Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Waarschijnlijk zal het bij de halten Batau-Noord en Wijkersloot hetzelfde gaan als 2 jaar geleden. Toen stopte alleen de 160 bij die halten. Voor de richting Nieuwegein-C zat de halte voor Batau-Noord toen nog bij de Citroen dealer. Bij Wijkersloot zat er toen helemaal geen halte richting Nieuwegein-C. Van de 361 weet ik nog dat die daar helemaal niet stopte, maar na een aantal weken weer wel, omdat het vreemd tegenover de reizigers leek.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Hier is de nieuwe nieuwsbrief van U-OV te lezen. Daarin staan onder andere de veranderingen die ze in de zomer en na de zomer doorvoeren. Ook staat er in dat er vanaf 25 juni een heuse U-OV app gedownload kan worden!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

De dienstregelingen van de tramvervangende lijnen staan nu trouwens ook op de U-OV site, alleen lijn 361 zijn ze "vergeten". Opvallend is in elk geval dat de 160 ook stopt bij het Europaplein en het Anne Frankplein, maargoed, aan de andere kant ook weer niet vreemd gezien die twee halten wel enige overlap in bedieningsgebied kennen met de tramhaltes Vasco da Gamalaan en 5 Meiplein.

Ook volgens die dienstregeling rijdt lijn 160 trouwens non-stop van Stadscentrum naar Zuilenstein. Aannemelijk worden de reizigers vanaf die tramhaltes verwezen naar de 374 en de 377. Vooral in Batau is dat immers een kwestie van naar de andere kant lopen en scheelt het niet zoveel in afstand (aan de andere kant van de trambaan dan weer wel)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Nachtlijn 412 gaat na de zomer een andere route rijden in Zeist. Zeist-west vervalt (werd ook weinig gebruik.van gemaakt). De bus gaat voortaan doorrijden naar station Driebergen-Zeist. In de Connexxion-periode was dit ook nog korte tijd de praktijk. Er schijnt daar een internaat te zitten dat nog redelijk wat stappers oplevert. Welke weet ik niet.

De 28/128/228-wijziging lijkt helaas door te gaan.
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Ofyles2 »

Misschien een goed idee om alle ritten onder lijn 28 te laten rijden? De extra lijnnummers beschouw ik als administratieve opvulling...
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Daar is het juist misgegaan de afgelopen maanden, door steeds hetzelfde lijnnummer te gebruiken, werden de passagiers niet veel wijzer van de eindbestemming (hoewel die ook getoond wordt op de bus, maar dat is een ander verhaal).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk de reden dat lijn 55 in Maartensdijk weer de route van de oude 138 gaat rijden?

Komt lijn 260 na de zomer eigenlijk nog terug? Ik las namelijk ook een advies op de site van Rocov Utrecht over het "uitfaseren van de spitstram".
Meltrain schreef:Waarom zijn de lijnnummers van de vervangende lijnen 160 en 360 niet andersom? Dan wist je tenminste: alle 3xx lijnen gaan naar Nieuwegein (en verder).
Ook deze vraag blijft staan. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

rm7 schreef:Daar is het juist misgegaan de afgelopen maanden, door steeds hetzelfde lijnnummer te gebruiken, werden de passagiers niet veel wijzer van de eindbestemming (hoewel die ook getoond wordt op de bus, maar dat is een ander verhaal).
Maar ligt dat dan aan de reizigers of aan de dienstregeling. Ik vermoed toch echt het eerste. Het gaat om welgeteld twee eindbestemmingen per richting, iets wat op een lijn als 65 zover ik zie ook nog nooit problemen heeft opgeleverd. En dan komen bij de 28 de lange ritten tenminste ook nog langs het eindpunt van de korte ritten, dus daarmee is het op die lijn juist makkelijker je fout te herstellen als je in de korte rit zat maar verderop moest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door CamilleKreemers »

ik heb toch de indruk dat ze in Utrecht geen wijzigingen dulden.
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door rm7 »

Daniel schreef:
rm7 schreef:Daar is het juist misgegaan de afgelopen maanden, door steeds hetzelfde lijnnummer te gebruiken, werden de passagiers niet veel wijzer van de eindbestemming (hoewel die ook getoond wordt op de bus, maar dat is een ander verhaal).
Maar ligt dat dan aan de reizigers of aan de dienstregeling. Ik vermoed toch echt het eerste. Het gaat om welgeteld twee eindbestemmingen per richting, iets wat op een lijn als 65 zover ik zie ook nog nooit problemen heeft opgeleverd. En dan komen bij de 28 de lange ritten tenminste ook nog langs het eindpunt van de korte ritten, dus daarmee is het op die lijn juist makkelijker je fout te herstellen als je in de korte rit zat maar verderop moest zijn.
Het is zeker ook de passagiers aan te rekenen. De meeste van de passagiers van de lijnen 11 en 28 waren immers niet anders gewend dan dat hun lijn altijd doorreed. Helaas blijft altijd een deel van de mensen slecht op de bestemming van een bus letten :wink:, men hoopt erop dat de verwarring minder wordt met deze constructie.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Meltrain schreef:Wat is eigenlijk de reden dat lijn 55 in Maartensdijk weer de route van de oude 138 gaat rijden?
Het straatje in Maartensdijk waar de bus tegenwoordig door heen gaat, is niet echt een straat die is ingericht voor een bus. Komt volgens mij door de breedte, en het aan beide kanten parkeren van de straat.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
sealynx
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 11:17

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sealynx »

Busfoto.nl schreef:Nachtlijn 412 gaat na de zomer een andere route rijden in Zeist. Zeist-west vervalt (werd ook weinig gebruik.van gemaakt). De bus gaat voortaan doorrijden naar station Driebergen-Zeist. In de Connexxion-periode was dit ook nog korte tijd de praktijk. Er schijnt daar een internaat te zitten dat nog redelijk wat stappers oplevert. Welke weet ik niet.
Ook handig voor mensen die overdag naar het station fietsen, met de trein naar Utrecht gaan, en 's nachts met de bus terug. Dan komen ze zo weer bij hun fiets uit.
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Janmetdepet »

De blauwe bussen stonden afgelopen zaterdag allemaal al naast de garage. Vandaag was er ook geen één meer op dienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er stonden er inderdaad een hoop naast de garage vandaag, maar vanmorgen heb ik toch echt één ex-GVU dubbelgelede zien uitrukken. Als ik het goed herinner was dit de 4267.
Kan goed dat die niet op de dienst gezien is want het was een uitrukker naar de buffer van CS/Jaarbeurszijde, dus als die niet als flexbus nodig was...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

De U-OV app is inmiddels al downloadbaar in de Android Store, app werkt ook. Moet zeggen dat het er mooi uitziet, nog mooier zelfs dan de app van Connexxion.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door donny2290 »

Mooie app inderdaad, ook al in de Apple store te downloaden. Hier een screen van de actuele vertrektijdenAfbeelding}
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Ziet er inderdaad fraai uit, al vond ik de lettertjes op m´n Android tablet toch wel heel klein. Telefoon heb ik nog niet kunnen kijken, die heeft nog een te oude Android.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

wie heeft er voor mij de kentekens van de 4214 t/m 4217?
De 4201 is er nog niet volgens mij, althans nog niet op de dienst (nog niet waargenomen in OVAUB)
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Begrijp dat morgen de Utrechtse dubbelgeledes 4267, 4268 en 4270 naar Groningen gaan voor instructie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Michael »

En de 4263 en 4270 blijven nog 3 a 4 weken in Utrecht. Daarna worden ze bij de rest in Nieuwegein gestald. Alleen meldt dezelfde bron ook dat de 4270 naar Groningen gaat. Even afwachten dus.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Oude GVU 601-627 (Van Hool newAG300) gaan naar......Boedapest.

http://hbweb.hu/jarmu/bkv_vhoolag300b_cim.htm
Alacsonypadlós csuklós buszokkal fiatalodik a budapesti járműflotta

Újabb lépést teszünk a budapesti közösségi közlekedés szolgáltatási színvonalának emelésére: összesen 25 darab Van Hool New AG 300 típusú autóbusz vásárlásáról írt alá szerződést a Főváros közlekedésszervezője, a Budapesti Közlekedési Központ által biztosított beruházási forrásokból a BKV. Az autóbuszok várhatóan idén ősszel állnak forgalomba a főváros útjain.
Összesen 25 darab Van Hool New AG 300 típusú alacsonypadlós csuklós autóbusz érkezhet Budapestre pár hónapon belül, melyről nemrég írt alá megállapodást a BKV. A kiváló műszaki állapotban lévő csuklós, alacsonypadlós, Euro 3-as besorolású motorral rendelkező autóbuszok a holland Utrecht városából érkeznek. Tervek szerint júliusban kezdődik meg a buszok honosítása: az alapvető műszaki felülvizsgálaton túl a komfortérzet növelése és a magasabb színvonalú szolgáltatás érdekében elektronikus jegykezelőkkel és a FUTÁR dinamikus utastájékoztató rendszerrel látjuk el a járműveket, valamint új, a fővárosi buszpark megújulását is jelképező égszínkék fényezést kapnak. Az alacsonypadlós és légkondicionált járművek várhatóan 2014 őszén állhatnak forgalomba.

A használt buszok beszerzése nem az új buszok forgalomba állítását helyettesíti, hanem a régiek szükségszerű felújítását váltja ki, és teszi lehetővé a 20 évesnél idősebb buszok selejtezését. A használt, de jó minőségű buszok beszerzésével a járatkimaradások száma is csökken. Az autóbusz-ágazatban a műszaki hibából eredő járatkimaradások számát az 1990-es évek vége óta nem látott szintre, mintegy 75 százalékkal szorítottuk vissza.

A BKK és a BKV az új autóbuszok beszerzésére indított programok folytatása mellett – tekintettel a nagyszámú elöregedett járműre – a jövőben is indít tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszokra, hiszen az elmúlt 2 évben beszerzett mintegy 200 jármű beváltotta a hozzájuk fűzött elvárásokat, ügyfeleink mind az alacsonypadlós buszokat, mind a Németországból érkezett trolibuszokat megkedvelték.

In begrijpelijke taal:
We take another step to increase the quality of service of public transport in Budapest: A total of 25 pieces of New Van Hool AG 300 types of bus purchase has signed a contract with the Metropolitan Transportation organizer investment funds provided by the Budapest Public Transport Centre. The buses are expected to be on the market this fall of the capital's roads.
A total of 25 pieces of New Van Hool AG 300 low-floor articulated bus type may have come to Budapest in a few months, about which recently signed an agreement with the Public. Articulated, low-floor, with a Euro 3 engine rated coaches in excellent mechanical condition of the Dutch city of Utrecht arrive. Scheduled for July, will begin the bus localization: the core technical review too for comfort and ensure a better quality of service electronic ticket handlers and couriers we see a dynamic passenger information system in their vehicles and get new metropolitan bus fleet renewal is represented by the sky-blue paint. The low-floor, air-conditioned vehicles may be expected on the market in the autumn of 2014.

Purchase of buses is not the entry into service of new buses replace, but the necessary renovation of old triggers and allow the buses to be scrapped over the age of 20. A used but in good quality bus purchases, the number of cancellations is reduced. The number of cancellations due to mechanical failure of the bus sector to levels not seen since the late 1990s, was reduced to about 75 percent.

In addition to continuing launched BKK and the Public procurement of new buses programs - having regard to the large number of old vehicles - will also launch buses in good condition, low, for tenders, as obtained in the last two years, about 200 vehicles lived up to its expectations, customers are the low-buses and trolleybuses in Germany have liked.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Dit en ex-GVU bussen... eehh...
in excellent mechanical condition
Of nouja, allicht "excellent" naar Hongaarse begrippen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jelmer »

dus de hele serie behalve de 4621 en 4623
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door robertgvu »

Ik hoorde vorige week vrijdag (mijn laatste werkdag voor de vakantie) van een QBuzz-bestuurder voor het eerst de melding van export naar Boedapest, Hongarije (eind vorige week zouden de eerste al vertrokken zijn). Ik heb sindsdien ook de RDW-gegevens gecontroleerd en kom tot de volgende conclusie: inmiddels per uiterlijk 23 juni naar Hongarije: 4601/2/4/7/8/13/5/8/9/24/5/7. Naar België zijn gegaan de 4621/8 en bij Pouw zijn inmiddels al geruime tijd in dienst de 4623/9. Dan blijven er dertien exemplaren over om het totaal van vijfentwintig wagens voor Hongarije te completeren!
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Dus nu zijn alleen de DGB's nog over? Zoja, welke zijn daar nog over van en wat is er met de rest gebeurd?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten