Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

fred schreef:Overigens worden in de gereviseerde metro's de kunststofstoelen nog vervangen door stoelen met een stoffen bekleding. In de wagens met een ouderwetse filmrol als bestemmingsaanduider zal deze nog vervangen worden door een digitale versie.
De bestemmingsaanduider is als proef 2 jaar geleden al bij een rijtuig aangebracht.

Metrorijtuig 5339 :
https://www.flickr.com/photos/123752246 ... 052694605/
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

MetroRET schreef:Lijn C blijft in de zomervakantie dezelfde frequentie rijden als in de reguliere vakantiedienstregeling : 4×/uur.

Maar Lijn B vervangt Lijn D naar De Akkers &
Lijn A de spitsdiensten van Lijn D.

Zo heb je dus in de spits een 5-minutendienst (3 lijnen die 4×/uur rijden) tussen De Akkers & Capelsebrug.
oke...
niet alles onder de nummer lijn C, maar wel meer ritten...
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

MetroRET schreef:Ik vind alleen de RET-stripping erg vloeken bij de rode deuren.
Mee eens, zonder de RET stripping ziet het er vele malen beter uit.
Blijft de stoffering van de stoelen groen ?
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De stoelen worden hetzelfde als in het SG3-materieel (5600-serie rijtuigen).

De, nu al (17) gereviseerde rijtuigen worden, als het goed is, in de zomervakantie aangepast met deze stoelen en de R-NET kleurstelling.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

n-evo schreef:
Gekko123 schreef:Wat mij betreft moet die RET-band volledig weg, dat haalt het hele idee van R-Net ook omlaag. R-Net moest juist herkenbaar zijn voor de reiziger zonder dat de vervoerder overduidelijk in beeld is op het voertuig (dus ook dezelfde stijl qua vertrekstaten etc).
Mee eens. De hele gedachte achter R-net is juist één uniforme huisstijl onafhankelijk van de vervoerder. Vind het op z'n zwakst gezegd bizar dat RET die band erop laat zitten.
Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door tsov »

Exact. Dat is ook het grote probleem met R-Net wat mij betreft. Het is een leuk concept, dat best goed kan werken en ook een goede 'opvanger' voor de reiziger zou kunnen zijn om de concessiewisselingen te overbruggen. Maar dan moet er inderdaad wel een digitaal R-Net-portaal zijn, waar de reiziger dus terecht kan voor de dienstregeling en dergelijke. In geval van klachten kan er dan altijd een link staan naar de betreffende vervoerder die op die lijn rijdt, of zou zo'n klacht zelfs intern doorgespeeld kunnen worden.
Wat mij betreft hoeft dit overigens niet alleen voor R-Net te gelden, maar kan dat landelijk en/of provinciaal/regionaal worden geregeld. Dan hoef je niet bij elke concessiewisseling weer mensen de weg te wijzen naar een nieuwe website e.d.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef:Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.
Ga je die neutrale letters van Connexxion en EBS nou serieus vergelijken met wat de RET doet? Vind het nogal een verschil namelijk. Als je de R-net formule PDF'jes erbij pakt zie je dat Connexxion en EBS zich aan de huisregels houden: het logo van de vervoerder mag op die wijze aanwezig zijn. HTM heeft hun logo ook gewoon neutraal gehouden conform R-net op de nieuwe trams. De gigantische banden met groen van RET slaan echter helemaal nergens op binnen de R-net huisstijl.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

een landelijk hov-netwerk was er al en dat heette Interliner...
dat R-net is weer eens het zoveelste pr idee van mensen achter een bureau.

mensen die zelf reizen interesseert de naam niet, als het product maar goed is.

ook al staat er op elke hov-bus en metro R-net, blijft er verschil in prijzen vanwege de verschillende opdrachtgevers met elk hun eigen wensen.

misschien wordt het ook eens tijd, dat de opdrachtgever de bussen in eigendom (of lease neemt) en de vervoerder er dsn alleen maar mee rijdt en tijdens de concessie onderhoudt.
enkele Duitse deelstaten hebben dit voor de trein al gedaan.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Om nog maar te zwijgen over tariefintegratie, dat lijkt mij 1 van de belangrijkste aspecten bij een dergelijk concept.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

n-evo schreef:
Meltrain schreef:Bij Connexxion en EBS staat de naam van de vervoerder toch ook op de bussen?
Zolang er niet een site is als r-net.info is het essentieel dat de naam van de vervoerder vermeld staat, omdat je anders niet weet bij wie je moet zijn met vragen of klachten of überhaupt om de dienstregeling op te vragen.
Ga je die neutrale letters van Connexxion en EBS nou serieus vergelijken met wat de RET doet? Vind het nogal een verschil namelijk. Als je de R-net formule PDF'jes erbij pakt zie je dat Connexxion en EBS zich aan de huisregels houden: het logo van de vervoerder mag op die wijze aanwezig zijn. HTM heeft hun logo ook gewoon neutraal gehouden conform R-net op de nieuwe trams. De gigantische banden met groen van RET slaan echter helemaal nergens op binnen de R-net huisstijl.
De RET is tenminste trots op zichzelf.
R-Net is om aan te geven welke lijnen hoogfrequent rijden en aan bepaalde eisen voldoen qua snelheid, reistijd en comfort.
Bij de metro (die geheel op vrije baan rijdt en bijna volledig gelijkvloers het verkeer kruist) is dat vanzelfsprekend en zelfs nog beter dan bij de gemiddelde lijn van R-Net.
Ik vind daarom dat het product "Metro" een hogere prioriteit moet krijgen dan het product "R-Net".
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef: De RET is tenminste trots op zichzelf.
en dit is nou precies de reden waarom ik het juist goed vind dat de RET heeft afgeweken van de huisstijl.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

zone5324bericht... schreef:
MetroRET schreef:Lijn C blijft in de zomervakantie dezelfde frequentie rijden als in de reguliere vakantiedienstregeling : 4×/uur.

Maar Lijn B vervangt Lijn D naar De Akkers &
Lijn A de spitsdiensten van Lijn D.

Zo heb je dus in de spits een 5-minutendienst (3 lijnen die 4×/uur rijden) tussen De Akkers & Capelsebrug.
oke...
niet alles onder de nummer lijn C, maar wel meer ritten...
Hier de dienstregeling van doordeweeks op Lijn ABC.
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

MetroRET schreef: Hier de dienstregeling van doordeweeks op Lijn ABC.
https://www.dropbox.com/s/432xic1ltcfvd ... 202014.pdf
In dezelfde link is nu ook de zaterdagdienstregeling toegevoegd.
De dienstregeling die op de zondag gereden zal worden, volgt spoedig.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

Meltrain schreef:De RET is tenminste trots op zichzelf.
Wat een emotie. Er is een huisstijl ontwikkeld voor R-net en RET houdt zich daar niet aan. Zo simpel is het eigenlijk.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik vind het hele R-net huisstijl principe nergens op slaan maar op zich vind ik die rode deuren wel mooi.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door casper_rzb »

Voor mij betekend het gratis wifi...
Bijna overal, En dan kom je in de Rotterdamse metro... -o-
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Nog even geduld.... ;) In de loop van dit jaar komt er Wi-Fi in de trams en metro's van de RET.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

jesse-cruzu schreef:Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.
Vind ik ook en nu moet je de huisstijl van alles veranderen. Een simpel stikker op de perron of stikker van de lijn op een haltebord vind ik zelf al voldoende. Een snelbuslijn heeft toch ook geen aparte huistijl
Met vriendelijke groet,

Gideon.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

hier niet, maar je hebt ook die varianten al wel gehad en de Qliners zijn toch ook anders dan de gewone streekbussen... maar in een tijd van besparen moet je volgens mij niet met dit soort marketingzaken komen, want inderdaad zal het de gemiddelde reiziger geen moer schelen...
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Ofyles2 »

Gideon schreef:
jesse-cruzu schreef:Vind dat hele R-NET gebeuren gerotzooi met het OV. Alsof de gemiddelde reiziger het boeit.
Vind ik ook en nu moet je de huisstijl van alles veranderen. Een simpel stikker op de perron of stikker van de lijn op een haltebord vind ik zelf al voldoende. Een snelbuslijn heeft toch ook geen aparte huistijl
Ik vind het op zich geen verkeerd idee om verschillende soorten buslijnen een kleurtje mee te geven, naar voorbeeld van Kopenhagen, Stockholm of Hamburg.

Het probleem met R-Net is dat deze formule supersnelle verbindingen (Rotterdamse metro, RandstadRail) met opgewaardeerde stoplijnen combineert (verschillende lijnen in Amsterdam).
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door casper_rzb »

Meltrain schreef:Nog even geduld.... ;) In de loop van dit jaar komt er Wi-Fi in de trams en metro's van de RET.
Ja dat zijden ze 2 jaar geleden ook...
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Momenteel rijden deze driewagentrein rond op metrolijn D :
5361 : RET-kleuren na de Mid-Life Revisie
5320 : Gethematiseerde deuren : 'Rotterdam Durft'
5336 : R-NET kleuren na de Mid-Life Revisie

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MetroRET op vr 04 jul 2014, 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Mooi. :D :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door casper_rzb »

Als ze nou op volgorde stonden... -o-
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten