Trein blijft populair bij zelfmoord

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Vinny »

Ik ga er vanuit dat doktoren en psychologen genoeg kennis hebben om dat te kunnen beoordelen. Maar als leek denk ik er misschien te simplistisch over...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:Een tijdje terug was er een documentaire, volgens mij heette het "dag mams" ofzo. Dat meisje is uiteindelijk ook voor de trein gaan staan, maar plande dit zorgvuldig. Ze ging alle mogelijkheden af en besloot dat de trein het snelst was. :|
Ja het snelst wel. 140 eah.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Linkerspoor »

Vinny schreef:Ik ga er vanuit dat doktoren en psychologen genoeg kennis hebben om dat te kunnen beoordelen. Maar als leek denk ik er misschien te simplistisch over...
Dat doe je inderdaad. ;)

Bovendien moet je niet vergeten dat er veel mensen zijn met mislukte pogingen, die uiteindelijk toch er weer bovenop komen en later blij zijn dat het niet is gelukt. Met de pil van drion waren die al weg...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Vinny »

Ik vind zelfbeschikking over je eigen lichaam een groot goed. Wanneer ik ernstig ziek wordt wens ik zelf een eind aan mijn leven te mogen maken, zonder tussenkomst van God, de Overheid of één of andere betweter. Maar goed, dat zal men wel weer te liberaal vinden :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Linkerspoor »

Vind ik ook, maar.......

Moeten we mensen die in zo'n toestand verkeren dat ze niet helder over hun eigen willen kunnen nadenken, beschermen of niet?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Vinny »

Dat is natuurlijk een beetje een vicieuze cirkel. Op het moment dat je nog wel helder bent en kan nadenken wil je nog geen zelfmoord plegen, op het moment dat het leven voor jou een ondragelijk lijden is geworden kun je niet meer helder erover na denken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Aking »

loebd schreef:
Aking schreef:Ik zeg: tijd voor hekken op overwegen! 8-)

Of haal gewoon heel dat spoor weg danwel gooi het ondergronds... zijn we overal vanaf :mrgreen:
Had deze opmerking wel verwacht van jou aking.
Maar ik kom nu met een tegen argumend : denk eens aan de trein fotograafen ;)
Voor hun staan die oer lelijke hekken alleen maar in de weg ;)
En tja prutsrail heeft nu al de gekkehekke ziekte dus moedig ze vooral aan ( not ) ;)
Trein Fotografen?

Jammer dan! dan gaan ze maar vogeltjes fotograferen ofzo :|
Al die fokking treinenfapperts.... heb je toch niks aan? :mrgreen:

Karl schreef:Als je een bad vol laat lopen, er een slaapzak inlegt en er dan in gaat liggen en gaan snijden, dan heb je daar toch wat meer voorbereiding voor nodig dan op een station staan en voor de trein te springen. Dat kan je twee seconden van te voren nog doen.
Njah en dat speelt in veel gevallen ook nog mee...
Er zijn duizenden manieren om een einde aan je leven te maken, maar veel daarvan kosten veel moeite of pijn. En iemand die dood wil, wil meestal niet nog meer moeten lijden. In zo'n geval is bijvoorbeeld de trein dus een mooi middel, als het goed is ben je in een klap van je ellende af
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Linkerspoor »

Vinny schreef:Dat is natuurlijk een beetje een vicieuze cirkel. Op het moment dat je nog wel helder bent en kan nadenken wil je nog geen zelfmoord plegen, op het moment dat het leven voor jou een ondragelijk lijden is geworden kun je niet meer helder erover na denken...
Precies (Met natuurlijk wel weer uitzonderingen die dat wel kunnen..,), dat is dus juist ook het probleem met de pil van drion, of eigenlijk zelfs met euthenasie in de geestelijke gezondheidszorg in het algemeen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Dubbele P »

Misschien moeten we naast het spoor om de 500 meter kastjes met zulke pillen opstellen. Scheelt heel wat meters hekwerk en machinistenleed. ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door STF »

Mama! Mama! We hebben snoepjes gevonden langs het spoor, maar Tom viel er gelijk van in slaap!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Ruben »

Leuke illustratie. ;)
De pil van Drion was bedoeld als tweedelige pil. Pas na het innemen van de tweede pil zou de dood zijn intrede doen. Met het stel gekken wat er tegenwoordig -naast de suïcidale figuurtjes- rondloopt, is zo'n kastje natuurlijk weer niet veilig. Krijg je straks leraren die vergiftigd zijn door leerlingen enzo. Je kent het.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Aking »

En zo zal er nooit een oplossing komen...

Over een jaar of wat is elke centimeter spoor voorzien van hekken (overwegen bestaan dan niet meer, tunnels enzo) en kan geen enkel raam boven de 2e etage meer open... alle gevaarlijke medicijnen worden afgeschaft, op welke drug dan ook komt de doodstraf te staan...

En dan komen ze er achter dat het allemaal geen fuck geholpen heeft
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Stefan »

Aking schreef:En zo zal er nooit een oplossing komen...

Over een jaar of wat is elke centimeter spoor voorzien van hekken (overwegen bestaan dan niet meer, tunnels enzo) en kan geen enkel raam boven de 2e etage meer open... alle gevaarlijke medicijnen worden afgeschaft, op welke drug dan ook komt de doodstraf te staan...

En dan komen ze er achter dat het allemaal geen fuck geholpen heeft
Inderdaad, goed gezegd..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Vinny »

Gelukkig dat dit soort fatalisme niet meer tot het gedachtengoed van de spoorwegmedewerkers behoort. Nemen jullie ook geen parapluie mee als het gaat regenen, omdat het toch geen f*ck helpt? :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Daan »

Ik neem inderdaad geen plu mee als het regent, omdat ik weet dat dat regelrechte moordwapens zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Trein blijft populair bij zelfmoord

Bericht door Vinny »

LOL :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten