NS Hispeed wordt NS International

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Geert »

De module om een account te maken werkt ook nog niet helemaal lekker:

Afbeelding

Dat je wachtwoord na het aanmaken als plaintext wordt verstuurd kon ik ook niet echt waarderen.

Niet-vertaalde labels (rechtsboven, komt steeds terug):
Afbeelding

En als je dan op opslaan klikt krijg je een 500 Internal Server Error :?

Nieuwe ontwerp ziet er verder wel fris uit. Zou het ook niet erg vinden als dit ontwerp later wordt gebruikt voor het redesign van NS.nl :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Stel je voor... Als je goed oplet tijdens de nieuwe commercial zie je aan het eind dezelfde waaier als NS Internationaal die nu gebruikt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Geert »

Had het gezien ja :)
Wat trouwens ook nog niet helemaal lekker werkt is het keuzescherm voor mobiele site of volledige versie. Sowieso wordt je keuze niet onthouden, maar op mijn tablet (Nexus 7) zie ik pas na herladen tekst in de buttons staan. Bij de eerste keer laden zie ik alleen twee roze vakken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

Een vraag om je aan het denken te zetten: waarom hebben we nog een aparte merknaam nodig voor internationale treinen? De meeste treinen hebben uit zichzelf al een ijzersterke naam en door de aparte site lijkt het toch niet zo "normaal" te zijn als in het binnenland een trein nemen. De treinen van Arriva zijn toch ook niet alleen op een aparte site te vinden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Volgens mij is het idee dat International alleen nog een "verkoopnaam" is - als in - de site waar je je internationale treinreis boekt. De enige treinen die de naam zouden moeten dragen is geloof ik de IC Berlijn en IC Antwerpen - die hebben geen eigen productnaam. In de reisplanner op NS.nl zie ik dat alleen nog niet terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Daniel »

Mij viel begin van de middag ook al een NS International postertje in de Benelux op. Op de perrons in Rotterdam was het nog wel gewoon allemaal NS Hispeed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Tochjo »

De TB7's in Utrecht toonden geen logootje meer bij de ICE's van rond drie uur, zo viel mij op.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Karl »

De website is van dermate kwaliteit, dat ik tickets naar het oosten bij voorkeur gewoon bij DB blijf boeken. :')
Het is een spectrum.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door huibf »

Karl schreef:De website is van dermate kwaliteit, dat ik tickets naar het oosten bij voorkeur gewoon bij DB blijf boeken. :')
Wat een boer niet kent, dat vreet ie niet, syndroom?
Bang voor veranderingen?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Frans F »

Karl schreef:De website is van dermate kwaliteit, dat ik tickets naar het oosten bij voorkeur gewoon bij DB blijf boeken. :')
Volgens mij is het gewoon de HiSpeed website met een nieuw user-interface.
Bij DB boeken is soms veel goedkoper, maar echt klantvriendelijk is die site ook niet voor niet-gevorderden.
hauptbahnhof
Berichten: 3922
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door hauptbahnhof »

Tegenwoordig is het bij DB en Ns hetzelfde qua prijs. Enige verschil is dat je bij DB nog kumt kiezen waar je zitplaats aan moet voldoen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

Sinds NSH/NSI met de verkoop van Europa Spezials is gestart is, is het prijsverschil inderdaad verdwenen. Vroeger met de Superdiscount-tickets waren kortere rechtstreekse ritten goedkoper bij NS en langere ritten met overstappen goedkoper bij DB.

Als je op korte termijn tickets wil boeken en in Nederland vrijreizen hebt is de website van NSI of de kaartautomaat vaak de enige optie, aangezien die wel tickets met vrijreizen in Nederland kunnen verkopen en de DB dat alleen bij het loket kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Karl »

huibf schreef:Wat een boer niet kent, dat vreet ie niet, syndroom?
Bang voor veranderingen?
Bij mij of bij NS? Ik heb gisteren wat zitten spelen met de 'nieuwe' website, maar ik mis volledige reisadviezen en bij CNL/EN-treinen ontbreekt duidelijkheid wat je nu precies boekt en DB heeft meer (fijnere?) opties als je een reis wil plannen.
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Frans F »

hauptbahnhof schreef:Tegenwoordig is het bij DB en Ns hetzelfde qua prijs. Enige verschil is dat je bij DB nog kumt kiezen waar je zitplaats aan moet voldoen.
Klopt als je een grensoverschrijdend ticket koopt. Maar een kaartje vanuit Nederland tot Kaldenkirchen aangevuld met een binnenlandse Duits kaartje vanaf Kaldenkirchen naar je eindbestemming kan soms nog steeds een enorm stuk voordeliger zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Meltrain »

Bee schreef: Als je op korte termijn tickets wil boeken en in Nederland vrijreizen hebt is de website van NSI of de kaartautomaat vaak de enige optie, aangezien die wel tickets met vrijreizen in Nederland kunnen verkopen en de DB dat alleen bij het loket kan.
Als ik een treinkaartje naar pak 'm beet Rome of Budapest wil kopen is dat nog steeds niet mogelijk. :(
Komt daar nog verandering in?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door reisthijs »

Frans F schreef:Volgens mij is het gewoon de HiSpeed website met een nieuw user-interface.
Volgens mij is het gewoon de oude user-interface.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

Hoewel je natuurlijk kan discussiëren of een spoorbedrijf wel of niet een long tail aan mogelijke internationale bestemmingen moet aanbieden, denk ik dat ik er niet ver naast zit met de bewering dat het aantal reizigers van Nederland naar Rome met de trein die dat bij NS International willen boeken nog geen promille zal zijn van het aantal reizigers die naar Parijs of Keulen willen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Frans F »

Als je Rome vergelijkt met Duitsland als geheel klopt dat inderdaad. Wel is het zo dat er een hele grote versnippering is in de Duitse bestemmingen die via NS worden geboekt. Een van de grote klachten was vroeger juist dat je veel te weinig verschillende bestemming in Duitsland kon boeken.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Rome wordt m sowieso niet, dat kan je bij DB geloof ik ook niet boeken. Over het algemeen kan het meeste dat bij DB of SNCF kan op Hispeed ook, maar Oostenrijk wordt vaak lastiger.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

Rome is bij DB alleen te boeken met de rechtstreekse CityNightLine München - Rome. Andere bestemmingen in Italië online alleen als ze geen Italiaanse treinen bevatten. Milaan had ik misschien nog wel verwacht bij NS International omdat het een TGV-bestemming is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Meltrain »

Een ticket naar Rome boeken kon een paar jaar geleden www wel bij NS HiSpeed op Rotterdam Centraal.
Waarom zou dat online niet kunnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Reiziger Delft »

Bee schreef:Rome is bij DB alleen te boeken met de rechtstreekse CityNightLine München - Rome.
Rome is online bij DB ook te boeken met de dagverbindingen die om 07:38 en 09:38 uit München HBF vertrekken; Eurocity naar Bologna en daar overstap op Eurostar/Frecciargento naar Roma.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Geert »

Twee weken geleden had ik bij NS Hispeed kaartjes besteld die afgelopen week door NS International werden bezorgd. ;) Op de tickets en in de brief bij de tickets stond ook al een instructie voor het scannen van internationale tickets, op het ticket zelf stond ook al een QR-code.

De nieuwe huisstijl:
Afbeelding

Scaninstructie:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door ODRAIL »

Heb al verschillende mensen in Rotterdam gezien waarbij dit niet werkte.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Geert »

Heeft Rotterdam dan al poortjes waar dit werkt? Ik heb ze op het CS nog niet gezien iig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten