Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door baladid »

Maar tussen Terneuzen en Vaals kan de trein een onderdeel van je verbinding zijn. Als dat sneller is, mag dat niet...

Holwerd-Purmerend gaat met de trein Hoorn-Purmerend, Volendam via Zwolle
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Meltrain »

Yanaike schreef:
verfmeer schreef:Ik denk Schiphol-Leiden Centraal-Alphen aan de Rijn-Woerden-Breukelen-Amsterdam Bijlmer-ArenA-Amsterdam Zuid-Schiphol.
Deze had ik ook in gedachte. Jouw beurt!
Volgens mij kan het nog korter: Leiden Centraal - Amsterdam Sloterdijk - Haarlem - Leiden Centraal. Op Leiden Centraal kom je dan vanuit dezelfde richting binnen als dat je vertrokken bent, maar je maakt geen kop omdaty het je begin- en eindpunt is (hetzelfde is overigens Meppel in het voorbeeld van baladid). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Obus »

Meltrain schreef:
Yanaike schreef:
verfmeer schreef:Ik denk Schiphol-Leiden Centraal-Alphen aan de Rijn-Woerden-Breukelen-Amsterdam Bijlmer-ArenA-Amsterdam Zuid-Schiphol.
Deze had ik ook in gedachte. Jouw beurt!
Volgens mij kan het nog korter: Leiden Centraal - Amsterdam Sloterdijk - Haarlem - Leiden Centraal. Op Leiden Centraal kom je dan vanuit dezelfde richting binnen als dat je vertrokken bent, maar je maakt geen kop omdaty het je begin- en eindpunt is (hetzelfde is overigens Meppel in het voorbeeld van baladid). :wink:
Met die redenatie kan het nog korter: Schiphol - Lelylaan - Sloterdijk - Centraal - Diemerboog - Duivendrecht - Zuid - Schiphol
De mortuis nil nisi bene
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door waldo79 »

Dat is geen route met reguliere voor reizigers toegankelijke treinen 8-)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Obus »

waldo79 schreef:Dat is geen route met reguliere voor reizigers toegankelijke treinen 8-)
Dat stond niet in de vraag, waldo79. Wordt de Diemerboog overigens niet gebruikt voor reizigersvervoer bij thuiswedstrijden van Ajax?
De mortuis nil nisi bene
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

Yanaike schreef:Ik vind de opdracht nog een beetje onduidelijk. Je zegt bijvoorbeeld
zonder dat de trein je er sneller brengt
Maar als je bijvoorbeeld een route plant van Terneuzen naar Vaals, dan heb je twee punten waar de trein helemaal niet kan komen.

Of bijvoorbeeld als je een route plant van Breda via Utrecht weer terug naar Breda, moet een vergelijkbare treinroute dan ook alle via-punten aan doen? :oops:

Sorry als ik lastig ben!
Het gaat om de snelste route tussen 2 punten. Via-routes zijn dus uitgesloten. En je moet dus 2 punten vinden waarbij de snelste route tussen die punten géén treinreis bevat. Terneuzen-Vaals is het snelst door eerst met de bus naar Goes te gaan, en daar de trein te pakken. Dus is die route uitgesloten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Suus »

Obus schreef:
waldo79 schreef:Dat is geen route met reguliere voor reizigers toegankelijke treinen 8-)
Dat stond niet in de vraag, waldo79. Wordt de Diemerboog overigens niet gebruikt voor reizigersvervoer bij thuiswedstrijden van Ajax?
Ik weet niet precies wat jij als de Diemerboog ziet, maar als je er de zuidelijke toegang tot de Watergraafsmeer mee bedoeld: daar rijden geen treinen met reizigers of voetbalsupporters op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Obus »

Bee schreef:
Obus schreef:
waldo79 schreef:Dat is geen route met reguliere voor reizigers toegankelijke treinen 8-)
Dat stond niet in de vraag, waldo79. Wordt de Diemerboog overigens niet gebruikt voor reizigersvervoer bij thuiswedstrijden van Ajax?
Ik weet niet precies wat jij als de Diemerboog ziet, maar als je er de zuidelijke toegang tot de Watergraafsmeer mee bedoeld: daar rijden geen treinen met reizigers of voetbalsupporters op.
Ik neem aan dat je weet dat er een klein evenementenstation is bij de ArenA, voor vandaliserend uitpubliek. Dit spoor is volgens mij alleen bereikbaar via de Bijlmerboog. Als het uitpubliek niet uit de richting van Weesp komt, dan komt de trein (volgens mij) via de Diemerboog en Watergraafsmeer bij Amsterdam Centraal en verder uit.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Suus »

Ik heb twee jaar praktisch bovenop die boog gewoond, er komen daar nooit treinen mét reizigers. Dat perron bij de ArenA wordt alleen gebruikt voor voetbalcombi's en niet voor vervoer van/naar het stadion, daarvoor is het immense station Bijlmer ArenA opgetrokken :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Obus »

@Bee. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

En o ja, is Apeldoorn - Deventer - Zutphen - Apeldoorn niet korter dan het traject van de winnaar?
De mortuis nil nisi bene
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

Obus schreef:@Bee. Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

En o ja, is Apeldoorn - Deventer - Zutphen - Apeldoorn niet korter dan het traject van de winnaar?
Nee, want kopmaken was verboden. Dus ook aan het begin/eind.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Meltrain »

Aan het begin en eind van de reis is het geen kopmaken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

Wel als je een rondje moet maken. Dan moet je namelijk op ieder station kunnen beginnen en dat kan hier niet.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Yanaike »

:shock: Seriously?

Sorry als ik de vraag verkeerd gesteld heb, maar ik bedoelde inderdaad een rondje en dus geen kopmaken op eind/beginstation.

Ik ga hier niet meer verder over discussiëren. Ik heb de opdracht nu al aan verfmeer gegund.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

verfmeer schreef:Ok, een nieuwe vraag. Wat is de langste busreis die je in Nederland kan doen zonder dat de trein je er sneller brengt.

- Je mag dus alleen bussen gebruiken die de OV-chipkaart accepteren (geen Eurolines oid.).
- Bussen van Treinvervangend vervoer zijn verboden.
- Je mag zowel op werkdagen als in het weekend reizen.
- Alleen precies gespecificeerde reizen tellen, dus inclusief vertrek- en aankomsttijd.
- Diegene die de langste afstand heeft, wint.

*edit:
- Ook de precieze lijnen moeten worden aangeven, van beginhalte tot eindhalte.
verfmeer schreef: Het gaat om de snelste route tussen 2 punten. Via-routes zijn dus uitgesloten. En je moet dus 2 punten vinden waarbij de snelste route tussen die punten géén treinreis bevat. Terneuzen-Vaals is het snelst door eerst met de bus naar Goes te gaan, en daar de trein te pakken. Dus is die route uitgesloten.
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Bjarne »

Ik houd het op Alkmaar - Leeuwarden.
De snelste mogelijkheid is consequent met buslijn 350 (haltes zijn niet nodig denk ik :wink: )
Afhankelijk van hoe je telt is het ongeveer 115 km.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Yanaike »

Mag je gebruik maken van Opstappers/Overstappers?
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

Overstappen is inderdaad toegestaan, maar het moet wel de snelste route tussen je begin en eindpunt blijven.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Yanaike »

Nee!! :P De Opstapper/Overstapper is een formule van een soort belbusjes die in Noord-Holland en Friesland op en neer pendelen tussen kleinere dorpen en een grotere OV-halte.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Yanaike »

Hoe dan ook... Ik kom uit op 5 uur en 26 minuten busplezier! :D

Ik ga van Zoutkamp naar Andijk

Zondag 15 juni 2014
Beginpunt: Zoutkamp, Marnestraat
V 11:03 Bus 63
A 11:21 Lauwersoog, Haven
V 12:16 Bus 50
A 13:15 Leeuwarden, Busstation
V 13:19 Bus 350
A 14:29 Den Oever, Busstation
V 14:30 Bus 135
A 15:07 Hoorn, Station
V 15:47 Bus 132
A 16:29 Andijk, Gedeputeerde Laanweg
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Meltrain »

Dat laatste stukje kan sowieso sneller door met de s1500 naar Bovenkarspel-Grootebroek te gaan en vanaf daar met lijn 138 naar Andijk te gaan.
Sterker nog: dan ben je in Andijk op het moment dat lijn 132 net vertrekt in Hoorn. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Jef400 »

Dan zou ik vanaf het Abbekerkse Busstation een andere lijn pakken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Yanaike »

Meltrain schreef:Dat laatste stukje kan sowieso sneller door met de s1500 naar Bovenkarspel-Grootebroek te gaan en vanaf daar met lijn 138 naar Andijk te gaan.
Sterker nog: dan ben je in Andijk op het moment dat lijn 132 net vertrekt in Hoorn. :wink:
Normaal misschien wel. Maar omdat ik op Zondag reis, rijdt bus 138 alleen tussen Enkhuizen en Bovenkarpsel-Grootebroek (en dus niet verder naar Andijk)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door Obus »

Vandaag 11 juni van De Rijp naar Lauwersoog

Busreis van 4 uur en 14 minuten. Ongeveer 170 kilometer lang.
Niet sneller af te leggen met trein (heb even de reisplanners gecheckt).

Connexion 123
9:47 Bushalte Fluytschip, De Rijp
Aankomst: 10:08 Bushalte Kanaalkade, Alkmaar

Qliner 350
Vertrek: 10:26 Bushalte Kanaalkade, Alkmaar
Aankomst: 12:24 Bushalte Busstation, Leeuwarden

Arriva 50
Vertrek: 13:01 Bushalte Busstation, Leeuwarden
Aankomst: 14:01 Bushalte Haven, Lauwersoog
De mortuis nil nisi bene
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Nog een spel: de OV-QUIZZZZ #5

Bericht door verfmeer »

Er kan nog zeker meer dan 20 km bij.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten