OVer Missers in de Reisinformatie #35

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

En dan noem je nog niet eens dat hij blijkbaar naar Schiphol via Schiphol rijdt. En doorrijdt naar Den Haag. Dat had ook handiger gekund :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Daniel »

Dat is nog standaard bij doortrekkingen (niet dat dat het goedpraat zoals het er nu op staat). Maar die omleiding is wel heel knullig ja...
Nou ben ik toch een redelijk ervaren reiziger, maar had gisteren dus op basis van de AV mooi niet door dat er werkzaamheden waren. Daar stond immers gewoon een IC naar Schiphol om .10 en .40 op, notabene zelfs zonder enige melding dat er wegens werkzaamheden een andere route gereden werd.

Zag er zelfs eentje die helemaal een opeenstapeling van blunders was (doordat er maar 1 reden gekoppeld kan worden): "Rijdt verder naar Den Haag C. i.v.m. grote vertraging" :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Ik kreeg van een gebruiker van de Rijden de Treinen-app de melding dat de pendeltreinen naar het Spoorwegmuseum vanuit Amersfoort niet in Den Dolder stoppen (terwijl dit in de reisinformatie wel zo gecommuniceerd wordt). Iemand die weet of deze treinen daar wel/niet horen te stoppen?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ardan »

Den Dolder staat in Amersfoort anders niet op de TBP. Bilthoven wel.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door webguy »

Geert schreef:Ik kreeg van een gebruiker van de Rijden de Treinen-app de melding dat de pendeltreinen naar het Spoorwegmuseum vanuit Amersfoort niet in Den Dolder stoppen (terwijl dit in de reisinformatie wel zo gecommuniceerd wordt). Iemand die weet of deze treinen daar wel/niet horen te stoppen?
Klinkt als een I+ bug, het niet instappen bitje komt wel eens niet door.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Geert »

Dan zal het bitje wel helemaal niet gezet zijn, want ARNU/NS-planner gaf ook reisopties met de museumpendel.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Michael »

Het was een beetje een puinhoop op Dordrecht rond 17:30. Heel veel treinen met vertraging. Trein t5063 was uitgevallen, Dus er werd omgeroepen dat de t1963 op Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe en Breda-Prinsenbeek zou stoppen. Maar het treinpersoneel was niet ingelicht dus reden we vrolijk al die stations voorbij. Vlak voor Breda kwam de omroep dat het personeel niet was ingelicht en bood wel netjes hun excuses aan.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door wouter15 »

Hier lees ik dat de sprinters tussen Utrecht CS en Den Haag CS op 28/29 juni niet kunnen stoppen te Utrecht Leidsche Rijn. NS vind het alleen niet nodig om dat op de website te vermelden bij de werkzaamheden tussen Den Haag/Rotterdam - Utrecht/Amersfoort.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dennistd »

Niet meteen een misser, maar wel opvallend: er wordt 2x omgeroepen in de s31200. De eerste keer een kort stukje door een vrouw (volgens mij van het oude reisinfo-systeem), en 15 seconden later door een man (volgens mij het nieuwe reisinfo-systeem, deze stottert en hakkelt soms een beetje, wat ook in de bussen gebeurt (systeem trekt het niet)).
De vrouw: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus1.mp3
De man: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus2.mp3
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ardan »

De vrouw is de oude stem inderdaad (of eigenlijk de tweede, zij verving enkele jaren terug de man van Radio Gelderland). Vreselijke stem.
De man klinkt heel erg als de man die nu ook in de bus zit (ook de tweede stem, want de man van Radio Gld is de oorspronkelijke busstem maar werd bij de start van concessie Veluwe door deze overgenomen).

Wat een eng achtergrondgeluid trouwens. Ik ga nu nachtmerries krijgen denk ik. Je opnames kunnen zo in een horrorfilm.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door MdJ »

dennistd schreef:Niet meteen een misser, maar wel opvallend: er wordt 2x omgeroepen in de s31200. De eerste keer een kort stukje door een vrouw (volgens mij van het oude reisinfo-systeem), en 15 seconden later door een man (volgens mij het nieuwe reisinfo-systeem, deze stottert en hakkelt soms een beetje, wat ook in de bussen gebeurt (systeem trekt het niet)).
De vrouw: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus1.mp3
De man: http://dennistd.nl/bus/temp/syntus2.mp3
Omroepinstellingen zijn afhankelijk per treinstel. Volgens mij is dit de 40, terwijl de 38 een bug heeft bij Lochem, waar het systeem vindt dat het het eindpunt is...
Bij twijfel: gebruik beton.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dennistd »

Ardan schreef:Wat een eng achtergrondgeluid trouwens. Ik ga nu nachtmerries krijgen denk ik. Je opnames kunnen zo in een horrorfilm.
Opgenomen met de telefoon en het achtergrondgeluid (gebrom van de motoren) eruit gefilterd. Dan klinkt het wel eens wat raar :lol:
MdJ schreef:Omroepinstellingen zijn afhankelijk per treinstel. Volgens mij is dit de 40, terwijl de 38 een bug heeft bij Lochem, waar het systeem vindt dat het het eindpunt is...
Ik meen dat het de 43 was in dit geval, maar op de heenweg had ik bij Hengelo Oost hetzelfde (met een ander stel, weet het nummer zo niet meer)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marvinkok »

Er gaat nog wel eens iets mis met de positiebepaling van lijn 7 in Enschede. Op bepaalde momenten wordt als lokatie Deventer (meen ik) doorgegeven :')
Afbeelding
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dennistd »

Dat is wel aardig in de buurt van het hoofdkantoor (linksonder op de kaart). Misschien een demonstratie van deze mooie bus voor het management? :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ardan »

Hoelaat was dit? Dan is het systeem misschien in de war met de Deventerse lijn 7, die dus wél over die weg van de kaart rijdt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marvinkok »

Het gebeurd zo'n beetje elk kwartier, 2 posities worden dan in Deventer doorgegeven terwijl het busje toch echt in Enschede rondrijdt.
Zal er dan toch een verstopt meetpunt inzitten ofzo, dat de routeinfo de Deventerse lijn 7 als basis is gebruikt? Al zou dat betekenen dat je ook "van route" moet gaan, en dat heb ik tijdens het rijden van lijn 7 niet gezien...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ronald »

Kan iemand mij aan de hand van dit werkzaamhedenbericht uitleggen wat er wel en niet rijdt tussen Eindhoven en Weert?
Eindhoven-Weert
Periode:
zaterdag 28 en zondag 29 juni

Extra reistijd:
een kwartier tot een half uur

Advies:
U kunt gebruikmaken van de bussen
- tussen Heeze en Weert kunt u gebruikmaken van de NS-stopbussen
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Etienne »

Volgens de Actuele Vertrektijden vertrekken alle treinen in Weert van spoor 2. Ik vermoed dat daardoor geen ruimte meer over is om de s6400 ook nog eens te laten rijden tussen Heeze en Weert, deze keert dus in Heeze en stoptreinreizigers maken gebruik van de bus.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ronald »

Wat er wel en niet rijdt ben ik wel achter via de reisplanner (IC's rijden normaal, stoptreinen niet tussen Heeze en Weert). Maar als ik alleen het werkzaamhedenbericht lees, hoe zie ik dan wat er wel en niet rijdt?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

Ik mis een zinnetje in dat bericht over de gevolgen van de werkzaamheden (welke treinen rijden niet/wel), dat was vroegrr toch wel zo bij dit soort mededelingen?
Laatst gewijzigd door reisthijs op zo 29 jun 2014, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door marlies »

Het is geen criterium dat je dat aan de werkzaamhedenmelding moet kunnen zien. Weten dat het je mogelijk treft en dat je dat in de reisplanner moet opzoeken is voldoende. Ben ik het ook niet helemaal mee eens, maar is al wel jaren de praktijk en dus niets nieuws.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door reisthijs »

Zet er dan als kop boven "sprinters Eindhoven-Weert" dan hoeft de IC-reiziger er verder niet naar te kijken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Ronald »

Eindhoven-Weert
Periode:
zaterdag 28 en zondag 29 juni

Gevolgen:
* De sprinters Eindhoven-Weert v.v. rijden niet tussen Heeze en Weert v.v. Op dit traject rijden bussen.
* De intercity's tussen Eindhoven en Weert rijden normaal.

Extra reistijd:
De extra reistijd voor sprinterreizigers tussen Heeze en Weert is een kwartier tot een half uur

Advies:
* Tussen Heeze en Weert kunt u gebruikmaken van de NS-stopbussen
Zo zou het moeten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door Wubbo »

Een bus op de Utrechtse lijn 16 filmde de uiterst informatieve bestemming 'Busstation'. Geen idee waar die heen ging.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #35

Bericht door dylanwild94 »

ik denk naar een busstation. :twisted:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten