Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door wouter15 »

Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

20 juni 2014

Schiphol krijgt in september een groot en uitgebreid scherm waarop reizigers informatie kunnen aflezen over alle openbaarvervoersaansluitingen. De borden vervangen de kleinere schermen, waarop tot nu toe enkel treintijden vermeld staan.


Volgens de NS speelt het grote informatiebord in op de behoefte bij zowel Nederlandse als buitenlandse reizigers, die vaak moeite zouden hebben met de kleine informatieborden bij de roltrappen naar de treinperrons. De in onbruik geraakte digitale megaschermen uit de stationshal van Utrecht Centraal worden hiervoor van stal gehaald. Lees verder
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Aking »

Dat ze die schermen nog ergens hebben liggen... Ik had verwacht dat die al lang in een container lagen :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door reisthijs »

Een mooie oplossing voor Schiphol.

Kan ik hier uit concluderen dat Utrecht geen groot scherm meer krijgt? -o-
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Suus »

Zo, hèhè, ze worden wakker.

De reisinformatie op Schiphol is voor de reguliere treinreiziger acceptabel, maar voor de vele medelanders en toeristen al vele jaren volstrekt onder de maat. Ik heb daar al heel wat keren over gecorrespondeerd met NS en ook nog op andere manieren er de aandacht voor gevraagd maar tot nu toe gebeurde er niets en nu eindelijk wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Aking »

reisthijs schreef:Een mooie oplossing voor Schiphol.

Kan ik hier uit concluderen dat Utrecht geen groot scherm meer krijgt? -o-

De hele bende in Utrecht zou in 2030 klaar moeten zijn, dus ik denk dat mochten ze nog een scherm willen tegen die tijd, ze wel een nieuwe bestellen (A)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door reisthijs »

De nieuwe stationshal is in 2016 klaar.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Geert »

Aking schreef:
reisthijs schreef:Een mooie oplossing voor Schiphol.

Kan ik hier uit concluderen dat Utrecht geen groot scherm meer krijgt? -o-
In Rotterdam zou een groot scherm ook niet misstaan. Als je nu vanuit de fietsenstalling of metro de tunnel inloopt is de eerste reisinfo van NS die je ziet overigens ook de TBP van spoor 1, hangt niet eens een T7 in de metrohal :N

Maar mooi dat de reisinfo op Schiphol nu verbeterd wordt. Jammer alleen dat de reisinformatie niet naar Engels vertaald wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Suus »

Geert schreef:In Rotterdam zou een groot scherm ook niet misstaan. Als je nu vanuit de fietsenstalling of metro de tunnel inloopt is de eerste reisinfo van NS die je ziet overigens ook de TBP van spoor 1, hangt niet eens een T7 in de metrohal :N
Dat is niet helemaal waar, helemaal aan het begin van de tunnel hangt een TB21. Een groter paneel had echter niet misstaan boven de tunnel (en dat extra grote balkon daar had ook niet misstaan als terras van een stationscafé)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Geert »

Die aan het begin van de tunnel is weggehaald.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Suus »

Dat is nogal een rare actie dan, maar goed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door VIRM »

Gelet op de enorme hoeveelheden bussen die voro de deur stoppen, wordt dat dus een en al gestuiter op dat scherm. :mrgreen:

Overigens mis ik nog steeds de oude treinaanwijzer onderaan de trap, die een eindbestemming aangeeft en dan gewoon met een pijltje of het spoor 1/2 of 5/6 is...
Beul van de blindegeleidelijn
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Karl »

Bee schreef:Dat is nogal een rare actie dan, maar goed.
Mijn ervaring was dat - vanwege de kleine lettertjes op zo'n scherm - er een 'opstopping' ontstond bij dat scherm, omdat mensen gingen stilstaan. Zo'n scherm kan je niet 'lopend' lezen. In combinatie met de vertraging bij de poortjes was dat niet zo'n succes. Maar er zijn wel twee schermen met reclame te zien. :(
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door webguy »

VIRM schreef:Overigens mis ik nog steeds de oude treinaanwijzer onderaan de trap, die een eindbestemming aangeeft en dan gewoon met een pijltje of het spoor 1/2 of 5/6 is...
De schermen die daar hingen op Schiphol waren veel te klein - inmiddels hebben ze nieuwe, grotere schermen opgehangen.

Wat betreft Utrecht - door de hoogte van de nieuwe hal was er eigenlijk geen plek voor dat ding (o.a. volgens de architect). Het scherm is weggehaald en moest voor onderhoud/garantie weg of zo iets.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Freek »

Klopt inderdaad. Ding zou niet meer passen in de hal. Dat Schiphol 'm nu krijgt is dus meer toeval dan wijsheid.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door webguy »

Volgens mij is de Schiphol Plaza overigens ook verwarmd... Die schermen op Utrecht konden niet super tegen de temperaturen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Suus »

Het mag dan wel verwarmd zijn op Schiphol Plaza, echt warm wil het er niet worden in de winter :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door webguy »

Meeste electronica is vooral gevoelig voor alles onder 0. Zo koud word het er geloof ik niet, toch?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door marlies »

Schommelingen zijn op zo'n plek vooral ook dodelijk voor zover ik weet. Als het er 's nachts heel koud wordt en dan in de ochtend opwarmt doordat de hal ineens vol staat met reizigers dan krijg je dat de lucht warmer en vochtiger wordt en de electronica nog kouder is dan de lucht waardoor dat vocht er op neerslaat en de boel sloopt. Tenminste, als het niet daartegen beschermd is. Onder nul heb je dat idd ook: dan vriest vocht vast op de electronica en als dat dan weer warmer wordt (doordat het scherm aangezet wordt) smelt het met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door reisthijs »

webguy schreef:Wat betreft Utrecht - door de hoogte van de nieuwe hal was er eigenlijk geen plek voor dat ding (o.a. volgens de architect).
Wat, de nieuwe hal is te hoog voor een groot scherm?!

O, wacht.. "volgens de architect"...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door marlies »

Die mensen hebben, mede op basis van het auteursrecht(!) belachelijk veel macht in dat soort dingen. De universiteit moest uit een gebouw de kerstboom weghalen. Want de architect vond een kerstboom kitscherig en dus niet bij zijn moderne gebouw passen. Totaal debiel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Schiphol krijgt blauw bord met OV informatie

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het mag dan wel verwarmd zijn op Schiphol Plaza, echt warm wil het er niet worden in de winter :|
Een verademing t.o.v. Hoofddorp "Centraal" mijn beste. Als ik de kans krijg breng ik veel liever op Plaza door.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 57 gasten