Mag ik even kwijt #10

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tsja, de Connexxion, hier presteren ze het om 5 minuten te vroeg te vertrekken, of bij een lijnovergang een pauze in te lassen, en vervolgens met +10 aan te komen kakken, als de donder gas te geven, en hopen dat de vertraging er aan het eind van de rit uit is... Nee, het wordt tijd dat GVB het vervoer naar alle randgemeenten (laten we zeggen: in heel de Stadsregio Amsterdam) gaat rijden :twisted:!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Geert »

*zucht* Kan me voor geen meter concentreren op mijn werk. Aan alle kanten geklets en telefoongesprekken, en door de combi zon+veel ramen is het een broeikas geworden...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stefan »

Ik wou dat hier de zon überhaupt scheen, maar ik heb de hele dag nog geen zon gezien. :(
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door tsov »

Leuk, fietspaden zonder pekel! Opeens ging m'n achterwiel rechtsaf :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Als je nou even aangeeft in welke trein je zat (tijd + plaats) kan ik eventueel misschien nog iets voor je opzoeken... :roll:
Luik - Mt gisteravond de 5369 (19:18 vertrek uit Luik) :pos:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daan »

tsov schreef:Leuk, fietspaden zonder pekel! Opeens ging m'n achterwiel rechtsaf :mrgreen:
Ja, zoiets had ik vorig jaar ook toen ik 's ochtends naar m'n werk fietste. Eerst m'n achterwiel naar links, toen m'n voorwiel rechts, en weer terug :P Stond opeens overdwars op de weg :lol:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door tsov »

Trouwens vandaag ook nog schaatsen gekocht :D Ik hoop ze morgen te kunnen gebruiken :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daniel »

Tja, ik had vanmorgen al wel schaatsen kunnen gebruiken om van de bushalte op 't werk te komen... de Utrechtse stoepjes waren in tegenstelling tot de Dordtse behoorlijk glad.
Vanmiddag/avond was 't trouwens precies andersom :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Meltrain »

Fles schreef: Keurig min of meer op tijd gereden vanaf Utrecht (vertrek 11:38) naar Maastricht en Luik. In Luik bleek een spoorboekje ineens het Godsvermogen van ELF euro te kosten (In NL 5,50, en ondanks wat broodnodige verbeteringen is de NL versie nog steeds VEEL beter). Dus ik neem die vette IC die 200 km/h rijdt over de Neubaustrecke Ans - Leuven :P

Tenminste.... als hij de helling bij Ans op kan komen dus :x Hoppatee, +31. Nou ja, ik had eerder deze week al eens +172 meegemaakt, dus allez.
Toevallig een gevalletje opdrukloc defect? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door dvdhoven »

Ik had geluk van vroeg zijn (5:10 - 5:25), dan is de sneeuw nog vers en kun je er nog wel in fietsen :) Verder hadden ze op een aantal fietspaden al een baan geschoven, waar maar licht sneeuw op gevallen was na het schuiven. Alleen hadden die knurften dwars over een fietspad een dikke rug laten liggen, die er vanmiddag nog lag. :cry: En vanmiddag was alles gestrooid en redelijk goed te rijden. Nog wel wat ruggetjes aan de kant. Stom genoeg een belangrijke oversteekplaats bij het winkelcentrum aan de Flora was niet schoongemaakt. Dikke sneeuwruggen en troep. :x Kou viel vanmorgen erg mee, net rond 0 graden.
Dick van den Hoven
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door tsov »

Ben benieuwd hoe koud het morgenochtend rond die tijd is :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Toevallig een gevalletje opdrukloc defect? :P
Nee, toevallig een gevalletje opdrukloc uitsparen :roll: Maar ik heb me laten vertellen dat als je als machinist goed met je materieel overweg kunt, dat je met een 1300 + sleep i11 in principe die helling op moet kunnen komen, als je weet wat je doet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, ik had vanmorgen al wel schaatsen kunnen gebruiken om van de bushalte op 't werk te komen... de Utrechtse stoepjes waren in tegenstelling tot de Dordtse behoorlijk glad.
Vanmiddag/avond was 't trouwens precies andersom :P
In Zeist was het vanavond spekglad, zeker vergeleken met Rotterdam dat ik aan het einde van de middag verliet (daar was geen gladdigheid meer te bekennen)... Op zich wel grappig, kon bijna schaatsen zonder schaatsen over de parkeerplaats voor de flat :P
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Aking »

T viel hier wel mee... alleen het wandelpaadje tussendoor naar de super was een dikek ijsbaan... maar zelfs het fietspad langs de dreef was goed gestrooid :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Geert »

Het fietspad was inderdaad goed te bewandelen, maar de stoep bij de Jordanlaan en de paadjes door het bos naar mn flat waren een glijbaan van jewelste :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Daniel »

Toch opmerkelijk dat de situatie zo kan verschillen op 'n vrij kleine afstand als Zeist - Utrecht, hoewel, ik heb 't in mijn geval natuurlijk wel weer over het uiterste zuiden van de stad.

En o wat was 't koud vanmiddag op Vianen Lekbrug... gelukkig was lijn 74 ietsje vertraagd en komt de 388 vaak al ruim voor vertrek aan, dus heb er niet lang hoeven wachten. Die laatste was echter weer flink vroeg in Sdt, kon ik daar alsnog 10 minuutjes bibberen (volgens dienstregeling is de overstap ri. Ddrs 4 minuten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Justin »

Och, die overstap is zo leuk. Heb die met Tsov een keer gedaan, en toen was dat kreng naar Ddrs ook nog eens 5 minuten te laat :P.

Vanochtend wilde mijn (toen nog werkende) fiets ook naar links, terwijl ik naar rechts wilde gaan!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door STF »

Vanavond vroeg een man die bij ons in het café zat aan me vader; kunt u me een lift naar huis geven?
Me vader begon bijna te lachen want die man woont in dezelfde straat als ons, wat zal het zijn, 100 meter verderop ofzo.
Goed die man had wat teveel drank op, maar kon nog wel goed op zijn benen staan dus die 100 meter lopen was heus wel gelukt. Me vader heeft de auto gestart, is met die man naar zijn huis gereden en ontving 4 euro voor de rit. :lol:

Dan had hij toch beter met de bus kunnen gaan, voor onze deur is een halte en voor zijn huis is de volgende halte. En de bus kost maar 1,50 euro!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Stefan »

tsov schreef:Ben benieuwd hoe koud het morgenochtend rond die tijd is :wink:
Hier is het momenteel een kleine -12 graden. Fijn, daar moet ik zo dus doorheen.. :roll: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Vinny »

Fles schreef:
Vinny schreef:
Huiskamervraag: In welke trein zat ik?
Als je nou even aangeeft in welke trein je zat (tijd + plaats) kan ik eventueel misschien nog iets voor je opzoeken... :roll:
Luik - Mt gisteravond de 5369 (19:18 vertrek uit Luik) :pos:
Bij deze: overwegstoring tussen 18:50 en 21:20. Treinen werden gedetecteerd die er niet waren, zodat de overweg ten onrechte dicht ging. Vandaar het langzaam aanrijden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Treinen werden gedetecteerd die er niet waren, zodat de overweg ten onrechte dicht ging.
Dat zou eigenlijk toch geen probleem moeten zijn, andersom is veel erger.

Het zal dan zeker komen door de mensen die, nadat de overweg een keer onnodig dicht is geweest, de volgende keer denken "nu zal er ook wel geen trein aankomen", dat het een gevaarlijke situatie wordt...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Vinny »

Zoals ik al zei: overwegen worden fail-safe aangelegd. Het is dus nooit zo dat ze niet dichtgaan als er wel een trein aankomt, maar altijd dat ze dichtgaan (-blijven) als er geen trein komt. Dat is de theorie, die in de praktijk voor 99,9% zo opgaat. Een overweg die langer dan 5 minuten (zeg ik uit mijn hoofd) dicht blijft liggen springt dat ding automatisch als storingsmelding bij het SMC. Deze geeft dan altijd een aanwijzing voorzichtig rijden af en dus onstaat er treinvertraging. Dit omdat mensen ongeduldig worden en de overweg negeren. Bij een langdurige storing wil het verkeer ook wel eens door de politie geregeld worden. De aanwijzing blijft dan volgens mij van kracht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door mb90 »

Vanmiddag kwam ik bij mijn stage uit een bespreking en toen viel mijn oog gelijk op dit:
Afbeelding

Ik dacht gelijk aan een flinke brand en dat was het ook. In Alblasserdam is een garagebedrijf in vlammen opgegaan (vermoedelijk aangestoken :x) en daarbij zijn 40 auto's en 2 speedboten verloren gegaan. Zie hier.

De rookpluim breidde zich overigens snel uit:
Afbeelding

Vanaf de bushalte (in Rijsoord) was de rook ook goed te zien en was de brand te ruiken:
Afbeelding

Uiteindelijk zag ik de rookpluim vanaf het Zuidplein zelfs boven Barendrecht Carnisselande hangen. Toch denk ik zo'n 15-20 km hemelsbreed vanaf Alblasserdam. Dat is niet niks.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door Dubbele P »

Je moet deze dagen toch wat als de CV het begeeft :wink:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #10

Bericht door tsov »

tsov en M57 zijn winters bezig vandaag 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten