Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, hij of zij wordt gesponsord.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ze hebben de vormgeefster van het Rijks Museum in dienst genomen.
Ik zie Amstel Station als zodanig ook op de bewegwijzering terugkomen...
Ik zie Amstel Station als zodanig ook op de bewegwijzering terugkomen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, ik zag dat inderdaad ook van de week op het Prins Bernhardplein. Eerst een blauw bord van de ANWB met Amstel Station erop gevolgd door een wegwijzer met Amstel Station erop. Treurig.
Op de wegwijzers voor de fietsers staat al heel lang [NSLOGO] Amstel, die inconsistentie snap ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen (en is ook niet echt relevant).
Op de wegwijzers voor de fietsers staat al heel lang [NSLOGO] Amstel, die inconsistentie snap ik ook niet, maar dat zal wel aan mij liggen (en is ook niet echt relevant).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Jep, en dan ook nog dit vorkbord dat er ook alweer drie jaar zo staat..
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Daar gaat mijn overstap op Muiden, Maxisweg -o-JWM schreef:In de zomer wijzigen volgens een krantje van GVB twee busroutes.
Lijn 66 gaat eind juli via de nieuwe Uyllanderbrug rijden i.p.v. langs de Maxis.
Lijn 38 gaat media augustus het nieuwe wijkje Elzenhagen bedienen met een lusroute op het moment dat de verlengde van Heekweg in gebruik wordt genomen.
Komt er geen halte Splitsing, Diemen? Dat zou alles heel wat makkelijker maken.
Na de routewijziging heb je geen overstap meer komende uit Bijlmer-Oost van de 66 op 320.
Ook niet meer op 322/327. Daardoor wordt de hoeveelheid keuzes in bussen die je kan nemen naar bijv. Almere heel erg beperkt. :N
Als ze er eentje in 't Schouw kunnen plaatsen, mag er ook wel één in Diemen *bus*
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er komt een halte "Diemerknoop" :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
You just made my day *O*
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waar moet die halte 'Diemerknoop' gaan komen dan? Bij de splitsing met de weg naar IJburg, dus bij knooppunt Diemen? Als dat het geval is, neem ik aan dat de R-netlijnen (en de spitslijnen?) er ook we zullen gaan stoppen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Klopt helemaal.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oké, nou ja ik zie het binnenkort wel op de sites van Connexxion en GVB denk ik. :)
Nog een vraag: waar ligt die nieuwe wijk in Noord precies, waar lijn 38 gaat rijden?
Nog een vraag: waar ligt die nieuwe wijk in Noord precies, waar lijn 38 gaat rijden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vanaf het Waddenwegviaduct Buikslotermeerplein gaat bus 38 straks links de IJdoornlaan op, dan rechts Elzenhagensingel, van Heekweg en via de Cleyendertweg terug naar het Buikslotermeerplein.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Oh, zo. Helder! Weer bedankt! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Google Maps heeft daar vrij recente beelden, de nieuwe halte Eeuwige Jeugdlaan is al zichtbaar: https://goo.gl/maps/bp3IA
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Diemer Knoop?JWM schreef:Er komt een halte "Diemerknoop" :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Don't shoot the messenger
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wel uit stekend dat daar een bus halte komt zeg!
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vorig jaar niet vanwege het ontvlochten net niet, het jaar daarvoor wel zover ik nog weet. Altijd goed voor lang wachten in de zon op volgepropte metro's.
Ik dacht echter dat men de laatste tijd overtuigd was van het nut van normale metrofrequenties, want in december ging de weekenddienst voor 10:00 's ochtends nog van een kwartierdienst naar een tienminutendienst (tot mijn grote vreugde trouwens, want ik wil op zaterdag nog wel eens vroeg de deur uit gaan).
Ik dacht echter dat men de laatste tijd overtuigd was van het nut van normale metrofrequenties, want in december ging de weekenddienst voor 10:00 's ochtends nog van een kwartierdienst naar een tienminutendienst (tot mijn grote vreugde trouwens, want ik wil op zaterdag nog wel eens vroeg de deur uit gaan).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Tijdens de werkzaamheden bij Zuid (eerste drie weken van de zomerdienst) blijft de metro trouwens wel om de 10 minuten rijden. Dus het valt deze zomer nog te overzien.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Momenteel zijn de metrotijden in het dal ook verre van ideaal. Meestal kom ik om .09 of .39 aan met de trein op Duivendrecht-laag. Op datzelfde moment gaat net de 54 richting Amstel weg boven. De eerstvolgende metro, de 50, gaat vervolgens pas weer om .21 of .51, gevolgd door de 54 om .22 of .52. Soms scheelt dit een minuutje maar in de praktijk gaat het eigenlijk altijd zo, en moet ik dus zo'n 10 minuten wachten op een metro. Voor een stad als Amsterdam vind ik dat nog best veel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dit is inderdaad nieuw. Op zaterdag & zondag reden ze al om het kwartier, maar die kwartierfrequentie in het doordeweekse dal is nieuw en vind ik persoonlijk wel erg weinig...JWM schreef:De zomerdienstregeling van GVB staat inmiddels online. De metrolijnen gaan buiten de spits slechts om het kwartier rijden. Dat was toch andere jaren nooit zo?
Die zomerfrequenties zijn sws niet echt nodig bij de metro, schaf dan gewoon die spitsritten af.
Ik heb liever zo'n ontvlochten net met elke 7/8 minuten een metro dan dit :6
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waarschijnlijk wordt het vooral gedaan zodat het personeel met vakantie kan. In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ga de hoeveelheid pendelbussen die ik tijdens een file op de Wibautstraat op m'n fietsje inhaal missenJWM schreef:In de afgelopen jaren was de metrotunnel vaak dicht, waardoor er sowieso al minder bestuurders nodig waren.
Mijn record is 8 :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.
Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')
Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik ergerde me de eerste dag al aan het zwarte, lege vierkant ernaast.n-evo schreef:De analoge koersrollen van de M5 zijn zo'n denderend succes dat het lijnnummer tegenwoordig maar op de digitale bestemmingslichtkrant wordt getoond.
Leuk hoor van die analoge rollen wegens "nostalgische redenen". :')
Weer een plaatsje om het ò zo ''prachtige'' logo van 't GVB te tonen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten