DB IC bus

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Uit bestudering van de dienstregeling wordt deze gereden met twee bussen die in Eindhoven (of omgeving) hub standplaats hebben. Iemand enig idee wie, wat of waar?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eindhoven-Antwerpen & Eind-Dusseldorf met IC-bus DB vana

Bericht door Vinny »

Frans F schreef:Ik denk het niet, DB houdt het niet lang vol met dit soort afbraakprijzen.
DB is een OV-multinational. Die hebben wel wat adem om met tarieven te stunten. Dit zijn natuurlijk vanaf prijzen. Nadat de dienst ingeburgerd raakt zal het ongetwijfeld duurder worden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Vanmorgen aangekomen bij de Hermes stalling Dorgelolaan voor een gebroken dienst.
Daar lag een schrijven dat de Arriva IC Bussen gestald worden op het Hermes terrein en de chauffeurs toegang hebben tot de kantine.

Vanmorgen was er reeds 1 bus. Arriva Touring 283.
Ze gingen vandaag met 12 chauffeurs op routeverkenning, omstreeks 06.45 uur liepen ze met 2 man naar de bus om de chauffeurs op het station (denk ik) op te halen.
Toen ik om 18.45 uur naar huis ging was de bus net terug.

Vrijdag verwachten ze de andere twee in Eindhoven.

Er gaan er 2 rijden, 1 is reservebus.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Globetrotter »

Wordt het de Setra (maar dan in Arrivakleuren) die op iedere afbeelding te zien is of wordt er ander materieel ingezet?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door reisthijs »

Arrivakleuren? Het is een IC-bus dus ik verwacht de IC-buskleuren die we op alle plaatjes zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Michael »

De bus in is DB kleurstelling. Wit met een rode streep met DB logo en de tekst IC bus
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Ik heb er een foto van. Als iemand me verteld hoe ik die hier op kan zetten, dan komt het goed.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Michael »

via onder andere www.tinypic.com kan je je foto uploaden. Je moet dan wel even bij verkleinen op Message board zetten. Daarna de IMG link kopieren en hier plakken.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Afbeelding
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Busfoto.nl »

Mooi wagentje. Overigens al weer 5 jaar oud.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Alle drie de wagens zijn aanwezig.
Gaat om de 281, 282, 283.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Globetrotter »

Het blijft niet bij Düsseldorf- Eindhoven- Antwerpen.
http://www.ovmagazine.nl/2014/06/arriva ... an-rijden/
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door zone2000 »

Internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen van start

Sinds vandaag, maandag 23 juni, rijdt Arriva Touring de internationale buslijn Düsseldorf-Eindhoven-Antwerpen in opdracht van Deutsche Bahn. Vanochtend vond er een feestelijke introductie plaats op het busstation in Eindhoven. Het is de eerste tastbare samenwerking van ons met Deutsche Bahn.

Arriva Touring rijdt het traject met luxe dubbeldekker touringcars die van alle gemakken zijn voorzien. Zo is er een toilet aanwezig, gratis Wifi, extra beenruimte en zijn er ook snacks en drinken te verkrijgen. Er wordt gedurende 7 dagen per week met een minimale frequentie van drie keer per dag volgens een vaste dienstregeling langs vier haltes gereden, namelijk Düsseldorf Airport, Düsseldorf Haubtbahnhof, Eindhoven Centraal Station en Antwerpen Centraal. De reistijd tussen Düsseldorf en Eindhoven Centraal Station bedraagt anderhalf uur en tussen Eindhoven en Antwerpen is de reistijd één uur en een kwartier.

De ticketverkoop verloopt via Deutsche Bahn en zijn online verkrijgbaar via www.bahn.com/nl/icbus

Prijsvoorbeelden met en zonder BahnCard:
Antwerpen–Eindhoven vanaf 6,75 euro (met BahnCard 25), vanaf 9 euro zonder BahnCard
Eindhoven–Düsseldorf vanaf 6,75 euro (met BahnCard 25), vanaf 9 euro zonder BahnCard
Antwerpen–Düsseldorf vanaf 10,50 euro (met BahnCard 25), vanaf 14 euro zonder BahnCard
http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/price ... -bus.shtml

https://www.youtube.com/watch?v=FKk6cTIf_1U
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

In het clipje is op de Umweltplakette ook het oude nummerbord te zien. De bus reed (met een andere opschrift) vroeger in Duitsland: Afbeelding
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Hans »

Klopt. Een aantal al langer in gebruik zijnde IC Busverbindingen hebben een compleet nieuwe busvloot gekregen.
Voor deze nieuwe lijn zijn er dus 3 overgekomen naar Arriva Touring en derhalve geïmporteerd en voorzien van NL-kenteken.

Vanmiddag voor aanvang van mijn late dienst even met coördinator van Arriva gesproken. Er was vandaag zeker al enige belangstelling in de vorm van reizigers en (zoals hier ook al gepost) was de pers presentatie ook geweest. Hopen dat het wat wordt, ik vind het een geweldige aanvulling!
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door groningen »

Het schijnt dat de ADAC en Post ook busvervoer gaat aanbieden. Hamburg - Muenchen is 15 uur voor 50 euro.

https://www.adac-postbus.de/
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door zone2000 »

groningen schreef:Het schijnt dat de ADAC en Post ook busvervoer gaat aanbieden. Hamburg - Muenchen is 15 uur voor 50 euro.
15 uur :') dat is gewoon 2x zo lang als met de auto. ja een bus is langzamer en zal onderweg wel een paar keer stoppen, maar 15 uur in een bus :X
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door baladid »

Ik ben zelf volgende trajecten al met een bus gegaan:
Tübingen-Eibar (Baskenland)
Tübingen-Royan (Iets ten Noorden van Bordeaux)
Tübingen-Leeds
Tübingen-Siofok (Balatonmeer, Hongarije)
Münster-Aalborg
Kassel-Noorwegen (Drie uur achter Larvik)

Dat was alles met besloten groepsvervoer. In vier gevallen kende ik de meeste medepassagiers, in twee gevallen ging ik met hun samen op vakantie - de busreis was een prima teambuilding.

Hier even de dienstregeling:

Code: Selecteer alles

Hamburg (ZOB am Hbf)
06:15
Hannover (ZOB am Hbf)
08:35
Göttingen (ZOB am Hbf)
10:20
Kassel (Bf. Wilhelmshöhe)
11:25
Frankfurt (Hbf Mannheimer Str.)
14:20
Mannheim (ZOB am Hbf)
15:35
Karlsruhe (Hbf Südseite)
16:40
Stuttgart (Messe Ost)
17:55
Augsburg (P&R Nord)
19:55
München (ZOB)
20:50
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Suus »

Er wordt in Duitsland om het hardst gevochten om busreizigers nu de markt is opengegooid. Over een jaar of twee bestaat de helft van de bedrijven niet, zijn de tickets drie keer zo duur en de netwerken twee keer zo klein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door huibe »

Of kijkend naar de vliegtuig markt, blijft het zoals het nu is en wordt het zelfs nog uitgebreider! Niet zo negatief Bee
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Er wordt in Duitsland om het hardst gevochten om busreizigers nu de markt is opengegooid. Over een jaar of twee bestaat de helft van de bedrijven niet, zijn de tickets drie keer zo duur en de netwerken twee keer zo klein.
Zo goedkoop is het helemaal niet, afgezien van de gebruikelijke lokkertjes bij de introductie van nieuwe verbindingen. Verder klopt je verhaal wel. Veel bussen zijn matig tot slecht bezet en de investeerders leggen er momenteel zwaar op toe. Dat laatste zal natuurlijk niet zo blijven.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door waldo79 »

Maar kijkend naar de verbinding Eindhoven-Antwerpen, die wordt momenteel niet rechtstreeks aangeboden per trein. En de trein kan nooit concurreren tegen een reistijd van 1.15 uur (ietwat optimistisch voor de af te leggen 80 km) :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door fogeltje »

De reistijd Eindhoven - Düsseldorf Hbf is anders ook niet verkeerd. Volgens mij haal je dat met de trein (via Venlo) ook niet. Dat zou voor ons een serieus alternatief kunnen zijn in plaats van via Eindhoven/Helmond eerst naar Venlo en dan met de boemel die kant op. Meestal stappen we in Mönchengladbach over voor de richting Koblenz, dat komt omdat via Düsseldorf maar marginaal sneller is (en geen bus scheelt in Koblenz). Op deze manier kan de reis wellicht sneller worden. En of je nu in een bus of boemel zit maakt qua comfort in mijn ogen weinig verschil.
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Karl »

huibe schreef:Of kijkend naar de vliegtuig markt, blijft het zoals het nu is en wordt het zelfs nog uitgebreider! Niet zo negatief Bee
Ook daar zijn de prijzen omhoog gegaan, met Ryanair vloog je de eerste jaren nog voor €1, dat kan nu echt niet meer. Daarnaast zijn er inmiddels (nog meer) extra/hogere toeslagen gekomen.
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: DB begint busverbinding Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:De reistijd Eindhoven - Düsseldorf Hbf is anders ook niet verkeerd. Volgens mij haal je dat met de trein (via Venlo) ook niet. D
Bij een frequentie van drie keer per dag is het toch lastig concurreren met een trein die ieder uur rijdt.
In de praktijk blijkt steeds weer dat de rijtijd van veel minder belang dan de frequentie en de prijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten