Korte vragen #9
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Korte vragen #8
Dank, duidelijk. Niet dat ik er ook ooit eens gebruik van gemaakt heb overigens, meestal hebben mijn medereizigers zelf ook al korting.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Korte vragen #9
Waarom hebben stations als Zoetermeer Oost en Den Haag Ypenburg geen TB-aanwijzers op de perrons gekregen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
De functie van een TB op het perron is voor overstappers is mij ooit verteld. Aangezien er niks over te stappen is op die stations...
Re: Korte vragen #9
Iemand enig idee wat een busrit binnen Hoogeveen kost, als je geen chipkaart hebt? Het gaat om de stadtsdienst, dus Kleinschalig OV Drenthe (of zoiets) zou de concessie moeten zijn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #9
Twee euro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #9
maar ik ken stations waar ook geen overstap op een andere trein mogelijk is en deze borden wel geplaatst zijn.webguy schreef:De functie van een TB op het perron is voor overstappers is mij ooit verteld. Aangezien er niks over te stappen is op die stations...
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #9
Die goederenlocs passen ook niet bij een site over OV...casper_rzb schreef:Ik ben bezig met een website voor OV Rozenburg en ik wil graag jullie mening over de banner van de homepage.
Als het niet alleen over OV gaat, zou je de site ook niet zo moeten noemen en als het niet alleen over Rozenburg gaat, moet je daar in de naam weer wat aan doen.
Gaat het eigenlijk wel alleen over OV in Rozenburg en omgeving, past die Belgische bus inderdaad niet helemaal...
Je zou eerder kunnen kijken naar links een foto van een voertuig uit het verleden (bus of als die er kwam een tram) en rechts die Cxx-bus...
Bij de titel OV Rozenburg denken bezoekers volgens mij wel meteen alleen aan openbaar vervoer in Rozenburg, dus als je ook andere plekken en onderwerpen gaat behandelen, dat moet je volgens mij een andere naam gaan verzinnen...
Re: Korte vragen #9
Stations waar meerdere series voorbij komen bijvoorbeeld?zone5324bericht... schreef:maar ik ken stations waar ook geen overstap op een andere trein mogelijk is en deze borden wel geplaatst zijn.webguy schreef:De functie van een TB op het perron is voor overstappers is mij ooit verteld. Aangezien er niks over te stappen is op die stations...
Re: Korte vragen #9
Tussen Rotterdam en Gouda staan/stonden(?) op alle perrons richting Gouda een CTA maar op de perrons richting Rotterdam alleen op Rotterdam Alexander een CTA. Zoiets had ik ook wel verwacht tussen Gouda en Den Haag eigenlijk (waarbij Voorburg en Zoetermeer voor beide perrons een CTA hebben).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
Klopt, en de elektronische perronsaanwijders zijn er ook nooit gekomen. Dit is vooral op de stations Nwk en Cps zeer onhandig bij storingen :? .
Re: Korte vragen #9
Vraagje! Het valt mij op dat de lijnnetkaarten bij veel concessies op elkaar lijken. Qua stijl/achtergrond verschillen de kaarten van bijvoorbeeld Noord-Holland Noord, Zeeland, SRE, Achterhoek-Rivierenland en GroningenDrenthe nauwelijks van elkaar, terwijl de concessies wel door verschillende bedrijven uitgevoerd worden. Alleen Veolia heb ik met de lijnennetkaarten van Limburg iets compleets anders zien doen.
Weet iemand of hier één bepaald bedrijf achter zit, en welk bedrijf is dat dan? Of weet iemand hoe dat maken van een lijnennetkaart gaat?
Weet iemand of hier één bepaald bedrijf achter zit, en welk bedrijf is dat dan? Of weet iemand hoe dat maken van een lijnennetkaart gaat?
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #9
moet je eens op de verschillende kaarten in een van de hoeken of onderin de legenda kijken naar een (c) met een bedrijfsnaam.
veel kaarten komen inderdaad van hetzelfde bedrijf af (carto studio of zoiets)...
tevens is er door meerdere bedrijven gekozen voor eenzelfde stijl, zodat mensen elke kaart makkelijk en snel kunnen lezen (ongeacht het verschil in lijnennet)...
veel kaarten komen inderdaad van hetzelfde bedrijf af (carto studio of zoiets)...
tevens is er door meerdere bedrijven gekozen voor eenzelfde stijl, zodat mensen elke kaart makkelijk en snel kunnen lezen (ongeacht het verschil in lijnennet)...
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #9
staan er op die stations geen info/SOS-palen?KM46 schreef:Klopt, en de elektronische perronsaanwijders zijn er ook nooit gekomen. Dit is vooral op de stations Nwk en Cps zeer onhandig bij storingen :? .
en tja, NS gaat er steeds meer vanuit, dat er wel mensen zijn met internet bij de hand, dus informatie is dan via de digitale weg ook voorhanden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
Wanneer zijn busvervoerders echt 'touringcarfirma's' (of tourondernemingen)? Hoe zit het bijvoorbeeld met TCR, Van Fraassen Travelling, Van Oeveren, Pouw Vervoer, Smit Reizen etc.? Dit zijn vervoerders die lijndiensten rijden maar volgens mij niet echt lijndienst-vervoerders zijn. En hoe zit dat met Arriva Touring en Connexxion Tours bijvoorbeeld?
Ik zelf hanteert Arriva, Breng, Connexxion etc. als Stads- en streekvervoerders, Connexxion Tours, Van Oeveren, Pouw, TCR etc. als touringcarfirma's, maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Hoe zit dit precies?
Ik zelf hanteert Arriva, Breng, Connexxion etc. als Stads- en streekvervoerders, Connexxion Tours, Van Oeveren, Pouw, TCR etc. als touringcarfirma's, maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Hoe zit dit precies?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Korte vragen #9
OV-bedrijven zijn de bedrijven die op de verschillende concessies staan als uitvoerder.
alle overige bedrijven zijn eigenlijk touringcarbedrijven (ongeacht of ze ook OV-ritten rijden).
maar rijden ze OV-ritten behoort het personeel volgens de streek CAO betaald te worden en voor de overige ritten is de besloten busverver CAO voldoende.
als je maar een vergunning hebt om personen te mogen vervoeren.
maar er zijn genoeg vreemde constructies te vinden...
TCR heeft bijv. voor et rijden voor Arriva in HWGO TCR HWGO BV opgericht.
de chauffeurs die onder dit onderdeel vallen vallen onder de streekvervoer CAO.
ook als ze een pendeldienst rijden, krijgen ze hun normale loon uitbetaald.
alle overige bedrijven zijn eigenlijk touringcarbedrijven (ongeacht of ze ook OV-ritten rijden).
maar rijden ze OV-ritten behoort het personeel volgens de streek CAO betaald te worden en voor de overige ritten is de besloten busverver CAO voldoende.
als je maar een vergunning hebt om personen te mogen vervoeren.
maar er zijn genoeg vreemde constructies te vinden...
TCR heeft bijv. voor et rijden voor Arriva in HWGO TCR HWGO BV opgericht.
de chauffeurs die onder dit onderdeel vallen vallen onder de streekvervoer CAO.
ook als ze een pendeldienst rijden, krijgen ze hun normale loon uitbetaald.
Re: Korte vragen #9
Die info/SOS-palen staan er wel. Maar als je er gebruik van maakt tijdens een storing wordt je naar de informatieborden op het perron verwezen die er niet staat. Dit heb ik al twee maal mogen ondervinden.zone5324bericht... schreef:staan er op die stations geen info/SOS-palen?KM46 schreef:Klopt, en de elektronische perronsaanwijders zijn er ook nooit gekomen. Dit is vooral op de stations Nwk en Cps zeer onhandig bij storingen :? .
en tja, NS gaat er steeds meer vanuit, dat er wel mensen zijn met internet bij de hand, dus informatie is dan via de digitale weg ook voorhanden.
En niet iedereen heeft mobiel internet (zoals ik).
Re: Korte vragen #9
Ik ben nog nooit afgewezen door zo'n paal, gewoon blijven volhouden dat er geen borden staan en reisinformatie nodig hebt.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #9
Kent iemand een tooltje om het volgende te doen?
Stel: Verschillende mensen moeten zich uit alle uithoeken van het land zich op een bepaald tijdstip op een zaterdag verzamelen op een station in Nederland. Laten we zeggen:
- Om 7:30 op Utrecht CS
- Om 8:00 op 's Hertogenbosch
Iemand uit Vlissingen moet dan om 5:36 opstappen om om 7:40 in 's Hertogenbosch te zijn.
Iemand uit Groningen kan beide stations dan niet op tijd bereiken.
Hoe kan ik zo'n overzicht in elkaar draaien, zonder al die reisadviezen zelf uit te hoeven vogelen?
Stel: Verschillende mensen moeten zich uit alle uithoeken van het land zich op een bepaald tijdstip op een zaterdag verzamelen op een station in Nederland. Laten we zeggen:
- Om 7:30 op Utrecht CS
- Om 8:00 op 's Hertogenbosch
Iemand uit Vlissingen moet dan om 5:36 opstappen om om 7:40 in 's Hertogenbosch te zijn.
Iemand uit Groningen kan beide stations dan niet op tijd bereiken.
Hoe kan ik zo'n overzicht in elkaar draaien, zonder al die reisadviezen zelf uit te hoeven vogelen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
Heb je alle vertrekstations? Of wil je vanaf elk station in Nederland weten?
Re: Korte vragen #9
Vanaf elk station zou het beste zijn, al weet ik dat de hele provincies Friesland, Groningen en Drenthe af gaan vallen.
Gaat om de volgende tijden:
Asd 07:00
Ut 07:30
Ht 08:00
Ehv 08:25
Vl 09:05
Dit geeft ook leuke uitzonderingssituaties als Rtd en Ah die dan beide via Ut en Ht kunnen.
ik heb het al wel met paint-talenten in een kaartje kunnen gieten: http://i.imgur.com/o1lhDfZ.png (kleur van het cirkeltje om het station geeft aan naar welk station toe gereisd moet worden. Rood = dikke pech, lukt niet op tijd)
Gaat om de volgende tijden:
Asd 07:00
Ut 07:30
Ht 08:00
Ehv 08:25
Vl 09:05
Dit geeft ook leuke uitzonderingssituaties als Rtd en Ah die dan beide via Ut en Ht kunnen.
ik heb het al wel met paint-talenten in een kaartje kunnen gieten: http://i.imgur.com/o1lhDfZ.png (kleur van het cirkeltje om het station geeft aan naar welk station toe gereisd moet worden. Rood = dikke pech, lukt niet op tijd)
Re: Korte vragen #9
Een lijst van stations vanaf waar één van de tijden haalbaar is met vertrek op dezelfde dag >2.00u. De tijd is de vertrektijd, het tweede station is het station waarop je in de trein naar Köln stapt. Er is rekening gehouden met minimaal vijf minuten tijd op één van die stations.
- Spoiler: show
Re: Korte vragen #9
Wauw dank je :) Het is maar dat ik geen toegang heb tot de NS API anders was het me zelf wel gelukt. Maarre.... Volgens mij had ik helemaal niet gezegd dat deze reis naar Köln gaat
Re: Korte vragen #9
Zou het komen door de zwarte lijn op het kaartje?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
De genoemde tijden lijken ook wel verdacht veel op http://tweakers.net/acties/tweakersexpress/
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #9
Hehe je hebt me door Daar was het inderdaad ook voor bedoeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 211 gasten