OVer je reiservaringen in juni 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Op Utrecht Centraal op dit moment veel opgeheven treinen. O.a. op de corridor Utrecht - Rotterdam/Den Haag. De t2052, t12557, t559 en t9850 die niet rijden. Een omroep is er wel, maar vrij slecht te verstaan.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

Op de site van ns staat (nog) niets. Wat is de reden?
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door verfmeer »

Ik gok gestrande treinen in het oosten. Daar is nu zoveel aan de hand dat er weinig meer rijdt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door fogeltje »

Yep het schijnt rond Arnhem/Nijmegen vooral een puinzooi te zijn. Blikseminslag bij Wolfheeze, daardoor minder trein Arnhem - Nijmegen en niks naar Ede. Geen treinen tussen Oss en Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:Op de site van ns staat (nog) niets. Wat is de reden?
Wisselstoring die kennelijk van korte duur was.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door webguy »

De zuid & oost intercities tegelijk op 5 en 7 is ook al zo'n succes
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:
KM46 schreef:Op de site van ns staat (nog) niets. Wat is de reden?
Wisselstoring die kennelijk van korte duur was.
Bijzondere wisselstoring dan dat zowel treinen naar spoor 18 als 11/12 er last van hadden, maar die tegelijk slechts voor de helft van de IC's een probleem was :? De t12554 was overigens ook opgeheven, aannemelijk om dezelfde reden die nergens gegeven werd.
De t559 stond rond de tijd van de ook al opgeheven IC van een halfuur eerder nog gewoon als rijdend op de AV, niet heel handig als er al bekend is dat er een storing was.

Overigens vertrok het alternatief t5659 ook nog met zo'n +10 uit Utrecht door problemen met combineren. De t11759, die ik op tijd gereed zag staan om Utrecht binnen te rijden, mocht daar achteraan hobbelen en is kennelijk daarnaast ook al laat uit Utrecht vertrokken. Te Amersfoort stond die namelijk met +10 op de borden om snel daarna opgeheven te worden op het traject naar Schothorst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Michael »

Het viel mij al een tijdje op maar vandaag kon ik het goed zien. De bussen van Veolia Breda hebben geen 9292 sticker meer achterop. Maar een sticker van de reisplanner www.goabout.com. Ook staat er een regel dat je je reis met de Brabant OV app kan plannen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Geert »

Nice :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Voor de verandering ook eens een trein op de PON-lijn in Amersfoort in de avondspits. Op weg van het station naar huis kwam de UFM120 me tegemoet. Zie je sowieso niet gek vaak dat Eurailscout achter hun eigen kantoor langs rijdt met een van hun treinen.
Aan het luide tyfoneren te horen waren andere weggebruikers het duidelijk niet gewend. Nu is zo'n meettrein ook wel een stuk stiller dan de gebruikelijke autotreinen naar PON die je wel aan hoort komen.
Laatst gewijzigd door Daniel op wo 11 jun 2014, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typo hersteld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Wubbo »

De UFM is geen ultrasoontrein, de ultrasoontreinen van Eurailscout heten UST. Zie ook hier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Ik ben nu onderweg van een schrijfdag in de trein en waarschijnlijk heeft mijn trein van Apeldoorn naar Amersfoort op dit moment iets aangereden ter hoogte van het viaduct van de A30 bij Barneveld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

We mogen weer doorrijden. Het lijkt geen aanrijding te zijn geweest gelukkig, maar het levert wel een flinke vertraging op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Het was vandalisme, een onbekend persoon had een metalen buis over de sporen gelegd en de trein had deze aangereden. Gelukkig geen zichtbare schade.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door fogeltje »

Ik moest vandaag even naar Nijmegen. Op het tijdelijke busstation in Uden waren de halteborden en vertrekstaten al verwijderd en opgehangen op het nieuwe busstation wat morgen open gaat. In plaats hiervan hingen op het tijdelijke busstation geplastificeerde foto's van de halteborden en vertrektijden. Daarvan moest ik wel even een foto nemen. Klik op de links (86kb).

Haltebord
Vertrektijden
"Een touringcar is geen bus"
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door dylanwild94 »

Creatieve oplossing.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Het was vandalisme, een onbekend persoon had een metalen buis over de sporen gelegd en de trein had deze aangereden. Gelukkig geen zichtbare schade.
Hmm ik dacht dat je het over de aanrijding had waar Fles ook last van had maar blijkbaar heeft Apd-Amf er vanavond dus twéé keer uitgelegen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

Berichtgeving was live inderdaad. De trein (betrof trein t1680) heeft daar ongeveer twintig minuten stilgestaan na een snelremming en nadat de conducteurs een schouw hadden gedaan en geen schade vaststelden kon de trein weer verder. In die tijd heeft het treinverkeer inderdaad even stilgelegen. Trein t1681 stond vlakbij onze trein stil, van andere treinen was het vertrek in Amersfoort uitgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

De t2816 heeft vanochtend normaal met een ICM3 gereden. Voor de t2827 was echter geen versterking voor handen, daarom werd vlak voor vertrektijd nog een los VIRM uit de tuin gehaald en ten slotte was de goederentrein ook weer wat te laat. Desondanks werd met slechts +2 vertrokken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

DSSU brak vanmiddag al aardig op... wisselstoring bij de buurtsporen en dus gelijk de s5500, s5600 én s5700 er compleet uit vanaf Utrecht. Alleen de s4900 reed nog vanaf het afwijkende vertrekspoor 4.
De s5500 bleek aan de AVs te zien op Utrecht Overvecht te keren wat ook niet geheel vertragingsloos ging: de t559 mocht er eentje met +15 voorlaten. De s5600 werd tot Amersfoort aan toe opgeheven, al was er kennelijk nog eentje onderweg toen de storing ontstond want bij Den Dolder stond een DDZ op het middenspoor. Op die ene trein na (mits hij nog gekeerd is) was het zodoende vanaf Bilthoven en Den Dolder gelijk onmogelijk rechtstreeks naar Amersfoort te reizen, dat ging alleen nog via Baarn.

ICs reden wel gewoon normaal, maar stopten dus ook niet extra voor Sprinterreizigers richting Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Wubbo »

De impact van die storing was zonder DSSU echt niet anders geweest: spoor 1 en 2 waren niet te bereiken, en voor het herstel moest ook spoor 4 buiten dienst. De wisselstoring was het wissel dat toegang geeft tot het spoor Utrecht -> Utrecht Overvecht (HA).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Er werd anders vanmiddag beperkt nog vanaf spoor 4 gereden door de s4900. Die zal dan een stukje links gereden hebben naar Overvecht. Volgens mij waren er best opties geweest om daar nog een extra serie enkelsporig langs te sturen, alleen moet je dan wel ergens een spoor hebben om die te laten keren en daar loop je tegen een probleem aan.

Als ik zo gauw kijk had in de oude situatie bv. een s5500 nog vanaf spoor 8 kunnen rijden qua overkruisingen met treinen vanaf 5/7, maar vanaf 8 kan je niet meer naar spoor HN komen. En opschuiven van de rest van de treinen (8 naar 9, 9 naar 11, 11 naar 12) gaat ook niet meer omdat je vanaf spoor 12 niet meer naar Amersfoort kunt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door DrechtBlub »

ook zon suc6, 2 volvo bussen met motorpech hier door een blikseminslag op een eindstation waar deze stonden te wachten op vertrek... we krijgen 2 vervangende wright commanders, YAY!!!! *bus* *O*
Ik blub in het Drecht.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door waldo79 »

Wat bedoel je, wilburg22?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Gekko123 »

Ik zag toen ik vanochtend op mijn fiets langs de A13 ter hoogte van Delft fietste dat er een RET-Alliance richting Den Haag overheen reed. Als ik het me goed herinner betrof het de 901. Wat die daar deed? Ik heb geen idee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten