Korte vragen #9

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
benza

Re: Korte vragen #9

Bericht door benza »

Hello,

Is er een manier op een Dal voordeel abonnement kopen, zonder automatische verlenging?
Want via het ns website is het elke jaar automatisch verlengt :N;
Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)

En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)

Bedankt voor jullie antwoorden.
Benza
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #9

Bericht door Ardan »

benza schreef:En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)
Je kunt DV gewoon op je eigen kaart laten zetten (nummer invullen bij de aanmelding, heb ik ook gedaan), maar je krijgt wel verdere post en bonnenboekjes-geslijm en zo.
Ik doe ook maar wat
benza

Re: Korte vragen #9

Bericht door benza »

Ardan schreef:
benza schreef:En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)
Je kunt DV gewoon op je eigen kaart laten zetten (nummer invullen bij de aanmelding, heb ik ook gedaan), maar je krijgt wel verdere post en bonnenboekjes-geslijm en zo.
Ja ik will idd DV op mijn huidige kaart zetten. En ik probeer junk-mails zoals bonnenboekjes enzo te vermijden, al is het geen grote drama uiteraard...
patat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 27 jan 2014, 17:08

Re: Korte vragen #9

Bericht door patat »

benza schreef:Hello,

Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)
Je kunt het ook meteen na aanvraag opzeggen zodat het niet verlengd wordt. Dan ben je in elk geval niet te laat
benza

Re: Korte vragen #9

Bericht door benza »

patat schreef:
benza schreef:Hello,

Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)
Je kunt het ook meteen na aanvraag opzeggen zodat het niet verlengd wordt. Dan ben je in elk geval niet te laat
Helaas niet, je moet 3 maanden wachten na het begin van het abonnement...en dat moet per telefoon, niet via mijnns.nl.
Ik vrees dat eenmalige abonnement bestaan nu niet meer.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door webguy »

Per maand kan toch?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Korte vragen #9

Bericht door microshit »

Nope, Dal Voordeel à €50/jaar kun je alleen als jaarabbo afsluiten.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door reisthijs »

Na het eerste jaar zijn alle abonnementen nu per maand opzegbaar. Je zit er dus niet weer voor een jaar aan vast als je te laat bent met opzeggen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
benza

Re: Korte vragen #9

Bericht door benza »

Maar het is een eenamalige 50€ betaling toch?
Krigt ik dan een deel terug als ik mijn abonnement opzegt?

Ik vind altijd automatische verlenging behoorlijk irritant, ik wens een regelgeving tegen automatiche verlenging...
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Korte vragen #9

Bericht door verfmeer »

Ik dacht dat die er al was. Volgens mij kan je bij een automatische verlenging binnen een maand opzeggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Suus »

Na opzegging betaal je nog wel de rest van de maand (als jij op 15 juni bent gestart en je zegt het na het eerste jaar op 28 augustus op, dan betaal je nog tot 15 september), de rest (voor elke maand ongeveer €4,20) krijg je terugbetaald nadat je het product van je kaart hebt gehaald.

De regelgeving voor automatische opzegging is wel aangescherpt: automatisch verlengen mag maar dit moet wel duidelijk vooraf aangegeven zijn en na de initiële contractperiode mag je daarna op elk gewenst moment opzeggen in plaats van dat je er weer voor een bepaalde periode aan vast zit.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 20 jun 2014, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
benza

Re: Korte vragen #9

Bericht door benza »

Bedankt Bee voor de je duidelijke antwoord.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen #9

Bericht door Reiziger Delft »

Op de GVB-plattegrond van Amsterdam Centraal staan de haltes voor bus 22 en 48 in westelijke richting op 2 locaties aangegeven. Weet iemand welke de juiste is?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Suus »

De bussen stoppen in westelijke richting op beide haltes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #9

Bericht door Freek »

Met welk materieel rijdt de trein van 16.01 vanuit Amsterdam richting Apeldoorn naar verwachting?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Michael »

Dat is trein t1557 en die staat gepland met ICM
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen #9

Bericht door Reiziger Delft »

Bee schreef:De bussen stoppen in westelijke richting op beide haltes.
Bedankt voor je antwoord; ik heb de bus gevonden :)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #9

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: per begin juli kan je bij de Tickets en Service geen kaartjes met 40% korting meer krijgen. Wordt dit ook daadwerkelijk voor de loketmedewerkers onmogelijk gemaakt, of kunnen ze zeggen: 'voor jou maken we een uitzondering'?
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #9

Bericht door dennistd »

VIRM schreef:Klein vraagje: per begin juli kan je bij de Tickets en Service geen kaartjes met 40% korting meer krijgen. Wordt dit ook daadwerkelijk voor de loketmedewerkers onmogelijk gemaakt, of kunnen ze zeggen: 'voor jou maken we een uitzondering'?
Ik denk gewoon onmogelijk, volgens mij zag ik in Amersfoort dat het nu zelfs als niet meer mogelijk was bij het loket, en tot 9 juli nog wel bij de automaat maar daarna ook niet meer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Daniel »

Nou stond in de brief hierover voor trajectkaarthouders dat die hiervoor nog wel bij het loket terecht konden, maar daar zullen ze dan allicht ook gewoon het product op de kaart laden.
Hoewel het ook voor E-tickets gewoon mogelijk blijft die met korting te kopen voor de bewuste groep reizigers (en houders van een grensabonnement)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door reisthijs »

Volgens de pagina met veelgestelde vragen wordt het dan inderdaad op de kaart geladen:
Abonnementhouder laadt voor een reis buiten zijn traject een enkele reis of retour met of zonder korting op de kaart waar zijn abonnement ook op staat. Dit kan via de NS-kaartautomaat en balie. Een e-ticket (vol tarief en korting) is ook mogelijk.
Volgens datzelfde overzicht worden kaartjes met 50% korting nog wel in "papieren" vorm aangeboden.
Laatst gewijzigd door reisthijs op ma 23 jun 2014, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Suus »

Kaartjes met 50% korting worden volgens mij ook alleen gebruikt in combinatie met Interrail-passen, dan is een chipticket wel zo handig natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #9

Bericht door VIRM »

Dus als ik het goed begrijp, kunnen loketmedewerkers in ieder geval een reis op je kaart zetten?

Ik vraag het even, omdat ik zelf bijna blind bent, en het zoeken van CiCo-paaltjes op sommige stations behoorlijk uitdagens kan zijn (iets met onhandig geplaatst zijn, of als er drie paaltjes zijn en er loopt een trein leeg tijdens de spits is hij ineens ook lastig te bereiken).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #9

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:Dus als ik het goed begrijp, kunnen loketmedewerkers in ieder geval een reis op je kaart zetten?
Dat kan alleen voor houders van een traject- of grensabonnement.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #9

Bericht door waldo79 »

Ik mag toch aannemen dat voor blinden- en slechtzienden er mogelijkheden blijven om vanuit het loket handelingen te verrichten. Anders zou het werkelijk triest zijn :N
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten