Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21395
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Alcoholvrij bier is niet altijd écht alcoholvrij (0.1% ofzo), dus in feite mag dat dan niet verkocht worden.
T/m 0,5% wordt gerekend als "alcoholvrij" en mag verkocht worden aan personen onder de 18. Shandy valt ook in die categorie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Freek »

Bij de AH geeft 0.0 bier ook geen ID-signaal, zou je dus gewoon mee moeten krijgen.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Stéphane »

Ik ben nu 18 en heb hier in België altijd zonder problemen drank kunnen kopen voor mijn ouders.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door microshit »

Freek schreef:Bij de AH geeft 0.0 bier ook geen ID-signaal, zou je dus gewoon mee moeten krijgen.
Yep, bij mij in de winkel is nog wel eens gedonder geweest tussen leidinggevende en caissière. Stel basisschoolkindjes kwam shandy halen, werd aan de kassa geweigerd. Terwijl daartoe geen aanleiding was.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Z2N »

Typisch momentje toen ik vanmiddag in mijn lokale Hoogvliet was: er liep een vrouw naar het melkschap, maar pakte daar geen melk, maar ging even haar haar doen met behulp van de spiegels die links en rechts in dat schap zitten! :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

'Ergens' tussen Deventer en Ommen mijn legitimatie verloren afgelopen donderdag. Waar een OV-chipkaart dan al niet goed voor is, het kassameisje vond dat net ook goed toen ik shag ging kopen xD
Maar sowieso vind ik die tot-25-regel compleet doorgeslagen. Ik zie er relatief jong uit maar ouder dan 18 toch echt wel. Volgens mij is het nu legitimeren om het legitimeren omdat je nog geen 25 bent, niet om te kijken of je wel ouder dan 18 bent.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door waldo79 »

Maar jij bent toch al 25, of niet (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ardan »

24 jaar en bijna 10 maanden :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

Ik ben 28 en mij vragen ze ook nog wel eens om legitimatie als ik alcohol koop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

De Plus hier hangt vol met A4tjes dat de acties niet in het systeem staan omdat de winkel momenteel geteld wordt... en dan zetten ze iemand achter de kassa die eerst moet bellen hoe hij dat dan handmatig aan moet passen. Niet zo heel handig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Alle prijskaartjes zijn bij de Plus hier gedigitaliseerd nu. Op de groenteafdeling zodoende ook grote schermen met de prijzen erop ter vervanging van de borden boven de bakken met groenten/fruit.
Alleen dat lettertype... alle artikelnamen in Comic Sans MS daar :') En ook lekker professioneel afgebroken, kwam bv. deze tegen...
Perssinaasappele
n
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7662
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door waldo79 »

Bij mijn buurtsuper niks van dat alles. Beperkt die techniek soms tot sommige winkelketens?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marvinkok »

Klinkt een beetje MediaMarkt?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Z2N »

Om de hoek in de Hoogvliet zijn er alleen maar elektronische prijslabels, verderop bij de C1000 en de Ap zijn ze er niet. Maar volgens mij hebben alle Hoogvliet-winkels elektronische prijslabels, de vijf hier in Alphen ten minste wel.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Ja, Hoogvliet heeft al heel lang digitale prijskaartjes. De volgende stap heeft Hoogvliet ook al gezet, de nieuwe filialen die ze openen, bijvoorbeeld binnenkort in Waddinxveen, hebben geen afdeling meer met houdbare spullen zoals toiletpapier etc, die producten moet je vooraf bestellen zodat je ze de volgende dag kan afhalen en betalen als je verse spullen zoals groente, fruit en vlees komt aanschaffen.

Theoretisch gezien is het voordeel van die digitale kaartjes dat de prijs altijd klopt met datgene wat de computer zegt, dat wil bij de papieren kaartjes van de Ap helaas nog wel eens misgaan. Maar ja, op de verkeerde plek hangen kan nog altijd, en als het kaartje verkeerd is ingesteld schiet je er nog niets mee op. En ik kan het de Ap ook niet heel erg kwalijk nemen dat er bij 33.000 producten in het assortiment van de Ap XL er wel eens een prijskaartje fout hangt, je vraagt dan immers naar Japanse precisie en perfectie bij een enorme roedel pubers :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6474
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daantje »

En als ik dan in de supermarkt loop en denk shit het wc-papier is op dan kan ik het niet dan meenemen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Ja, Hoogvliet heeft al heel lang digitale prijskaartjes. De volgende stap heeft Hoogvliet ook al gezet, de nieuwe filialen die ze openen, bijvoorbeeld binnenkort in Waddinxveen, hebben geen afdeling meer met houdbare spullen zoals toiletpapier etc, die producten moet je vooraf bestellen zodat je ze de volgende dag kan afhalen en betalen als je verse spullen zoals groente, fruit en vlees komt aanschaffen.
Willen ze klandizie kwijt dan ofzo? :P
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ronald »

Zo'n supermarkt zou ik dus nooit heen gaan inderdaad :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Suus »

Het blijkt aan te slaan. Ik zie ook nog wel wat praktische problemen op zich, maar ik woon daar niet dus ik heb er geen last van :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Ronald »

Ik zie het voordeel niet. Behalve dat ze minder winkeloppervlakte nodig hebben, maar maak er dan helemaal een webshop van lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39211
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Theoretisch gezien is het voordeel van die digitale kaartjes dat de prijs altijd klopt met datgene wat de computer zegt, dat wil bij de papieren kaartjes van de Ap helaas nog wel eens misgaan
Mits het artikel er niet verkeerd in staat natuurlijk. Kwam vandaag ook nog wel wat papieren actiekaartjes tegen, maar bij de groente stonden de acties er weer bij op de schermen.
waldo79 schreef:Bij mijn buurtsuper niks van dat alles. Beperkt die techniek soms tot sommige winkelketens?
Plus Amersfoort is een van de flagshipstores van Plus en ook de grootste van Nederland (ooit ergens 't oppervlak gelezen, dat zit tegen de afmetingen van een AH XL aan). Zodoende testen ze er dus ook nieuwe concepten uit, daar zal dit ook wel mee te maken hebben.
Al is het soms opmerkelijk: toen het zelfscannen bv. nog een proef was is heel snel de opstelling van de zelfscankassa's omgegooid omdat die in de praktijk gewoon niet werkte. In de Plus bij m'n ouders vlakbij hebben ze die dingen echter juist weer in die niet werkende opstelling neergezet, terwijl die pas geruime tijd later verbouwd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door marlies »

Ik zal wel weer bejaard zijn maar ik ga geen boodschappen doen in een winkel die geen toiletpapier verkoopt zonder reservering :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door webguy »

Het is een beetje een zwaktebod ook. Dat soort dingen zijn lastig omdat ze veel ruimte in nemen maar ook heel snel kunnen gaan en dan op zijn. Maar alles gaat tegenwoordig de computer in, dan kan je ook een supergetuned model maken van de consumptie per product en dus voorspellen hoeveel je moet bestellen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13553
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door Wubbo »

Ik snap de logica niet. Als WC-papier vandaag niet verkocht wordt kun je het prima morgen, overmorgen of volgende week verkopen: het verrot toch niet. Juist verse producten wil je eigenlijk zo snel mogelijk verkopen en dus op bestelling leveren.

Ik weet een dag van tevoren niet in welke supermarkt ik boodschappen ga doen (ja, luxeprobleem, ik weet het), dus voor mij zou zoiets ook niks zijn.
dylanwild94
Berichten: 6189
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #2

Bericht door dylanwild94 »

mooi systeem dus om klanten naar jou winkel te lokken. (en te houden)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 143 gasten