OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

In de s3600 rijdt DD-AR vanavond. deze vertrok om 19.48 uit Zl richting Rsd. Volgens mij wordt je niet heel blij als je daar het hele eind in moet zitten :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Het hele eind.. mwah, hooguit tot Oss. Als je van Zl naar Ht moet of verder, is het sneller om via Ut te reizen. Dikke kans dat de DDAR slechts tot Dv gaat om men daar over te laten stappen op de reguliere IC. Er zal wel weer een 3600 veels te laat vanuit Rsd in Dv aangekomen zijn..
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Dan zou hij +30 moeten hebben, immers wordt er tegenwoordig lang gekeerd in Zl.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Frank »

Oh, maar een +30 op die lijn is vandaag wel voorgekomen...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

Getuige een verhaal van iemand op FOK (treinentopic) was het nogal een gedoe in Ht m.b.t. de 3600.. hier bijvoorbeeld. Ok, wel iets eerder gebeurt, maar weet niet hoelang het nog druk was daar.. Trein van hierboven vertrok uiteindelijk met +20 uit Ht ri Zl
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Mja weet ik ook niet, ik kwam met de t565 (+25) binnen in Zl en stapte daar over op de t12763 (pünktlich), dus verder niet gezien waar hij vandaan kwam. Wel dat de mensen met de t763 mooi mochten zwaaien naar de sluitseinen van de 12763. Zo kon iedereen in Lw nog keurig hun treinen en bussen halen, wel jammer voor de rest though :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door BR628 »

565 met +25 -> 12763 dat kan niet, moet die 12763 niet de 12767 zijn?
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Excuus, moet de t12767 zijn idd. Het was immers om 19.48 dat ik de trein zag in Zl.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Geert »

Freek schreef:De omroep niet in Ah gehoord. Wel had men het over een ongeval tussen Laren en Driebergen waardoor reizigers naar Utrecht via Den-Bosch moesten omreizen.Lekker duidelijk, Laren ligt in het Gooi, Driebergen bij Ut.
Er was wel een ongevaal tussen Driebergen en Maarn. Klinkt als? :idea:
En @trein t12767: da's kennelijk een populaire trein, ik zat er ook al in (tussen Rtd en Ut, slapende :P).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Een wel erg opmerkelijk omroepbericht vanochtend op Utrecht Centraal, namelijk van de kersverse directeur van NS: Bert Meerstadt. Hij wenste alle reizigers een voorspoedig nieuwjaar. Het is weer eens wat anders...
Ik hoorde het ook op Den Haag Centraal vanmorgen, vond het nog wel grappig.

Verder ging mijn trein vanmiddag, de stoptrein van 17.15 uur uit Delft naar Roosendaal, volgens de koersrol naar Baarn :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door JeePee »

Geert schreef:Er was wel een ongevaal tussen Driebergen en Maarn. Klinkt als? :idea:
En @trein t12767: da's kennelijk een populaire trein, ik zat er ook al in (tussen Rtd en Ut, slapende :P).
Die trein heb ik eigenlijk altijd vanaf Gd als ik in Zevenhuizen ben, alleen nu had ik de hoop dat de t565 met +10 nog de t12565 ging halen in Zl. Mis gegokt, werd dus +25 :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Bij Hispeed hebben ze vast gedacht: Hoe kunnen we de 9200 vandaag weer eens vertraging geven. Dit keer: een railtender trolley in Amsterdam Centraal vanaf het perron het spoor in laten duikelen op spoor 14a.

Verder: voor de liefhebbers van sanitair in de trein had NS op de t5489 een los sprinter 2tje ingezet zonder wc dus.

En tot slot valt het me op dat sinds de feestdagen de ingangscontrole op Amsterdam Centraal niet meer is 's avonds. :D Eindelijk niet meer die domme figuren onder aan de roltrappen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door M57 »

Het gehele "BAS"-project is er inderdaad aan in de regio Amsterdam. Die "domme figuren" deden ook gewoon hun werk, ook al zaten er rotte appels tussen. Of moeten we de omroepers voortaan ook gaan schofferen als er weer eens wat verkeerd gaat, Caspar?

En die trolley in het spoor: ik hoop en vermoed dat het die gast was die het altijd nodig vindt om over het perron te sjeesen en dat wagentje als skateboard te gebruiken. Het zal 'm leren.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door IC3 »

BR628 schreef:Het hele eind.. mwah, hooguit tot Oss. Als je van Zl naar Ht moet of verder, is het sneller om via Ut te reizen.
Hmm, toch heb ik er in het verleden altijd voor gekozen om van Roosendaal naar Zwolle met de rechtstreekse trein te gaan, de s3600. Een overstap in Rotterdam van een paar minuten is ook niet prettig, blijven zitten in een iets langzamere trein wel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Het gehele "BAS"-project is er inderdaad aan in de regio Amsterdam. Die "domme figuren" deden ook gewoon hun werk, ook al zaten er rotte appels tussen. Of moeten we de omroepers voortaan ook gaan schofferen als er weer eens wat verkeerd gaat, Caspar?
Vrouwen werden eerder wel dan niet nagevloten. Reizigers werd totaal verkeerde reisinformatie gegeven (zeg dan niets of stuur ze door naar de infobalie)
Er heeft een lange tijd een man gestaan met een hele lange baard en sandalen zonder sokken(beetje type Marokkaanse schapenherder),
Met een railrunner, bonuskaart en een weekend retour uit 2007 Groningen- Utrecht centraal ben ik door hun controle gekomen.
Als er bij bv spoor 14 een paar meiden naar beneden kwamen werd er dikwijls iets door de portofoon doorgeroepen in het Turks/ Marokkaans naar collega's die ik dan ineens bij andere roltrappen naar voren zag lopen om ze na te gaan fluiten.
Met een spoorafwijking werden grote groepen mensen bij de roltrappen tegengehouden ineens.
Dit lijken me zeker een aantal zaken waardoor het project is geflopt.

Met dat nafluiten en dingen naroepen was het op een gegeven moment zelfs zo erg dat er vrouwen waren die er niet in hun eentje langs durfden te gaan.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Marc »

Het liep vanmorgen niet lekker op de Heuvellandlijn, de GTW's hadden last van de kou. Hierdoor reed de serie s32100 niet, de stoptreinen (s32000) werden meestal met twee GTW's gereden. Tijdens de rit viel me op dat het stel erg schokte tijdens het afremmen voor Voerendaal. Later zag ik dat er snelbussen reden tussen Maastricht-Meerssen-Valkenburg-Heerlen ter vervanging van de sneltreinen.

En ja, ook problemen bij de Maastricht-Brussel Express: de treinen t5356/t478, t456/t479, t458/t481 en t464/t486 reden niet. Vanmorgen hebben reizigers dus twee uur (als trein t480 gereden heeft) moeten wachten op een trein naar Brusz :shock:...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Vinny »

Er reden geen treinen van/naar Leuven vanwege een gebroken bovenleiding...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Mark »

Marc schreef:Het liep vanmorgen niet lekker op de Heuvellandlijn, de GTW's hadden last van de kou. Hierdoor reed de serie s32100 niet, de stoptreinen (s32000) werden meestal met twee GTW's gereden. Tijdens de rit viel me op dat het stel erg schokte tijdens het afremmen voor Voerendaal. Later zag ik dat er snelbussen reden tussen Maastricht-Meerssen-Valkenburg-Heerlen ter vervanging van de sneltreinen.
Nieuwerwetse meuk dat niet eens tegen een beetje vorst kan.... dat wordt nog wat met SLT enzo :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Freek »

Werd vandaag op alle stations het volgende omgeroepen: "Hier volgt een bericht voor reizigers.....pas bij het instappen op de gladde tree planken van de trein"?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Dubbele P »

Ik heb het in ieder geval niet gehoord. Wel zag ik gisteren dat de schoonmakers de treeplanken in Heerlen een extra beurt gaven. Nadeel was dat dit dan weer alleen aan de perronzijde gebeurde, dus Roermond was het eerste perron aan de andere kant en dus alnog levensgevaarlijk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Suus »

Ik vermoed van wel, heb het op meerdere stations gehoord.

De lightrail die iets over tienen uit Alphen aankomt in Gouda, moest vlak voor het inrijden van het station gereset worden door de conducteur, die daarvoor binnen een dakplaat openschroefde, een hoop schakelaartjes aan en uit zette, en daarna werd met een flink kabaal het laatste stukje gereden. Op spoor 9 in Gouda stond nog een lightrail met de lichten uit.

In Gouda kwam de Intercity richting Utrecht eerder dan de s4000 die er normaal voorzit, die werd aangekondigd met een vertraging van 15 minuten.
In Utrecht aan het eind van de ochtend een hoop vertragingen voor Intercities van en naar Den Bosch.
Vlak voor één uur viel het treinverkeer opeens stil tussen Naarden-Bussem en Weesp. Er werden twee treinen richting Weesp opgeheven, 2x SGMm keerde daar en zou teruggaan richting Amersfoort. Uiteindelijk zou het gaan om een defecte trein (?).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

De GTW's op de MerwedeLingeLijn hadden het blijkbaar ook al koud vanmorgen... was eigenlijk van plan de t32521 te nemen van Dordrecht Stadspolders naar Gorinchem, om daar dan op de Qliner naar Utrecht te stappen. Toen ik het perron op kwam lopen kwam daar echter net de t32512 (die op de t32521 keert) met +15 binnen.
Dan toch die maar genomen en over Rotterdam richting Utrecht gereisd, scheelde weer een half uur vertraging.

In ICMm 4020 achterop de t12723 was het trouwens nog best koud toen ik instapte, die zal wel net van het opstelterrein gekomen zijn. De verwarming deed wel z'n best, bij vertrek was het al een stuk aangenamer van temperatuur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daan »

Heb hier in het noorden nog niks gemerkt van eventuele problemen met GTW's. Alle ritten die ik gisteren en vandaag heb gemaakt, hadden op z'n hoogst +3.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Daniel »

Ik gok dat het specifieke problemen met de E-GTW's zijn. Tussen Dordrecht en Geldermalsen is volgens een melding op Somda afgelopen weekend nog een Plan V van NS ingezet om het ijs van de bovenleiding te schrapen, omdat de GTW's daartoe niet in staat bleken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van januari 2009

Bericht door Caspar »

Het is in Limburg ook wel iets extremer met het weer dan in Zuid Holland of Groningen/Friesland heb ik zo het idee.
Ik heb ook wel eens gelezen dat door voor aanvang van de treindienst er een soort extra stroomstoot door de bovenleiding kan worden gejaagd, om zo de ijsvorming tegen te gaan?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten