Korte vragen #9
Re: Korte vragen #9
Voor die categorie is er voor de trein de OV-chip Plus (kan met een abonnement worden gecombineerd). Het is bij het product niet verplicht in- of uit te checken, maar als het toch nodig is kan er niets gebeuren, omdat het product ervoor zorgt dat er geen geld kan worden afgeschreven. Reizen kunnen tot 5 minuten voor vertrek via een gratis telefoonnummer geboekt worden en worden maandelijks gefactureerd aan de klant.
Het product kan ook gecombineerd worden met een studentenkaart, dat voorkomt dan bij de trein verkeerde in- en uitchecks. Reizen tijdens de kortingsperiode kunnen dan telefonisch geboekt worden.
Het product kan ook gecombineerd worden met een studentenkaart, dat voorkomt dan bij de trein verkeerde in- en uitchecks. Reizen tijdens de kortingsperiode kunnen dan telefonisch geboekt worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
Dat vraag ik mij dus ook nog steeds af.waldo79 schreef:Ik mag toch aannemen dat voor blinden- en slechtzienden er mogelijkheden blijven om vanuit het loket handelingen te verrichten. Anders zou het werkelijk triest zijn :N
Het alternatief, het OV Chip Plus-abonnement, is namelijk woest onaantrekkelijk. Dan moet je gaan bellen om een reis te boeken (in een tijd waar de gemiddelde blinde jongere met een smartphone op zak loopt, jaja). En dat telefoonnummer is dan op zondag gesloten, want dan gaan blinden vast niet met de trein ofzo...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #9
Je hebt toch zo'n stok, vast wel iemand in de spits die je wilt helpen.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #9
De kans dat die ene andere reiziger je op station Hindeloopen helpt is vele malen groter dan dat je in de spits tussen honderden reizigers op Utrecht Centraal loopt...
Re: Korte vragen #9
Is het gebruik van E-tickets niet gewoon het meest handige voor je?VIRM schreef:
Dat vraag ik mij dus ook nog steeds af.
Het alternatief, het OV Chip Plus-abonnement, is namelijk woest onaantrekkelijk. Dan moet je gaan bellen om een reis te boeken (in een tijd waar de gemiddelde blinde jongere met een smartphone op zak loopt, jaja). En dat telefoonnummer is dan op zondag gesloten, want dan gaan blinden vast niet met de trein ofzo...
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Korte vragen #9
Die kunnen toch niet meer korting vanaf 9-7?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #9
Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Re: Korte vragen #9
Hihi, stokje.marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #9
Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden) dat zal het waarschijnlijk ook de enige plek zijn waar je binnenlandse tickets voor Thalys kan kopen (zal KM46 vast interessant vinden).marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
Het werd hier genoemd: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... per-146295Bee schreef: Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden)
Re: Korte vragen #9
Addertje onder het gras is snel gevonden: je valt bij vertraging terug op de Europese voorwaarden, dus pas de helft van je geld terug vanaf 60 minuten vertraging of meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
Klopt, maar aangezien ik met papieren kaartjes toch altijd vergeet dat tijdig te claimen vind ik dat niet zo'n issue
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
Je kunt inderdaad een binnenlands Thalysticket kopen. Rotterdam-Schiphol kost € 21,- (semi-flex).Bee schreef:Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden) dat zal het waarschijnlijk ook de enige plek zijn waar je binnenlandse tickets voor Thalys kan kopen (zal KM46 vast interessant vinden).marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Re: Korte vragen #9
Opnieuw een van de 50 voordelen waarom de OV-Chipkaart gepromoot moet worden *O*marlies schreef:Klopt, maar aangezien ik met papieren kaartjes toch altijd vergeet dat tijdig te claimen vind ik dat niet zo'n issue
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
NS zou het dan automatisch moeten kunnen fixen, ipv te zitten wachten op de reiziger.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #9
Handig om te weten als volgend jaar blijkt dat ik nog maar één ritje nodig heb om mijn TTC-status te verbeterenGeert schreef:Je kunt inderdaad een binnenlands Thalysticket kopen. Rotterdam-Schiphol kost € 21,- (semi-flex).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #9
Kan dit ook aan het loket van NS interational?
Re: Korte vragen #9
@Ennes: blijven de e-tickets dan bestaan, ook met 40% korting? Ik heb begrepen dat de e-tickets met korting juist de deur uit worden gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #9
Dat ook e-tickets met korting niet meer te koop waren na 9 juli is voor mij nieuw...
Als ik zoek op de ns site kan ik daar ook niets over vinden. Ook kan ik nog steeds kaartjes kopen met korting voor een reis na 9 juli. Als inderdaad na 9 juli niet meer kan, ga ik al mijn geplande reizen alvast vooruit betalen.
Als ik zoek op de ns site kan ik daar ook niets over vinden. Ook kan ik nog steeds kaartjes kopen met korting voor een reis na 9 juli. Als inderdaad na 9 juli niet meer kan, ga ik al mijn geplande reizen alvast vooruit betalen.
Re: Korte vragen #9
Nee, alleen via de internationale website van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen dus, www.nmbs-europe.be . Waar je kan betalen met iDeal.KM46 schreef:Kan dit ook aan het loket van NS interational?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #9
E-tickets vol tarief blijven gewoon bestaan.VIRM schreef:@Ennes: blijven de e-tickets dan bestaan, ook met 40% korting? Ik heb begrepen dat de e-tickets met korting juist de deur uit worden gedaan.
E-tickets met korting zijn vanaf 9 juli alleen voor reizigers met een Jaartraject- of Grensabonnement.
(http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/veelgestelde-vragen.html)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Korte vragen #9
Vraagje over de HSL:
Als ik in de Intercity direct over de HSL-zuid zit ter hoogte van Zoetermeer, merk ik dat de trein ongeveer 30 seconden geen tractie geeft. Wat je ziet is dat je van die bordjes langs het spoor ziet staan, soort gelijke boordjes wat je bij de spanningssluis (Of hoe men dat ook noemt) hebt bij Hoofddorp, Rotterdam Blijdorp, Barendrecht en in de buurt van Lage Zwaluwe, als de trein van 1500v naar 25kv gaat en omgekeerd.
Wat is hier de bedoeling hiervan en wat voor functie heeft zoiets midden op de HSL?
Als ik in de Intercity direct over de HSL-zuid zit ter hoogte van Zoetermeer, merk ik dat de trein ongeveer 30 seconden geen tractie geeft. Wat je ziet is dat je van die bordjes langs het spoor ziet staan, soort gelijke boordjes wat je bij de spanningssluis (Of hoe men dat ook noemt) hebt bij Hoofddorp, Rotterdam Blijdorp, Barendrecht en in de buurt van Lage Zwaluwe, als de trein van 1500v naar 25kv gaat en omgekeerd.
Wat is hier de bedoeling hiervan en wat voor functie heeft zoiets midden op de HSL?
Re: Korte vragen #9
Ik heb geen idee, maar een reden die ik zo snel kan bedenken zit hem in zwerfstromen die afkomstig zijn van de spoorlijn Den Haag - Gouda (die kruist de HSL immers in de buurt van Zoetermeer).
Re: Korte vragen #9
Dus dan zou ik of het beste ervan moeten maken, of OV Chip Plus moeten aanvragen (met de eerder genoemde nadelen van dien) of hopen dat het Tickets en Service - waarvan de meeste loketmedewerkers mij toch al van gezicht kennen - mij alsnog een kaartje willen kopen danwel op mijn chipkaart willen zetten?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten