Wat te denken van de 7400 serie met de oude dienstregeling? Asdz was een veel voorkomend eindstation voor treinen vanuit Driebergen Zeist.Hoe Amsterdam Zuid er in is gekomen weet ik niet, maar blijkbaar kan dat dan wel tevoorschijn getoverd worden, dus wordt dat maar getoond, aangezien dat nog enigszins in de richting is
CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het ging hier om de CTA van Ede-Wageningen, die Amsterdam Zuid toont. Daar kwam de oude 7400 toch echt niet langs.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
5 minuten wachten op Asdz leverde al 3 opmerkelijke CTA-foto's op:
De s3100 staat wat vreemd aangekondigd op het DVM-scherm:
De aankondiging voor de s4300 mist wat tekst bij het rode flapje:
En de aankondiging op de CTA voor de s3100 mist het flapje "Nijmegen":
Verder mistte voor diezelfde s3100 Arnhem op de CTA in Driebergen. Lekker bezig dus ;-)
De s3100 staat wat vreemd aangekondigd op het DVM-scherm:
De aankondiging voor de s4300 mist wat tekst bij het rode flapje:
En de aankondiging op de CTA voor de s3100 mist het flapje "Nijmegen":
Verder mistte voor diezelfde s3100 Arnhem op de CTA in Driebergen. Lekker bezig dus ;-)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Haha, oh die eerste had ik al vergeten, maar zag ik ook van de week uiteraard!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De CNL naar Milaan en Wenen maakte volgens de utrechtse CTA op spoor 14 nog een uitstapje naar Utrecht Zuilen en Maarsen.. opvallend genoeg stond het aan beide kanten van die CTA zo gemeld.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Haha das wel een goeie om zo'n 'grote' trein daar te laten stoppen
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De eindbestemmingen 'Breukelen' en 'Schiphol' zitten er nog niet in bij Driebergen-Zeist. Van Breukelen kan ik me dat nog enigszins voorstellen, maar ik dacht dat Schiphol zo'n standaardbestemming was die in alle CTA's zit. :o
Verder toonde zo'n digitale Treinaanwijzer achter de s17400 naar Breukelen als bijzonderheid 'Stopt niet in Amsterdam Amstel en asdm;;'. Behalve dat het overbodig was, vond ik het ook vreemd dat Amsterdam Muiderpoort niet volledig of als MP werd getoond.
Verder toonde zo'n digitale Treinaanwijzer achter de s17400 naar Breukelen als bijzonderheid 'Stopt niet in Amsterdam Amstel en asdm;;'. Behalve dat het overbodig was, vond ik het ook vreemd dat Amsterdam Muiderpoort niet volledig of als MP werd getoond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
MP is inderdaad een gangbare afkorting op de CTA met flapjes, dat zou dus inderdaad een betere keuze zijn geweest :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het zal wel een bug in de TAS-schermen zijn, die twee puntkomma's lijken ook niet te kloppen :)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Trein t5018 op Ddr vertrok vanochtend vanaf spoor 20, en had gelijk zin om na De Vink door naar Haarlem te gaan :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Viel me vanmorgen in Rotterdam op dat de t4024 weer gewoon met "Amsterdam Centraal" als bestemming op de CTA's stond, dat was toch Breukelen geworden in de eerste weken nieuwe dienstregeling?
Klein detail: bij de treinsoort was het nu ook ineens weer een Sprinter i.p.v. stoptrein geworden
Klein detail: bij de treinsoort was het nu ook ineens weer een Sprinter i.p.v. stoptrein geworden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Inderdaad, er heeft even Breukelen als eindbestemming gestaan. Wel stond toen op de digitale mini's in de tunnel al wel Amsterdam Centraal als eindbestemming aangegeven.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gisteren had men te Hgl na jááren weer het flapje "Internationale trein" terug gevonden voor de t147. In de vorige dienstregelingen werd m.b.t. de trein naar Berost/Szcz gewoon helemaal niets over 't treinsoort vermeld.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Toch zal dat flapje niet ver zijn geweest...
In de VIRM vanuit Heerlen richting Schagen stond er vanmiddag 'Schagel' i.p.v. 'Schagen' op het binnendisplay van de coupé waarin ik zat.
In de VIRM vanuit Heerlen richting Schagen stond er vanmiddag 'Schagel' i.p.v. 'Schagen' op het binnendisplay van de coupé waarin ik zat.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In Breda Prinsenbeek (al dan niet met streepje ;-)) weten ze ook hoe ze af moeten korten:
Vertrek 20.24 Sneltrein
L Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht
R'dam Lomb, -CS, Schiedam C
Delft, Den Haag HS, Leiden C
Heemstede-A, Haarlem, Sloterdijk
AMSTERDAM CENTRAAL
En dan is het boekje rechtsboven gewoon nog leeg. Misschien kunnen ze daar Rotterdam Blaak en Den Haag Laan van NOI eens opzetten? Het is maar een ideetje ;-)
Vertrek 20.24 Sneltrein
L Zwaluwe, Dordrecht Zuid, Dordrecht
R'dam Lomb, -CS, Schiedam C
Delft, Den Haag HS, Leiden C
Heemstede-A, Haarlem, Sloterdijk
AMSTERDAM CENTRAAL
En dan is het boekje rechtsboven gewoon nog leeg. Misschien kunnen ze daar Rotterdam Blaak en Den Haag Laan van NOI eens opzetten? Het is maar een ideetje ;-)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik had van de week een ICMm met de tekst "Gorinchem" in plaats van "Groningen".
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Tja, verschilt ook niet zo veel, Gn of Gr.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Een knap staaltje logica bij de actuele vertrektijden van Rtd. De 5000 van 16:49 uur naar Leiden staat gewoon aangegeven, maar eronder staat: Rijdt niet verder dan Rotterdam.. Om 16:55 uur was de trein verdwenen van de vertrektijden en toen zag ik bij de vertrektijden van Delft dat hij gewoon rijdt. :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het is mogelijk dat de trein als leeg mat. heeft gereden tussen Rotterdam en Delft. Dat wil in sommige gevallen nog wel eens voorkomen, zodat de trein niet hoeft te stoppen op Schiedam Centrum en Delft Zuid, want dit zou dan tot een olievlek van vertragingen leiden. Ik blijf het een wonderlijke manier van bijsturing vinden, maar dit is dus wel eens gebeurd...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ideetje: 'Stopt niet te Schiedam Centrum, Delft Zuid'?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Formeel moet de trein ontruimd worden, een nieuw nummer krijgen en afgesloten rijden als leeg mat. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Volgens mij is de keren waar Vinny op doelt (Rover viel er geloof ik eens over) niet leeg gereden, maar werd er alleen niet gestopt op Dtz en Sdm. De trein zal dan ook wel niet ontruimd zijn (kost ook tijd, overigens) en niet een nieuw nummer gekregen hebben.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het gebeurt dus in de praktijk niet
Maar ik kan me herinneren dat een vergelijkbaar iets zich afspeelde met de stoptrein Breda - Utrecht, die oorspronkelijk tussen Tilburg en 's Hertogenbosch als 'leeg mat' is ingelegd. Dat heeft uiteindelijk de dienstregeling niet gehaald (gelukkig).
Maar ik kan me herinneren dat een vergelijkbaar iets zich afspeelde met de stoptrein Breda - Utrecht, die oorspronkelijk tussen Tilburg en 's Hertogenbosch als 'leeg mat' is ingelegd. Dat heeft uiteindelijk de dienstregeling niet gehaald (gelukkig).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Dat heeft wel degelijk de dienstregeling gehaald! Er is nog enige tijd leeg gereden op dat traject, maar als ik me niet vergis was het zelfs al voor het eerste wijzigingsblad alweer aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Gelukkig wel.
Het was complete onzin om de trien te ontruimen voor een stukje waar hij sowieso moet rijden. Sindsdien wordt trouwens ook op vertrekstaten vermeld dat het een rechtstreekse stoptrein Utrecht-Breda is.
Het was complete onzin om de trien te ontruimen voor een stukje waar hij sowieso moet rijden. Sindsdien wordt trouwens ook op vertrekstaten vermeld dat het een rechtstreekse stoptrein Utrecht-Breda is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten