Mag ik even kwijt #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door STF »

Daarnet de Kärcher waterzuiger helemaal gedemonteerd tot het laatste onderdeeltje, omdat het filter een tijd geleden stuk is gegaan en daarna twee keer zonder filter in een "noodgeval" (voortent van een kampeerder vol water) gebruikt is. De hele motor en luchtuitlaat zaten vol zand en gras, niet echt een succes. Maar nu is alles weer schoon en heb geen eens onderdeeltjes overgehouden tijdens het weer in elkaar zetten van de zuiger :lol:
Nu nog even wachten tot het nieuwe filter binnen is, en dan maar eens testen of ik de rivier leeg kan zuigen :mrgreen:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Hallo Nederland!

De terugreis was vrij hels. In 204 waar ik zat viel de verwarming net voor Hannover uit en we kregen pas in Keulen een andere plaats. Ongeveer bij Bielefeld kon ik mijn eigen adem zien. En die scheitSchaffner maar niets doen eah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Wat voor route naar Nederland heb je afgelegd als je vanaf Hannover via Keulen gaat, en in Keulen in dezelfde trein naar een andere zitplaats gaat?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door webguy »

Alle nachttreinen die Nederland aandoen gaan eerst naar Keulen, en hebben koersrijtuigen naar andere bestemmingen, waaronder dus Denemarken. Die trein doet dus Hannover aan. Het is om ja, maar wel efficienter voor een nachttrein die anders toch veel te vroeg is. De trein naar Berlijn en Praag doet 't zelfde: eerst naar Keulen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Oja stom van me niet aan nachttreinen gedacht. Ik dacht alleen aan dagtreinen, het kan natuurlijk dat je vanuit Denemarken via Hannover gaat en daar op een ICE naar Keulen stapt voor een aansluiting naar Nederland. Maar dan blijf je dus niet in dezelfde trein in Keulen was mijn redenatie... :oops:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Alle nachttreinen die Nederland aandoen gaan eerst naar Keulen, en hebben koersrijtuigen naar andere bestemmingen, waaronder dus Denemarken. Die trein doet dus Hannover aan. Het is om ja, maar wel efficienter voor een nachttrein die anders toch veel te vroeg is. De trein naar Berlijn en Praag doet 't zelfde: eerst naar Keulen.
In Keulen wordt de trein ook pas echt vol.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Oja stom van me niet aan nachttreinen gedacht. Ik dacht alleen aan dagtreinen, het kan natuurlijk dat je vanuit Denemarken via Hannover gaat en daar op een ICE naar Keulen stapt voor een aansluiting naar Nederland. Maar dan blijf je dus niet in dezelfde trein in Keulen was mijn redenatie... :oops:
;)

Dan zou ik gewoon de ICE of EC van Kopenhagen naar Hamburg gepakt hebben, vervolgens een ICE of IC naar Osnabrück en vanaf daar met de pimpelexpress naar Amsterdam.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

En post van de NMBS naar aanleiding van mijn klacht over het niet tweetalig omroepen van de spoorwijziging van mijn trein naar Maastricht in Luik waarin alleen gezegd wordt dat het wel hoort :s
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daniel »

Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.

Edit: hmm, leuk... ik zie nu net dat 9292 enkele spookritten weergeeft van lijn 65 Vianen - Utrecht. Hij geeft tijden die in het geheel niet in de dienstregeling voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door tsov »

Als er iemand vanmiddag naar het schaatsen heeft gekeken heb ik gezwaaid :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Mark »

Reiziger Ddrs schreef:Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.
Hmm ik heb morgen keuze uit welgeteld één buslijn naar school... en die ga ik gebruiken ook als ik de weersomstandigheden en -verwachtingen zie :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Zo, en nu ik. WAT een dag. :neg:

Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven :P

Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dus :x Hoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.

Leuk gezellig in Brussel-Nationaal-Luchthaven even over de resten van het slagveld geklauterd naar het oude station aldaar, met veel dank aan een mede-forumlid :idea: Was heel gezellig. Maar ja, ik moest ook nog terug naar huis, dus hoe doe je dat? De IR van 17:37 naar Leuven. +11 :) okee, geeft niet. in Leuven de IC gepakt terug naar Luik zoals het plan toch al was. In Luik het klassiekske naar Maastricht, die helaas luid tyfonerend iedere overweg stapvoets passeerde, ondanks dat alle overweginstallaties volledig in functie waren :evil: Gevolg: +12 in Maastricht, waar ik maar 6 minuten overstap gehad zou hebben, enfin, +30 dus. Lekker :?

Dan in Eindhoven denkt NS dat ze het wel met 1 treinstel kunnen trekken naar Amsterdam, dus iedereen wordt uit de achterste in de voorste gejaagd. Ook fijn. Dan blijkt de plee kapot volgens een conducteur, evenals de plee in het naburige rijtuig. Even later is een medereiziger naar een conducteur gaan zoeken, heeft die (een andere) gevonden, en deze conducteur zegt "mwoa, een kleine, dat kan nog wel even." En ook ik krijg toestemming. Dus ik kom bijna naar buiten, komt conducteur nr 1 toestanden maken. "Ik heb toch gezegd dat die plee kapot was, wat doe je daar dan??!!" Ik zeg "Ja hoor eens, ik heb toestemming van je collega etc" Hij: "Waar is die collega dan?? Want ik heb nog niemand gezien :evil: Dus hoe je daar binnen komt...."

WTF je weet toch wel van elkaar wie er op die trein zit of wat? :shock:

Na ja toen waren we in Utrecht en moest ik er toch uit. Maar wat een gezeik zeg. Ik word zowat half beschuldigd van het hebben en gebruiken van een sleutel terwijl die sjappies niet eens van elkaar weten wie er aan boord is.

Samenvatting:

NMBS ga dood met je geklooi op die helling bij Ans
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
NS zorg eens dat je conducteurs van elkaars bestaan op de hoogte zijn, en dat je spiksplinternieuwe treinstellen niet binnen 6 weken met allerlei defecten rondrijden. Om dan vervolgens je reizigers de zwarte piet toe te gaan spelen :evil:

Dat was het. Dank voor uw aandacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Vinny »

Alstublieft.
Prorail ga dood met die onnodige overwegneuzelarij
Als wij geen aanwijzing 'voorzichtig rijden' afgeven gaan er andere mensen dood... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Wat was er aan de hand dan? Alle Ahob's zagen eruit alsof ze normaal in functie waren. Waarom was dit nodig? :?:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Karl »

Dat kan toch ook het probleem zijn, dat die in werking blijven en mensen het niet meer geloofwaardig vinden om na twintig minuten nog steeds geen trein voorbij gezien te hebben...
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Suggesties. WAT was er aan de hand Vinny?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Vinny »

Dat ziet er altijd uit voor de treinreiziger. Overwegen zijn namelijk 'fail safe' aangelegd, dus bij een storing gaat de overweg dicht. Mensen worden echter ongeduldig en negeren de slagbomen. Daarom toch langzaam aanrijden. Wat de oorzaak van de storing is? Geen idee, ik denk een communicatiekabelbreukje, aangezien het meerdere overwegen waren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Ja, het waren zeker meerdere overwegen. In Nederlands-Mali heeft ieder karrespoor zijn overweg, heb ik gemerkt. Maar alles deed het gewoon. Alle lampen, alle geluidssignalen, en er stond nergens een rij auto's dat je denkt "hier deugt iets niet" (okee, Mali, zoveel auto's zijn er niet en zo). Alle bomen waren dicht, soms stonden er 1 of 2 auto's voor ja. Niks ongebruikelijks. Maargoed, de laatste paar overwegen konden we gelukkig wel gewoon doorrijden.

Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Oh ja, ook hier maar even een prijsvraagje uitschrijven:

Afbeelding

Ga daarheen en maak deze foto ook. Dan krijg je een biertje van me :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Caspar »

Dat met die wc's in nieuwe Virmen komt me bekend voor. Heb 4 keer in zo'n stel gezeten. 2x waren beide wc's defect, de 3e keer klotste de hele inhoud van de pot over de randen heen, dus die had ik dan ook maar als defect beschouwd. 4e keer was er niets aan de hand.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Vinny »

Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Als je nou even aangeeft in welke trein je zat (tijd + plaats) kan ik eventueel misschien nog iets voor je opzoeken... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Archangel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 jan 2009, 22:57

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Archangel »

Goed even iets anders, Oost Nederland is helemaal wit, dat leverde hier vanmorgen veel problemen op omdat er nog niet gestrooid was, gladde zooi dus, uiteindelijk was ik een uur later op school dan de bedoeling was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door webguy »

Hier ook wit... M'n band was lek, dus heb ik lekker 25 min gelopen door de sneeuw. Was opzich wel heerlijk, en beter dan fietsen door de gladheid...
Kom er overigens achter dat docent van vorig jaar voor "netwerkbeheer" afgestudeerd is in "analytische chemie". Geen wonder dat het een ramp was qua les :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door deadlock »

Archangel schreef:Goed even iets anders, Oost Nederland is helemaal wit, dat leverde hier vanmorgen veel problemen op omdat er nog niet gestrooid was, gladde zooi dus, uiteindelijk was ik een uur later op school dan de bedoeling was.
Ik geloof dat het niet alleen aan de hand is bie ons int oooooosten heur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Mark »

Mark schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Pff, ik heb gewoon teveel reismogelijkheden voor m'n woon-werkverkeer vanaf morgen. Zowiezo al drie potentiële routes met elk weer een andere reistijd, waarvan er eentje weer een stuk kent met keuze uit zes buslijnen die samen 21x per uur rijden. Nog een aardige klus om daar 'n overzichtje van te maken, want om 't onderweg te bedenken is 't allemaal iets te gecompliceerd.
Hmm ik heb morgen keuze uit welgeteld één buslijn naar school... en die ga ik gebruiken ook als ik de weersomstandigheden en -verwachtingen zie :)
Tenminste dat dacht ik. :evil:

Waaom slaagt connexxion er niet in een normale dienstregeling te kunnen rijden als er 2 cm sneeuw ligt? Mijn bus van 8:20 is in zijn geheel niet komen opdagen en die van 8:50 heb ik ook niet gezien. Dus het was glijden op de brommer naar school :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten