Mag ik even kwijt #156

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Mag ik even kwijt #156

Bericht door Ardan »

Die spaghetti zag er niet goed uit nee :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Aking »

Njah die komt natuurlijk van de Julia's, en voordat je dan boven op die toren bent ben je wel even verder :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door ODRAIL »

Op welke datum vinden deze werkzaamheden plaats?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Afgelopen weekend.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Daniel »

Via Sporenplan kan je trouwens mooi zien welke slierten spaghetti afgelopen weekend buiten dienst gesteld zijn: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... mer/ut.gif In grijs alle geklemde wissels, waarbij opvalt dat de nu geenenkel nut meer hebbende wissels 1213, 1251A/B en 1223B juist nog wel in dienst gebleven zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Korot »

Hoe wou je hier een Noord-Oost op inplannen? Vanaf Rotterdam kan je nl. alleen op 8/9/11 komen, en vertrekken richting Amersfoort, dus dat past nog. Alleen de andere kant op kom je vanaf Blauwkapel Hoog/Amersfoort alleen maar op 5 en 8, terwijl je volgens mij 5 en 7 nodig hebt, i.v.m. overstappen? Of kijk ik verkeerd?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

5/7 is naar Amsterdam, vanaf 8 voor Amf - Gd v.v.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Daniel »

Korot schreef:Of kijk ik verkeerd?
Ja, je kunt namelijk vanuit Rotterdam (aankomst via spoor 22) juist naar spoor 9 t/m 14 komen. Vanaf de hoge sporen uit Blauwkapel kan je naar spoor 4 en 5 en naar 8 t/m 11. Overigens is dat deels alleen als bijsturingsmaatregel, want alleen 8 en 9 kan je zowel vanaf de hoge sporen bereiken als gebruiken als vertrekspoor richting Gouda.
Iets soortgelijks geldt in tegengestelde richting: alleen 9 t/m 11 kan je én uit Gouda bereiken én gebruiken om naar Amersfoort te vertrekken.
Bij een beetje wisselstoring zoals die er in het verleden weleens geweest zijn is de kans dus best aanwezig dat men de Noordoost in Utrecht moet gaan knippen (zover dat niet ook weer een capaciteitsprobleem oplevert om de rest van de treinen te kunnen laten rijden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Korot »

Dus alleen 8, 9 en 11 worden gebruikt voor de Noord-Oost? Duidelijk!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Daniel »

12 komt weer terug in die corridor als het allemaal klaar is trouwens, dat wordt nu slechts tijdelijk gebruikt door de sprinters naar Driebergen e.v. wegens beperkingen door de ombouw. Het eindplaatje is te zien bij de eenvoudige tekeningen op datzelfde Sporenplan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Via Sporenplan kan je trouwens mooi zien welke slierten spaghetti afgelopen weekend buiten dienst gesteld zijn: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... mer/ut.gif In grijs alle geklemde wissels, waarbij opvalt dat de nu geenenkel nut meer hebbende wissels 1213, 1251A/B en 1223B juist nog wel in dienst gebleven zijn.
Wat is grijs nu precies: juist wel of juist niet meer mogelijk? En is het spoor tussen 1221B en 1343A dan niet meer berijdbaar?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ardan »

Niet meer mogelijk, lijkt me.

En betekent dit dat dan dat die sporen met ontspoorblokken of klemming zijn 'geblokt', en dat ze met een volgende werkzaamhedenperiode worden weggehaald? Dat alle grijze sporen gaan verdwijnen?
Ik doe ook maar wat
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Srananbloke »

Hmm...ik had me verheugd op een dagje NRW met een Schönertagticket vrijdag, maar ik begin me af te vragen of het nog wel door kan gaan. Er liggen nog steeds de nodige trajecten plat en ICE vanuit Nederland rijdt ook nog steeds niet. Ben er een beetje bang voor :(
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door MdJ »

De koffie in het koffiezetapparaat op kantoor is op. :|
Bij twijfel: gebruik beton.
baladid
Berichten: 1516
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door baladid »

Srananbloke schreef:Hmm...ik had me verheugd op een dagje NRW met een Schönertagticket vrijdag, maar ik begin me af te vragen of het nog wel door kan gaan. Er liggen nog steeds de nodige trajecten plat en ICE vanuit Nederland rijdt ook nog steeds niet. Ben er een beetje bang voor :(
Ik moet vrijdag ook dwars door NRW (kom bij Siegen binnen en bij Glanerbrug er weer uit) en daar rijdt alles weer... Iets van Enschede-Dortmund-Hagen-Siegen-Keulen-Gladbach-Venlo moet prima te doen zijn. Als je het rondje uitwilbreiden doe je een slagje Bad Berleburg vanuit Kreuztal...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Srananbloke »

Probleem is dat ik de reis begin in Dortmund, voor de reis Nijmegen-Dortmund heb ik een Sparpreis ticket met ICE. En ik heb geen flauw idee of een vergoeding mogelijk is mocht het ICE-verkeer vanuit Nederland nog steeds platliggen vrijdag. Het rondje wat ik in gedachten heb is o.a. inclusief enkele tram/stadtbahnlijnen, de Schwebebahn en de trolley in Solingen. Van dat rondje wil ik niet graag afwijken.

Ik wacht de berichtgeving nog even af. Ben nog even aan het nadenken over alternatieven.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door ODRAIL »

MdJ schreef:De koffie in het koffiezetapparaat op kantoor is op. :|
Dan moet het bijgevuld worden :wink: . Dat is toch niet zo'n probleem?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Michael »

Ben helemaal gaar. Niet normaal. Blij dat ik weekend heb.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Srananbloke schreef:Probleem is dat ik de reis begin in Dortmund, voor de reis Nijmegen-Dortmund heb ik een Sparpreis ticket met ICE. En ik heb geen flauw idee of een vergoeding mogelijk is mocht het ICE-verkeer vanuit Nederland nog steeds platliggen vrijdag. Het rondje wat ik in gedachten heb is o.a. inclusief enkele tram/stadtbahnlijnen, de Schwebebahn en de trolley in Solingen. Van dat rondje wil ik niet graag afwijken.

Ik wacht de berichtgeving nog even af. Ben nog even aan het nadenken over alternatieven.
Tickets voor gisteren en vandaag konden ondanks eventuele voorwaarden kosteloos vergoed worden, zowel door NS Hispeed als door de DB.

Het gaat steeds beter, ik zie bijvoorbeeld dat Duisburg - Düsseldorf ook weer open is, maar er is nog steeds elke nacht onweer waardoor het langzamer gaat als gehoopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Ronald »

Er wordt momenteel zelfs gesproken over een "negatief reisadvies" voor ICE. Klinkt wel erg zwaar.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Srananbloke »

Bee schreef:Tickets voor gisteren en vandaag konden ondanks eventuele voorwaarden kosteloos vergoed worden, zowel door NS Hispeed als door de DB.
Dat is wel handig om te weten :pos:

Ik zie op de meldingspagina's op de DB-site wel dat het lijstje met verstoringen langzaam aan kleiner wordt. Wellicht is er nog hoop.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Justin »

Iemand ervaring met een Nexus 5 hier?

Mijn Samsung heeft de geest gegeven, en heb nu even geen smartphone meer. Ik denk dat ik naar sim only over ga en dan een goedkopere smartphone ga nemen... maar weet nog niet echt welke... Op jaarbasis scheelt het me bijvoorbeeld 600 euro op een jaarabo met bijvoorbeeld Samsung S5...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Thom91 »

Webguy heeft zo'n ding geloof ik
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door webguy »

Check, Nexus 5 - geweldig ding. Altijd de laatste software, scherm met hoge resolutie, snel. Stuk kleiner dan de S4 (en ietsje kleiner dan S3). Ben er erg tevreden mee. Oh, en de geweldige prijs, inmiddels kan je de 32GB versie vinden voor minder dan ik de 16GB versie kocht, maar hij bevalt dus goed.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #155

Bericht door Suus »

Srananbloke schreef:
Bee schreef:Tickets voor gisteren en vandaag konden ondanks eventuele voorwaarden kosteloos vergoed worden, zowel door NS Hispeed als door de DB.
Dat is wel handig om te weten :pos:

Ik zie op de meldingspagina's op de DB-site wel dat het lijstje met verstoringen langzaam aan kleiner wordt. Wellicht is er nog hoop.
Als het goed is wordt Düsseldorf - Köln vanavond nog vrijgegeven voor het treinverkeer, ICE International kan dan morgen weer opgestart worden. Houdt wel rekening met het feit dat nog niet alle trajecten in NRW weer in dienst zijn. Ook Duisburg - Dortmund nog steeds niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten