NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door Zugführer »

Klaasje schreef:Volgens mij staat er niet dat hij van de poortjes af wil..
Dat staat er niet, maar hij wil één keer in- en uitchecken voor je hele ov reis. Hoe kan je niet hoeven uit te checken als er poortjes staan tussen het station waar ik met de trein aan kom en de bus die ik daarna wil nemen? Met andere woorden, om de poortjes voorbij te komen moet je uitchecken. Wil je naar één keer in- en uitchecken voor je hele reis botst dat nogal met het poortjesidee. Dat is wat ik bedoel :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door Vinny »

Dat hoeft niet, maar dan moeten alle transfers binnen de poortjes plaatsvinden. De metro van Parijs heeft dat systeem bijvoorbeeld. Ik zou sowieso de stads- en streekbussen dan niet meenemen, dat is tamelijk onzinnig, behoudens een enkele lijn als de Zuidtangent. Voor trams in binnensteden wordt het ook lastig, in een stad als Istanbul heb je poortjes bij de tramhalte. Dat vreet werkelijk ruimte, staat uiterst lelijk in het stadsbeeld en frustreert de doorstroming. Aan de andere kant, het systeemverschil tussen tram 5 en metro 51 qua inchecken is een mooi voorbeeld van de ultieme verwarring. Bij de tram check je in op het voertuig, voor de metro op het station. Ik merk dat mensen daar best veel moeite mee hebben.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door baladid »

Tramhaltes met poortjes zijn bovendien wel erg simpel te ontwijken. Het zelfde probleem heb je in Enschede ook, daar kun je ook zo omheenlopen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door WSM »

Vinny schreef:Ik heb dan eigenlijk liever dat je bij overstappen altijd moet "omchecken". Dat is tenminste duidelijk, en je kunt het technisch wel regelen dat je dan niet op extra kosten gejaagd hoeft te worden.
Ja tuurlijk, cross-platform overstap, maar eerst wel met zijn allen omchecken hoor...
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door VIRM »

Volgensmij kan dat alleen lukken met treinvervoerders onderling.

Maar als je toch bezig bent om vanuit reizigersperspectief te denken... Dan mag 'ie meteen van mij overal poortjes neerkwakken, zodat ik nooit meer zo'n prutpaaltje hoef te zoeken. Lees je mee, Timo? :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door marvinkok »

baladid schreef:Tramhaltes met poortjes zijn bovendien wel erg simpel te ontwijken. Het zelfde probleem heb je in Enschede ook, daar kun je ook zo omheenlopen.
Dat moet je even toelichten... De poortjes op het station loop je niet maar zo omheen en een tram hebben we niet...
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door hauptbahnhof »

In Antalya had je ook tourniquettes op de tramhalte maar met een beveiliger erbij. Dus omzeilen was er geen sprake van.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door baladid »

marvinkok schreef: Dat moet je even toelichten... De poortjes op het station loop je niet maar zo omheen en een tram hebben we niet...
Je kunt via dat stuk spoor tussen 4a en 4b langs....
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door Obus »

hauptbahnhof schreef:In Antalya had je ook tourniquettes op de tramhalte maar met een beveiliger erbij. Dus omzeilen was er geen sprake van.
Als je in Nederland ieder poortje gaat beveiligen dan is de NS/GVB etc. binnen de kortste keren failliet.
De mortuis nil nisi bene
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door dennistd »

baladid schreef:
marvinkok schreef: Dat moet je even toelichten... De poortjes op het station loop je niet maar zo omheen en een tram hebben we niet...
Je kunt via dat stuk spoor tussen 4a en 4b langs....
Ja, dan moet je gaan spoorlopen... Op die manier kun je bij elk station de poortjes wel omzeilen, als er een overweg in de buurt ligt.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door WSM »

Inmiddels is er meer innovatief nieuws: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... art-146288

Interessant is de passage "Naast reizen op de bankpas ziet Mortier ook mogelijkheden om in de verdere toekomst zonder in- en uitchecken te reizen."

Misschien moet iemand deze busybodies eens uitleggen dat ze daar in 1839 al een oplossing voor hadden.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door Frans F »

Klinkt net zo waarschijnlijk als zelf sturende auto's.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: NS directeur wil 1 keer inchecken voor heel OV

Bericht door Dagren »

Ik denk dat mensen die bezwaren hebben tegen de OV-Chipkaart vanwege de mogelijke privacyrisico's, erg blij zullen zijn met een vervoersbewijs die je locatie via GPS volgt. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten