener line uitfit voor de lijn Groningen-Leer(D) v.v. die Arriva rijd. Echter, ging deze trein naar Windschoten.
Afbeelding

Hierna ben ik even naar de buffer gelopen van dit station waar ik deze line-up heb geschoten van de rustende de bussen.
Afbeelding

Vervolgens ging ik weer even kijken op het busstation waar deze Mercedes Citaro G met nummer 3435 aan het inladen was als Qlink lijn 3 met daarachter de Mercedes Citaro G met nummer 3077 als lijn 2.
Afbeelding

De nieuwe Mercedes Citaro G 3447 is aan het inladen als Qlink lijn 4 terwijl de al wat oudere Mercedes Citaro G 3072 langs rijd als lijn 6.
Afbeelding

Als afsluiter voor Groningen een foto van Ellen ten Damme met wel een leuk weetje.
Afbeelding

Toen ging ik per trein naar Kampen om de nieuwe bussen van IJsselmond op de foto te zetten en een ritje mee te maken.

Aller eerst en foto van de trein die me afgezet heeft op kampen. Het betreft de NS dm'90 met nummer 3429.
Afbeelding

Daarna ben ik even wezen kijken op het uitgestorven busstation van Kampen waar ik deze Volvo 8700 met nummer 5739 van OV in IJsselmond op de foto heb gezet op lijn 141.
Afbeelding

Vanaf Kampen ben ik met lijn 143 naar Dronten gegaan. En heb daar deze Iveco Crossway met nummer 5506 op de foto heb gezet.
Afbeelding

Daarna heb ik de Iveco Crossway met nummer 5517 op lijn 145 op de foto gezet met daarnaast mijn bus naar Harderwijk.
Afbeelding

Ik nam dus buslijn 147 naar Harderwijk wat een erg comfortabele en mooie rit was met de Iveco Crossway met nummer 5509.

In Harderwijk zetten. Ik mijn bus weer op de foto met de Iveco Crossway nummer 5532 op lijn 148 die naar zijn halte toe reed op het busstation van Harderwijk.
Afbeelding

Voordat ik in mijn vertraagde bus naar Almere stapte kwam deze Optare Solo van Syntus voorbij met nummer 5316.
Afbeelding

Ik nam dus buslijn 159 naar Almere en heb daar deze Connexxion Van Hool new AG300 met nummer 4639 op de foto gezet die nieuw is voor Almere en hiervoor bij het GVU in Utrecht reed.
Afbeelding

Verder zetten. Ik deze oude connexxion sternet bus op de foto. De Mercedes Citaro met nummer 3943 die nog verkeerd is gespoten.
Afbeelding

Vanaf het busstation kun je een mooie foto maken van de aankomende bussen zoals met deze Van Hool bus op lijn 1 met op de achtergrond de oefentoren van de brandweerkazerne van Almere.
Afbeelding

En bus die nog een aandenken heeft van zijn tijd in Utrecht is deze Van Hool newAG300 met nummer 4644 die nog het wagenpark nummer op deur heeft staan in de stijl van GVU.
Afbeelding

Vanaf de andere kant van het busstation kan je ook mooie foto maken van aankomende bussen. En dat heb ik dus ook gedaan met deze VDL Ambassedor met nummer 8298 op lijn 6.
Afbeelding

En toen had ik wel weer gezien in Almere en ging ik naar perron om te wachten op mijn sprinter naar Utrecht. Maar voordat mijn trein kwam zetten. Ik deze NS VIRM met nummer 9479 op de foto.
Afbeelding

In Utrecht aangekomen liep ik naar het busstation jaarbeurszijde en daar was de eerste nieuwe bus die mijn lens zag deze Qbuzz(U-OV) Mercedes citaro met nummer 4006 op lijn 6.
Afbeelding

Qbuzz is bezig om de filmbakken van hun VDL Ambassedors(die ze hebben overgenomen van Connexxion) te vervangen zodat die een kleurtje en een plaatje kunnen tonen zoals bij deze VDL ambassedor met nummer 4401 op lijn 66.
Afbeelding

Nog niet alle VDL Ambassedor bussen hebben deze nieuwe filmbak en dat is te zien op deze VDL ambassedor met nummer 4410 die als lijn 65 onderweg is naar de buffer.
Afbeelding

Een andere vervoerder die nieuwe bussen heeft aangeschaft is Arriva voor de Qliners in de consessie DAV. Hier zien we 1 van de nieuwe Qliner bussen het busstation oprijden de Volvo 8900 met nummer 7790 op lijn 388.
Afbeelding

Voordat ik naar het busstation centrumzijde ging heb ik deze omgevingsfoto gemaakt van het hoofdkantoor van de Rabobank met op de voorgrond een Mercedes Citaro met nummer 4038 als lijn 25.
Afbeelding

Op het busstation centrumzijde trof ik deze Connexxion MAN lion's city aan met nummer 3907 aan. Die een beetje uit zijn regio is en hier voor een instructie rit is, maar waarom? Ik heb geen idee.
Afbeelding

Een oudere variant van de Mercedes Citraro G(ex Connexxion) is ook te vinden in Utrecht zoals deze Mercedes Citaro G met nummer 4551 die met “999 Qbuzz”.
Afbeelding

Een afwijking op lijn 2 was deze Mercedes sprinter met nummer 4362. deze lijn hoort normaal met een Optare solo te rijden maar die lijken van begin af aan het niet (goed) te doen.
Afbeelding

En ook deze Mercedes sprinter met nummer 4361 reed op lijn 2.
Afbeelding

De langste bus die ik vandaag gezien heb was deze Van Hool newAGG300 met nummer 4267. deze bussen zijn nog in de GVU kleuren maar worden vervangen door nieuwe Van Hool bussen waarvan er al een paar rijden helaas heb ik deze bussen niet kunnen vastleggen op de foto.
Afbeelding

Als afsluiter van deze dag een omgevingsfoto van de buffer aan de centrumzijde met op de voorgrond de merceds citaro met nummer 4057.
Afbeelding

Na bovenstaande foto waren de accu's van mijn camera ook leeg en ben ik weer met de trein,metro en bus naar huis gegaan.

Bedankt voor de aandacht en ik hoop dat jullie het leuk verslag vonden met voldoende variatie.
Laatst gewijzigd door dylanwild94 op ma 09 jun 2014, 15:15, 3 keer totaal gewijzigd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Michael »

Leuke foto's maar het is niet IJsselmonde maar Ijsselmond. En Optara klopt ook niet, dat moet Optare zijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Etienne »

De foto's van de uitrit bij het Busstation in Groningen zijn niet echt mooi zo met deze zonnestand. Voor de rest allemaal wel bekende locaties.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door dylanwild94 »

Michael schreef:Leuke foto's maar het is niet IJsselmonde maar Ijsselmond. En Optara klopt ook niet, dat moet Optare zijn.
zo kwam de tekst uit mijn spellingscontrole maar ik heb het inmiddels aan gepast. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door BrengMe »

Mooie foto's maar het is niet lijn 88 maar 66 die je in Utrecht hebt gespot.
dylanwild94 schreef: Toen ben ik even gaan kijken op het treinstation van Groningen waar deze Arriva GTW 10303 stond in een wiener line uitfit voor de lijn Groningen-Leer(D) v.v. die Arriva rijd. Echter, ging deze trein naar Windschoten.
[img]http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... 1cbdc9.jpg
[/img]
Hier is iets niet helemaal goed gegaan... :?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door dylanwild94 »

BrengMe schreef:Mooie foto's maar het is niet lijn 88 maar 66 die je in Utrecht hebt gespot.
dylanwild94 schreef: Toen ben ik even gaan kijken op het treinstation van Groningen waar deze Arriva GTW 10303 stond in een wiener line uitfit voor de lijn Groningen-Leer(D) v.v. die Arriva rijd. Echter, ging deze trein naar Windschoten.
[img]http://i930.photobucket.com/albums/ad14 ... 1cbdc9.jpg
[/img]
Hier is iets niet helemaal goed gegaan... :?
ja is best moeilijk te lezen ik heb het aangepast en de foto doet hij inmiddels ook alweer. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Kevster »

Leuk in Groningen gehad? In augustus kun je hier weer nieuwe bussen op de foto zetten; drie stuks dubbelgelede Hess Lightram's in hybride uitvoering!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Leuke foto's maar het is niet IJsselmonde maar Ijsselmond. En Optara klopt ook niet, dat moet Optare zijn.
In aanvulling daarop: het is Ambassador en niet Ambassedor.
Verder kom ik drie keer zoiets tegen: "In Harderwijk zetten. Ik mijn bus weer op de foto". Dit moet natuurlijk zijn: "In Harderwijk zette ik mijn bus weer op de foto".
Met de foto's is absoluut niks mis, maar de tekst kan nog iets verbeterd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door fogeltje »

Mooie foto's *bus* Ik ben (vrijwel) volstrekt onbekend in die gebieden, dus leuk om dit eens te zien.
"Een touringcar is geen bus"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Jurre »

dylanwild94 schreef: Op het busstation centrumzijde trof ik deze Connexxion MAN lion's city aan met nummer 3907 aan. Die een beetje uit zijn regio is en hier voor een instructie rit is, maar waarom? Ik heb geen idee.
Als je twijfelt, kijk gewoon op de wiki. Had je direct geweten dat lijn 120 een lijn is van AML en zowel met Amba's als MAN's naar Utrecht rijdt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Ronald »

Jurre schreef:dat lijn 120 een lijn is van AML
Sinds wanneer dan?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door BrengMe »

Nee hoor, als je op de wiki kijkt zie je dat lijn 120 onder de concessie Provincie Utrecht valt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Suus »

120 hoort bij de Provincie Utrecht maar wordt gereden door Uithoorn waar ze heel veel MAN's hebben en veel te weinig Amba's. Dus rijden er vaak MAN-bussen op lijn 120 en niemand die het erg vind want ze zijn exact hetzelfde: ze zijn groen, hebben vier wielen en een lichtbak waarop ze 120 kunnen tonen aan de buitenwereld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Mike »

Klopt, zodoende zie ik regelmatig een amba in de 140.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Jurre »

Zeg ik weer de verkeerde concessie... Provincie Utrecht inderdaad, net zoals de 121 :wink:.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Michael 1988 »

Ik zag dat de 4361 en 4362 nieuwe bussen voor U-OV zijn, echter zijn het bussen uit 2011. <s>Weet iemand waar deze bussen vandaan komen? Want U-OV is volgens RDW de tweede eigenaar.</s>

Heb het al gevonden. CTS is de voormalige eigenaar. Maar weet iemand of er bij CTS in Drenthe vervangende bussen zijn gestuurd?
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op di 10 jun 2014, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Milco »

Het zijn de ex-Connexxion Taxi Serivces (CTS) 44890 en 44891, die bij BRU/Connexxion volgens mij op de stadsdienst en/of rustige lijnen in Houten reden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Michael 1988 »

Raar, ik kom uit op 46676 en 46677 van de kleine concessies GD (stadsdienst Hoogeveen en Meppel). Maar ik had het al gevonden.

Correctie, ik heb het goed. De bussen die jij bedoelde hebben de nieuwe kentekens (2 cijfers, 3 letters, 1 cijfer).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Daniel »

Dat is niet raar Michael, dat is waar :wink: Het zijn inderdaad ex-CTS busjes uit Drenthe. Dat het niet de door Milco genoemde busjes zijn kan je al heel duidelijk aan de filmbak zien.

Vergelijk maar...
Afbeelding
CTS 00-GZN-3 te Utrecht, 't Goylaan by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Milco »

Oeps, sorry :@
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Dylanwild94 zoekt nieuwe bussen op.

Bericht door Fles »

dylanwild94 schreef:Vervolgens kwam hier de Mercedes Citaro Capacity met nummer 3408 voor mijn lens op Qlink lijn 15.
Afbeelding
Da's de mooiste :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten