OVer Missers in de Reisinformatie #35

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

In Rotterdam werd ook alvast omgeroepen dat reizigers voor Schothorst in Amersfoort moeten overstappen op diezelfde Sprinter.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dennistd »

Ardan schreef:Ik snap bij deze werkzaamheden één ding niet, dat een paar maanden terug ook al gebeurde.. er zijn werkzaamheden bij Wierden of Almelo denk ik. IC's kunnen wel tot Rijssen rijden, maar waarom wordt wel meteen de hele s7000 eruit geknikkerd? Als IC's kunnen keren in Rijssen kunnen Sprinters dat toch ook? Laat de s7000 dan Apeldoorn-Rijssen rijden, of op zijn minst Apeldoorn-Deventer.
Volgens mij reden de vorige keer de sprinters wel op Apeldoorn-Deventer, toen waren er alleen werkzaamheden op Almelo-Rijssen. In Rijssen kan alleen op spoor 1 en 2 gekeerd worden, maar alleen langs spoor 2 ligt een perron. En daar keerde de intercity in 25 minuten of zo. Nu kunnen ze dus niet rijden omdat er werkzaamheden op dat traject zijn, en op station Deventer. Met 4 IC's in Deventer per half uur wordt het heel lastig om er op dat ene perronspoor dat in dienst is ook nog eens twee sprinters per half uur tussen te drukken lijkt me.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ardan »

Ja dat kan ik me voorstellen, toen ik die post schreef wist ik nog niet dat ze ook in Deventer bezig waren (*feels ashamed*) :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Goede en eenduidige reisinformatie weer. Eerste optreden was gisteravond al, tweede optreden is nu bezig. Je zal maar op een extra trein rekenen...

Afbeelding
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Vraag me dan af wat er in die PDF op NS.nl staat... Vast gerecycled van vorig jaar dan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Daar staan de juiste tijden van de laatste treinen in, met nog wat latere treinen van het nachtnet voor vrijdag en zaterdag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Het zinnetje 'NS zet extra treinen in' is inmiddels ook van de site gehaald zie ik.

In ander nieuws, ik zie dat in InfoPlus een nieuwe naam wordt gebruikt voor NS International: bij ICE en Thalys staat nu 'NS Interna'. Blijkbaar is de vervoerdersnaam beperkt tot 10 tekens :)
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door waldo79 »

Aparte reisadviezen krijg je als je van en naar Bde een reis plant.
Als ik van Bde terug naar Gdm een reis plan krijg ik het advies om eerst naar Mt te reizen en dan terug te gaan naar Ht :N

Volgens mij is dat tegen de reisregels van NS. Hoe dan ook moet je in- en uitchecken in Mt en kost het je meer dan direct naar Std of Rm te reizen en daar over te stappen op een trein naar Asd.

Overigens nog een pluim voor de HC van de t858. Hij riep te Ht via de trdl nog de HC van de vertraagde t4460 op om de aansluiting over te nemen.Zodoende ging t858 met een +4 weg en t4460 met nog geen +1 en was de aansluiting gered :lol:
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Tochjo »

Heb je Toon reisadvies voor OV-Jaarkaart of NS-Jaarkaart aangevinkt?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door waldo79 »

De reisadviezen heb ik uit de Rijdende de Treinen App gehaald (A)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Thom91 »

Die instelling zit ook in RDT..
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door waldo79 »

Hmmm...eerder had ik dat niet 8-)
Ik zie het: adviezen met een Net- of Dagkaart zijn ook opgenomen.
Maar ik red het niet om in- en uit te checken in Mt als de terugsteek maar 1 minuut is.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Ik stoor me er weer eens aan dat er bij verstoringen in de vertrektijden geen onderscheid is tussen "deze trein rijdt waarschijnlijk niet, maar we hebben hem nog niet definitief geschrapt want je weet maar nooit" en "naar verwachting gaat deze trein gewoon rijden want tegen die tijd is het wel opgelost".
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Thom91 »

Je moet terug naar Groningen?
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Nee, gelukkig niet :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Suus »

Dat is een systeemkeuze is die is gemaakt: men wil in het systeem geen "onbekende" vertragingen. Een trein rijdt op tijd, een trein heeft een bekende vertraging of een trein rijdt niet. In België hebben ze wel onbekende vertragingen maar bij de reizigers zijn dat soort berichten helemaal niet populair, omdat je geen zekerheid hebt dat de trein ooit wel komt en als hij wel komt, wanneer dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Vinny »

Geen misser in de Reisinformatie maar een (voor sommigen) nuttige toevoeging.
Er worden nu ook tweetalige omroepen gedaan in de stoptrein Leeuwarden-Stavoren. Station Snits/Sneek.
Viel me op gisteren :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Bee schreef:Dat is een systeemkeuze is die is gemaakt: men wil in het systeem geen "onbekende" vertragingen. Een trein rijdt op tijd, een trein heeft een bekende vertraging of een trein rijdt niet. In België hebben ze wel onbekende vertragingen maar bij de reizigers zijn dat soort berichten helemaal niet populair, omdat je geen zekerheid hebt dat de trein ooit wel komt en als hij wel komt, wanneer dan.
Het is overigens ook erg lastig om aan te geven dat een reisadvies aangepast is of dat het een 'origineel' reisadvies is. Het verschil is soms subtiel.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door microshit »

U-OV is heerlijk conequent... 283 rijdt met "De Uithof" op de displays, 287 met "De Uithof WKZ". Terwijl ze beiden eindigen op WKZ :p
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Stefan »

Dat heb je ook in Rotterdam.. Bussen van DAV filmen 'Rotterdam Kralingse Zoom' en die van HWGO 'Rotterdam Kralingsezoom'. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Bee schreef:Dat is een systeemkeuze is die is gemaakt: men wil in het systeem geen "onbekende" vertragingen. Een trein rijdt op tijd, een trein heeft een bekende vertraging of een trein rijdt niet. In België hebben ze wel onbekende vertragingen maar bij de reizigers zijn dat soort berichten helemaal niet populair, omdat je geen zekerheid hebt dat de trein ooit wel komt en als hij wel komt, wanneer dan.
Het probleem zit hem er meer in dat een trein vermoed ik niet van "rijdt niet" terug kan naar "rijdt". Bij storingen zie je in ieder geval vaak dat ze steeds een blokje van een iets van een half uur vooruit schuiven met welke treinen geschrapt worden naarmate de storing voortduurt. Ik zou het zelf prettiger vinden, op het moment dat er niets over de duur bekend is, alle treinen eruit gaan en dat dat weer ongedaan gemaakt wordt op het moment dat er een verwachte tijd is dat de boel het weer doet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Aparte reisadviezen krijg je als je van en naar Bde een reis plant.
Als ik van Bde terug naar Gdm een reis plan krijg ik het advies om eerst naar Mt te reizen en dan terug te gaan naar Ht :N

Volgens mij is dat tegen de reisregels van NS. Hoe dan ook moet je in- en uitchecken in Mt en kost het je meer dan direct naar Std of Rm te reizen en daar over te stappen op een trein naar Asd.

Als je dit als "normaal" advies uit de planner krijgt hoef je toch niet over te checken? daar het dan de snelste/meest efficiënte reisroute is?

En is het een verbinding op de dag of een laatste verbinding? Het kan met een laatste verbinding namelijk ook nog wel eens zijn dat deze afwijkt omdat er ergens net een paar minuten verschil in zit...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

Er was hier al geconcludeerd dat je dit niet als "normaal" reisadvies uit de planner krijgt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

marlies schreef:Het probleem zit hem er meer in dat een trein vermoed ik niet van "rijdt niet" terug kan naar "rijdt". Bij storingen zie je in ieder geval vaak dat ze steeds een blokje van een iets van een half uur vooruit schuiven met welke treinen geschrapt worden naarmate de storing voortduurt. Ik zou het zelf prettiger vinden, op het moment dat er niets over de duur bekend is, alle treinen eruit gaan en dat dat weer ongedaan gemaakt wordt op het moment dat er een verwachte tijd is dat de boel het weer doet.
Volledig mee eens. De meeste reizigers wonen/werken immers niet naast het station dus lijkt het minste wat je kunt doen als verbetering van de reisinfo dit gebeuren bij storingen oplossen.
Maakt het ook een stuk makkelijker om alternatieven te zoeken (als ik naar mezelf kijk zijn er vanaf m'n vertrekpunt aantrekkelijker alternatieven dan wanneer ik al op het station ben, dat zal vast op meer plekken gelden.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Wubbo »

In het algemeen wordt er bij een storing een uur of 2 uur in het voren opgeheven - tenzij de storing pas net optreedt natuurlijk, dan is het allemaal nog veel te onduidelijk. Of ver vooruit opheffen echt een verbetering is weet ik niet: het kan zijn dat je mensen onnodig laat omreizen, van hun reis laat afzien of reizen laat herplannen. Ik zou er zelf in ieder geval niet blij mee zijn, ik heb dan liever de optie om een reis niet-via te plannen zodat ik zelf alternatieven kan vergelijken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten