Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Karl »

Tristan schreef:(...) Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Bee schreef:Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Weten we ook weer waar jij je geld mee verdient. ;-)

Overigens heeft Marlies mijn inziens wel een punt, met extreme uitspraken word je (of: ben je geworden) een soort karikatuur van jezelf. Net alsof mensen Rikus Spithorst nog serieus nemen. Overigens kan je ook stellen dat opstoppingen onderaan de trap onwenselijk zijn, omdat opstoppingen op de trap zorgen voor valpartijen en dergelijke. Nu heb je een soort doseerinstallatie voor de (overigens vrij smalle*) trap gemaakt.

*, gezien de reizigersaantallen in de piekuren.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Ik hoop geld te verdienen, maar geen zakken vol, met bedrijven die niet zo handig zijn in het organiseren van hun eigen informatie, ik plaats gelukkig geen poortjes. Kan ik ook niet aanraden, ik ben hopeloos onhandig met gereedschap :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Geert »

marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.
Tristan schreef:Iedereen had kunnen bedenken dat de locatie waar de poortjes op Rta nu staan voor het meest gevaarlijke situatie zou zorgen. Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Dat de locatie en het aantal poortjes niet handig is ben ik met je eens. Maar kun je die tweede zin toelichten? En verder wat Marlies zegt, met zulke boude uitspraken maak je je stelling niet echt geloofwaardiger. Probeer eens wat minder stellig en extreem te discussiëren en je zult zien dat je veel serieuzer genomen wordt. Maar dat terzijde.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door marlies »

Geert schreef:
marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.
Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.

Tenminste, als klopt wat in het verleden hier op dit forum is geschreven en iirc kwam dat toen uit betrouwbare bron.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door dennistd »

Bee schreef:In Hilversum heb je het probleem wel, maar dat is ook vrij eenvoudig op te lossen door de s5700 richting Utrecht naar spoor 2 te verplaatsen. Echt een dwingende reden om de s5700 op spoor 1 in plaats van spoor 2 te houden is er namelijk niet.
Daarmee los je het probleem niet op dat een trein die wegens wat voor reden dan ook op spoor 1 binnen moet komen en reizigers voor hun overstap door de poortjes moeten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Je lost het voor de reguliere dienstregeling op, voor incidenten uiteraard niet, maar die zijn een stuk schaarser. Dat lijkt mij overkomelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.
't hangt trouwens nog een beetje af van hoe ze de poortjes in Amersfoort neer gaan zetten of je daar ook zo'n situatie krijgt. In elk geval als ze ze net zo neerzetten als nu de paaltjes staan kan je voor sommige overstaps gaan uit- en inchecken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ronald »

Ik ben ook benieuwd hoe het in Enschede opgelost gaat worden voor de trein naar De Eschmarke/Glanerbrug.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

Die staat buiten de poortjes.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ronald »

Weet ik. Maar ik ben benieuwd hoe je dan met OVC daar heen kan reizen. Als er losse kaartlezers komen moet je dus ook verplicht omchecken.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

Is ja ook een andere vervoerder. Logisch dat je omcheckt.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door groningen »

Heeft Glanerbrug eigenlijk wel in/uitcheckpaaltjes?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Freek »

marlies schreef:
Geert schreef:
marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.
Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.

Tenminste, als klopt wat in het verleden hier op dit forum is geschreven en iirc kwam dat toen uit betrouwbare bron.
Zo zou het moeten werken inderdaad en volgens mij werkt het ook zo (alle chipkaartdata uitpluizen is me te veel werk). Omchecken betekent het nieuwe geldende tarief betalen.

@Daniel er is nog niets bekend over de plaatsing van poortjes in Amersfoort. Juist over de probleemgevallen wordt nog nagedacht.

@enschede onduidelijk hoe dat opgelost gaat worden.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Klaasje »

Daniel schreef:
Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.
't hangt trouwens nog een beetje af van hoe ze de poortjes in Amersfoort neer gaan zetten of je daar ook zo'n situatie krijgt. In elk geval als ze ze net zo neerzetten als nu de paaltjes staan kan je voor sommige overstaps gaan uit- en inchecken.
Momenteel komen overstaps van het ene naar het andere perron hooguit bij werkzaamheden of verstoringen voor maar het zou zomaar kunnen dat dit over een paar jaar weer anders is. Wat dat betreft is het niet zo'n ideale situatie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door reisthijs »

groningen schreef:Heeft Glanerbrug eigenlijk wel in/uitcheckpaaltjes?
Nee.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door baladid »

Op De Eschmarke zag ik ook geen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door BrengMe »

Wikipedia schreef:Er staan geen kaartlezers op de stations die alleen bediend worden door Duitse treinen: Enschede De Eschmarke, Glanerbrug en Eygelshoven Markt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door reisthijs »

Je weet niet hoe lang die zin al op Wikipedia staat...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ronald »

Als er inmiddels nog geen paaltjes geplaatst zijn of binnenkort geplaatst worden, kan er straks dus alleen nog maar op voltarief-NS-kaartjes of op Duits tarief van/naar deze stations worden gereisd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Daniel »

Tenzij je een grenskaartje uit de NS-automaat haalt, want dat kan natuurlijk weer wel met 40% korting op het Nederlandse traject (en zonder toeslag).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Ronald »

Je kunt bij mijn weten geen kaartjes tot de grens uit de automaat halen (en lost het probleem voor het reizen naar die stations ook niet op).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Gewoon niet betalen. Ik ben niet snel van dat soort oplossingen maar als je het niet mogelijk maakt je landelijk geaccepteerde vervoersbewijzen te gebruiken houdt het erg snel op hoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Meltrain »

Op het NS Serviceforum is die vraag ook gesteld, maar het antwoord is niet erg bevredigend: https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/reiz ... rbrug-2612 :?
Met korting van en naar Glanerbrug reizen lijkt dus binnenkort niet meer mogelijk en de enige manier om legaal te reizen is met behulp van een e-ticket die je niet meer met korting kunt kopen. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door dennistd »

Het geval Glanerbrug is heel makkelijk: je laat gewoon je OV-chipkaart zien aan de controleurs, en zegt dat je een abonnement hebt. Ze kunnen namelijk toch geen OV-chipkaarten uitlezen. Zo was het tenminste altijd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten