OVer je reiservaringen in juni 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

De RET en vrijdag de dertiende was geen goede combinatie. Heb twee defecte metro's en een zeer vertraagde tram gehad :? .
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marlies »

Ik had gisteren 2 minuten en 46 seconden vertraging.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren ging het bij Leiden Centraal, wellicht door de werkzaamheden, niet echt helemaal lekker met de dienstregeling.
Ik kwam daar aan om de trein van 00:57 via Haarlem naar Sloterdijk te nemen. Die stond nergens op de kleine schermen in de hal bij het oorspronkelijke vertrekspoor. Toen ik boven was, was het op het perron ook erg rustig. Eenmaal op de app gekeken zag ik dat hij vandaag niet reed.
Eenmaal weer beneden in de stationshal werd ik gelukkig aangesproken door iemand van S&V, die eerst een taxi begon te regelen, maar dat vervolgens weer afbelde omdat er toch een trein via Schiphol naar Amsterdam Centraal zou gaan (die overigens helemaal niet op de NS app stond aangegeven). Dus heeft hij mij naar 8a gebracht. :) Later zag ik dat de eerste nachtnettrein met +44 reed, en nog een IC met een latere officiele vertrektijd met +14 reed. Dus wellicht is die treind ie ik had willen nemen omgeleid? In ieder geval op tijd op Sloterdijk aangekomen voor de aansluiting op Sloterdijk. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Jurre »

Bij een of andere wielerronde van de Politie en Polizei, welke in Hilversum startte, reed een oude DAF ''Tourbus'' mee. Kenteken was meen ik BG-85-RD.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

Klopt.

Je kan een Nederlands kenteken hier nakijken en alles over dit voertuig opvragen:

http://www.rdw.nl/particulier/Paginas/default.aspx
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

De chauffeur van lijn 16 in Utrecht vanochtend naar de Vechtsebanen dacht volgens mij dat het hartje winter was, bloedheet in de bus :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door microshit »

Zo had ik er laatst ook eentje... Verwarming stond vol aan (kon m'n been er niet eens tegenaan houden), terwijl de airco zo nu en dan weg viel -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Had vanmorgen de "beruchte" t11720, deze IC van Amersfoort naar Utrecht V 7.40 uur staat al een behoorlijke tijd in de top 10 van volle treinen. Was dus wel wat opmerkelijk dat deze naar mijn idee rustiger was dan de trein van een halfuur eerder die ik normaal heb, ondanks dat die van 7.10 uur een bak meer telt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Milco »

Maar goed dat ik ruim op tijd op de bushalte Sonneheerdt in Ermelo stond voor lijn 205 naar Harderwijk van 16.03 uur. 9292 gaf 'm al aan met -6 en we rijden nu met -5... -o-
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door casper_rzb »

Vanmorgen vloog ik door cxx amba 8333 om dat die even een noodstop moest maken omdat er iemand er net voor zat te rennen.
Ik was net aan het uitchecken... en dan die noodstop dan vlieg (letterlijk) je door een amba...
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag was het feest op Lijn 4 Eindhoven, Heesterakker - Station,
Afbeelding
Ik was met Lijn 20 Helmond Station - Eindhoven Station eerder op het station dan mijn vriend uit de 4 :!:
Lijn 4 kwam zelfs met +14 aan op het station omdat een make-up barbie tussen de deur zat :lol:,daardoor was de bus deur natuurlijk ook naar de klote. Na te hebben geshopt en op het terras te hebben gezeten gingen we weer naar huis. Dit keer viel er 1 rit uit van lijn 4 en kwam de volgende 15 minuten te laat,waardoor die rit met 1 gelede man en 1 gewone man werd gereden. Mijn vriend nam de gewone man omdat die fijner rijdt.(natuurlijk volgt er verwijtbare rituitval)

Ik nam Lijn 24 Helmond Station - Eindhoven Station en Lijn 52 Helmond, Brouwhuis - Brandevoort naar huis. Lijn 52 werd gereden door een chauffeur van Twin Tours,hij kreeg alleen een printje mee omdat de instructuur voetbal wilde kijken :mrgreen: Volgens de chauffeur rijdt Twin Tours structureel meerdere OV ritten (niet alleen lijn 26).
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring bij Amfs en uitgelopen werkzaamheden nabij Putten was de Noordoost vanochtend een beetje een rommeltje. De t12514 is met +19 in Rtd aangekomen, waarna de t12525 automatisch ook meer dan +10 meekreeg. De t2823 deed het niet veel beter met +8. Naar Den Haag heeft de t2016 ook ruim in de plus gereden en de t11723 werd aanvankelijk opgeheven, maar na wat heen-en-weer gebel zou deze toch wel gaan rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Te Amersfoort ook een hoop kerende treinen hierdoor: t11619 keerde op de t11618 op spoor 7, de t5817 op de t5818 op 5 en op spoor 2 stond nog een opgeheven s5600 die daarvandaan richting Utrecht zou vertrekken.
Sowieso apart om tijdens een ritje Amersfoort - Utrecht liefst drie 5600en tegen te komen: eentje op Amersfoort zelf, eentje voor een rood inrijsein van Amf en vervolgens bij Overvecht weer eentje.

Terwijl de 11618 nog gewoon op Amersfoort startte was de t11720 daar volgens de borden juist opgeheven. Zal knus geworden zijn in de omliggende treinen gezien dat een van de drukste van de spits schijnt te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door ODRAIL »

Door een stroomstoring bij de Rotterdamse metro was het vanmiddag weer eens een aardige puinzooi :? .
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Anne »

Bij NS en stroomstoring bij Leiden.
En de ICD rijdt ook niet.
Stroomstoring Leiden

Door een stroomstoring is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Leiden.
Reizigers wordt geadviseerd Leiden te mijden.
Tussen Rotterdam/Den Haag en Schiphol/Amsterdam/Haarlem kunt u het beste omreizen via Utrecht Centraal.
Tussen Den Haag C, Laan van NOI en Mariahoeve mag u met een NS vervoerbewijs gebruik maken van randstadrail 3 en 4 en tramlijn 6.
Door een defecte trein rijdt de IC Direct tussen Amsterdam en Breda niet.

We houden u via deze site op de hoogte.

Update 09:08 uur
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marlies »

Waarom is die ICD nou nog steeds zo belabberd qua betrouwbaarheid? Is dat nog steeds hetzelfde ERTMS-gezeik of is er meer aan de hand?
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring bij Ternoot waren de RandstadRaillijnen opgeknipt in twee delen. Omdat een deel eindigt op Laan van NOI hoog werkt dit door op de dienstregeling van metrolijn E, die tegelijk met forse vertragingen had te kampen.

Afbeelding

N.B.: De melding van het defecte wissel staat er ook al dagen in, maar daar is niks aan de hand.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Ronald »

marlies schreef:Waarom is die ICD nou nog steeds zo belabberd qua betrouwbaarheid? Is dat nog steeds hetzelfde ERTMS-gezeik of is er meer aan de hand?
Wel raar dat in de titel van de huidige storing het traject Amsterdam-Antwerpen wordt genoemd i.p.v. Amsterdam-Breda.
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Kevster »

Meer de reiservaringen van anderen. Een stel studenten kwam -denk ik- uit de trein en moest naar de Aletta Jacobshal van de universiteit in Groningen. Dus wilden zij met lijn 9 mee. Nu is het zo dat die om-en-om wel en niet naar Zernike rijdt. En bij die studenten ging het er niet in dat dat onder hetzelfde nummer en vanaf dezelfde halte gebeurt op het station. Ik citeer: "dat is ook weer typisch Groningen, je bent er net krijg je dit gezeik alweer". Waarna ik ze maar netjes heb gewezen op de bus die even verderop klaarstond als lijn 11. :mrgreen:
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Erik1100 »

Mijn OV-kaart wilde niet inchecken vandaag, dus ben ik maar half gaan treinen en half gaan bussen. Ik merkte op dat er een Duvedec G stond te Sloterdijk, wachtend op een groepje reizigers. Ook maar eens naar de oudste bussen in de normale dienst geweest, zover ik weet: Almere, met Amba's uit 2003 en 2004.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Daniel »

Reizigers in de t5734 met bestemming Schiphol werden vanmorgen keurig geadviseerd bij Weesp om op de Sprinter naar Amsterdam Centraal over te stappen. Beetje jammer alleen dat ondanks dat de 5734 maar een minieme vertraging had de aansluitende t4634 exact op tijd wegreed zonder de omreizende reizigers de kans te geven over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Suus »

De s3000 richting Den Helder, die vandaag een extra stopt maakt op Amsterdam Bijlmer ArenA, moet dat volgens de aangepaste dienstregeling al om :23 en :53 over het hele uur doen. Voor een trein die om :10 en :40 over het hele uur vertrekt uit Utrecht is dat nogal een uitdaging, normaal staan er 17 minuten voor. Ik snap wel waarom het is zo is gedaan, want nu heb je in theorie geen conflict met de s4000, maar de reiziger in de trein denkt weer "NS is weer te laat, altijd hetzelfde!"
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door Michael »

Toen ik vandaag in de trein zat van Breda naar Rotterdam werd mij gevraagd een enquete in te vullen over de treinreis. Dat heb ik maar gedaan. Verder stopten de s1900 en s3600 extra te Tilburg Reeshof ivm de luchtmachtdagen
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door lint41 »

Erik1100 schreef:Ook maar eens naar de oudste bussen in de normale dienst geweest, zover ik weet: Almere, met Amba's uit 2003 en 2004.
Bijna, GVB Amsterdam rijdt nog met enkele Jonkheers van rond 2000.

Verder zag ik dat op Utrecht CS allemaal bordjes bovenop de kaartautomaten gezet waren, met op de 'dikke' iets in de trant van kaartjes kopen en alles voor de OV-Chipkaart, en op de andere alleen iets over saldo en bestellingen ophalen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in juni 2014

Bericht door marvinkok »

Twente heeft ook nog een paar Amba's uit 2003 ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten