Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Komt waarschijnlijk door een van de extensies. Google controleert die rotzooi niet en dan krijg je dit soort rommel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door marvinkok »

Mja, ik heb in de instellingen gezocht naar de extensies, maar kon er niks in vinden. Ook in de softwarelijst stond niks geks :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Helemaal geen extensies? Dan is dit wel heel opmerkelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Zie je de advertenties ook in andere browsers? En niet op andere pc's (bij dezelfde sites)? Zo ja, Malwarebytes er over heen gooien of de hele boel opnieuw installeren (en zorgen voor een goede virusscanner), want dan is er spyware op de pc van je vriendin gekomen..
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door marvinkok »

Enige extensie in de lijst is van Ikea, de 3dviewer. Maar die heb ik ook op mijn laptop staan en daar heb ik nergens last van.
Overigens is het nu, na een herstart ivm AVG update, weer weg, maar dat is het eerder ook al geweest. Mogelijk dat het met elkaar samenhangt?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Spyware veroorzaakt dit..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Sinds vandaag een (werk) Macbook Air. Best suf dat er twee hele knoppen zijn voor de verlichting van je toetsenbord...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

En twee voor de backlight van je scherm en drie voor het volume :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Ja, maar dat zijn functies die je nog wel eens zal gebruiken. Licht van je toetsenbord veel minder vaak iig.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Ik gebruik ze nog best vaak moet ik zeggen. Om te dimmen als ik film kijk of als ik met de laptop op schoot in bed zit (ja, zo lui ben ik)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Ronald »

Bij het downloaden van grote bestanden houdt na een paar honderd MB m'n internet- en telefoonverbinding er steeds mee op. Ik denk dat de Ziggo-kabel dan wat te heet wordt of zo :? .
Laatst gewijzigd door Ronald op di 24 jun 2014, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Ronald »

En na het resetten van de modem gaan we gewoon weer vrolijk verder...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Ronald »

... voor heel even dan, want na 100 Mb stort de boel weer in...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Ik heb laatste tijd ook 's avonds veel struggles met Ziggo..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Michael »

Ik niet. Mijn internet is retesnel hier. En we hebben hier Ziggo
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Zojuist even Android Runtime geactiveerd, telefoon wordt er merkbaar sneller van..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Doet alles het nog met ART?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Eigenlijk wel gek dat Windows 8.0 op mijn computer sinds het jaar 2014 ineens goed is gaan draaien, vanaf het begin (februari 2013) was het een regelrechte ramp, bijna elke twee dagen zonder enige aanleiding niet meer willen opstarten e.d. Soms wel twee uur lang systeemherstel draaien om het besturingssysteem weer opgestart te krijgen.
Verder een heel lijstje met kleinere problemen, waar onderhand alleen nog Pdf's vanuit Internet Explorer openen van over gebleven is; dan loopt de boel twee op de vijf keer vast.
Ik heb er echt niets aan veranderd, ook geen upgrade naar 8.1 gedaan ofzo.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Doet alles het nog met ART?
Geen gekke dingen tegengekomen behalve wat apps die nu geen schermrotatie blokkering hebben..
Komt wel goed schatje.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Busfoto.nl »

Pfft, voor het eerst alleen en vrijwel geheel succesvol mijn website geupdate. De scripts waren nog van 2009 en dus vatbaar voor zaken van buitenaf.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Ergens wel stom dat overal op internet totaal andere afstanden worden genoemd die je maximaal met Power-over-Ethernet kunt overbruggen; variërend van 30 tot 100 meter...
Van de winter moet ik nog de laatste paar bungalows bij een vakantiepark van WiFi-signaal voorzien, waar ik afgelopen winter niet meer aan toe ben gekomen. Eigenlijk zou ik voor die laatste paar bungalows liever de voeding op een centraal punt hebben want het ligt allemaal niet zo ver bij elkaar vandaan, de grootste afstand is ongeveer 50 meter. Tja, gaat dat via PoE wel of niet werken, internet geeft er dus geen duidelijkheid over...

Het zal ook wel deels met het voltage van doen hebben; twee access-points kunnen 12V of 48V PoE gevoed worden en de andere drie access-points werken uitsluitend met 24V PoE voeding, waarschijnlijk zal je met 12V na zo'n 30 meter echt wel aan de limiet zitten, in tegenstelling tot 24V of 48V.

Op de camping hebben we nergens PoE afstanden van meer dan 20 meter, bovendien is het hier weer 18V als spanning dus is ook niet echt vergelijkingsmateriaal te noemen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

PoE is allemaal een beetje een samengeraapt zooitje toxh? Elke fabrikant net were anders. Maar die 100m zal wel met 48V zijn.

In ander nieuws - sinds gisteren een iPad Air. Blijft vet ding met gebruiksgemak en features waar Samsung lastig tegen op kan boksen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Alle apparatuur die ik bij dat vakantiepark gebruik is van hetzelfde merk, toch gaat het om drie verschillende PoE voltages want elke serie/model lijkt zijn eigen voltage te hebben...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Vanaf september 2014 wordt het internet bij ons sneller zonder dat we er zelf iets voor hoeven te doen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Masterscripties moeten bij de UvA verplicht ingestuurd worden naar de universiteitsbibliotheek. Daarvoor hebben ze een systeem online gezet. Op een gegeven moment kom je bij een pagina om het document te uploaden, met erboven de mededeling: Alleen documenten in PDF uploaden.

Leuk, maar in zowel Safari, Chrome als Opera accepteerde het systeem dus geen PDF, want elke kreeg kreeg ik de foutmelding File contains zero bytes. Nu heb ik vanochtend na een wanhoopspoging een keer de Docx-versie geupload en toen ging het opeens probleemloos. Nou, ze bekijken het maar hoor, er is toch een geheimhoudingsplicht dus vindbaar voor derden wordt het nooit :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 10 gasten