Nieuwe website Arriva

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Probleem is gewoon de enorme omvang van het vervoersgebied, waardoor het nogal een klus is alle vertrekstaten in de zomer te vervangen. Met name voor de streek, waarop dan eigenlijk vrijwel niks veranderd (er rijdt alleen 'n taxibusje i.p.v. grote bus bijvoorbeeld, die ritten zijn immers ook met voetnoot aangeduid) is dat gewoon de moeite niet.
Er zijn wel meer grote gebieden, waarom kan/wil een vervoerder als Connexxion dan wel de vertrekstaatjes vervangen voor de zomerdienst?
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door bassie92 »

Met de streek veranderd er inderdaad bijna niks maar dat kan je wel met 1 of 2 voetnoten aangeven, de stadsdienst heeft er nu minimaal 3 of 4, dat is te onoverzichtelijk. In Dordrecht kunnen ze best alles vervangen zoals de SVD deed.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

SVD verving geen vertrekstaten maar draaide ze om :wink: Zomerdienst stond altijd op de achterkant om de kosten van het plastificeren maar één keer per jaar te hebben.

@Geert: tja, in de tijd dat ik Connexxion nog grootschalig heb mogen meemaken kan ik me geen aparte vakantie-vertrekstaten herinneren. Wel voetnoten met een hele reeks data erachter van alle vakanties.
Van de BBA weet ik wel dat die altijd aparte geelgekleurde vertrekstaten met de zomerdienst hadden op in ieder geval de stadsdiensten, die er dan na afloop van de zomerdienst nog een paar weken hingen. Dat moet je natuurlijk ook weer niet hebben.

Eigenlijk is twee kolommen naast elkaar, waarvan eentje met de normale tijden en de andere met de vakantietijden, duidelijk zat. Maar dan moet je het niet op de Arriva-manier doen, waarbij de tijden bij een kwartiersdienst of frequentere dienst over twee regels verspreid stonden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door mb90 »

Dan is dan iets wat de RET wel goed doet. Bij de lijnen waar een vakantiedienstregeling geldt hangt er tijdens een vakantiedienstregeling de vakantiedienstregeling en daarbuiten gewoon de normale vertrektijden. Het is hier ook niet zo dat het er daarna nog weken hangt.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door bassie92 »

@Reiziger Ddrs
Daar noem je de oplossing zelf al, aan beide kanten dienstregeling neerzetten :lol: dan maar iets meer geld, maar wel overzichtelijk!
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Karl »

bassie92 schreef:dan maar iets meer geld, maar wel overzichtelijk!
Ik citeer:
BR628 schreef:(...) ons aller Aldivervoerder Arriva (...)
Het is een spectrum.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door bassie92 »

Dan doen ze het maar op wc-papier!! Dìt is echt geen doen voor vooral oudere mensen. Het is toch op zijn minst een kleine moeite om dìt even goed te doen. Dan maar 5 kolommen, beter dan dìt.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door tsov »

Zoals Ddrs het bij de BBA beschreef gaat het nog steeds bij het GVB: 's winters witte en 's zomers gele vertrekstaten :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Wubbo »

Had iemand al geroepen dat de site van Arriva brak is? Klik ik op een banner op de Arriva-site met de tekst 'word mystery guest', word ik doorgestuurd naar de homepage van 9292.
Zoeken op de Arriva-site naar mystery guest geeft wel een resultaat, maar als je dat resultaat weer aanklikt kom je op een lege pagina (alleen met de navigatie en banners) uit.

Moeilijk hoor, een site maken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Daniel »

Ach, bij de regio Zuid-Holland krijg ik ook informatie over een stremming tussen Leeuwarden en Harlingen Haven :P

Verder nog 'n omleiding in Dordt die er alleen voor lijn 165 op staat, terwijl 3, 4 en 5 exact dezelfde route (en omleiding) rijden :roll: Da's zowiezo al een geval apart: de bussen rijden al om terwijl de weg die nu gemeden wordt nog niet afgesloten is. Er staan zelfs nog nieteens borden wanneer 'ie afgesloten wordt!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Justin »

Wubbo schreef:Had iemand al geroepen dat de site van Arriva brak is? Klik ik op een banner op de Arriva-site met de tekst 'word mystery guest', word ik doorgestuurd naar de homepage van 9292.
Haha, ik was in 2007 mystery guest voor het bedrijf waar ik toen regelmatig voor werkte (MeeTT, moest vooral punctualiteitsmetingen verichten in 2007), en dus ook voor Arriva in Landsmeer en Purmerend. Helaas duurde dat maar kort, omdat een collega zich had ziekgemeld en ik alsnog in een wachthuisje in Landsmeer mocht bivakkeren om de bussen te controleren (en ze waren altijd 15 minuten te laat, kwam door een rotonde dacht ik).

Zie voor Arriva haken en ogen, ook mn andere post van vandaag in de BTM-topic ;). Klopt soms voor geen kanten, die vertrekstaten :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Stefan »

Hmm, ze hebben weer wat toegevoegd aan de site van Arriva, "opendaghwgo". Heel duidelijk allemaal, als je op het linkje klikt, kom je op het volgende uit:

Afbeelding

Lekker duidelijk allemaal, je komt uit op een pagina van de familliedagkaart ofzo? :roll:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Mark »

En waar staat "opendaghwgo" voor? :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door webguy »

Wat dacht je van Open dag Hoeksche Waard/Goere-Overflakkee
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Meltrain »

Inmiddels zijn we al ruim een week in de nieuwe dienstregeling en nog staat de nieuwe lijnennetkaart voor DAV niet op de site. *zucht* :(
Stefan schreef:Hmm, ze hebben weer wat toegevoegd aan de site van Arriva, "opendaghwgo". Heel duidelijk allemaal, als je op het linkje klikt, kom je op het volgende uit:

Afbeelding

Lekker duidelijk allemaal, je komt uit op een pagina van de familliedagkaart ofzo? :roll:
En als je het hebt ingevuld staat er 'Thank you for taking the survey!' :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Mark »

webguy schreef:Wat dacht je van Open dag Hoeksche Waard/Goere-Overflakkee
En dat moet Bep de Boer uit Lutjebroek ook begrijpen? ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Stefan »

En ik maar denken dat heel de Hoeksche Waard en Flakkee met "Bepjes de Boer" woonde.. :lol:

Sorry.. Genoeg off-topic denk ik. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Job »

Nee, De Hoekse Waard/Goeree Overflakkee woont vol met Bepjes de Boer en Leo Lucht(gewoon lucht dus) :lol:

Maar ik vind die Arriva-site inderdaad ook niet de beste om erop terug te vallen. En dan ook nog eens door een 'professioneel' website-bureau.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe website Arriva

Bericht door Geert »

En de sites van de andere vervoerders zijn niet door een websitebureau gemaakt? :P
Overigens krijg ik ook allerlei foutmeldingen op de site van de maker. Lekker profi dus.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten