Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

VDL niet dan? De Citea's bouwen ze nu ook met Euro 6 motor.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Idem dito Solaris.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Alleen zit er geen importeur (zoals bijvoorbeeld Evobus) Die bussen van het merk Solaris in Nederland importeert. Zodoende zul je dus geen Solaris bussen in Nederland aantreffen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door nvdw »

Sinds dit jaar heeft Solaris wel degelijk een Nederlandse importeur: Van Tilburg Bastianen (o.a. DAF Truckdealer) in de regio Breda.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Sowieso hoef je natuurlijk geen importeur te hebben, al is dat wel handig. VDL heeft zijn bussen aan Düsseldorf en Berlijn volgens mij ook rechtstreeks verkocht.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

casper_rzb schreef:Ik weet niet of het al bekend was maar...
Zeeland krijgt Iveco Crossway's in de standaard Connexxion kleuren.
Zover mij bekend is dan.
Een vriend van mij uit Schouwen Duivenland is blij dat CXX Zeeland eindelijk nieuwe bussen krijgen :)
Hij vind de huidige bussen van Connexxion troep,alleen die met achterin een hoog gedeelte vind ie fijn (welke bussen zijn dit?)
Heb hem de foto's van het interieur van IJsselmond laten zien en hij vond het geweldig,de huidige stoelen van CXX en vooral Veolia zijn vervelend op ritten van meer dan 30 minuten. Heb wel vertelt dat het nog niet zeker is dat deze bussen worden besteld en dat onderaanemers met oude meuk kunnen blijven rijden (TCR en Van Oeveren)

Worden er ook nieuwe gelede bussen aangeschaft of blijven die in Zeeland rijden ?
Evt.kan een gedeelte van de Man's naar Breng om versterkingen op lijn 9/99/(199?) te rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Op dit moment rijden er twee types MAN Lion's City's: diesel in Noord-Zeeland en gas in Midden-Zeeland (deels ook geleed). De gasbussen blijven sowieso in Zeeland.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 21 jun 2014, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Voorlopig zou ik eerste maar even de definitieve beslissing over de aanbesteding afwachten. Het verhaal over het gunnen van de aanbesteding aan CXX vanwege de goede connecties met scholen lijkt me juridisch dermate dubieus dat ik niet verbaasd zou zijn als CBb beslist dat de boel opnieuw moet en dan wel eerlijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Ook dan blijven de MANnen op aardgas, want die moeten verplicht overgenomen worden. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Statler Rail »

Frans F schreef:Voorlopig zou ik eerste maar even de definitieve beslissing over de aanbesteding afwachten. Het verhaal over het gunnen van de aanbesteding aan CXX vanwege de goede connecties met scholen lijkt me juridisch dermate dubieus dat ik niet verbaasd zou zijn als CBb beslist dat de boel opnieuw moet en dan wel eerlijk.
Ik dacht dat het bezwaar er vooral mee te maken had dat alléén Connexxion de informatie over het gebruik van de OV-chipkaart had en de andere inschrijvers die niet kregen. Dat is natuurlijk alles behalve "level playing field"...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Het bezwaar is gebaseerd op deze zin: ''Gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland gaf aan dat Connexxion zich heeft onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert''. Hierdoor zouden per definitie alle overige vervoerders worden uitgesloten van de aanbesteding. Syntus heeft hier bezwaar tegen gemaakt en ik denk dat ze dit nog wel eens kunnen winnen.
Statler Rail schreef: Ik dacht dat het bezwaar er vooral mee te maken had dat alléén Connexxion de informatie over het gebruik van de OV-chipkaart had en de andere inschrijvers die niet kregen. Dat is natuurlijk alles behalve "level playing field"...
In dit geval zou het dan toch ook over moeten?
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door zone2000 »

CamilleKreemers schreef:Het bezwaar is gebaseerd op deze zin: ''Gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland gaf aan dat Connexxion zich heeft onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert''. Hierdoor zouden per definitie alle overige vervoerders worden uitgesloten van de aanbesteding. Syntus heeft hier bezwaar tegen gemaakt en ik denk dat ze dit nog wel eens kunnen winnen.
die zin komt in veel berichten voor, maar officieel heeft syntus nog niks naar buiten gebracht.

Wat de inhoud is van dat bezwaar wil Syntus niet toelichten.
http://www.ovmagazine.nl/2014/06/syntus ... e-zeeland/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Er valt mij een ding op in het artikel. Het waren 3 concessies die samengevoegd werden en niet 4 (zoals het artikel beweerd). De concessies Noord-Zeeland, Midden-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen. De Fast Ferry was in 2012 verlengd tot 2016 namelijk.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Ontwikkeling
Het is nog niet duidelijk wat deze juridische procedure betekent voor de ontwikkeling van het openbaar vervoer in Zeeland. Drie weken geleden al had duidelijk moeten worden welke bussen straks, na 14 december, gaan rijden en welke zullen verdwijnen. Zolang er geharrewar is over wie de concessie krijgt, wil geen van de betrokken maatschappijen hun plannen openbaar maken.
De witte bussen zouden toch blijven (was een eis)?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

In dit geval gaat het om de buslijnen, want daar wordt waarschijnlijk fors in gesneden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Kijk zo komt het al een stuk anders over ;). Overigens wist ik het al van het snijden in de buslijnen, maar van het artikel kwam het eerder over alsof andere vervoerders de witte bussen niet overnemen of zo.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Michael 1988 schreef:
Ontwikkeling
Het is nog niet duidelijk wat deze juridische procedure betekent voor de ontwikkeling van het openbaar vervoer in Zeeland. Drie weken geleden al had duidelijk moeten worden welke bussen straks, na 14 december, gaan rijden en welke zullen verdwijnen. Zolang er geharrewar is over wie de concessie krijgt, wil geen van de betrokken maatschappijen hun plannen openbaar maken.
De witte bussen zouden toch blijven (was een eis)?
Ja, zijn 6 jaar oud en gaan nog 6 jaar mee.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Op de 3679 en de andere CNG-bus(sen) afkomstig uit Haarlem-IJmond na dan ;)
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

De 3679 en de 3683 komen uit de regio Haarlem-Ijmond. De 3679 rijdt in hetzelfde witte kleurenschema als de rest van de MAN's, en de 3683 rijdt nog in het Connexxion-groen. Beide bussen zijn ongeveer 8 jaar oud... Weet er iemand eigenlijk wat er met de geledebussen (9264-9274) gaat gebeuren?
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Gino schreef:De 3679 en de 3683 komen uit de regio Haarlem-Ijmond. De 3679 rijdt in hetzelfde witte kleurenschema als de rest van de MAN's, en de 3683 rijdt nog in het Connexxion-groen. Beide bussen zijn ongeveer 8 jaar oud... Weet er iemand eigenlijk wat er met de geledebussen (9264-9274) gaat gebeuren?
Ook die blijven nog 6 jaar rijden.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Oke, en is het al zeker dat er 60 nieuwe Iveco Crossway's komen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Nee, want de concessieverlening is nog niet definitief.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Gino schreef:Oke, en is het al zeker dat er 60 nieuwe Iveco Crossway's komen?
Bestelling on hold, ivm bezwaarprocedure.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Het blijft een kwestie van afwachten dus...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten