Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

weet niet of het bijzonder is, maar ik heb het nog nooit gezien.

Via OVAUB zie ik dat de oude-dgb 4264 op het ogenblik op lijn 26 rijdt

Verder aan oude dgb's alleen de 4267 op lijn 12
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

De 4264 lijkt maar aan de eindhalte in Veldhuizen te blijven staan. Even in de gaten houden of de wagen daadwerkelijk wordt ingezet. Kan het me nauwelijks voorstellen. Voorzover mij bekend hebben de DGB's in al die jaren alleen maar op lijn 11, 12, 12s, 28 en 31 gereden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Volgens OVradar is hij bezig met rit 1091, dat is de rit die om 17.05 in Vleuten vertrekt en om 17.38 op Utrecht Centraal aankomt. Misschien heeft hij gisteren een ritje gemaakt naaar Vleuterweide en is hij daar blijven hangen?
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Heel vreemd allemaal. Inderdaad hebben deze wagens in hun bestaan (tot nu toe) alleen gereden op 11, 12, 12s, 28 en 31. Ik heb nooit enige aanwijzing kunnen vinden dat het bijna onmogelijke zou zijn gebeurd.
Iets anders. Een hoop wagens uit de voomalige 601-629 serie heeft een nieuwe apk en bij een aantal is gisteren het kenteken overgeschreven. Voor een aantal gelden beide opmerkingen. Zou er enig verband zijn met het verhaal dat rondgaat dat de resterende bussen uit deze serie in deze zomer zullen worden ingezet op de tramvervangende lijnen? Wie weet, inzet op 374 en 377 zou nog veel leuker zijn. Kan ik nog met plezier naar mijn werk in de laatste maanden van mijn ambtelijk bestaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag in elk geval minstens nog twee ex-GVU´ers op de dienst, die zag ik beide uitrukken. Opmerkelijk daarbij was dat er eentje rond half acht juist richting De Uithof uitrukte (Europalaan -> Beneluxlaan en dan aannemelijk Waterlinieweg gezien hij wel lijn 12 filmde)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Zag vanochtend rond tien voor half zeven de 4259 als lijn 28 op Busstation Oost.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

En ik zit nu in de 4263 (920) op lijn 12.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Ook de 4262 en 4270 schijnen weer actief te zijn op lijn 12 volgens OVaub (mooie site daarvoor trouwens, kende ik nog niet).
Het blijft vooralsnog dus vrij constant, de inzet van de dubbelgeledes. Hadden ze misschien toch 4 nieuwe extra moeten bestellen? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

4262 kan ik bevestigen, die zag ik uitrukken tussen twee gele broertjes in over de Van Zijstweg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

heb weer even geinventariseerd op OVAUB wat er aan DGB's rijdt op het moment:
lijn 12:
4206
4211
4214
4216
4262
4263
4270
lijn 28
4213
4217
4259

dus 4 oude actief en (maar) 7 nieuwe.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door lint41 »

De spitsversterkers van lijn 12 zullen rond half 11 al niet meer rijden (en dus niet opvraagbaar zijn), dus voor een eerlijke inventarisatie zal je rond 9 of 17 uur moeten kijken.
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Janmetdepet »

Op de stalling stonden rond 11:30 dan ook aardig wat gele dbg bussen te wachten. Op een blauwe bus bij de garage na waren die wel allemaal op de weg.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Iemand een idee wat er met de tramhalte Kanaleneiland Zuid is gebeurd? Op de plek waar de infopanelen hingen in de abri zijn nu houten schotten geplaatst. Dit is aan beide kanten. Is dit ook bij andere haltes zo?
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Dit is op alle halten het geval. Ik meen ergens ooit iets gelezen te hebben dat de panelen worden vernieuwd. Ik kan alleen dat stukje niet meer terugvinden.. :(
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Misschien dat ze toch naar een standaard formaat poster willen dan. Het infopaneel was wel overdreven groot.

De nieuwe U-OV poster was ook zo dik dat de verlichting er niet meer door heen kwam :P
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Zugführer »

Nog iets anders trouwens, ik heb deze week al 2 keer een rode GD bus langs zien komen die een instructierit reed. Dinsdag op lijn 77 en vandaag op lijn 251. Was een tijd geleden dat ik ze langs zag komen, ik dacht dat die al wel weer terug naar Groningen vertrokken zouden zijn
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Zugführer schreef:Nog iets anders trouwens, ik heb deze week al 2 keer een rode GD bus langs zien komen die een instructierit reed. Dinsdag op lijn 77 en vandaag op lijn 251. Was een tijd geleden dat ik ze langs zag komen, ik dacht dat die al wel weer terug naar Groningen vertrokken zouden zijn
Zolang de streekbussen nog omgebouwd worden naar een kleurenfilm zullen ze sowieso blijven. Ik heb ze tot nu toe alleen zien rijden met de bestemming 'Scholierenvervoer' o.i.d. Iemand enig idee waar dit voor is?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Scholierenvervoer rijden ze vanaf de Europalaan, dat zijn wat dingen die GVU vroeger uitvoerde en Qbuzz mee heeft overgenomen. Ik heb de afgelopen tijd echter geen GD-Citaro meer zien uitrukken daarvoor, maar er staat er wel eentje helemaal in de hoek tegen het hek van de stalling. 1+1 is hier vast 2 :wink:

Wat dubbelgeledes betreft: ik kwam bij de Bleekstraat nog een blauwe tegen vanmiddag, maar die zwarte nummers op blauw blijven toch lastig te lezen. In de stalling stonden nog wel een stuk of 4 gele DGBs en er stond ook nog een kleurrijk assortiment van die dingen bij de werkplaats.

Van de week viel ook nog wat anders op: de vertrekstaat van lijn 37 is ietwat van kleur verschoten op CS/Jaarbeurszijde. Althans, deze lijn die recent wat kleine wijzigingen had heeft nu een net wat lichter donkerblauwe vertrekstaat. In de bus die ik naar het station had vanmiddag was ook het rood op het display in de bus net wat minder knalrood, maar dat maakte de leesbaarheid van de eindbestemming nou niet echt beter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Op http://www.regiotramutrecht.nl staat inmiddels wat meer info over het tramvervangend vervoer komende zomer. Aldaar is ook te lezen dat vanaf 3 juli de dienstregelingen te raadplegen zijn.

Wat betreft de routes van de bussen viel me één wijziging op: lijn 361 rijdt vanaf Nieuwegein Stadscentrum de route naar IJsselstein en v.v. zoals die ook twee jaar geleden gereden werd, maar gaat vervolgens vanaf IJsselstein heel rechtstreeks over de A.C. Verhoefweg naar Utrecht. Voor de IJsselsteinse reizigers nu dus een stukken snellere pendeldienst.
Edit: kaartje erbij

En voor wie hoopte op wat exotisch bieden de veelgestelde vragen een teleurstelling:
Wat voor soort bussen worden ingezet?

Antwoord: De bekende gele standaard- en gelede bussen van U-OV, behalve op de lijnen 362 en 363, waarop een kleiner type wordt ingezet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:Nog iets anders trouwens, ik heb deze week al 2 keer een rode GD bus langs zien komen die een instructierit reed. Dinsdag op lijn 77 en vandaag op lijn 251.
...en vandaag op 265 :wink: Zag er vanmorgen eentje die lijn als instructierit rijden in z´n avondspitsrichting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Ik vind het wel leuk dat de de streekbussen zo druk aan het ombouwen zijn, als ze die dan ook gelijk een nieuw likje verf geven.
Je ziet bij sommige nog wel eens Connexxion er door heen schijnen :P.

Wel grappig dat ze alle streekbussen aan het ombouwen zijn terwijl de stadbussen ook nog niet af zijn, ik zie regelmatig nog op lijn 9 een zwart/wit scherm staan of grijs.
Ik weet niet of er wat aan de hand is met de tv ofzo dat het daarom zo is, ook nog wel eens andere versies gezien in stadbussen van de schermen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er rijden ook nog zat streekbussen met de oude versie op de schermen... ben wel benieuwd of de 4480 nu die een kleurenfilm heeft nog altijd met versie 1 op de schermen in de bus rondrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Etienne »

- Op de buffer bij lijn 12 stond vanochtend de 3212 met op de buffer "Opstapper 791 // Knppt Oosterwolde Busstation".

- Met de 4051 worden emissetests gereden, getuige de TNO-sticker over het lijnnummer en de vele apparatuur die binnen stond en achterop hing.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Waarom zijn de lijnnummers van de vervangende lijnen 160 en 360 niet andersom? Dan wist je tenminste: alle 3xx lijnen gaan naar Nieuwegein (en verder).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Ik neem aan dat lijn 160 ook zal stoppen op batau en wijkersloot? Staat namelijk niet ingetekend op de kaart.
Ov liefhebber, reizen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten