Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

Het station van Deurne wordt een parkachtige omgeving waar het heerlijk toeven is. Dat is althans de inzet Michel Lintermans, landelijk bestuurslid van Rover en inwoner van Deurne. Hij is inmiddels een jaar bezig om bedrijven en maatschappelijke organisaties te mobiliseren om het station in de Brabantse Peel te verfraaien.
Afbeelding
De omgeving van Deurne is prachtig, maar het NS-station is grijs en somber. Dat was al langer een doorn in het oog. Op reis in binnen- en buitenland zag hij hoe je met simpele middelen een station tot een prettige verblijfsplek maakt. Engeland kent het fenomeen Community Rail; een regionaal samenwerkingsverband dat een spoorlijn of een station adopteert en verfraait. Michel Lintermans moest in Deurne de kar vooral zelf trekken.
OVmagazine

Vooral het bouwen van een fatsoenlijke fietsenstalling tegen al die rondslingerende fietsen en het slopen van vervallen gebouwen aan het stationsplein doet waarschijnlijk al wonderen.
Afbeelding
(vervallen hotel op het stationsplein )
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Ik vond de pittoreskheid van station Deurne eigenlijk helemaal niet verkeerd :X
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Suus »

Ken stations die er erger aan toe zijn, ook in Nederland.

Zit er wat in het stationsgebouwtje? Zo nee, dan zou er misschien wel iets van horeca in kunnen komen in de vorm van een hippe koffiebar waar ze ook brownies verkopen uitgebaat door mensen met een lichte geestelijke achterstand :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door MdJ »

Ja, een soort kiosk, maar dan geen Kiosk (snapt u het nog :@ ). Was op Tweede Pinksterdag gesloten iig.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Goede vraag, ik heb toen niet gekeken wat er in het gebouw zit. Maar ik zag in Helmond bijvoorbeeld dat ze lokale ondernemers erbij betrekken, zo zit er nu een hele goede koffietoko in het nieuwe stationsgebouw. Misschien een idee voor bij Deurne. Pand beetje opknappen, lokale ondernemers plannen laten indienen en er een of twee inzetten. Verder is het station al omgeven door groen (vooral de wachtplaats van lijn 27 was wel mooi) zover ik kon zien en zijn er inderdaad meer desolate stations in Nederland.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Raymond »

Breadpit (niet geheel verrassend een broodjesbar) zit al jaren in het wachthokje bij spoor 1. Maar heb ik lang niet altijd open gezien op de tijdstippen die ze op de site vermelden.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Goede vraag, ik heb toen niet gekeken wat er in het gebouw zit. Maar ik zag in Helmond bijvoorbeeld dat ze lokale ondernemers erbij betrekken, zo zit er nu een hele goede koffietoko in het nieuwe stationsgebouw.
Die nieuwe toko heet Sandroos en hun koffie is inderdaad veel beter dan de kiosk en volgens mij ook nauwelijks duurder. Daarnaast is dit een van de weinige zaken die in de ochtendspits al open is.
fogeltje schreef:Misschien een idee voor bij Deurne. Pand beetje opknappen, lokale ondernemers plannen laten indienen en er een of twee inzetten. Verder is het station al omgeven door groen (vooral de wachtplaats van lijn 27 was wel mooi) zover ik kon zien en zijn er inderdaad meer desolate stations in Nederland.
Groen is het wel,maar het is nauwelijks onderhouden.Wat mij betreft wordt er opnieuw bestraat,verpauperde gebouwen gesloopt of gerenoveerd.
Ik vind de plek voor de bussen in de tekening van Rover niet ideaal omdat lijn 26 dan enorm moet omrijden en de bus niet pal voor het station staat.
Heb liever dat ze voor het station een klein busstation maken ten koste van een paar parkeerplaatsen(vergelijkbaar met Nuenen busstation)
.Ook lijkt het me nuttiger om de buurtbusoverstapknoop bij het station te leggen in de plaats van het ziekenhuis.
Paar ritten van Lijn 468 Deurne Hoofdingang Ziekenhuis - Boekel Nia Domo kunnen wel doorgetrokken worden naar het station.(komt de bezetting waarschijnlijk ook ten goede,volgens mij is die buurtbus zeer zwak?)
Raymond schreef:Breadpit (niet geheel verrassend een broodjesbar) zit al jaren in het wachthokje bij spoor 1. Maar heb ik lang niet altijd open gezien op de tijdstippen die ze op de site vermelden.
Breadpit heeft nauwelijks aandacht aan het interieur besteed en ziet eruit als een loket met koffieautomaat.
De 1-2 Go 1 station verder in Hmbh heeft bijv. een veel netter interieur.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

De koffie bij Sandroos is wel duurder doordat je voor iets meer geld ook iets minder krijgt, maar het is de prijs wel waard! Het ED had vorige week artikelen over het nieuwe station ivm de feestelijke opening (kan ik scannen als je wilt) en daarin werd vermeldt dat het een familiebedrijf van een jonge Helmonder is, onder meer vader en zus werken mee.

Ik denk dat ze in Deurne de buurtbussen wel zouden doortrekken als het kan, maar volgens mij is de rijtijd daar net te lang voor. Om dezelfde reden rijdt de 461 ook niet naar het station en heeft het een tijdje geduurd voordat deze naar het centrum reed. Men moet dan een route vinden die binnen een bepaalde tijd te rijden is zonder dat het een extra bus kost.

Volgens mij behoort die bus wel tot de zwakste van het SRE, maar met die frequentie is dat niet gek. Hij rijdt maar 1x per 2 uur en een deel van de ritten rijdt niet eens de complete route. Zou me niet verbazen als die ooit gaat verdwijnen of dat ze er een ingreep a la 253 doen, een deel van de route opofferen in de hoop de rest door een uurdienst aantrekkelijker te maken.

Maar voor de bereikbaarheid van het ziekenhuis zou het wel beter zijn als ze naar het station gaan. Goed, de vraag is dan wel meteen weer, hoeveel mensen gaan met de trein naar Deurne om dan naar het ziekenhuis te gaan. Als mijn pa er moet zijn, wordt gewoon een taxi gehaald, OV is te moeilijk (468 rijdt dus maar 1x per 2 uur en je moet in Gemert overstappen wat al onlogisch is omdat je dan in eerste instantie de verkeerde kant uitrijdt voor je gevoel).
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Leuk. Ik kom er dagelijks.
Plan spoorzone loopt al zo'n 25 jaar.... Gemeente Deurne is nogal traag.
Er liggen tekeningen klaar, incluis de tekeningen van het stationsgebouw als ik me niet vergis.
Parkje aan de noordzijde (parkeerplaats gaat daar dan weg). en een busstationnetjes met 3 perrons.
Ook de plannen voor een parkeergarage, 3-deks liggen klaar, aan de zuidkant.
ergens op deurne.nl staat dat, zal eens verder zoeken, morgen.

Opzich is het gebouw van Deurne niets mis mee. Wel de panden eromheen, zoals het al 10 jaar lege hotelpand.
Groen is het wel, zeker aan de noordkant bij de bussen, best fraai zelfs.

Breadpit heeft lekkere broodjes en een toilet. En een gescheiden wachtruimte ! De broodjesbar zelf zit op in het loketgedeelte.

Fietsenstalling uitbreiding wordt aan gewerkt. Ik dacht dat er dadelijk plaats is voor 2500 fietsen, en dat is nog te weinig.
Voor de goede orde. Helmond haalt dat niet....
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Ik kijk net nog eens naar de buurtbussen. De 468 doortrekken naar het station lijkt geen optie, hij heeft 1 minuut keertijd bij het ziekenhuis en 9 minuten in Boekel. Er zal te weinig rek in die lijn zitten. Om van het station het knooppunt te maken ipv ziekenhuis zul ook iets met de routes van de 462 en 466 moeten doen en volgens mij kom je dan al snel uit op een lusroute wat volgens mij onwenselijk is. Dan kun je net zo goed het knooppunt voor de buurtbussen bij het ziekenhuis leggen. Ze hebben ook vrij onregelmatige tijden (lijn 462 pauzeert in de middag en de 466 heeft een anderhalfuursdienst volgens mij), dus om dat goed te laten aansluiten op het station op andere lijnen en de trein is toch al lastig. Wil je dat doen, moet je naar een uurdienst en daar zal geen geld voor zijn. Een tweeuursdienst zal de lijnen te onaantrekkelijk maken.

Wat betreft de busdiensten zie ik liever dat Veolia zich wat coöperatief opstelt zodat de 26 en 27 aan elkaar gekoppeld zouden kunnen worden (al dan niet de 26 in die vorm geheel aan Veolia teruggeven). Wellicht keert Hermes in 2016 terug in Limburg en blijft men in de regio Eindhoven rijden, dan kan voor Deurne weer iets moois verzonnen worden.

Wat betreft het station, dat hotel staat dus al tien jaar leeg? Dat dit mag in Nederland! Ik zou zeggen, knap het op en maak er desnoods studentenhuisvesting voor de TU/e van (mits Eindhoven kampt met een kamertekort). Met zo een prachtige locatie moet toch iets te verzinnen zijn?

Of flats er een remise voor Hermes neer en maak van Deurne het centrale punt voor vervoer in het uiterste oosten van Brabant en noordwestkant van Limburg ;)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Suus »

fogeltje schreef:Wat betreft het station, dat hotel staat dus al tien jaar leeg? Dat dit mag in Nederland!
Ik ken wel erger in nog grotere plaatsen ook :') Kan een flinke opsomming geven vrees ik :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Leuk. Ik kom er dagelijks.
Plan spoorzone loopt al zo'n 25 jaar.... Gemeente Deurne is nogal traag.
Er liggen tekeningen klaar, incluis de tekeningen van het stationsgebouw als ik me niet vergis.
Parkje aan de noordzijde (parkeerplaats gaat daar dan weg). en een busstationnetjes met 3 perrons.
Ook de plannen voor een parkeergarage, 3-deks liggen klaar, aan de zuidkant.
ergens op deurne.nl staat dat, zal eens verder zoeken, morgen.
Luchtfietserij die 3-Deksparkeergarage in Deurne,volgens mij krijg je 1 parkeerdek niet eens vol.....
huibf schreef:Opzich is het gebouw van Deurne niets mis mee. Wel de panden eromheen, zoals het al 10 jaar lege hotelpand.
Groen is het wel, zeker aan de noordkant bij de bussen, best fraai zelfs.
Het groen ziet er netjes uit,alleen het snoeiwerk kan beter. Rond het hele stationsplein staan lelijke panden,daarnaast is het asfalt van belgische kwaliteit en is de hele stoep verzakt,onkruid rukt op bij de parkeerplaats.Maar de slechte staat van de wegen is niets bijzonders in krimpgemeente Deurne.
huibf schreef:Breadpit heeft lekkere broodjes en een toilet. En een gescheiden wachtruimte !

Fietsenstalling uitbreiding wordt aan gewerkt. Ik dacht dat er dadelijk plaats is voor 2500 fietsen, en dat is nog te weinig.
Voor de goede orde. Helmond haalt dat niet....
Helmond heeft nu 3000 plekken voor fietsers. Deurne heeft rond de 3800 reizigers per dag dus meer dan 2500 plaatsen is niet nodig . Helmond heeft rond 7800 reizigers per dag (dus meer dan 2x zo veel,en niet gelijke omvang zoals wel eens wordt beweert) .
fogeltje schreef:Ik kijk net nog eens naar de buurtbussen. De 468 doortrekken naar het station lijkt geen optie, hij heeft 1 minuut keertijd bij het ziekenhuis en 9 minuten in Boekel. Er zal te weinig rek in die lijn zitten. Om van het station het knooppunt te maken ipv ziekenhuis zul ook iets met de routes van de 462 en 466 moeten doen en volgens mij kom je dan al snel uit op een lusroute wat volgens mij onwenselijk is. Dan kun je net zo goed het knooppunt voor de buurtbussen bij het ziekenhuis leggen. Ze hebben ook vrij onregelmatige tijden (lijn 462 pauzeert in de middag en de 466 heeft een anderhalfuursdienst volgens mij), dus om dat goed te laten aansluiten op het station op andere lijnen en de trein is toch al lastig. Wil je dat doen, moet je naar een uurdienst en daar zal geen geld voor zijn. Een tweeuursdienst zal de lijnen te onaantrekkelijk maken.
Wat betreft de busdiensten zie ik liever dat Veolia zich wat coöperatief opstelt zodat de 26 en 27 aan elkaar gekoppeld zouden kunnen worden (al dan niet de 26 in die vorm geheel aan Veolia teruggeven). Wellicht keert Hermes in 2016 terug in Limburg en blijft men in de regio Eindhoven rijden, dan kan voor Deurne weer iets moois verzonnen worden.
Lijn 23/26 hebben hier natuurlijk ook mee te maken. Lijn 468 wordt dan waarschijnlijk ingekort tot Bakel met overstap op de bus Helmond-Bakel-Milheeze-Deurne-Meijel en frequentieverhoging op de rest van het traject.
Eigenlijk had Lijn 26 Meijel Busstation - Helmond Station in die tijd al een halfuursdienst tussen Helmond en Milheeze kunnen vormen samen met Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station weet niet of het ooit is besproken. Maarja in die tijd was mijn interesse voor het ov weggezakt,dus zelf zou ik er niet mee zijn gekomen.

@Hermes terug in Limburg,CXX wilde toch samen met Veolia fuseren ? Laat ze maar beginnen met een proefproject door lijn 26,27,75 aan elkaar koppelen tot Venray-Roermond via Deurne. Diensten uitvoeren vanuit Venray en Roermond en het inhuurprobleem is opgelost.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Die parkeergarage is hard nodig, zeker als noordelijk niet meer geparkeerd kan worden. De zuidkant staat tjokvol. Zeker tussen oktober en maart.
De fietsenstalling is nu te klein. Ga maar eens kijken van augustus tot mei. Er staan honderden fietsen verspreid op het veld rondom de bushalte en het grasveld.

Ik kom er dagelijks en zie de problemen.

75 zal niet zosnel meer gekoppeld worden. De plannen van veolis is dat deze lijnen alleen enkele schoolritten gaat rijden, naar roggel/heythuizen. Dat is voor lijn 26 dan weer iets temin, aangezien de spreiding van de reizigers veel ruimer is...
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Wat betreft het station, dat hotel staat dus al tien jaar leeg? Dat dit mag in Nederland! Ik zou zeggen, knap het op en maak er desnoods studentenhuisvesting voor de TU/e van (mits Eindhoven kampt met een kamertekort). Met zo een prachtige locatie moet toch iets te verzinnen zijn?

Of flats er een remise voor Hermes neer en maak van Deurne het centrale punt voor vervoer in het uiterste oosten van Brabant en noordwestkant van Limburg ;)
Er is geen kamertekort voor studenten in de regio Eindhoven, los van de vraag welke student 25 km uit de stad gaat zitten.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Wat info over de spoorzone. Bedenk wel dat dit oude presentaties zijn.
http://file.deurne.nl/files/Presentatie.ppt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door fogeltje »

Frans F schreef:
fogeltje schreef:Wat betreft het station, dat hotel staat dus al tien jaar leeg? Dat dit mag in Nederland! Ik zou zeggen, knap het op en maak er desnoods studentenhuisvesting voor de TU/e van (mits Eindhoven kampt met een kamertekort). Met zo een prachtige locatie moet toch iets te verzinnen zijn?

Of flats er een remise voor Hermes neer en maak van Deurne het centrale punt voor vervoer in het uiterste oosten van Brabant en noordwestkant van Limburg ;)
Er is geen kamertekort voor studenten in de regio Eindhoven, los van de vraag welke student 25 km uit de stad gaat zitten.
Bij erge kamernood zou een student uit het verre noorden wel een kamer in Deurne accepteren meteen aan het station waar redelijk wat treinen per uur richting Eindhoven rijden, maar dat zou ook alleen werken als er een nijpend tekort is.

Draait de 75 tegenwoordig zo slecht dat ze die willen omzetten in een scholierenlijn? Komt ook dat door de knip?
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Yanaike »

In het PvE van concessie Limburg is lijn 75 tussen Roggel en Meijel alleen nog maar een scholierenlijn. Tussen Roggel en Roermond blijft wel een verbinding bestaan (al wordt die in het PvE niet lijn 75 genoemd).

Reizigers uit Meijel kunnen met lijn 61 naar Panningen reizen en daar wordt een aansluting geëist op een lijn naar Roermond en andersom.

's Avonds en op zondag (misschien zelfs zaterdag) rijdt lijn 61 volgens het PvE alleen nog maar tussen Venlo en Panningen en daarmee is er op die tijdstippen geen enkele OV-verbinding meer van/naar Meijel.


On-Topic:
Verder vind ik Deurne nog niet zo'n heel beroerd station als ik naar foto's en google maps beelden kijk
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Frans F »

huibf schreef: De fietsenstalling is nu te klein. Ga maar eens kijken van augustus tot mei. Er staan honderden fietsen verspreid op het veld rondom de bushalte en het grasveld.
Beide fietsenstallingen worden uitgebreid. Dat is alleen flink vertraagd doordat een of andere meneer van ASML (ik ben zijn naam vergeten) die er schuin tegenover woont eindeloos heeft geprocedeerd tegen ProRail om de uitbreiding van de fietsenstalling tegen te houden. De laatste optie was nog om nog naar de Raad van State gaan, maar ik weet niet of hij dat nog gaat doen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Yanaike schreef:In het PvE van concessie Limburg is lijn 75 tussen Roggel en Meijel alleen nog maar een scholierenlijn. Tussen Roggel en Roermond blijft wel een verbinding bestaan (al wordt die in het PvE niet lijn 75 genoemd).

Reizigers uit Meijel kunnen met lijn 61 naar Panningen reizen en daar wordt een aansluting geëist op een lijn naar Roermond en andersom.
Men wet alleen niet dat er geen scholen in Roggel zijn, voor middelbaar onderwijs. Dus wat men dan bedoeld, het kan zijn dat deze lijn incluis de onverstap is op de 26 naar Deurne.
Die vraag ligt inmiddels bij de Provincie.
Yanaike schreef: 's Avonds en op zondag (misschien zelfs zaterdag) rijdt lijn 61 volgens het PvE alleen nog maar tussen Venlo en Panningen en daarmee is er op die tijdstippen geen enkele OV-verbinding meer van/naar Meijel.
Klopt ook. ook op zaterdag, terwijl de 61 het nog behoorlijk doet.
Volgensmij gaat alles onder de 10 passagiers per rit eraan. Zo moeilijk is het niet. Gewoon een pen pakken en krassen maar. 8-)
fogeltje schreef:Draait de 75 tegenwoordig zo slecht dat ze die willen omzetten in een scholierenlijn? Komt ook dat door de knip?
De knip van 75 heeft geen goed gedaan. Roggel/Meijel doet het nog slechter dan de 26, overigens heeft dit deel (Roggel<>Meijel) het altijd het slechtste gedaan vaan het hele traject.
Men is verplicht de verbinding tot 2016 in stand te houden.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Yanaike »

huibf schreef: Men wet alleen niet dat er geen scholen in Roggel zijn, voor middelbaar onderwijs. Dus wat men dan bedoeld, het kan zijn dat deze lijn incluis de onverstap is op de 26 naar Deurne.
Die vraag ligt inmiddels bij de Provincie.
Alleen is het verplicht om op de momenten dat scholierenlijn 75 rijdt deze lijn door te koppelen aan de lijn naar Roermond. Met andere woorden: als de scholierenlijn rijdt, rijdt ie ook meteen de oude route van lijn 75 door naar Roermond.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Vogels uitgevlogen; werk aan station Deurne begonnen

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Die parkeergarage is hard nodig, zeker als noordelijk niet meer geparkeerd kan worden. De zuidkant staat tjokvol. Zeker tussen oktober en maart.
De fietsenstalling is nu te klein. Ga maar eens kijken van augustus tot mei. Er staan honderden fietsen verspreid op het veld rondom de bushalte en het grasveld.
Ik kom er dagelijks en zie de problemen.
Die parkeergarage is niet nodig als die lelijke panden worden gesloopt en daar parkeerplaatsen van gemaakt worden.
Hoop eigenlijk dat dorpstoezicht Deurne eens fietsen gaat ruimen in dat gebied als die nieuwe fietsenstallingen er zijn.
Frans F schreef: Beide fietsenstallingen worden uitgebreid. Dat is alleen flink vertraagd doordat een of andere meneer van ASML (ik ben zijn naam vergeten) die er schuin tegenover woont eindeloos heeft geprocedeerd tegen ProRail om de uitbreiding van de fietsenstalling tegen te houden. De laatste optie was nog om nog naar de Raad van State gaan, maar ik weet niet of hij dat nog gaat doen.
Volgens onderstaand artikel is het hem niet gelukt :)

DEURNE - Bij het NS-station in Deurne zijn de werkzaamheden die leiden tot een uitbreiding van de fietsenstalling begonnen. De start werd eerder uitgesteld omdat er een nest houtduiven in een van de te kappen bomen zat.
Volgens wettelijke regelgeving mag de boom niet gerooid worden voordat de jonge vogels uitgevlogen zijn. Dat is inmiddels het geval.
ED.nl
ED redactie laat ook een steekje vallen...
In totaal komen er 576 fietsparkeerplaatsen bij. Het Deurnese intercity-station telt drie stallingen
Alsof Deurne nog een sprinterstation heeft.Daarnaast heeft Deurne gelukkig geen IC-status.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Bakpapier »

Ik ben één keer op station Deurne geweest en ik vond het niet per se opvallen als zijnde een lelijk station, vooral gewoon een normaal klein station eigenlijk.

Ede-wageningen, dá's pas lelijk. Sowieso vind ik heel Ede een lelijke pauperstad -o-
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door huibf »

Ik twijfel of Deurne is een IC station is, in iedergeval net 'zoveel' als Helmond. In Deurne stoppen wel alle IC treinen.

De fietsenstalling staat los van het plan van die beste meneer. De fietsenstalling staat al veel langer op de agenda samen met meer P+R in Deurne en Maarheeze.
Hij zaait berm en perkbloemen. En er is vandaag een drinkwatertappunt geplaatst, waaruit men gratis water kan tappen.
Ze zijn maandag begonnen on 600 extra fietsenstallingen.
Dat is overigens nog te weinig.

echt lelijk is de stationsomgeving niet... de rotte plek, fabrieksstraat e.o. worden binnenkort aangepakt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Bestuurslid Rover wil station Deurne opknappen

Bericht door Wubbo »

De discussie over reizigersaantallen en dergelijke staat nu hier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten